Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karmala
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 27

    #91
    M43b16

    Nyki kiihdyttäessä, vaihdettiin tulpat. Korjaantui vika. Tyypillinen vika käytettäesä venäjän bensaa. Tietysti riippuu tankkauspaikasta. (Viipurin Neste hyvänä + muut paikat, tankattu pääasiassa Matkaselän TNK:ssa missä suht kohtuu menovesi.) Tulppia ei tartte vaihtaa Matkaselän liemellä tankattuna kuin normaalin vaihtovälin rajoissa... voi olla muilla p.....mäisempiä kokemuksia kyseisestä asemasta. Kokemuksia, kiitos! Penalla on pelittäny hienosti!

    Comment

    • TonTo88
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 14
      • Eura

      #92
      e34 520i 88vm 12v

      1. nyki ku kaasun pohjaan laitto lähinnä 3000-6500 kierroksilla
      2. akunkenkä yöksi pois. ongelmat lähti
      Now bmw e65 2007vm.Ex: 530D E60 2003vm. Ex: 530D e39 2000vm. Ex: 525i E34 91vm. Ex: 520i e34 88vm. +muita rotteloita..

      Comment

      • darex
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 180
        • Soini

        #93
        1. Nykäisy silloin tällöin matka-ajossa kovassa vauhdissa.

        2. Ongelmat hävisivät kun pakkasta tuli hieman, eli todennäköisesti kosteutta virranjakajassa.
        BMW 318i Original is nice

        Comment

        • darex
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 180
          • Soini

          #94
          1. Pientä nykimistä alhaisilla kierroksilla

          2. Ilmamäärämittarin ja ruiskujärjestelmän välisessä haitari-ilmaputkessa halkeamia. Ilmastointiteippiä raju kerros. Auto ei nyvi enää ja tehoja tuli huomattavasti takaisin.
          Naapurin isäntä kertoi moisesta tyyppiviasta, kannattaa puristella tuota haitarikohtaa auton ollessa käynnissä. Itselläni auto sammui puristelemalla.
          BMW 318i Original is nice

          Comment

          • ozi
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 268
            • .

            #95
            noniih yhet nykimiset saatu kuriin..

            oireet:pedaaalia painamalla alko nykimään..nykimistä havaittu myös tasakaasulla..myöskin tehot karkuteilla

            Vika: 2. sylinteri pois pelistä

            Vaihdettu:yksi puola ja moottorinohjausboxi

            autona siis 318is e30
            No turbo shit - just real shit
            e92 335i

            Comment

            • joenbimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 203

              #96
              E34 M20 nykytykset kylmänä

              Oireet:
              - Joutu sahaamaan kylmänä 20s ennenkuin lähti käyntiin. Lisäksi pakkasella joutui kylmänä polettamaan kaasua jotta heräsi
              - Kone röpötti hetken käynnistyksen jälkeen
              - Kone ei ottanut kunnolla kierroksia, vaikka kaasua painoi pohjaan kun lähti ajamaan.
              - Käynnistyksen jälkeen kulki parisensataa metriä hyvin kunnes ilmeni uusia ongelmia: Kun vaihdetta vaihtaessa löysää nopeasti kaasun, niin kone saattaa sammua kierrosten laskettua, ennenkuin työntää uutta pykälää silmään.

              Viimeisin ongelma oli kaikkein kirotuin nimittäin liikennevaloista kiihdyttäessä jämähti muutaman kerran, pikkasen hävetti...

              Ja kaikki nämä siis pelkästään kylmällä koneella ja ulkolämpötila alle nollan.


              Fiksaukset:
              - Ilmamäärämittarin putsaus.
              - Imuputken vaihto (löytyi vuoto)
              - Pakoputken paikkaus (myös Lambdan ongelmat kuuluu tähän samaan)
              - Ja Fortekäsittely koneelle.


              Avot, johan kulkee eikä yski
              Last edited by joenbimmeri; 13-01-2007, 10:59.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #97
                M50tüb25

                Oireet:
                Kostealla ja kylmällä ilmalla puolilämmin kone "empi" (=arpoi hiukan ennen kuin kiihtyi) hieman pintakaasulla kiihdytellessä, tyhjäkäynti hummaili silloin tällöin 600-900 1/min välillä.

                Syy:
                ICV paskainen

                Korjaus:
                ICV:n kaivaminen v:mäisen ahtaasta paikasta imusarjan alta. Putsaus kaasuttimen puhdistusaineella ja topseilla. Sen jälkeen voitelu lukkoöljyllä (Huom! ei siis -sulalla).

                Vaikutus:
                Kaikki em. kuvatut oireet korjaantuivat. Silti vian pienuuten nähden kohtuuton työmäärä kun ei viitsinyt imusarjaa irrottaa ja sen tiivisteitä vaihtaa.

                Comment

                • full
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1214
                  • Tampere

                  #98
                  BMW 518i M40 kone

                  oireet:
                  todella pahaa nykimistä kylmänä oli sitten -20 tai +4 lämmintä, helpotti kun lämpeni mutta sillointällöin nyki edelleen. tyhjäkäynti seilasi reilusti ja valoissa sammui usein

                  korjaus:
                  vaihdettiin virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot. vanhat oli jo todella kärsineen näköiset.

                  nämä vaihdettiin ennen kuin vika löytyi:
                  - bensansuodatin
                  - ilmansuodatin
                  - lämpöanturi joka antaa ruiskuboksille tiedot(ei sama kuin mittaristolle antava)
                  - kaikki imuletkut/putket
                  - tulpat
                  BMW M535iA -86
                  Volvo V90 -18

                  Comment

                  • bimmerE34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 6209
                    • Gotham

                    #99
                    BMW 535i -88

                    Vajaassa 2000rpm pientä nykimistä matkassa.

                    Korjaantui lambdan vaihdolla.

                    ///Pumppu Pojat Racing Team
                    Metaline sport #40

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      525 24v nykiminen kiihdyttäessä.

                      Eli -96 525i 24V alkoi nykimään kun ripeän kiihdytyksen jälkeen ja kierrokset kävivät tuolla 5000 hujakoilla ja sen jälkeen ei vastanut enää kaasuun. Tyhjäkäynti oli normaali ja kun antoi hetken olla tyhjäkäynnillä niin alkoi taas soimaan normaalisti.
                      Pari kertaa on tehnyt saman.

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        E34 535i

                        epätasainen tyhjäkäynti, savutusta ja tehonpuutetta

                        Korjaus: uusi lambda
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          E34 540ia

                          OIREET: Nykäisyt tasaisessa ajossa (hetkeksi sytytys täysin pimeäksi), pahenevasti. Tätä seurasi aika pian todella huono kylmäkäynnistettävyys. Moottorilämmitettynä 3-5 starttia, ilman lämmitystä yli 10 starttia. Tämän jälkeen nykäisyjä edelleen enevästi, välillä auto sammui kokonaan kesken ajon.

                          TOIMENPITEET: Mitattu nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimien anturit lämpimänä ja kylmänä. Nokan anturi OK, kammen anturi vaihtelevasti lämpimänä joskus jopa raja-arvojen (+/- 1280 ohmia) sisällä, joskus noin 2000 ohmissa, mutta kylmänä ei mitattavia arvoja! Lämmitettynä esim. vesipaljussa ko. anturi irroitettuna antoi jonkinlaista eloa ohmimittariin. Eli vika kammen anturissa.

                          OIREET2: Sytytys pätkii täyskaasukiihdytyksissä viimeistään kun rpm yli 5000. (Kammen anturi korjattu purkkavirityksellä siten toimivaksi, että auto käynnistyy normaalisti, eikä nyi normaaliajossa) Nokka-akselin anturi vaihdettu uuteen ennen oireiden ilmestymistä. Oireiden aiheuttaja siis jompikumpi noista antureista tässäkin tapauksessa.

                          RATKAISU O2: Vaihdettu uusi originaali oikeanlainen kampiakselin asentotunnistinanturi. Käy ja kukkuu, sekä kiertää iloisesti punarajalle.

                          - Eli nokan anturi ei käy suoraan täydellisesti kammen anturin tilalle. Tai voi olla, että oli kiinni anturin etäisyydestä, eli oli liian kaukana.
                          Last edited by Tenox; 09-03-2007, 20:02.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Compton
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 662
                            • Kuopio

                            E34 535i

                            Oireet: Pätkimistä 1500-2000 tasakaasulla,jälkipolttoa putkessa ja välillä ihmeellistä rynkytystä.

                            Syy: Virranjakajan puolelta pari tulpan johtoa murtunut juuresta.
                            Vaihettu samalla tulpat
                            -Sawo-connection-
                            X1 E84, E21 Nappis
                            Ex:E34 535, E61 530d, E91 320d, E46 Vompa

                            Comment

                            • jooma
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 121

                              3,6 m5

                              paha nykiminen tasakaasulla kiihdyttäessä, lievää tehonpuutetta kaasu pohjassa, myös tyhjäkäynti oli "jyskyttävä" silloin tällöin, kaikki korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla!

                              Comment

                              • Magor
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 574
                                • Oulu

                                nylkytystä joo

                                BMW 525 i 24V -93

                                Nykiminen alkoi yhtäkkiä valoista liikkeelle lähdettäessä,tyhjäkäynti ei seilannu,paukahteli pari kertaa ja meno oli tosi epätasaista.

                                -1.Bensasuodatin ja tulpat vaihtoon.
                                Auttoi pari viikkoa, sitten nykiminen alkoi taas.

                                -2.Ilmamassamittari, imuilmaputki ja ilmansuodatin vaihtoon.(olipa siinä paljon ilmaa)
                                Toimi normaaliajossa hyvin, mutta esim. moottoritielle kiihdyttäessä pitkään kaasu pohjassa, nykiminen alkoi yleensä 3-vaihteella jossakin 4000rpm paikkeilla ja veto katosi hetkeksi.Välissä katko käyntiä pahasti eli "töksäytteli" tyhjäkäynnillä.

                                -3.Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja tulpanreikien+ puolien johtimien perusteellinen putsaus ja kuivaus.
                                Kaikki käyntihäiriöt ym. nykimiset poissa! JES!!! kiihtyilee taas "hiukan" kuskia paremmin ja käy kuin 14v vanha bemu

                                Juu eli toimi taas hetken hyvin, ja kesken matkan loppu teho ohitettaessa autoa eli vika vieläkin haussa.Alkaa olla keinot vähissä.Prrkele!!! Ja nykiminen jatkuu....Koko ajan...

                                HUOM! 11.4.
                                Nyt vika tiedossa!!!!Ruotsin poika oli lätkässy tarvike lambdan pakoputkeen ja liittäny johdot jollakin vi*un muovilaatikolla kiinni, joka sitte vettä saadessa on tykännykki ihan prrkeleesti.Wtuttaa kun joku kyhää tuollaista pskaa vain säästääkseen muutaman kympin ja sitten taas viattomat kärsii...

                                Nykimiset saatu kuriin lambdan vaihdolla
                                Last edited by Magor; 14-07-2007, 16:08. Reason: u
                                G31 540d xdrive
                                E28 535iA ikiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎