Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r1tzt0u
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 53
    • Huittinen

    Originally posted by Busch View Post
    Tätä videota oon ittekkin kattellu useaan kertaan! hyvät on lukemat ja hyvin kyllä "naukuu"
    Re85 polttoaineena?
    ihan 98 on tankissa

    Comment

    • Bemu Z3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2016
      • 72
      • Lahti

      Originally posted by Skarpa View Post
      Merkkiliikkeestä tai muualta orggisosia myyvästä kaupasta. Osa 10:

      http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
      Kiitoksia vastauksesta.

      Comment

      • Juho_
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2016
        • 1062
        • Suomi

        Originally posted by r1tzt0u View Post
        Tää on ihan tämmönen budjetti luokan moottori eli ihan vakio männät kanget. Kansi on luonnollisesti tehty ja vakio nokista hiottu niin rajut kun sai. M3 läpät ja pakosarjat. Ap racing 184mm kytkin ja sillä kaverina 3.5kg teräsvauhtipyörä. Hestec mottorin ohjaus.
        Ei sattuisi olemaan kuvaa tehokäppyrästä kierrosluvun kanssa (tai nopeuden)?
        Ihan mielenkiinnosta.

        Raju nokka tosiaan - niin heräsi mielenkiinto ihmetellä tarkemmin 1500...3500rpm aluetta tehojen puolesta.

        Onko puristussuhde mitä luokkaa?

        Tuota videota tullut useamman kerrankin katottua, kun äänet sen verran kivasti miellyttää korvia.

        Jos kannesta laskettu niin ei se paljon kuitenkaan nosta purkkareita
        Nojoo. Lähinnä se oli ajatuksena, että jos olisi täyttöhitsattu palotiloj, että siten saatu vähän merkittävämpää muutosta.. mutta tuskin, kun sen verran suuri töinen homma on (ja kallis, jos ei mahdollisuutta itse toteuttaa).
        Last edited by Juho_; 14-12-2016, 20:24.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by Juho_ View Post
          Ei sattuisi olemaan kuvaa tehokäppyrästä kierrosluvun kanssa (tai nopeuden)?
          Ihan mielenkiinnosta.

          Raju nokka tosiaan - niin heräsi mielenkiinto ihmetellä tarkemmin 1500...3500rpm aluetta tehojen puolesta.

          Onko puristussuhde mitä luokkaa?

          Tuota videota tullut useamman kerrankin katottua, kun äänet sen verran kivasti miellyttää korvia.
          Vakio männät ja veivit. Jos kannesta laskettu niin ei se paljon kuitenkaan nosta purkkareita
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by Matuh View Post
            Vakio männät ja veivit. Jos kannesta laskettu niin ei se paljon kuitenkaan nosta purkkareita
            No mullakin on vakio männät ja veivit B25:ssä ja likistykset 15:1 luokkaa....

            Comment

            • Bemu Z3
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 72
              • Lahti

              Tämän tiedän tuosta kannesta...

              Kansi on plaanattu seetirenkaisiin asti. Ja vanos lukittuna. Ja ajotukset oli sen imu 4.5mm ja pako 3.6mm. Mäntiin syvennetty koloja 2-3mm. Eli 4-5mm kolot.

              Itselle tulee samanlainen kansi, mutta ei noin paljon plaanattu. Sen verran, että männistä otan millin syvemmäksi koloja. Nokat tehdään / hiotaan sen mukaan. Lähes samat kuin tuossa koneessa.

              Imu 270 1mm pako 260 1mm. Eli 0.1mm välyksellä yli 300 asteiset. Nostoa molemmissa 11.7mm. Ajotusarvot 4.5 ja 3.6mm

              Comment

              • Bemu Z3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2016
                • 72
                • Lahti

                Oonko niin Kädetön että en löytänyt Hollantia lähempää :think

                Googlasin ja etsin, mutta paskat. En jaksanu enää ja tilasin tuolta.

                Comment

                • r1tzt0u
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 53
                  • Huittinen

                  Originally posted by Juho_ View Post
                  Ei sattuisi olemaan kuvaa tehokäppyrästä kierrosluvun kanssa (tai nopeuden)?
                  Ihan mielenkiinnosta.

                  Raju nokka tosiaan - niin heräsi mielenkiinto ihmetellä tarkemmin 1500...3500rpm aluetta tehojen puolesta.

                  Onko puristussuhde mitä luokkaa?

                  Tuota videota tullut useamman kerrankin katottua, kun äänet sen verran kivasti miellyttää korvia.


                  Nojoo. Lähinnä se oli ajatuksena, että jos olisi täyttöhitsattu palotiloj, että siten saatu vähän merkittävämpää muutosta.. mutta tuskin, kun sen verran suuri töinen homma on (ja kallis, jos ei mahdollisuutta itse toteuttaa).
                  puristussuhdetta en tarkkaa enää muista kun kohta pari vuotta aikaa siitä kun tuon koneen tein. 13.5kg oli puristuspaine. eli ei sitä ruttua liikaa ollut ja rajotin oli tosiaan jo 7400rpm. kyllä tossa aiemmin laittamassa tehokäyrä kuvassa kierrokset näkyy. ensimmäisen ruudun väli on 2000-3000rpm. helvetin huono kuva kyllä pahoittelen. 3000rpm kohdalla vääntöö oli 250nm.

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Originally posted by Bemu Z3 View Post
                    Oonko niin Kädetön että en löytänyt Hollantia lähempää :think

                    Googlasin ja etsin, mutta paskat. En jaksanu enää ja tilasin tuolta.

                    https://www.offenga.nl/bmw-onderdele...atslang-e36-m3
                    Tuosta esmes. Ei toki löydy Schmiedmanniltakaan hyllystä ja toimutusajat tahtoo olla välillä pitkiä, joten Hollanti voi olla ihan hyvä vaihtoehto.

                    Last edited by Skarpa; 14-12-2016, 21:25.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Bemu Z3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2016
                      • 72
                      • Lahti

                      Katsoin juu tuotakin. Mutta tilasin tuolta Hollannin puljusta, kun selailin heidän sivuja, niin löysin muutakin mitä tarviin...

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11083
                        • Oulu

                        Originally posted by Bemu Z3 View Post
                        Tämän tiedän tuosta kannesta...

                        Kansi on plaanattu seetirenkaisiin asti. Ja vanos lukittuna. Ja ajotukset oli sen imu 4.5mm ja pako 3.6mm. Mäntiin syvennetty koloja 2-3mm. Eli 4-5mm kolot.

                        Itselle tulee samanlainen kansi, mutta ei noin paljon plaanattu. Sen verran, että männistä otan millin syvemmäksi koloja. Nokat tehdään / hiotaan sen mukaan. Lähes samat kuin tuossa koneessa.

                        Imu 270 1mm pako 260 1mm. Eli 0.1mm välyksellä yli 300 asteiset. Nostoa molemmissa 11.7mm. Ajotusarvot 4.5 ja 3.6mm
                        Vanos lukkoon? Jos meinasit kadulla ajella, niin kanttaa katella samalla lyhkäsempää perääkin. Jo noilla mun miedommilla nokilla alle 3k alue on täysin kuollut, jos vanos on perus asennossa. Tuli todettua tämä kun loggailin tuossa miten vanosta kannattaa ohjata. Melkeen samanlainen tehopiikki kuin turbokoneissa, kun alkaa vetämään sit tuon jälkeen. Eikait siinä muuten mitään, mutta esim. normaalisti töihinkin ajellessa ei vakio välityksellä nouse kierrokset yli tuon, niin melko mopo ajella rauhallisesti. Vanoksen kanssa vääntökäyrä on suht tasanen, vaikka alle 1500 uupuu vakion nähden (m50 imariaiheuttaa?).
                        Last edited by Pazi88; 14-12-2016, 21:48.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • r1tzt0u
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 53
                          • Huittinen

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Vanos lukkoon? Jos meinasit kadulla ajella, niin kanttaa katella samalla lyhkäsempää perääkin. Jo noilla mun miedommilla nokilla alle 3k alue on täysin kuollut, jos vanos on perus asennossa. Tuli todettua tämä kun loggailin tuossa miten vanosta kannattaa ohjata. Melkeen samanlainen tehopiikki kuin turbokoneissa, kun alkaa vetämään sit tuon jälkeen. Eikait siinä muuten mitään, mutta esim. normaalisti töihinkin ajellessa ei vakio välityksellä nouse kierrokset yli tuon, niin melko mopo ajella rauhallisesti. Vanoksen kanssa vääntökäyrä on suht tasanen, vaikka alle 1500 uupuu vakion nähden (m50 imariaiheuttaa?).
                          perävälitys on 4.75. kyseessä on jäärata auto.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11083
                            • Oulu

                            Originally posted by r1tzt0u View Post
                            perävälitys on 4.75. kyseessä on jäärata auto.
                            Tuolle välitykselle ja tuohon käyttöön on varmaan ollu oikein hyvä tehoalue.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Vanos lukkoon? Jos meinasit kadulla ajella, niin kanttaa katella samalla lyhkäsempää perääkin. Jo noilla mun miedommilla nokilla alle 3k alue on täysin kuollut, jos vanos on perus asennossa. Tuli todettua tämä kun loggailin tuossa miten vanosta kannattaa ohjata. Melkeen samanlainen tehopiikki kuin turbokoneissa, kun alkaa vetämään sit tuon jälkeen. Eikait siinä muuten mitään, mutta esim. normaalisti töihinkin ajellessa ei vakio välityksellä nouse kierrokset yli tuon, niin melko mopo ajella rauhallisesti. Vanoksen kanssa vääntökäyrä on suht tasanen, vaikka alle 1500 uupuu vakion nähden (m50 imariaiheuttaa?).
                              Jos nokkien ajoitus on 4,5mm auki ykk:ssa niin vanoksella voi siitä enää myöhäistää ajoitusta tarvittaessa. Ja puristukset on se mikä auttaa alavääntöihin kireämmillä nokilla, jos puristuspaineet jää niin alas että palotapahtuma on surkean hidas ei alakierroksilla ole ketään kotona.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                ...mutta kuitenkin ettei kierrokset jää leijumaan kun vaihdetta vaihtaa.
                                Ajoin pitkästä aikaa e36:lla jossa e39 b28 ecu, ja huomasin että kierrokset ei auton liikkuessa leiju yhtään vrt m52 normaalisti, onko tuossa jotain vikaa vai minne se ärsyttävä leijailu on hävinny Kevyt vp, muuten ihan vakiokunnossa.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎