Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15249
    • Ajamisen Iloa

    En ois sanonut mutta nyt kun melkeen pakotat mut niin...
    Mitäs muuta se tekee? Muuntaa energiaa muodosta toiseen mutta häviöllisesti.
    Tämä forumi olisi parempi jos hyötyjen hakeminen ei olisi aina jonkun mielestä kyseenalaista.

    Hiiliharjaton kuluu vähemmän ja on yksinkertaisesti järkevämpi tapa toteuttaa. Nestejäähdytteinen, ei kai tarvetta.
    Kevyempi = kevyempi.
    Pienempi = enemmän tilaa konehuoneessa.
    Esim. kierrosten mukaan kevenevä lataisi järkevämmällä jännitevaihtelulla ja lisäisi kierrosherkkyyttä.


    Lähinnä siis kysyin kokeneemmilta vastauksia tai ehdotuksia vaihtoehdoista tai mitä on edes tarjolla, jos esim joku uudempi laturi menee suoraan paikoille ja joka tuottaisi parhaanmahdollisen latausvirran litium-akulle, ja ehkä omaisi pienemmän lataushävikin ja painaisi vähemmän.

    Toki myös ehdotuksia hyvistä mutta halvoista vanhan kunnostajista saa ehdottaa.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by pazq View Post
      Mainasitko saada jotain hyötyäkin siitä? Äläkä sano että se laturi "vie" tehoja...
      Meinaatko, ettei oo eroa pyöriikö siellä 3kg tai 7kg möykky?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16457
        • Asikkala

        Originally posted by Remotion View Post
        Tämä forumi olisi parempi jos hyötyjen hakeminen ei olisi aina jonkun mielestä kyseenalaista.

        Hiiliharjaton kuluu vähemmän ja on yksinkertaisesti järkevämpi tapa toteuttaa. Nestejäähdytteinen, ei kai tarvetta.
        Kevyempi = kevyempi.
        Pienempi = enemmän tilaa konehuoneessa.
        Esim. kierrosten mukaan kevenevä lataisi järkevämmällä jännitevaihtelulla ja lisäisi kierrosherkkyyttä.


        Lähinnä siis kysyin kokeneemmilta vastauksia tai ehdotuksia vaihtoehdoista tai mitä on edes tarjolla, jos esim joku uudempi laturi menee suoraan paikoille ja joka tuottaisi parhaanmahdollisen latausvirran litium-akulle, ja ehkä omaisi pienemmän lataushävikin ja painaisi vähemmän.

        Toki myös ehdotuksia hyvistä mutta halvoista vanhan kunnostajista saa ehdottaa.
        Samaa mieltä.

        Ei liene tarvetta nestejäähd.
        Kevyempi, luultavasti eikä ainakaan haittaa mitään.
        Pienempi, luult. Enemmän tilaa mille ?

        En ole kokeneempi, kunhan tapan aikaa.

        Originally posted by jannmann View Post
        Meinaatko, ettei oo eroa pyöriikö siellä 3kg tai 7kg möykky?
        M50b25 90 A ankkuri painaa 2,4 kg ja 140 A 2,8 kg. Paljonko hiiliharjattomien ankkurit painavat ?

        Saavutetaanko sama tehonmenettämättömyys isommalla hihnapyörällä jolloin välityssuhde suurenee = laturi pyörii vähemmallä tehohäviöllä -> pyöriikö tarpeeksi kovaa että lataa kunnolla -> mikä on tarpeeksi kovaa ?

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by jr66 View Post
          Samaa mieltä.

          Ei liene tarvetta nestejäähd.
          Kevyempi, luultavasti eikä ainakaan haittaa mitään.
          Pienempi, luult. Enemmän tilaa mille ?

          En ole kokeneempi, kunhan tapan aikaa.


          M50b25 90 A ankkuri painaa 2,4 kg ja 140 A 2,8 kg. Paljonko hiiliharjattomien ankkurit painavat ?

          Saavutetaanko sama tehonmenettämättömyys isommalla hihnapyörällä jolloin välityssuhde suurenee = laturi pyörii vähemmallä tehohäviöllä -> pyöriikö tarpeeksi kovaa että lataa kunnolla -> mikä on tarpeeksi kovaa ?
          Omaa laturia ajettiin laturi penkissä. Sillon selvisi minimi kierrosluku jonka mukaan tehtiin siivapyörä.
          Onko noi ankkurit samalla halkaisijalla?
          Oma koko laturi painaa 3,1kg.(67Ah)
          Last edited by jannmann; 24-12-2014, 11:22. Reason: kuva lisätty
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            Onko kukaan ihmetellyt eri mallien hihnapyörien sopivuuksia? Olen joskus tehnyt jotain taulukkoa, mutta taitaa olla jo bittiavaruudessa.. Laturi on päivitettty 140A -> 90A, ja voisi vielä hidastaa sitä siinä suhteessa kuin tyhjäkäynti muuttuu vakioon nähden. Eli vaikka jonkun 20%.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              Heittääkö jonkun vikatilan päälle jos ei lataa tyhjäkäynnillä, tai lataa "jotenkuten"? Ainakaan itsellä ei ole ollut ongelmia vanhemmissa vekottimissa vaikka muutettu reilustikin hihnapyöriä, esim. kampuran pyörä 140-->100mm ja laturilla 40-->65mm, nämä siis _noin_-mittoja ja mitä nyt nopeasti ulkoa muistelen jostain muusta merkistä...
              Last edited by deemu79; 24-12-2014, 13:29.
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by jannmann View Post
                Meinaatko, ettei oo eroa pyöriikö siellä 3kg tai 7kg möykky?
                Lähinnä viittasin tolla kommentilla siihen, että kuka sen pari hp huomaa?? Tai jos ottaa jenkaa nanosekunnin nopeammin kun on kevyempi laturi. Kunhan höpöttelen tässä joutavia, ei ole ainakaan omalla listalla ensimmäisten joukossa tämmöset kikkailut...

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15249
                  • Ajamisen Iloa

                  Kahdella vastakkaisella muuttuva välityksisellä hihnapyörällä ja kierrosten mukaan säätyvällä ohjurilla saataisiin minimivastuksinen laturi joka lataa aina optimi toiminta-alueella ja ei vaikuttaisi moottorin kiihtyvyyteen lainkaan.

                  Mutta koska itsellä ei ole minkäänlaista osaamista tuollaisten tekoon, niin pakko yrittää keksiä jotain bolt-on juttua. Mikäs tuollaisessa Z3 2.8:ssa on vakiona laturina? Kyllä mulle toimiva vakiolaturikin käy, kyllähän se ehjillä laakereilla jo pyörii hirveän paljon helpommin, ja se ainoa oire eli ulina kylmällä koneella ja pienillä kierroksilla loppuu.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Huolla se laturi, ei nyt niin kummonen homma ole ja halvempi mitä uusi laturi

                    Comment

                    • Arde92
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1330
                      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                      Originally posted by Bansku View Post
                      Huolla se laturi, ei nyt niin kummonen homma ole ja halvempi mitä uusi laturi
                      Missä sais laturin huollettua?:think
                      E39 M5 Titansilber<------
                      F11 530D Spacegray
                      E36 323i M-sport Med Hölsteri
                      Ex :E61 525D Lci Carboni
                      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Arde92 View Post
                        Missä sais laturin huollettua?:think
                        Autokorjaamot, autosähköliikkeet, oma autotalli yms. :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Maili
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 446
                          • E-pohjanmaa

                          Tuli tuo oma kiesi penkitettyä ja 234hv ja 288nm löytyi. Ihan tyytyväinen olin, jos siihen vertaa , että auto on joskus ollu dynossa ja 194hv on silloin ollut. Toki autolla sen jälkeen ajeltu 150tkm ja ei penkistä tietoa. Ainoastaan huoltokirjassa tuo merkintä. Autossa 252/244 nokat, m50 imusarja ja schmiedmanin käärmeenpesät.
                          Ilman putsari oli vakio paneelilla,kait joku polle olis vielä vapari paneelilla tullut. Omalla eculla on ja ei tarvi päästöjä katsastuksissa jännitellä. Aikalailla samalta näyttää,mitä parilla edellisellä katsastus kerralla. Autosta tuli omaan mieleen mukava ajaa.
                          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1330
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Autokorjaamot, autosähköliikkeet, oma autotalli yms. :think
                            Kyselly paikkakunnan liikkeistä niin ei tehdä. kyllä sitä itsekkin laakerit ym vaihtelee mutta kun vika taitaa olla diodi silloissa:think
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Sitä taas en tiedä onko näihin latureihin edes diodit järkevästi vaihdettavissa, voiham ne tietysti koko pakettina vaihtaa jostain b-osa laturista

                              Comment

                              • deemu79
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2011
                                • 453
                                • Helsinki

                                Mitenkäs ois tästä: http://profiteile.de/generator-0-986...00-30?tid=4627
                                sigpic
                                328i Coupe M-Sport -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎