Originally posted by mikron
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nykimisviat FAQ
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e36 325 -92
Pientä nykimistä alhaisilla kierroksilla, myös kiihdyttäessä rauhallisesti.
Ratkaisu:
Täysin korjauskelvottomaksi mennyt laturi, vika korjaantui vaihdon jälkeen (kuulema vaikutti moottorinohjausboksiin). Laturia ei kylläkään vaihdettu nykimisen takia mutta mukavana bonuksena tuli siihenkin ratkaisu
Comment
-
-
Originally posted by stiffman View PostEli vikana on:Tyhjäkäynnillä kone käy aika epätasasesti seilaa ja koko auto heiluu tyhjäkäynnillä. Kierrokset ei heittele pientä nykimistä välillä pienillä kierroksilla.Mutta tyhjäkäynti ärsyttää ja kohtuu iso heiluminen alkaa rasittaa.Eli vinkkejä vailla olisin minäkin.Tyhjäkäynnilla kuuluu mies pientä kolinaa/nakutusta.Kulutus on maantie ajossakin 100-120Km/h vauhdissa väh 10L.
Vaihdettu parannuksen toivossa:Tyhjäkäynti moottori,tulpat,bensansuodatin,kaikki imuletkut.Lambda anturi ostettu mutta ei vielä vaihdettu.
Eli osiinkin on jo palanut jonkin verran rahaa ja arvailu alkaa riittämään.Joten jos jollain sattuisi olemaan jotain vinkkejä niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Sitten on vielä muutama vika joka ei kyllä tähän ketjuun kuulu mutta mainitsen silti jos jollain löytyisi lääke.Ajovalot ovat pätkineet jo jonkin aikaa eli sammuvat kesken ajon ja syttyvät taas jossain välissä päälle.Enää eivät toimi ollenlaan,pitkät ja parkit ja sumarit pelittää normaalisti.Virtaa ei tule piuhojen päähän ja sulake on ok.Sitten vielä töötti ei pelaa sekin on toiminut silloin tällöon mutta enää ei inahdakkaan.Siinäkin sulake ok.
ilmamassa mittarin pinnat kulunu..auttaa kun vaihtaa neulan asentoo.
´tyhjäkäyntimoottori--
Comment
-
-
E 39 10/1996 (M52) otti huonosti kierroksia tyhjäkäynniltä
Jonkin aikaa vaivannut vika ja heti alkuun nykäisin tyhjäkäyntisäätimen irti
ja putsasin sen rasvanpoistoaineella ja Topsi puikoilla. On siellä imusarjan alla, kannattaa irroittaa ilmamassanmittari ja ilmansuotimen kotelo tieltä.
(hätähousut voi suihkuttaa sinne letkuun jotakin)
Nyt ottaa mukavasti kierroksia...
Jäljellä vielä joskus esiintyvä puolensekunnin moottorin "sammuminen". Veto katoaa täysin hetkeksi mutta ei välttämättä sammuta moottoria kuin tyhjäkäynnillä... Täytyy käydä lukemassa vikakoodit josko olisi nokka-akselin tunnistin...- Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)
Comment
-
-
E30 316i -88
Voimakasta nykimistä kylmällä ilmalla kaikilla kierrosalueilla niin kauan kunnes lämmöt nousi.
Ruiskun ohjausboksin (DME) vaihdon jälkeen loppu nykimiset ku seinään.
Sitä ennen vaihdettiin: virranjakajankansi/pyörrin(halki), ilmamäärämittari(loppuun kulunut), kapiakselin kulmatunnistin(arvot oli pielessä), nokka-akselin korjaussarja(pahasti kulunut), lisäilmaluisti(pelkkä putsaus tenulla), suihkutuslaitteisto(tulipahan kokeiltua), imusarjanletkut/tiivisteet(pientä vuotoa), kaasuläpän asentotunnistin(kovinpa oli öljyinen), DME:n lämpötila-anturi(halpa kun oli), pa-suodatin(normi vaihto), sytytysjohtosarja(anturin johdin rispaantunut), sytytystulpat(alkuperäisiin), DME:n ja pa-pumpun releet(eipä auttanut ei).
Ja rahaa meni niin paljon, että heikompia huippaa, vaikka osia sainkin asevelihintaan. No, ainakin tekniikka pelaa vuosiksi eteenpäin(toivoa sopii).F30 320i -16, Alpine White III
Comment
-
-
e30 320i -88 pätkiminen
vika:
kauheasti pätki kylmänä,lämpimänä loppui joko hetkellisesti tai kokonaan,tulpat virranjakaja,polttoainesuodatin vaihdoin uudet ja toisesta samanlaisesta kokeiltiin lähes kaikki muut ruiskuun ja sytytykseen liittyvät osat.
korjaus:aluksi luulin että virranjakajassa vika koska sitä sorkkimalla rupesi toimimaan,todellinen syy löytyi kun otin kampiakselin asentotunnistimen irti ja putsasin sen:tunnistimen johto oli ottanut kiinni vesipumpun hihnapyörään ja säikeitä esillä.kunnon teippaus kulumakohtaan ja monta sataa huolettomia kilometrejä takana.
Comment
-
-
nykimistä / toinen vika jäähdytysnesteen kuluttaminen
BMW E46 - 1.9 (-99, sport 2000malli)
Pientä nykimistä alakierroksilla. Ei vetänyt oikein kunnolla korkeillakaan kierroksilla. Syttyi moottorinohjauksen vikavalo.
Vein merkkihuoltoon ja sanoivat, että ilmamäärämittari oli rikki. Nyt käy ja kukkuu pirun hienosti.
Toinen vika oli aikaisemmin.
Kulutti paljon jäähdytinnestettä.
Vein korjaukseen. Jäähdytinnestesäiliön korkki viallinen ( nosti ylipaineelle ). -> Halkaisi nestesäiliön kyljestä.
Comment
-
-
M40 1.8i nykimistä
Omani nyki hillittömästi kaikilla kierrosalueilla ja tyhjäkäynti oli seilaavaa aina "sammumiskierroksilta" 1200 kierrokseen minuutissa.
Vaihdoin ensin lambda-anturin ja tarkastelin imupuolen letkuja, joista yksi olikin murtunut useasta kohdasta. Vaihdoin tietysti uuteen. Samalla putsasin "tyhjäkäynnintasaajamotikan".
Vika poistui noin kahdeksi viikoksi, mutta alkoi uudelleen. Nyt tosin pelkkänä nykimisenä. Korjasin niinkin yksinkertaisella reseptillä, kuin tulppien vaihdolla ja hapettuneen & likaisen virranjakajankannen putsailulla. Vika oli tosin todennäköisesti tulpissa ja kannen putsasin samalla, kun se tuli avattuakin. Samalla vaihdoin öljyt ja sekä öljyn- että ilmanputsarin, mutta näillä tuskin oli vaikutusta asiaan.
Comment
-
-
e36 325 tds
Oire: Auto nyki kiihdyttäessä ja paheni koko ajan. Ilmamassamittarin piuha irti auto pelitti mutta tehoja hukassa.
Korjaus: Uusi mittari-piuha kiinni ja nykiminen katosi.ex
E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085
Comment
-
-
Oire: Tasakaasulla kiihdyttäessä kulutusmittari pumppasi voimakkaasti, ja kiihtyvyys oli aaltomaista. Myös maantienopeudessa kulutusmittari teki pientä n.+/-0,5l liikettä tasakaasulla, ja polttoainetta kului 100km matkalla n.1-2litraa enemmän kuin normaalisti.
Ratkaisu: Lambdan vaihdolla aaltomainen kiihtyvyys ja kulutusmittarin pumppaaminen loppui. Myös polttoaineen kulutus palautui lähes normaaliksi.
Pakokaasumittauksissa aiemmin korkealla ollut HC(alussa >500ppm), laski sallittuun <100ppm pelkästään kunnollisella kattien lämmittämisellä. Eli useampi minuutti n.4000rpm.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment