Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpiaho
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 171
    • Hämeenlinna

    #16
    M10B18 kaasarikoneella:

    1) tyhjäkäynti huojuu, nykii tasakaasulla

    2) kaasuttimessa esisuuttimen suurentaminen, jolloin auto ei enään hae oikeaa seosta.
    315 E21 -82 M98 (EX)
    316 E30 -88 M10B18 (EX)
    518 E34 -95 M43B18
    SUBARU LEONE 4WD
    PORSCHE 924 -83

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #17
      E28 528i -84, M30B28 + L-Jetronic

      TAPAUS 1: Nyki aina pintakaasulla ajettaessa eli tasanopeudella, varsinkin käyntilämpöisenä, ainakin 1500-3000 kierrosalueella (en testannut 6000rpm tasakaasu-ulvotusta). Ei pätkinyt, nykiminen kuitenkin ärsyttävän voimakasta ja tiheää nypytystä. Täyskaasulla ja moottorijarrutuksessa en huomannut mitään nykimisiä millään kierroksilla. Lisäksi tyhjäkäynti oli melko alhainen, ehkä 500-600rpm.
      KORJAUS: No sehän oli se ilmamäärämittarin iso haitarikumi halki, ja seos siks laihalla. Sen kun vaihto niin kyllä toimi taas hyvin! Osan hinta n. 15 €.

      TAPAUS 2: Pätki ja potki, välillä ei käyny kaikilla pytyillä. Tehotkin oli hukassa. Semmosta rykimistä oli välillä ku ei oikein vissiin sytyttäny, että meinas tulla makkaraperunat ylös ja kojelaudalle! Vika tais alkaa jonku itse tehdyn huollon/tarkistuksen jälkeen..
      KORJAUS: Puolan ja virranjakajan välisessä johdossa on liittimissä kumiset suojat, jotka tulee liitoksen päälle. Liittimen suojahattu "kantoi" puolan päässä niin, että kontaktit ei ottanu kiinni vaan sähkö hyppäs kipinällä n. millin matkan puolasta johtoon. Ongelmahan poistui kun tajusin tämän ja pistin johdon kunnolla paikoilleen.

      TAPAUS 3: Ei meinaa millään pysyä käynnissä, tyhjäkäynti tuskailee siellä n. 150rpm tai sit sammuu koko laite jos ei pidä kaasulla käynnissä. Ei juurikaan muita oireita, ajaminen sujuu kyllä oikeastaan nykimättä.
      KORJAUS: Imusarjan alapuolelta, paikasta minne ei päältäpäin näe paskaakaan, irronnut L-Jetin alipaineletku halkaisijaltaan n.6mm. Eikun käsikopelolla etsitään sen paikka sieltä imusarjan alta niin taas käy ja kukkuu! Kyseessä oli joku kirkasta muovia oleva liukas jälkiasennusletku, ei ihme jos karkaa paikoiltaan..

      Comment

      • Vertigo
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 806
        • Paska Kaupunni

        #18
        paljonko se maksaa tähän m40 koneeseen tuo ilmamäärämittarin piirilevy?
        I Don't Know! I Don't Like It!
        Nykyiset:
        E36 328i cöype
        Exät:
        Fiat Uno 60ies '93
        E30 316i
        E28 520ia
        Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
        Fiat 127
        Saab 900

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Vertigo
          paljonko se maksaa tähän m40 koneeseen tuo ilmamäärämittarin piirilevy?
          Piirilevyä ei tietääkseni saa erillisenä varaosana, vaan koko ilmamäärämittari menee vaihtoon...
          Kysyin mittaria keväällä Alppilan Autohuollosta (Bosch Car Service) ja heidän mukaansa siihen kävisi 'vaihtoilmanmassan. 400' (tuotekoodi 0986280029090). Ainoana esteenä oli mittarista pyydetty 402,95 euron hinta... Itse olen huoltanut mittarin pari kertaa (neula uudelle uralle, kontaktisprayta liukupinnoille) ja se toimii nyt paremmin, mutta hyväksi en ole sitä vielä saanut.

          Comment

          • 535_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 221
            • Masku

            #20
            Moottori = M30B35 / 24v

            Oire = Oikein helvetinmoinen nykiminen jos yritti liian suurella vaihteella kiihdyttää, esim. kolmosella n.1000/rpm. Tuntui siltä että varmasti jotain hajoaa ellei heti helppaa kaasusta.

            "Korjaus" = Vaihdoin Bensan 95.tosesta 98.siin, enää ei saa nykimään vaikka yrittäisi !

            Boonus = Kulutus laski noin litralla / 100 km. ja takapuolidynolla mitaten kiihtyvyys ja kulkukin parani.

            Comment

            • Bnito
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 333

              #21
              M20B25

              Nykiminen paheni mitä pitemmälle ajoi, yleensä n.3k rpm patki siten ettei saanut kierroksia korkeammalle, lopulta kulku hyytyi kun pätki niin pahasti ihan kokoajan.

              Korjautu ainakin toistaseks kaikkien sähkö liittiimien putsauksella, eli jotain crc:n tapasta tuli tuikattua.
              F11 525 3.0 -10

              Ex E46 330d Touring -00
              Ex 316/325 '85

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #22
                316i E30:

                Oire: Nyki niin maan...

                Korjaus: Lähes kaikki venttiilikoneiston osat kannessa meni kuluneisuuttaan uusiks.

                Aiemmin myös kerran onnistuneesti huollettu ilmamassamittari sekä bensamerkin vaihto vähemmän lisäaineita sisältävään.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • sand
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 155
                  • palokka

                  #23
                  530d e39 vm. 05/2000

                  Oire: Välillä nyki vähemmän ja välillä enemmän. Joskus tuntui, että meinaa hyytyä koko vekotin. Lisäksi kännistyminen vaikeata vähän "jäähtyneenä".

                  Korjaus: Nykiminen poistui diesel siirtopumpun vaihdolla. Käynnistysongelma nokka-akselin asentotunnistimen vaihdolla.

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #24
                    Yläkierroksilla 4000 + Pierburg:

                    Pura kaasuttimen yläosa ja puhdista kammiot saostumista (lehtimäisiä ruskeita kovia... ja "hiekkaa" tms.) Kannattaa vaikka nykisi vähän.

                    Mukavuus on!
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Ak2000
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 6

                      #25
                      318i e36 m43

                      Kulutusmittari pumppasi +-1 litran verran, samalla tuntui kuinka koneen kierrokset huojui siinä mukana, muttei kumminkaan niin paljon, että olis näkynyt kierroslukumittarista. Kiihdytyksessä kone mietti parissa kohtaa kierros aluetta.

                      Lambda-anturin vaihdolla loppui kulutusmittarin pumppaus. Jälkimmäinen ominaisuus katosi ilman suodattimen vaihdolla ja haitariletkun klemmareitten kiristyksellä.

                      Comment

                      • Cannon
                        Newbiemmer
                        • Jul 2005
                        • 1

                        #26
                        316i -91 e36
                        Nykimistä kiihdytyksissä ja satunnaisesti tasakaasulla sekä tyhjäkäynnin seilaamista ja auton sammumista. Tyhjäkäynti ja sammahtelu korjaantui lambda-anturin vaihdolla ja nykiminen bensapumpun uusinnalla.
                        Turhaan tuli vaihdettua mm. virranjakajan kansi, bensansuodatin, tulpanjohdot..

                        Comment

                        • TemeL
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 424
                          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                          #27
                          320i vm87 L-jet:Tehoja oli hukassa paljon, nykimistä yms.

                          -Ilmamääränmittarin piirilevyä siirretty n.0.5mm(katso että hyppylangat((jotka liittimessä)) koskettaa kunnolla piirilevyyn)

                          -Virranjakajan alipaineletkussa 3-tie venttiili oli sökö.(mukavan hintainen ovh. n.80e.) itse sahasin auki, korjasin kalvon liimalla ja patentoin kiinni. (parempi ostaa uusi niin kestää)

                          - Kaasuläpän tunnistin oli väärässä asennossa(ei sulkenut bensan syöttöä läppää kiinni) siirtää ja mittarilla mittaa.

                          -Bensanpaineensäädin antoi n.1bar paineen bensalle.(ostin 3 kalvoisen fse:n ja patentoin kiinni)

                          - kannattaa tarkistaa liitosten puhtaus termostaatin päällä olevista ruskeasta ja beigestä liittimestä.. vaikuttaa seoksiin.


                          edit nykimiset johtui piuhanipun sisään katkenneesta kaasuläpän anturin johdosta, joka välillä sai kosketusta välillä ei.

                          -2 syl. imusarja tiiviste uusittu, ja tulpanhatussa oli neulanmentävä reikä, löi sillointällöin läpi kanteen.
                          Last edited by TemeL; 19-11-2009, 13:15.
                          ----------------


                          M20B20 ahdistusta

                          Comment

                          • Vertigo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 806
                            • Paska Kaupunni

                            #28
                            E30 316i oli nykiny siihen tahtiin et tekarit lens aina kiihdyttäessä ikkunasta läpi ja ei meinannu pysyä käynnissä varsinkaa lämpösenä ja tyhjäkäynti oli semmosta ihmeen seilaamista ja nyt teimme pienen toimenpiteen otimme siitä ruiskun vierestä semmosen putikan jotak kutsuttiin joksiki tyhjäkäynnin anturiksi... nonii se pois siis se täyteen korroosion esto ja poistoainetta ala wyrtti ja sitä siinä puunailtiin ihan kunnolla ja sitte kaadettii tankkiin ruiskun putsaus ainetta ja sitte lähettii ajelee: alussa nykki ko oli sitä wyrtin lientä vähä koneessa mut ku se palo pois ja päästiin ekalle kunnon suoralle ja alettii kiihdyttelee nii se kauhea nykiminen oli poissa vielä esiinty sellasta pientä nykäsyä mut se joka oli siinä kiihdytyksen alottamisessa on nyt poissa auton tyhjäkäynti parani ihmeellisen hyvin ja pysy käynnissä vaikka autolla käytii rokittamassa päälle 160km/h eli kone kävi vähä lämpösenä. suosittelen kokeilemaan moista toimenpidettä jos omistatte m40 koneen joka nykkii kiihdyttäessä.
                            Last edited by Vertigo; 23-07-2005, 11:07.
                            I Don't Know! I Don't Like It!
                            Nykyiset:
                            E36 328i cöype
                            Exät:
                            Fiat Uno 60ies '93
                            E30 316i
                            E28 520ia
                            Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                            Fiat 127
                            Saab 900

                            Comment

                            • Polarman
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 83
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              Minul E39 523 nyki aina liikkeelle lähdössä!Tasa kaasulla toimi hyvin. Vaihdatin uudet tulpat(bosch) ja nyt toimii hyvin

                              Comment

                              • bmwjack
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 138
                                • Tampere

                                #30
                                e36 318i ei oikeastaan nykinyt,mutta joskus täyskaasu 2-3 vaihde ylämäkikiihdytyksessä empi lähellä punarajaa.

                                Polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen vetää puhtaasti, eli vanha suodatin rajoitti bensansaantia täyskaasulla.

                                Jack

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎