Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    #61
    E30 316 1.8 weber

    OIRE: Nykii koko kaasu alueella. Toimi kaasu pohjassa.

    RATKAISU: Vaihdoin taka vaimentimen sport-vaimentimeen. vanha oli muutenkin ruman näköinen ja päätin vaihtaa sen.. Kappas kummaa kun vaimennin oli vaihdettu loppui nykiminen ja vääntöäkin tuli lisää Vanha oli ilmeisesti "hiukan" tukossa
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #62
      Vaikka tarina on "se tavallinen", kerrotaan kuitenkin:
      E36 325i -94 M50B25TU
      Oireena säännöllisen epäsäännöllinen nykiminen osakaasulla / täyskaasulla sekä tyhjäkäynnin satunnainen heittely.

      Lambda vaihdettiin ja nykiminen loppui. Sen sijaan tyhjäkäynnin heittely ei parantunut.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • VEMAKO
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 7
        • Lahti

        #63
        m57d25

        morjensta!
        moottorina otsikonmukainen m57d25 ja oireina satunnainen nypyttäminen tasakaasulla lämpimällä koneella kierroslukualueella 1800-2200. viimeisinä aikoina kierroslukualue laveni molempiin suuntiin.
        merkkikorjaamo vaihtoi pakolliset ilmamassamittarit yms. (uudempimallinen toimiva kaupan) ja laskutti kahvi- ja ruokatunnit luonnollisesti.
        vika oli viitospytyn viallisessa suuttimessa, jonka vaihdon jälkeen (ammattitaitoinen pikku paja) koko lauma laukkaa samaan suuntaan ja paluu mersuun tuntuu enää painajaiselta.
        tämä tarina sai onnellisen lopun ja vihdoin voi nauttia ajamisen ilosta.
        hyvää kevättä,
        matti

        Comment

        • ITI
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 19
          • Jyväskylä

          #64
          e46 320D 136 hp vm –00 ajettu noin 170 tkm. (myös 330d, 520d, 530d)

          Oire: pientä nykimistä tasakaasulla kierrosalueella 1600-2400 rpm. Tuntuu penkissä ja vaihdekepin tärinänä. Lisäksi tehon puutetta alle 3000 kierroksen. Kiihdytys 80-120km/h kestää 11,5-14s nelosvaihteella (tehdas ilmoittaa 8,7s). Vikamuistista ei löytynyt mitään vikaa ennen kuin nykiminen/tehon puute oli tosi pahaa. Ilmamassamittarikin vaihdettiin, mutta ei auttanut.

          Syy: Vaihdettiin ahtopaineen tunnistin (varaosanumero 13622246977). realoem.com ilmoittaa tuolla varaosanumerolla että tunnistin on polttoaineen syötön paineen tunnistin, mutta tosiasiassa se mittaa moottorille menevän ilman painetta eli ahtopainetta. Tunnistin sijaitsee imusarjassa moottorin ja rintapellin välissä.

          Pelkkä ahtopaineen tunnistimen puhdistaminen olisi voinut auttaa sillä tunnistin oli aivan paskanen. Ilmeisesti EGR on sotkenut imusarjan ja tunnistimen. Nyt meneekin imusarja ja EGR puhdistukseen ja sen jälkeen tukin EGR:n

          Comment

          • Dawg-
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 258
            • Vesanto

            #65
            1) m40b16: nyki pienillä kierroksilla tasakaasulla ajettaessa, myös lämpimänä, mutta kylmänä enemmän.

            2) Vaihdoin "teho"filtterin alkuperäiseen ilmansuodatin-boksiin. Tämänjälkeen nykiminen loppui. Lisäksi vaihdoin ilmamäärämittarin, mutta jo aiemmin tehty putsarin vaihto minusta asian korjasi. Eipä nyi enää!
            _____
            BMW - Fahren des Vergnügens



            e34 525ix touring -93
            ex. e36 316i -91

            Comment

            • Remus
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 106
              • Espoo

              #66
              1) OIRE: Kone lämpinä erittäin voimakasta nykimistä. E30 318i M40b18

              2) RATKAISU: Sytytyspuola viallinen(löi pohjasta läpi ja runkoon maihin)

              Comment

              • JGroover
                Newbiemmer
                • Jun 2006
                • 14

                #67
                E46 318i -00, aj. 68tkm

                (1) Kone nyki/pätki koko kierrosaluella kylmänä sekä lämpimänä. Suuremmalla kaasulla kiihdytettäessä nykyminen tuntui erittäin voimakkaana.

                (2) Ilmamassamittari + anturi sökönä. Osien uusiminen merkkiliikkeesä poisti vian. Maksoi... paljon.
                E46 318i -00

                Comment

                • tuontiauto
                  Newbiemmer
                  • Mar 2004
                  • 18

                  #68
                  E30 318i -89

                  Lähtee käyntiin ekalla ihan moitteetta,hetken tyhjää n. 1min käytyä alkoi yleensä oireet...

                  Voimakasta nykimistä ajossa, kaikilla kierrosalueilla/ kaikilla vaihteilla
                  Ei meinaa jaksaa käydä tyhjää, kun antaa kaasua tukehtuu

                  Tutkin viikon kaikkea mahdollista,ilmamäärämittari, imusarja,tulpat,virran-
                  jakajankansi/pyörijä uusittu,puola,tulpanjohdot,kylmäkäyntivenat,koneen-
                  maadotus, kokeilin suuttimienpuhdistajaa...mutta EI, mitään vikaa ei löytynyt!

                  Ratkaisu: Tuttava kertoi vastaavista oireista aina kun tankkasi JET:llä
                  Kokeilin, tankkasin 20 L Nesteeltä ja ihme, kaikki kunnossa !!!!
                  Siitä lähtien tankattu vain Neste,Shell,Esso ei "halpa-asemilta"
                  Auto toiminut moitteeta yli 4 kk.
                  Kyse ei ollut vain yhdestä oireilu kerrasta vaan taaksepäin kelaten
                  Nykiminen esiintynyt aina kun halpa-asema bensaa tankissa

                  Onko kellään muulla kokemuksia vastaavasta?

                  Comment

                  • Mirtsu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 33
                    • Helsinki

                    #69
                    E36 323i coupe -97

                    Alkoi nykimään maantiellä,kova nykäisy ja sit ei enää jaksanu kiihtyä.
                    Kaupunkiajossa esim.risteys/valoista lähtö,kierrokset korkeella jottei sammu lähtiessä ja kiihdyttäessä nykii,ei jaksa edetä.

                    Syy: kampiakselin anturi pätki,vika korjattu ja toimii taas normaalisti

                    Comment

                    • kostaja!
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 3

                      #70
                      Originally posted by kehveli
                      Oire: auto käynnistyy hyvin kylmänä, mutta kun on kone lämmennyt niin käynnistyminen vie aikaa, yleensä vasta toisella yrityksellä lähti käyntiin. menee pari sekunttia käynnistyksestä ja sen jälkeen auto nykii ja käy tosi huonosti, jos lähti siinä vaiheessa liikkeelle niin kuin oltaisiin kengurun selässä. Mutta kun oli ajanut muutama kymmenen metriä niin vika hävisi. Eli jos kävit vaikka kaupassa ja tulit takaisin, niin oli aika toivotonta

                      Syy: ei mitään havaintoa kaikki vaihdettu: lambda, ilmanmäärän mittari, aivolaatikko, lisäilmaluistin, suuttimet eivät vuoda, imuilmanvuotoja ei ole löytynyt, bensapummppu toimii.

                      Ratkaisu: ei mitään havaintoa, ei vaan vika häviä??????
                      onko vieläkään selvinnyt syytä? mulla hieman samantyyppisiä oireita..

                      Comment

                      • -Jarno-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1140
                        • Salo

                        #71
                        M20b25 E30

                        1* Kierrosten noustessa yli 4k auto ei vastannut kaasuun ollenkaan ennenkun kierrokset laski noin 2k paikkeille.

                        2* Bensatankissa tukos (kesti hetken muuten ett? l?yty vika)
                        ________
                        SIDE EFFECTS OF ZOLOFT
                        Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:34.

                        Comment

                        • BemariVompatti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 440
                          • VT 6

                          #72
                          Rauta: -85 E30 316, M10B18V, ajettu 326tkm, korvauskaasutin Weber DMTL 30/32 (muistaakseni, se pienempi jossa ei ole tuplan polttoainelähtö&#228

                          Oireet: Käynti seilasi tyhjäkäynnillä, 600-900 RPM. Savutti startissa(mustaa, rikas seos) mutta ei ajossa. Täydellä kaasulla oli vedoissa lievää loivaliikkeisyyttä.

                          Ongelma: Väärät seokset, alipaineletkut kytketty väärin, vuotavat letkut.

                          Ratkaisu: Napakat letkut: sisähalkaisija millin pari pienempi lähtöä/tuloa, paksua polttoaineletkua missä mahdollista niin ei painu kasaan, ja kun kulmat laittaa oikein ei tule jännitteitä. Vaihdettu myöhemmin oikean kokoisiin ja mittaisiin alipaineletkuihin. Alipaineletkut oikein: http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-9122.html

                          Huom!
                          Kaasuttimen kurkun imu ei välttämättä riitä sytytyksen painesäätöön! Sen sijaan riittää ilmanputsarin läpän lämpötilasäätöön.
                          Huomattava myös virranjakajan alipainesäätimen paineentasausletku(se joka menee kirkaskuorisen muovihyrrän läpi) joka on pidettävä auki, muuten kone ryntää pienillä kierroksilla. Alipainesäätimen toiminta on helppo kokeilla paikallaan irrottamalla ja liittämällä letkua ja tukkimalla paineentasausletku, eron huomaa heti jos säädin toimii.
                          Last edited by BemariVompatti; 31-07-2006, 07:32.

                          Comment

                          • viiksis
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 27

                            #73
                            Auto: e34 ja m20b20

                            Oireet: Välillä toimii, välillä käy vajailla pytyillä, väklillä ei edes starttaa. Pätkii ihan epämääräisesti säästä ym riippumatta.

                            Ratkaisu: Suuttimille menevän johtonipun liitin huonossa kunnossa, johtoja irronnut liittimestä. Sai kontaktia aina välillä jolloin toimi. Liittimen uusiminen korjasi ongelmat. Selvisi kuuntelemalla suuttimia ruuvarilla.

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #74
                              E34 M30B34 törkeä rykiminen ja kaasuttelu ominpäin

                              Ainakin näillä näkymin(länsiauton mukaan) vika sähköisessä kaasuläpässä, ilmeisesti tullut kilsat täyteen. Huomenna menee uutta kikkaretta kiinni niin palaillaan sitten.

                              Edit. korjaantu tuolla kaasuläpän vaihdolla!

                              Oireet:

                              -Kaasuttelua ominpäin välillä 0-5000rpm, yleensä 1500-2500.
                              -Matala tyhjäkäynti ja sammuilee
                              -EML-valo palaa, voi kuitenkin välillä ajaa jopa normaalisti
                              Last edited by herja; 12-07-2006, 13:27.
                              Retard Member

                              Comment

                              • Ripe
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 198
                                • Espoo

                                #75
                                E30 316 -86, M10B18 ja Pierburg 2BE. Ajettu 314tkm

                                Tapaus 1

                                Vika:
                                Kesällä 2005 nyki ja syksyllä ei ollut lähteäkseen käyntiin.

                                Korjaus:
                                Virranjakajan kansi ja pyörijä olivat loppuun kuluneet. Osat uusiksi ja nykiminen loppu.

                                Tapaus 2

                                Vika:
                                Kesällä 2006 nyki ja röpelsi kiihdyttäessä. Kiihtyvyys oli todella kankeaa. Välillä oli vaikeuksia käynnistymisen ja käynnissä pysymisen suhteenkin.

                                Korjaus:
                                Uusi sytytysjohtosarja 314tkm:n paikkeilla ja nykiminen loppu.
                                Last edited by Ripe; 19-07-2006, 16:22.
                                Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
                                Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
                                Ex - E34 520i -89
                                Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
                                Ex - Audi 80 2.0E -92
                                Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
                                Ex - E36 316i -98
                                Ex - E30 316 -86
                                Ex - Peugeot 405 SRi -88
                                Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
                                Ex - Mazda 323 1.3 -84

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎