Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    e39 523iA -96 150tkm

    Oire: Lämpöisenä nykimistä tasakaasulla sekä satunnaisesti sammuilua tyhjäkäynniltä. Nykimisen jälkeen tuntui että puolet tehoista kadoksissa.

    Vika: Kampiakselinasentotunnistin. KL-varaosista 69e. Vaihtoon meni 20min. Edellinen omistaja oli vaihtanut kaikki puolat kun luuli vian olevan niissä

    Comment

    • hoocee325
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 153

      e36 325i -91

      vika:
      joskus toimi normaalisti joskus ajossa löi moottorijarrutuksen päälle ja sammui eikä käyntiin.. kierroslukumittari näytti ihan omiansa eli jos auto tyhjäkäynnillä niin mittari näytti 0-6000 kierr välillä.. samoin kulutusmittari..

      vian haku:
      vaihdoin kampiakselin asentoanturin: ei korjaantunut.. vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen:ei korjaantunut.. rupesin epäileen puolia ja kävin kaikki läpi: ei vikaa.. releet läpi: ei vikaa.. rupes ideat loppuun..:think sitten vahingossa konehuoneen puolella koskin johtosarjaan ja rupes releet naksuun auton ollessa sammuksissa ja huomasin yhden johtosarjan maadotusjohdon olevan löysässä mutterin takana oikeassa etulokarissa (ilmeisesti joku ruiskun)..

      korjaus:
      hehehee.. mutteri kireeseen ja taas mentin.. hyvin on pelannu.. ainut vaan että 150€ osat tuli hankittua turhaan.. että näin..
      Last edited by hoocee325; 04-08-2007, 20:50.

      Comment

      • silä
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 59
        • Himos

        e36 318

        ..aikaisemmin tapahtunutta:
        auto nyki lämpimänä, kylmänä, sammahteli ja tyhjäkäynti seilas.
        sain korjattua kampiakselin anturin putsaamisella.

        heinäkuun alussa nykitys alkoi uudelleen:
        (tökötti kun lämpes, nyki ajon aikana ja kävi muutamalla pytyllä,
        sammui muutaman kerran tyhjäkäynnillä. (mutta tyhjäkäynti ei
        seilannut. tämä vika on ilmeisesti enemmän lambda anturin oireita?)

        -putsasin liittimet, tarkistin imuletkut, ei mainittavaa vikaa.
        -ostin motonetistä kampiakselin asentoanturin, vaihdoin sen..
        ..orkkispalikassa oli johto murtunut (Kts. kuva) anturin tyvestä, johdon
        säikeet esillä ja siksi aikaisempi korjaus auttoi hetkellisesti.

        nyt toimii..
        Attached Files
        Last edited by silä; 14-08-2007, 07:46. Reason: kuva lisätty

        Comment

        • syrkö
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 70

          328-96 aj. 208tkm.
          Vika: Tulppien vaihdon jälkeen alkoi tyhjäkäynti "nytkähtelemään"

          Korjaus: vanhat tulpat takaisin vika häipyi, eli nkg tulppa ei käynyt ainakaan tähän yksilöön, laitoin samat mitkä oli ennenkin eli bochin fr 7 ldc+ motonet 4.5e. kpl.

          Comment

          • tuontiauto
            Newbiemmer
            • Mar 2004
            • 18

            E30 318i -89

            Voimakasta nyhtämistä kaikilla kierrosalueilla, kaikilla vaihteilla.
            Ei meinaa millään käydä edes tyhjää ja kun antaa kaasua tukehtuu.

            Oireeet tuli yleensä auton seisoessa ulkona parkissa pakkas ilmoilla tai sateella
            Vika hävisi aina kun auton sai kikkailtua käyntilämpöiseksi
            Toimi välillä parikin kuukautta moitteetta, ja sitten taas vikaantui.

            Ajan mittaan tutkittu vaikka mitä,ilmamäärämittari,imusarja,virranjakaja,tulpat
            puola,mitään vikaa ei löytynyt.

            Syy: Myyrä tai vastaava tehnyt bensatankinpäälle pesän ja järsinyt
            bensapumpun johdot lähes poikki !!!
            Etelä Saksassa yleinen vitsaus, eläimet järsii vesiletkut ja sähköjohdot
            --kele

            Comment

            • jukkamaa
              Newbiemmer
              • Jun 2006
              • 5

              Audin nykimistä

              Vikaa haettu tosissaan kunnes viimein ruiskunohjausrele jossa juotosvikaa. Nyt pelaa

              Comment

              • sorppi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 29
                • Ruuhka-Suomi

                Kannetaan oma korsi kekoon tänne.
                e39 525 tdsA Touring -97 ~405tkm

                Taustaa: autoon oli vaihdettu starttimoottori ja dieselpumpun tiivisteet parin kuukauden sisällä

                Ongelmat:
                - kesken ajon veto loppui silloin tällöin muutamiksi sekunneiksi täysin. Aivan satunnaisesti, riippumatta ajonopeudesta ja -tilanteesta, tien kallistuksista ja muista. Samanaikaisesti syttyi hehkun merkkivalo.
                - myöhemmässä vaiheessa, latauksen merkkivalo syttyili. Tässä vaiheessa vaihdoin jännitteensäätäjän, ei apua.
                - seuraavaksi huomasin hyvin vahvaa nykimistä (edit-> paremminkin täristämistä) sekä paikallaan ollessa vaihde päällä, että tyhjäkäynnillä ajaessa, veto päällä tai moottorijarrutuksessa.
                - valoissa seistessä, syttyi ensin automaattilaatikon vikavalo -> laatikko meni johonkin suojatilaan, eikä päällä ollut kuin kolmos- tai nelosvaihde. Sitten liikkeelle lähtiessä syttyi ABS:n valo ja luistonesto lähti tietenkin pois päältä. Melkein saman tien syttyi myös airbagin valo. Siinä vaiheessa alko vähän jännittää.

                Ratkaisu:
                - Päävirtajohtimen kiinnitysmutterin kunnollinen kiristys starttimoottorilla oli jätetty tekemättä, sillä seurauksella, että se oli avautunut joitain kierroksia. Virtajohdin on jatkettu startilta laturille. Tästä tietysti seurasi se, että lataus ei toiminut, kuin erittäin huonosti ja vain silloin tällöin.

                Mutteri kireälle -> nykimiset, latausongelmat ja punavalojen välkyntä mittaristossa hävisi.
                Aika näyttää, auttoiko tämä myös mystiseen hetkelliseen vedon häviämiseen kesken ajon.
                Last edited by sorppi; 27-09-2007, 20:49.
                525tdsa Touring -97
                A4 2,6 V6 A -95
                Avensis Wagon D4D -08

                Comment

                • spine^
                  Newbiemmer
                  • Oct 2007
                  • 20

                  Kummaltakohan kannalta kannattaisi vikaa selvittää, kun ei molempia antureita viitsisi ostaa?

                  -520i e39 -96
                  -nykii lämpimänä, sammuilee tyhjäkäynnillä esim. valoissa, tehot todella hukassa jne

                  foorumilla on puhuttu kampiakselin ja nokka-akselin antureiden vioista. soitin laakkoselle huoltoon, sanoivat että vika on nokka-akselin anturissa, koska jos vika olisi kampuran anturissa auto ei edes starttaisi?

                  nokka-akselin asentotunnistin maksaa 90e eli jos sen hankkii niin silläkö pitäisi vika korjaantua?
                  -ex E38 740ia -98
                  -ex E46 330ci -01
                  -ex E46 M3 SMG -03
                  -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
                  -ex E85 Z4 3.0ia -03
                  -ex E92 330cia -07
                  -nyk. E60 530da -05

                  Comment

                  • puoluori
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 25

                    328 e46

                    bmw 328 e46 vm 00
                    eli autoni rupesi pikkuista nykimistä tekemään pintakaasulla kiihdyttäessä... ehkä koko ajan vähän paheni!
                    Kunnes salama kirkkaalta taivaalta ja autosta lähti tehot TÄYSIN kyllä nyt ajoi mutta niinkuin tonnisella mickralla!

                    Vika:
                    en täydellisesti muista antureiden nimiä enkä kuittiakaan löydä!
                    mutta jotku imu ja pako anturit... anturit liittyi jotenkin vielä kampiakseliin! että ei ollut iso eikä kallis vika vaikka aluksi säikähdin niin pirusti! kai toi nyt jotain auttaa jos jollain on moista ongelmaa kun ei pysty täydellisesti muistamaa...

                    muisti toimii jälleen Pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin myös imu puolen! jes
                    Last edited by puoluori; 28-10-2007, 22:52.

                    Comment

                    • Matti M
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 40
                      • Tuusula, Jokela

                      E39 520 i -97

                      Eli auto kulki huonosti ja nykiminen oli sellaista "portaallista" eli kiihtyi, puutui, kiihtyi, puutui jne... Puutumisvaihe kuitenkin lyhyempi kuin kiihtymisvaihe. Ilmiö esiintyi koko kierrosalueella.

                      Vika oli kampiakselin asentoanturissa. Se vaihdettiin ja taas pelaa hienosti. Maksoi töineen n. 150 €.

                      HUOM, Spine^: Auto lähti aina käyntiin eikä sammunut itsekseen vaikka kyseessä juurikin kampuran anturi.
                      Last edited by Matti M; 30-10-2007, 10:54. Reason: Vastaus spinelle
                      325i sedan manuaali 2011
                      320d xdrive Touring 2019

                      Comment

                      • Jokine85
                        Newbiemmer
                        • Feb 2007
                        • 21

                        E46 316 -99 nykii jälleen...

                        Elikkäs ongelma alko noin puol vuotta sitte kun nyki ensin kylmänä ja sit loppupeleissä kokoajan.. Silloin vaihdettiin katti,ilmamäärämittari ja molemmat lamdat..

                        Toimi noin 15000km

                        Sit alko "pöpöttää" putkesta ja aattelin ensin et putki rikki jostai päi...
                        Mutta eipä löydetty sinne vuotoo.. Nyt pätkii jälleen kylmänä ja putkesta kuuluu "pöpötystä" ja semmonen räminä et olis jotai irti...
                        Vaihdoin ihan testiks ton nokan asentotunnistimen----ei apua yhtää
                        Muute tehoja tuntuis olevan norm.
                        Ostin vikakoodiluku laitteen ja se sanoo tämmöset koodit:
                        -Throttle position sensors, cross check
                        -Secondary air system, flow too low

                        Aapuuva menee hermo koko vehkeeseen
                        E46 316 -99

                        Comment

                        • Jokine85
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 21

                          +tuhinat päälle!

                          Eli siis kuuluu semmonen tuhahdus aina ku sammuttaa konee....

                          Oiskos kellää mitää arvauksia?
                          E46 316 -99

                          Comment

                          • MRH
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 64
                            • Mäntsälä

                            Laitetaan tämä nyt tiedoksi:

                            Auto X5, 3,0Da -03

                            Ongelma:
                            Mystistä tehon puutetta ilman mitään syytä ajoittain, ei vedä kunnolla. Meinaa sammua joskus liikkeelle lähdössä.

                            Ratkaisu:
                            Sähköinen kaasupoljin rikki, hajosi lopulta niin pahasti että antoi vikakoodin jotta päästiin jäljille.

                            Tämän jälkeen piti vielä päivittää ohjelma, mutta nykiminen palasi viikon päästä.

                            Vika löytyi lopulta ohjainboksista, jonka liittimiä putsailemalla on toiminut.
                            Last edited by MRH; 27-05-2008, 12:27. Reason: korjattu

                            Comment

                            • JTMD
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 834
                              • Helsinki

                              e36 3.0 M3 Voi miksi!!

                              Täysin lämpimällä koneella vittumaista nykimistä kun kierroksia 1500-2000.
                              Kylmällä koneella satunnaisesti nykäsee mutta vain pikkuriikkisen.

                              Tulpat on vaihdettu jokin aika sitten mutta nykimisen ensioireet olivat ennen tulppien vaihtoa. Tulppien vaihto paransi ja hiljensi tyhjäkäyntiääntä.

                              Tankatun bensan laatu vaikuttaa nykimiseen. Eli V-powerilla vähiten, ST1 vissiin eniten. ja min 98 tottakai.

                              Puola? Lambda? Bensansuodatin/pumppu/yms?

                              Itse epäilen Lambdaa mutta olisi kiva olla varmempi koska käytetyt puolat maksavat ehkä jopa vähemmän kuin yksi Labda anturi.
                              ------------------

                              Viko poistui itsestään, syytä ei koskaan löytynyt.
                              Last edited by JTMD; 12-03-2008, 20:21.
                              -10 e93 325i
                              -04 e46 320i
                              -92 e31 850i 6speed
                              -92 e30 325 cab
                              -93 e36 M3
                              -91 e36 325

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2166
                                • Himas

                                On se kumma kun ei selvät ohjeet mene kaaliin.

                                Originally posted by Damien83 View Post
                                Tähän epäviralliseenkaan versioon ei tosiaankaan ole tarkoitus laittaa pelkästään kysymyksiä. :|

                                Tarkoitus on kertoa oireet sekä millä "parani", eli kokemuksia elävästä elämästä.

                                Juuri näiden kysymysten ehkäisemiseksi ja/eli meidän avuksemme tätä tehdään.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎