E 36 328i vm1997 ajoittain oli todella kovaa nykimistä tuntu et pari sylinteriä jäi pois matkasta ja huom kierroslukumittari myös välillä hypähti
ja vika johtui kampiakselin asento tunnistin.. suosittelen nikusta siellä oulun halvin vikakoodin purku
mutta risuja oulun wetterille sika hinnat varaosissa!!
Nykimisviat FAQ
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e12 518 -78 (m10b18) Weberin korvauskaasarilla.
Vika: Vauhtia ei saa yli 60km/h, meno loppuu kuin seinään, loppuu syöttö kesken.
Syy: Polttoaineen paluuletku tankille täytyi tulpata, jolloin kaasari sai tarpeeksi soppaa = toimii.
Comment
-
nykiminen
325 e36 m50b25 vanoksella nyki melkein koko ajan varsinki tasakaasulla ajettaes ja sitte ku lämpöaenä pisti käyntiin ni ei tahtonu ottaa kiertoo aluksi ja välillä vei pensaa vitusti ja välillä taas normaali-) lambdaanturin vaihto auttoi ja ongelmat hävis!!!!
Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
Tuo viimeinen lause kiinnostaa. Mitenkä kuuntelit?! Itsellä pätkii kanssa ja alkaa usko olla koetuksella...voisi tarkastaa nuo suuttimet itekkin kunhan vaan tarkennat tuota 'metodia'Originally posted by viiksisAuto: e34 ja m20b20
Oireet: Välillä toimii, välillä käy vajailla pytyillä, väklillä ei edes starttaa. Pätkii ihan epämääräisesti säästä ym riippumatta.
Ratkaisu: Suuttimille menevän johtonipun liitin huonossa kunnossa, johtoja irronnut liittimestä. Sai kontaktia aina välillä jolloin toimi. Liittimen uusiminen korjasi ongelmat. Selvisi kuuntelemalla suuttimia ruuvarilla.
Comment
-
Oire:
auto 540i A -99 aj. 127 tkm. Kone käynnistyy ja käy nätisti, "normaali" kaasun käytöllä ei mitään ongelmia. Kun kaasu läimästään pohjaan kerralla paikallaan tai ajossa, ei millään tahdo ottaa kierroksia yli 3000, aivan kuin kierroksenrajoitin olisi säädetty tuohon lukemaan.
kuten todettu rauhallisella kaasun lisäyksellä ottaa kierroksia ihan 6000 paikkeille ja käy tasaisesti. Vikakoodit luettu merkkiliikkeessä - ei vikoja!!! ( 44 e)
Vian todentaminen:
Otin ilmamassamittarin johdon irti - auto käyntiin - tielle.....
Kierroksia ja tehoja huikeasti enemmän, ei siis mitään nykimisiä...pätkimisiä...
huomenna menen kauppaan ja tilaan uuden osan, makso mitä makso...
säästöä ilmeisen paljon, verrattuna korjaamon vianetsintään....
Comment
-
nonni, menin sitten merkkiliikkeeseen (Raskone, keminmaa), osan hinta 470,- + ohjelmointi n. 60,-. Ajattelin ettei prkl! kävelin kadun toiselle puolelle tarvikekauppaan (Paakkarin varaosat) bosch osa nrolla, hinta 319,- sama osa, eri paketissa, en silti tilannut vieläkään.
Metsästin käytettyä osaa, jotka nekin näyttävät maksavan 250-350 e.
Otin tänään massamittarin irti putkenpätkästä (torx ruuveilla), putsasin topsi- puikolla, kostutettuna kynsil.poistoaineella kontaktipinnat, osa paikalleen - testilenkille....... auto toimii kuin pitääkin!!!!!
Nyt ei ainakaan tarvi "varmuuden vuoksi" ostaa noin kalliita osia, jos nyt "putsattu" lakkaa toimimasta.
Comment
-
Ei varsinaisesti nykimisvika, mutta laitetaan nyt tänne.
e30 m20b25 -86 Motronic
Oire: Tyhjäkäynnillä hörskytellessään sammui eikä lähtenyt enää käyntiin (ei edes luvannut kertaakaan).
Selitys: Kipinä tuli (oli tosin todella heikko, ei sytyttänyt ja tulppa oli märkä starttauksen jälkeen). Polttoainetta tuli, suuttimet toimi, pumppu toimi, päärele toimi (vaihdettiin silti kun oli melko huonon näkönen sisältä), kampuran tunnistin kytkinkopassa toimi (vaihdettiin), motronicin lämpöanturi toimi, puola toimi (kokeiltiin toisellakin), jakajan kansi ja pyörijä ehjät, tulpanjohdot ehjät. Motronic (ver.1.0 -081 loppuinen) avattiin eikä sielläkään mitään näkyvää vauriota, lukuunottamatta piirilevyjen perspuolen saamaa pientä kosteutta jossain vaiheessa.
Ratkaisu: ehjällä ohjausyksiköllä lähti heti käyntiin ja toimiiLast edited by Henkka79; 09-10-2006, 18:24.
Comment
-
E39 528ia -96
Oireet: Saattoi sammua jonkunaikaa tyhjänkäynnillä ollessaan, mm.liikennevaloissa.Starttasi huonosti,1-2000kiepin kohalla röpötteli,
automaatti heitti pakkovaihteen päälle ja valitti laatikon ohjelmavirhettä,
tehot kadoksissa ja kiihdyttäessä pätki.
Vika:Kampiakselin asentotunnistin.
Comment
-
nykii
oire:
1.vikaa enteili kierroksien putoaminen kiihdytyksessä
kone ei käy tyhjäkäynnillä ollenkaan, pysyy käynnissä vain isoilla kierroksilla (+3000rpm) ja silti takkuaa ja tehot on hukassa. Kone myös pitää ikävää ääntä.
Selvitys:
Joku ilma letku tai huohottimen letku oli irti
herttoniemen bimmerhuolto 135,5 €
hinaus vakuutuksen piikkiin
Ostetaan
320d E91
Comment
-
Kone: M50B20 (E36, -92)
Oireet: Röpötteli ja nyki osakaasulla kiihdyttäessä kierrosten ollessa noin 2000-3000. Tuntui kuin kaikki kuusi sylinteriä ei ollut pelissä mukana. Tyhjäkäynti oli myös todella epätasaista (pätkivää).
Vika: Viitossylinterin puola.
Ostin yhden puolan (ovh 87,50 € merkkiliikkeessä) ja kokeilin ensin kuutoseen. Lyhyt koeajolenkki, eikä parannusta. Vaihdoin uuden viitoseen ja nyt on pelannut hyvin. Tyhjäkäynnissä on edelleenkin todella pientä epätasaisuutta. Taitaa olla jokin toinen puola menossa. Ostetaan taas yksi uusi, kun vikaa ilmenee ajossa.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
Auto: E36 328 -95
Oire: Kävi huonosti tyhjäkäyntiä, paukkui, auto heilui tyhjäkäynnillä ja
alakierroksilla heikosti tehoa ja kierrokset ei ylipäätään nousseet helposti.
Ajoittain myös korkeammilla kierroksilla puutumista.
Ratkaisu: Ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen 90 asteen kumiputki irti.
Comment
-
1. 518i E28 -85. Tyhjäkäynti seilas jatkuvasti, oli kylmä tai lämmin moottori. Nykimistä ajossa ei esiintynyt. Vuotoja etsitty, lisäilmaluisti puhdistettu. Ei apua.
2. Ratkaisu: Hiljaisena työpäivänä ilmamääränmittari irti ja elektroniikan puhdistajaa runsaasti + puolirullaa talouspaperia. Korjaantui.F01 730d -09
E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.
Comment
-
Auto 530 da E60 2003
Ajettessa esim. 80 km/h päästän kaasupolkimen ylös, alkaa kierrokset hyppiä 1100-1600 väliä ja auto nykii pikkaisen. Vika ilmenee sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Tyhjäkäynnillä tai kiihdytettäessä kierrosten "hyppimistä" en ole huomannut enkä pienemmillä nopeuksilla. Kylmällä koneella tasakaasulla ajettaessa esim 90 km/h pientä nykimistä ja kierrokset hyppii n. 1400-1800.
RATKAISU:Momentinmuunnin meni vaihtoon ja auto toimii taas niin kuin pitääkin.Last edited by Tomtomr1; 13-01-2007, 00:08.
Comment
Comment