Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuM
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 233
    • Turku

    Omaan tulee E28 535:n 240mm vakiokytkin ja sille tekivät Blingfactoryssä pyörän. Hinta on osien ja tasapainotuksen kanssa samaa luokkaa mitä toi ebayn valeo. Ite kyllä säästin aika paljon, kun löyty kytkin täältä foorumilta edullisena.

    Pyörän painossa voitti M50 vakio kaksimassaiseen reilu 5kg (12.8kg vs 7.4), mut kokonaispaino ei kyllä pudonnut kuin n. 3kg, kun kytkin painaa enemmin mitä toi vakio 228mm.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by TeemuM View Post
      Omaan tulee E28 535:n 240mm vakiokytkin ja sille tekivät Blingfactoryssä pyörän. Hinta on osien ja tasapainotuksen kanssa samaa luokkaa mitä toi ebayn valeo. Ite kyllä säästin aika paljon, kun löyty kytkin täältä foorumilta edullisena.

      Pyörän painossa voitti M50 vakio kaksimassaiseen reilu 5kg (12.8kg vs 7.4), mut kokonaispaino ei kyllä pudonnut kuin n. 3kg, kun kytkin painaa enemmin mitä toi vakio 228mm.
      Miksiköhän se pyörä jäi noin painavaksi vai pyysitkö?
      m5ssa on päästy alle 6kg vauhtikseen
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • TeemuM
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 233
        • Turku

        Originally posted by Tonton View Post
        Miksiköhän se pyörä jäi noin painavaksi vai pyysitkö?
        m5ssa on päästy alle 6kg vauhtikseen
        Toi on muokattu siitä mitä he tarjoavat SRE765 kytkimelle, mulla kytkinpinta on pari milliä syvemmällä, kun on paksumpi levy. Sille SRE vp:lle on ilmoitettu painoksi 6.9kg+0.8kg.
        Sitä en tiedä oisko tosta voinu tehdä vielä kevyemmän.

        Comment

        • mazajns
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 511
          • Joensuu

          Tuo bling factroryn pyörä taitaa olla sellainen syvä. Eli kytkinpinta tulee varmaan 40mm kampiakselin päästä. Ja koko pyörä on paksu limppu. Mä tein itse aikoinaan m20pyörästä suurennettua litteää pyörää. Ei niin tyyninki osan näköinen mutta ilman piparkakku muodon jyrsimistäkin paino jäi alle 6kilon. Aihiolla oli paksuutta 35mm.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11078
            • Oulu

            Niin eikö tuossa blingfactoryn paksussa vaihtiksessa ole se ero, että menee bolt-on, eikä tarvi mitään kytkimen työsylinteriä jatkaa/vaihtaa paksumpaa painelaakeria/muokata haarukkaa, että saa pelaamaan. Jollain matalalla m20 vauhtiksella esim joutuu patentoimaan millon mitäkin, että kytkin irrottaa järkevässä kohdassa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • TeemuM
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 233
              • Turku

              Joo se on tosiaan tollainen kuppi. Mitat on orkkis vp:tä vastaavat, eli pitäisi toimia ilman modauksia.

              Comment

              • jtmuti
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 31
                • Turku

                Tuossa surffaillessa tuli vastaan päivänpolttavien uutisten perään aikas mielenkiintonen linkki: http://www.d1350.com/en/category/ats/

                Tuollaisella voisi kutitella vähän ylimääräisiä koneja koneesta kun koneesta, mutta ihan mielenkiintoista budjettikamaa olisi. Projektikamassa se kestävyys ei kuitenkaan ihan kaikki kaikessa ole. Jos nuo ovat ihan ehta venäläistä osaa niin jos vielä ruplilla saisi ostaa alkaa edullista olemaan nykykurssilla. Siitä prokkista kyhäilemään...:think

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • Vihti

                  Originally posted by jtmuti View Post
                  Tuossa surffaillessa tuli vastaan päivänpolttavien uutisten perään aikas mielenkiintonen linkki: http://www.d1350.com/en/category/ats/

                  Tuollaisella voisi kutitella vähän ylimääräisiä koneja koneesta kun koneesta, mutta ihan mielenkiintoista budjettikamaa olisi. Projektikamassa se kestävyys ei kuitenkaan ihan kaikki kaikessa ole. Jos nuo ovat ihan ehta venäläistä osaa niin jos vielä ruplilla saisi ostaa alkaa edullista olemaan nykykurssilla. Siitä prokkista kyhäilemään...:think
                  Ehkä vähän tuhma, minulla ei ole mitään shalattavaa leimalla.. Vähän pieniä nuo joille hinnat on annettu. Focukseen koko setti softineen 440€ plus rahdit ja tullin alvit ja vellit.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • jtmuti
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 31
                    • Turku

                    Originally posted by Calypsocoupe View Post
                    Ehkä vähän tuhma, minulla ei ole mitään shalattavaa leimalla.. Vähän pieniä nuo joille hinnat on annettu. Focukseen koko setti softineen 440€ plus rahdit ja tullin alvit ja vellit.
                    Joo eipä vähäpäästöiseksi merkattua vapari konetta oikein saa piristettyä lain puitteissa. Toi oliskin sopivampi rataleluihin. Olen joskus miettiny jos muuttaa kesäauton konetta siten, että olis ite ohjelmoitava ECU jolla liikenteessä ajelis vaparina RE85:lla. Radalla sitten remmi kiinni ja 98: sta tankkiin/ahtosofta aktiiviseksi, niin menis varmaan samoilla suuttimilla. Varmaan laajakaistalamda hanskais myös ne tilanteet kun ei ole ihan puhtaasti toista löpö vain tankissa. Sinällään imusarja ja koneen alakerta kävisi vakiona ainakin 0.5bar asti jolloin lähenneltäisiin jo E36 M3:n tehoja.

                    Sais varmaan olla aika selvittäjän lahjat et menis katsurille läpi, ettei remmi tosiaan ole koskaan tieliikenteessä paikallaan ja muuten kone on ihan vakio. Sinäänsä taitaa se laajakaistalambda jo laiton muutos vähäpäästöiseen ilman uusia moottorin tyyppihyväksyntiä. No ajatuksen asteelle nuo suunitelmat ovat jääneet. Varmaan ihan hyvä niin.:think

                    Lisäsurffailulla huomasin että ahtimet ovat Deilo-merkkisiä http://deillo.ru/ ja http://turbocompressors.ru/ . Ilmeisesti Pietarissa http://racemotors.ru/ saattaisi myydä kyseistä palikkaa jos joku sattuu tankkausmatkalla olemaan niin voinee ottaa jouluostoslistalle. Menee sitten vaikka peltoauton M4x-motin kylkeen

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by jtmuti View Post
                      liikenteessä ajelis vaparina RE85:lla. Radalla sitten remmi kiinni ja 98: sta tankkiin/ahtosofta aktiiviseksi
                      Tuollaisessa taas ei olisi mitään järkeä koska suurin hyöty siitä kasivitosesta saadaan ahdetussa koneessa. Ei naulaa niin herkästi kun bensalla ja jäähdyttää.

                      Laajakaistalambdan säädön varaan ei kannata fleksifuelia laskea (vaikka Saabissa se toki toimiikin). Sitä varten on ihan omat anturinsa jotka haistelee paljonko etskua on bensan joukossa:


                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        No eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Kaverikin teki sen e36 m52b28 ja tommonen remmirurbo ilman hihnaa leimalla. Hestec ohjaimena ja muistaakseni coolerikin keulilla valmiina. Monikin ehkä muistaa sen sinisen toukan esim. tykkimäen ratapäiviltä ja on partyillakin käynyt.

                        Comment

                        • Jopi
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 374
                          • Oulu

                          Hei mites toi s50b32 peltipakosarjan passaako se laippojen jako ja miten muutenkin sopivuus m52b28TU koneeseen? e46:seen siis?

                          Vaatiihan se pientä askartelua tottakai mutta onko sinnepäinkään nuilta osin?
                          Last edited by Jopi; 23-12-2014, 01:10.
                          Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                          e39 M5

                          Comment

                          • Calypsocoupe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 2932
                            • Vihti

                            Originally posted by Jopi View Post
                            Hei mites toi s50b32 peltipakosarjan passaako se laippojen jako ja miten muutenkin sopivuus m52b28TU koneeseen? e46:seen siis?

                            Vaatiihan se pientä askartelua tottakai mutta onko sinnepäinkään nuilta osin?
                            Henkisesti voi valmistautua siihen että voi ottaa lohkoon kiinni (M52, M54), mutta juuri M52TU koneesta ei ole kokemusta.
                            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15225
                              • Ajamisen Iloa

                              Mites näiden laturit? Itsellä pakko vaihtaa laturi tuohon singlevanos koneeseen keväällä ensimmäiseks, onko näissä jotain ugrade mahdollisuuksia esim suoraan sopivaa kevyempää tai harjatonta laturia?
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3166
                                • 47200

                                Mainasitko saada jotain hyötyäkin siitä? Äläkä sano että se laturi "vie" tehoja...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎