Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by Pazi88 View Post
    kierrosten leijunnan kaasun noston jälkeen pois
    Ihan vaan kysyn, että on jo luettuna tämä:



    Ja että koodina 41.2?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11089
      • Oulu

      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Ihan vaan kysyn, että on jo luettuna tämä:



      Ja että koodina 41.2?
      Joo on luettuna useaan kertaan, mutta kyllä sitä silti joutuu menemään ihan yritys erehdys menetelmällä, että saa sopivan balanssin siihen ettei kone mene moottorijarrulle pikku kaasunlöysäksestä, mutta kuitenkin ettei kierrokset jää leijumaan kun vaihdetta vaihtaa. Mutta sopivasta paikkaa kun muutat esim. kuorma arvoja pienemmäksi, niin pysy enään edes koko vehje käynnissä koodina 41.0

      EDIT niin ja noista nissanin maffeista esim. on tuolla topikissa vakuuttavaa tietoa

      "Found the what i believe to be the MAF table in a Nissan 350z rom dump.
      From what i've read, the stock MAF tube appears to be around 72mm,"

      EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
      Last edited by Pazi88; 08-12-2016, 22:35.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Pazi88 View Post
        EDIT2 jos kerta olet jotain ralliautoa säädelly siemenssille, niin eikö voi kertoa mitä moottorille oli tehty, mitä moottorinohjaukseen piti tehdä ja millasia tuloksia saatiin? Kummiskin kuulostaa varsin topikkiin kuuluvalta tiedolta.
        Kun ei ole omia laitteita eikä auton omistaja BTCF-jäsen niin en ilman lupaa kerro mitään olennaista.

        Senverran nyt on tutustuttu laitteeseen että norjanpojan softalla saa vaihdettua koodia ja ews:n pois sekä kierrostenrajoittajan nostettua ilman suurempaa tuskaa. Se loppu säätäminen on sitten enemmän ja vähemmän tapauskohtaista. Ei missään mielessä helppoa, mutta mahdollista.

        Vasta-alkajille voisin sanoa neuvoksi että kannattaa vielä perehtyä vaikkapa megasquirtiin tai yleisesti ruiskujärjestelmien toimintaan ennen suurempia Siemensin puukotuksia.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11089
          • Oulu

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Mutta väsäsin siinä samalla obd portin auton sisälle, jos vaikka tuolla sais loggauksen pelaamaan luotettavasti:


          Olen monelta muultakin kuullut, että se konehuoneen pyöreä pistoke on ongelmallinen paikka loggaukseen ajon aikana.
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Tuo hanskalokeron obd porttikaan ei pelannut ollenkaan, niin en vieläkään saa logattua kunnolla. Ilmeisesti jokin kytkentävirhe sattu.
          Success!!

          Ei ollut kytkentävirhe kyseessä. Tutkiskelin sähkökaavioita, niin niissä näky olevan että US malleissa menee konehuoneen pyöreän pistokkeen kautta K-linja OBDII liittimelle ihan omaa piuhaa pitkin. EU malleissa tämä piuha puuttuu kokonaan. Liekkö sit EU malleissa joku terminointi tuolla pyöreän pistokkeen korkissa K-linjalle, nimittäin kun korkin ottaa pois pelaa tuo minun sisälle tekemä OBDII pistoke. Nyt saa logattua ongelmitta ilman yhteyden pätkimistä, ja pääsee eteenpäin säätöhommissa.

          Jos joku haluaa/joutuu tehdä vastaavan, niin hanskalokeron takana EWS boksin keltaisessa liittimessä on 3 tarpeellista johtoa. Puna-vihreä +12v, ruskea - maa ja valko-violetti - K-linja. +16 OBDII liittimen nastaan 16, maa nastoihin 4 ja 5 ja K-linja nastaan 7. OBD naaras liittimiä saa ebaystä parilla eurolla.
          Last edited by Pazi88; 09-12-2016, 14:31.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Ps. Siellä Siemensin koodissa on sitten vähän helvetin paljon enemmän kaikkea jotka vaikuttaa eri asioihin. Meinasi dynossa olla kynnet tikkuja täynnä kun joutui raapimaan päätä mitkä asiat koodissa vaikuttaa mihinkin. Senverran voi todeta että esim. ralliautossa joutuu ottamaan (lambdan) takaisinkytkennän pois.
            Tottakai, nykyaikainen saasteboksi sisältää vähän kaikkea. MS41 on kuitenkin vielä kohtuullisen simppeli. Ja lambdan takaisinkytkennän poistaminen ei ole pakollista, säätö vain tapahtuu erilailla closed-loopissa kuin open-loopissa eli jos ralliautoon halutaan omat säädöt closed-loopin tilalle niin tottakai purkki pitää laittaa open looppiin. Normi harrastaja joka ei pääse säätämään dynossa pakokaasuanalysaattorin kera saa helpoimmin säätöihin pitäytymällä closed-loopissa, seosten säätöhän on sen avulla MAF systeemissä just niin helppoa kuin pystyy olemaan ilman autotunea.

            Ja siis kun purkki on closed-loop moodissa polttoainekartalla ei säädetä seoksia, se on vain ja ainoastaan 14,7:1 kartta. Sen kun tunnustaa niin seosten säätämien on naurettavan helppoa, PALJON helpompaa kuin jollain megaruutalla.

            Ja kyllä vaan on säätäminen nykyaikana aivan naurettavan helppoa vrt mekaaniset jakajat ja tuplalortot, ihan vaan nostalgian puolesta pitää välillä rakennella ihan old school vinkkeli ettei kaikki tunnu aina liian helpolta.....
            Last edited by naukkis; 10-12-2016, 10:54.

            Comment

            • r1tzt0u
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 53
              • Huittinen

              https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11089
                • Oulu

                Originally posted by r1tzt0u View Post
                https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.
                No kerro nyt mitä sille on tehty Hyvin kuullostaa naukuvan

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • r1tzt0u
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 53
                  • Huittinen

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  No kerro nyt mitä sille on tehty Hyvin kuullostaa naukuvan
                  Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11089
                    • Oulu

                    Originally posted by r1tzt0u View Post
                    Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.
                    Budjetti vehkeet kai ne kaikkein mielenkiintoisimpia on. Onko nokkien speksit tiedossa?

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • r1tzt0u
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 53
                      • Huittinen

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Budjetti vehkeet kai ne kaikkein mielenkiintoisimpia on. Onko nokkien speksit tiedossa?
                      Imu 270 1mm pako 260 1mm. Eli 0.1mm välyksellä yli 300 asteiset. Nostoa molemmissa 11.7mm. Ajotusarvot 4.5 ja 3.6mm

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Originally posted by r1tzt0u View Post
                        https://youtu.be/ADDfWa6jjn8 tuossa on omasta romusta videon pätkä. Tuollanen halvalla tehty moottori vielä tässä vaiheessa.
                        Tätä videota oon ittekkin kattellu useaan kertaan! hyvät on lukemat ja hyvin kyllä "naukuu"
                        Re85 polttoaineena?
                        Last edited by Busch; 14-12-2016, 16:39.

                        Comment

                        • Bemu Z3
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2016
                          • 72
                          • Lahti

                          Taitaa olla ihan bensiiniä
                          Omistaja korjatkoon jos olen väärässä...

                          Oman Zetorin kansi kyseisen koneen tekijän hyppysissä. Tulee samat nokat ja M3 pakosarjat ja itsellekin tulee M3 läppäsydeemit S50 koneesta. Laippa vaan väliin. Sekä uusi ohjelmaboxi

                          Toivotaan sit keväällä Zetoristani M52B28 tulevan +200 hp

                          ��
                          Last edited by Bemu Z3; 14-12-2016, 16:57.

                          Comment

                          • Bemu Z3
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2016
                            • 72
                            • Lahti

                            Mistä löydän tällaiseen M3 koteloon tuon kumihärpäkkeen mikä menee maffille. On soikion muotoinen. Pyöreäpäisiä löytyy, mutta en tuolaista soikhiota löydä mistään...

                            Kuva viitteellinen. Omani löysin 100e Suomesta




                            .

                            Comment

                            • r1tzt0u
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 53
                              • Huittinen

                              tuommoset käppyrät tuli
                              Last edited by r1tzt0u; 19-02-2020, 20:25.

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                Originally posted by Bemu Z3 View Post
                                Mistä löydän tällaiseen M3 koteloon tuon kumihärpäkkeen mikä menee maffille. On soikion muotoinen. Pyöreäpäisiä löytyy, mutta en tuolaista soikhiota löydä mistään...

                                Kuva viitteellinen. Omani löysin 100e Suomesta




                                .
                                Merkkiliikkeestä tai muualta orggisosia myyvästä kaupasta. Osa 10:

                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎