Se on totta että M50-sarja on sekä liian lyhyt että iso. Omaan ajoon hyödyt kuitenkin voittaa haitat. Valitettavasti sekä AC Schnitzer että Alpina imusarjat ovat jo kauan olleet unobtainiumia.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Paljonko noiden imusarjojen kaasuläppä virtaa missä sen raja tulee vastaan?Originally posted by Remotion View PostSe on totta että M50-sarja on sekä liian lyhyt että iso. Omaan ajoon hyödyt kuitenkin voittaa haitat. Valitettavasti sekä AC Schnitzer että Alpina imusarjat ovat jo kauan olleet unobtainiumia.
Comment
-
Noista supa:n penkityksistä voi hyvin todeta miten se m50 imusarjalla saatava tehopiikki hyötykin häviää jyrkemmillä nokilla.
Tuossahan oli usa m3 nokat.
Comment
-
En kyseenalaista m50 imusarjan huonoutta, mutta tuo on erikoista, että eikö SUPA:lla huomattu että MAF loppuisi kesken. Viimeistään läppiksillä :thinkOriginally posted by EMP View PostNoista supa:n penkityksistä voi hyvin todeta miten se m50 imusarjalla saatava tehopiikki hyötykin häviää jyrkemmillä nokilla.
Tuossahan oli usa m3 nokat.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=618
Tuossa vielä yksi logista tehty käppyrä, jonka löysin olevan samalla setupilla mitä mulla:
Että ei tuo MAF:n loppuminen kesken koske minua pelkästään. Toki kyseisellä henkilöllä ei ole ongelmaa pätkimisen kanssa, mut tuohan nyt aiheuttaa silti seoksen vetämisen laihalle.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ei tule mitään säätöongelmaa jos vaparissa MAF-menee tappiin kierroslukualueen viimeisen 10% aikana, esimerkiksi just S52B32 vetää sen MAF:in tappiin ihan vakiona ja asia on hanskattu parinkymmenen prosentin täyskaasurikastuksella. Täyskaasuseossuhteet saisi ihan riittävällä tarkkuudella alueelle ilman koko ilmamassamittariakin.Originally posted by Pazi88 View PostEttä ei tuo MAF:n loppuminen kesken koske minua pelkästään. Toki kyseisellä henkilöllä ei ole ongelmaa pätkimisen kanssa, mut tuohan nyt aiheuttaa silti seoksen vetämisen laihalle.
Comment
-
Tuota minäkin funtsin, et vois kyl kompensoida nostamalla bensakartta oikeesta paikasta. Mutta se nyt ei auta siihen et tuo ruiskutusaika vetää ihan häränpyllyä siinä vaiheessa kun maf loppuu kesken. Voihan tossa softassa olla ihan bugi, koska ei vakio koneessa ikinä niin pääse käymään.Originally posted by naukkis View PostEi tule mitään säätöongelmaa jos vaparissa MAF-menee tappiin kierroslukualueen viimeisen 10% aikana, esimerkiksi just S52B32 vetää sen MAF:in tappiin ihan vakiona ja asia on hanskattu parinkymmenen prosentin täyskaasurikastuksella. Täyskaasuseossuhteet saisi ihan riittävällä tarkkuudella alueelle ilman koko ilmamassamittariakin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Voisiko m52b25 koneessa toimia paremmin tuo m50 imusarja? Ainakin kun nixun dynokäppyröitä kattoo niin käyrät näyttää ihan hyvältä?
Edit: nuo käyrät olikin eri autoista, eli voi olla autokohtaisia eroja.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Niin tossa kuvassa oli molempien autojen dynovedot, sinisessä oli pelkkä imusarja vaihdettu ja ihan kivasti pelasi. Keltaisen virittelystä löytyy tästäkin ketjusta lisää..E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Milläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
Koneena olisi m52b25.
Comment
-
Aina tipalla oli mulla ainakin. Tyhjäkäynnillä HC 93 ja kierroksilla 88. Rajahan on se 100. M54b30 imunokalla oli tyhjäkäynnillä HC jotain 30 ja kierroksilla lähes 0. Sillon oli kyl miedommat ajotuksetkin.Originally posted by Jarspi View PostMilläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
Koneena olisi m52b25.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Joku muu kusee kuin MAF:in loppuminen, moottorinohjaushan ei ymmärrä maffin loppumista vaan säädöt jää siihen mihin MAF loppuu. Ruiskukartassa korruptuneita kenttiä mahdollisesti?Originally posted by Pazi88 View PostTuota minäkin funtsin, et vois kyl kompensoida nostamalla bensakartta oikeesta paikasta. Mutta se nyt ei auta siihen et tuo ruiskutusaika vetää ihan häränpyllyä siinä vaiheessa kun maf loppuu kesken. Voihan tossa softassa olla ihan bugi, koska ei vakio koneessa ikinä niin pääse käymään.
Comment
-
Pakoputkisto on yhdellä katilla vs kaksi ja imusarja on erilainen. Tehoero on tosin vain paperilla, todellisuudessa tehoeroja ei juuri ole on vain tehty pesäeroa B28:n 192hv vastaan.Originally posted by Jarspi View PostMilläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
Comment
-
Nuohan on vaan ilmoitetut tehot, ei ole monen hv eroa todellisuudessa.Originally posted by Jarspi View PostMilläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Maksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?Originally posted by Jarspi View PostMilläs tuo M52b25 on kuristettu vrt m50b25, kun tehot ovat laskenee 192->170?
Tuli luettua topikki läpi, mutta ehkä liianmonta muutakin topikkia, nii pää aivan pyörällä.
Muistelisin että jollain oli ongelmia b28 koneella saada noilla m3 nokilla tyhjäkäyntiä kuntoon/katsastus lailliseksi päästöt.
Nyt vähän mietinnässä etttä ostaako m54b30 imunokan tuohon vai m3sen hieman rajumman.
Koneena olisi m52b25.
Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.
Comment
-
Ehdottomasti kannattaa. Multa vapautuu erinomainen M54B30 nokka jos hankin nuo M3 nokat tai muut siihen. Mutta koneesta tuli sellainen kun sen olisi aina pitänyt olla. Nyt tietysti seuraava askel on tehdä sitten moottorista pykälää vielä parempi, muutoksiahan siinä taas tulee sitten. M54B30 on bolton ja dynossa säädön jälkeen muutokset huomattavat. Itsellä tuli väsyneellä vanoksella, neliskulmaisilla kiinankumeilla ja rikkinäisellä nokan tunnistimella 216HP dynossa, ja varmaan nyt kun kaikki on iskussa niin enemmänkin.Originally posted by naukkis View PostMaksaako edes vaivaa vaihtaa M54B30:n 240-asteinen keppi 228-asteisen tilalle, ei juuri tilanne muutu?
Ja katsastuksesta saa läpi ongelmitta paljon rajummillakin nokilla kuin M3US:n 256-asteisilla, nokat voi ajoittaa vakiota myöhäisemmälle/ tyhjäkäyntisyttyennakoita pudottaa jolloin tyhjäkäyntitäytös suurenee ja palamattomat hiilivedyt menevät alas.
ps. Mielestäni M52B25 ilmoitettu teho on 18 eikä 170. Pilk nus.
Comment
Comment