Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzzi
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 8

    #46
    318i e36 -92

    kone alkaa "puurottaa" ku on ajanu koneen eka lämpimäks ja sit pysähtyy, sammuttaa auton ja käy vaikka alkossa nii eteen päin lähtö vaihteilla 1-2 on yhtä helvettiä! ku annat kaasua nii hyytyy niinku koittas puurolla ajaa! sitte ku antaa kytkintä ja kaasua nii kiekat nousee ja auto taas kulkee! mistä moinen?? VOISKO VIISAMMAT NEUVOA??!!

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #47
      Originally posted by Juzzi
      kone alkaa "puurottaa" ku on ajanu koneen eka lämpimäks ja sit pysähtyy, sammuttaa auton ja käy vaikka alkossa nii eteen päin lähtö vaihteilla 1-2 on yhtä helvettiä! ku annat kaasua nii hyytyy niinku koittas puurolla ajaa! sitte ku antaa kytkintä ja kaasua nii kiekat nousee ja auto taas kulkee! mistä moinen?? VOISKO VIISAMMAT NEUVOA??!!
      .......
      Originally posted by Damien83
      Tähän epäviralliseenkaan versioon ei tosiaankaan ole tarkoitus laittaa pelkästään kysymyksiä.

      Tarkoitus on kertoa oireet sekä millä "parani", eli kokemuksia elävästä elämästä.

      Juuri näiden kysymysten ehkäisemiseksi ja/eli meidän avuksemme tätä tehdään.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6912
        • N/A

        #48
        E34 535i Nykii pintakaasulla ajettaessa? Tarkasta tämä!


        Oma autoni nyvitti pintakaasulla ja vähänkun lisäsi kaasua nykiminen loppui heti.

        Ongelman aiheuttajaksi paljastui imuvuoto imusarjan/ilmamäärämittarin ja venttiilikopan välisissä kumiletkuissa.
        Vaihdoin letkut uusiin, koska vanhoissa näkyi pari pientä hiushalkeamaa.



        Vaihdoin osat #15 ja #13.






        Nykiminen hävisi heti ja veto parani pintakaasulla, veikkaan myös että polttoainetalous parani.

        Ongelmallistahan tälläisen auton imuvuodon etsimisessä on se että jos suihkuttelet
        brake cleaneria niin sähköinen kaasuläppä säätää tyhjäkäynnin samantien taas oikeaan, joten
        kierroksia se ei nosta vaikka imuvuotoa olisikin..

        Tästä asiasta en mene ihan 100% varmaksi sanomaan, MUTTA epäilen hyvin vahvasti että sähkönen läppä juurikin tälläsen korjauksen tekee imuvuotoa etsittäessä.

        Comment

        • JH2003
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 362
          • Vantaa

          #49
          E39 523 -96

          Oire: Lähtee huonosti käyntiin ja nykii/tehot hukassa

          Vika: Kampiakselin asentotunnistin

          Comment

          • Blindi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 524
            • Järvenpää

            #50
            '91 325i E36

            Nykii/täristää sen verran selvästi että tuntuu penkissä ja kiihtyvyys kärsii, paikallaan ollessa huomaa myös koko auton heiluvan. Tehnyt tyypillisesti "kostealla" ilmalla, esim. näihin vuodenaikoihin loskakeleillä useasti.

            Ratkaisu: Parempaa bensaa. Halpisasemilta (ST1, Jet ym.) tankattuna tekee noin, laadukkaammilta kuten Nesteeltä tankattuna ei ikinä.
            Bensa tuskin on kokonaan syyllinen, mutta tuo nyt on helppo ratkaisu.

            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #51
              '90 E34 M30B5, tyhjäkäynti hyrskyttää, kierrokset pysyvät tasaisena, mutta kone käy huonosti ja tärisee.

              Vaihdettu:
              - virranjakaja+pyörijä (orkkikset, olivat lopussa)
              - ilmamäärän ja kaasuläpän välinen letku (oli haljennut)
              - venttiilikopan ja edellisen letkun välinen huohotusputki (oli haljennut)
              - icv putsattu ja öljytty (siinä sivussa)
              - imusarjan tiivisteet (starttisprayllä 1-2 pytyn kohdalle kierrokset nousi)

              Tähän meni aika pitkään ennenkuin kaikki löytyi ja varsinkin imusarjan tiivisteiden vaihto oli aika urakka, mutta nyt käy taas nätisti. Epäilin myös suuttimien o-renkaita, mutta niiden aika ei taida olla vielä.
              ex-535iA E34

              Comment

              • xollim
                BTCF Member 2006
                • Jan 2005
                • 138
                • Tampere

                #52
                M52B20 nyki pienillä kierroksilla, alle 3500. Tulpat vaihdettiin, OK.

                Comment

                • ViperHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 312
                  • Joensuu

                  #53
                  E30 -90 1.8 M40

                  Oire: Toimi välillä hienosti, mutta sitten välillä pätki niin helevetisti. Välillä ei lähteny ollenkaan käyntiin ja sammui jos ei antanu tosissaan kenkää ja tietysti jätti välille.
                  Korjaus: Vaihettiin virranjakaan uus kans. Tietysi tulpat sun muut oli vaihdettu mutta syyks paljastu paska virranjakajan kans.

                  Ja mitä jäi käteen? "Mystistä"-kommentti
                  E30 -90 320i

                  Comment

                  • flyingfinn_148
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 158
                    • Nousiainen

                    #54
                    Oire: E30 -87 316 1.8 weber 32/34, nykii ilman ryyppyä niin pahasti ettei meinaa käynnissä pysyä.. ryyppy päällä välillä kulkee ihan normaalisti mutta tyhjä käynti siellä 2000-2500rpm

                    Ratkaisu: Kaasarin ja imujalan sekä imujalan ja imusarjan väliset imuvuodot

                    Korjaus: tiivisteliimaa joka väliin ja johan toimii!!!
                    Bemari sen olla pitää!

                    e39 528ia touring -97

                    Ex E36 325i -91
                    Ex E36 325i -91
                    Ex E30 316 -87

                    Comment

                    • Viceroy
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 17

                      #55
                      Repikää paremmaksi

                      Asiahan ei tähän kuulu mut kummiski pakko laittaa

                      Yli 2000 1/min

                      Mitattu Sallittu
                      Co-pitoisuus 11,90 0,30%
                      HC-pitoisuus 4900 100ppm
                      Lambda-arvo 0,57 0,97-1,03
                      CO2-pitoisuus 7,54
                      O2-pitoisuus 0,23 5,00%

                      Kyseessä on 325i coupe -92 jossa kierrokset heittelevät tyhjäkäynnillä 700-1400 rpm. Tasakaasulla myös ajoittaista nykimistä, kierrosten lisääminen auttaa. Kone kylmänä ja kuivalla ilmalla toimii paremmin. Lämpimänä kierrosten heitto lisääntyy. Epäilen et katalysaattori paskana, lambda vaihtoon, ilmamäärä mittari uusiks tai ilmavuoto tai sitten paskimmillaan nämä kaikki yhdessä
                      BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

                      Comment

                      • jouskari318is
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 215
                        • Tampere

                        #56
                        Kulutusmittarin "värähtely"

                        Joop eli oireena oli tasaisella kaasulla satunnaisesti kulutusmittarin värähtely, eil se teki n. 2l heittoja nopeasti. Nykimistä vedossa ei kuitenkaan tuntunut.

                        Oireiden syyksi päättelin tämän foorumin perusteella happitunnistimen (lambda-anturi). Boschin anturi maksoi 104 euroo motonetistä, helppo homma vaihtaa jos vaan on paikka missä pääsee auton alle.

                        Autona siis -95 E36 318is, ajettu 157tkm.

                        Comment

                        • JonZke
                          Newbiemmer
                          • Nov 2005
                          • 14
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Nykii ja pätkii...

                          520(E34)

                          1. Nykii aina vedätettäessä ja tyhjäkäynti epätasasta.

                          2. 5-sylinterin puola oli vialline.

                          Enää ei mitää vikaa, uus puola maksas noin 100€, mutta purkuosista sai 2 ehjää 30€. Melko kysyttyjä osia.

                          Comment

                          • J.L
                            Minimi-Jakke
                            • Oct 2002
                            • 846
                            • .

                            #58
                            ............................
                            Last edited by J.L; 14-12-2013, 12:07.

                            Comment

                            • Viceroy
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 17

                              #59
                              Ratkaisu

                              Originally posted by Viceroy
                              Asiahan ei tähän kuulu mut kummiski pakko laittaa

                              Yli 2000 1/min

                              Mitattu Sallittu
                              Co-pitoisuus 11,90 0,30%
                              HC-pitoisuus 4900 100ppm
                              Lambda-arvo 0,57 0,97-1,03
                              CO2-pitoisuus 7,54
                              O2-pitoisuus 0,23 5,00%

                              Kyseessä on 325i coupe -92 jossa kierrokset heittelevät tyhjäkäynnillä 700-1400 rpm. Tasakaasulla myös ajoittaista nykimistä, kierrosten lisääminen auttaa. Kone kylmänä ja kuivalla ilmalla toimii paremmin. Lämpimänä kierrosten heitto lisääntyy. Epäilen et katalysaattori paskana, lambda vaihtoon, ilmamäärä mittari uusiks tai ilmavuoto tai sitten paskimmillaan nämä kaikki yhdessä
                              Ratkaisu: Juuh eli nyt on laitettu kuntoon ja leimattu. Elikkäs lambda oli ihan paskana ja moottorinohjainyksikkö ei antanut virtaa lambdalle ja vähän muutakin vikaa siin. No lambda vaihdettiin ja yksikköön tehtiin viritys et nyt pelittää, ainoo et tyhjäkäynti ei käy vieläkään aivan tasaisesti niin selvis et on nokat vaihdettu sit puristukset heitti jonkun verran niin mut ne onneksi korjaantui ihan kemikaaleilla bensan sekaan. Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa vaan
                              BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

                              Comment

                              • Odeq
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 341
                                • Espoo

                                #60
                                E36 M50B20
                                1.Tyhjäkäynti seilasi 450-1200rpm, kulutus erittäin korkea ja alavääntöä puuttui.
                                2.Viallinen Lambda anturi.

                                Vaihdon jälkeen auto toimii. tarvike lambda 40€
                                __________________________________________
                                Bmw 330d
                                Rumblebee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎