Joo on luettuna useaan kertaan, mutta kyllä sitä silti joutuu menemään ihan yritys erehdys menetelmällä, että saa sopivan balanssin siihen ettei kone mene moottorijarrulle pikku kaasunlöysäksestä, mutta kuitenkin ettei kierrokset jää leijumaan kun vaihdetta vaihtaa. Mutta sopivasta paikkaa kun muutat esim. kuorma arvoja pienemmäksi, niin pysy enään edes koko vehje käynnissä koodina 41.0
EDIT niin ja noista nissanin maffeista esim. on tuolla topikissa vakuuttavaa tietoa
"Found the what i believe to be the MAF table in a Nissan 350z rom dump.
From what i've read, the stock MAF tube appears to be around 72mm,"
EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
Kun ei ole omia laitteita eikä auton omistaja BTCF-jäsen niin en ilman lupaa kerro mitään olennaista.
Senverran nyt on tutustuttu laitteeseen että norjanpojan softalla saa vaihdettua koodia ja ews:n pois sekä kierrostenrajoittajan nostettua ilman suurempaa tuskaa. Se loppu säätäminen on sitten enemmän ja vähemmän tapauskohtaista. Ei missään mielessä helppoa, mutta mahdollista.
Vasta-alkajille voisin sanoa neuvoksi että kannattaa vielä perehtyä vaikkapa megasquirtiin tai yleisesti ruiskujärjestelmien toimintaan ennen suurempia Siemensin puukotuksia.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Tuo hanskalokeron obd porttikaan ei pelannut ollenkaan, niin en vieläkään saa logattua kunnolla. Ilmeisesti jokin kytkentävirhe sattu.
Success!!
Ei ollut kytkentävirhe kyseessä. Tutkiskelin sähkökaavioita, niin niissä näky olevan että US malleissa menee konehuoneen pyöreän pistokkeen kautta K-linja OBDII liittimelle ihan omaa piuhaa pitkin. EU malleissa tämä piuha puuttuu kokonaan. Liekkö sit EU malleissa joku terminointi tuolla pyöreän pistokkeen korkissa K-linjalle, nimittäin kun korkin ottaa pois pelaa tuo minun sisälle tekemä OBDII pistoke. Nyt saa logattua ongelmitta ilman yhteyden pätkimistä, ja pääsee eteenpäin säätöhommissa.
Jos joku haluaa/joutuu tehdä vastaavan, niin hanskalokeron takana EWS boksin keltaisessa liittimessä on 3 tarpeellista johtoa. Puna-vihreä +12v, ruskea - maa ja valko-violetti - K-linja. +16 OBDII liittimen nastaan 16, maa nastoihin 4 ja 5 ja K-linja nastaan 7. OBD naaras liittimiä saa ebaystä parilla eurolla.
Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
Tottakai, nykyaikainen saasteboksi sisältää vähän kaikkea. MS41 on kuitenkin vielä kohtuullisen simppeli. Ja lambdan takaisinkytkennän poistaminen ei ole pakollista, säätö vain tapahtuu erilailla closed-loopissa kuin open-loopissa eli jos ralliautoon halutaan omat säädöt closed-loopin tilalle niin tottakai purkki pitää laittaa open looppiin. Normi harrastaja joka ei pääse säätämään dynossa pakokaasuanalysaattorin kera saa helpoimmin säätöihin pitäytymällä closed-loopissa, seosten säätöhän on sen avulla MAF systeemissä just niin helppoa kuin pystyy olemaan ilman autotunea.
Ja siis kun purkki on closed-loop moodissa polttoainekartalla ei säädetä seoksia, se on vain ja ainoastaan 14,7:1 kartta. Sen kun tunnustaa niin seosten säätämien on naurettavan helppoa, PALJON helpompaa kuin jollain megaruutalla.
Ja kyllä vaan on säätäminen nykyaikana aivan naurettavan helppoa vrt mekaaniset jakajat ja tuplalortot, ihan vaan nostalgian puolesta pitää välillä rakennella ihan old school vinkkeli ettei kaikki tunnu aina liian helpolta.....
No kerro nyt mitä sille on tehty Hyvin kuullostaa naukuvan
Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.
Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.
Budjetti vehkeet kai ne kaikkein mielenkiintoisimpia on. Onko nokkien speksit tiedossa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Taitaa olla ihan bensiiniä
Omistaja korjatkoon jos olen väärässä...
Oman Zetorin kansi kyseisen koneen tekijän hyppysissä. Tulee samat nokat ja M3 pakosarjat ja itsellekin tulee M3 läppäsydeemit S50 koneesta. Laippa vaan väliin. Sekä uusi ohjelmaboxi
Toivotaan sit keväällä Zetoristani M52B28 tulevan +200 hp
Mistä löydän tällaiseen M3 koteloon tuon kumihärpäkkeen mikä menee maffille. On soikion muotoinen. Pyöreäpäisiä löytyy, mutta en tuolaista soikhiota löydä mistään...
Mistä löydän tällaiseen M3 koteloon tuon kumihärpäkkeen mikä menee maffille. On soikion muotoinen. Pyöreäpäisiä löytyy, mutta en tuolaista soikhiota löydä mistään...
Comment