Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nykimisviat FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    Originally posted by mikron View Post
    On se kumma kun ei selvät ohjeet mene kaaliin.
    Viestiä ei ole mahdollista siis muokata sitten kun ratkaisu on löytynyt. Eihän?
    Last edited by JTMD; 19-11-2007, 23:08. Reason: ei niin provosoiva
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • HeNkKa03
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 49
      • Hyvinkää

      e36 325 -92

      Pientä nykimistä alhaisilla kierroksilla, myös kiihdyttäessä rauhallisesti.

      Ratkaisu:

      Täysin korjauskelvottomaksi mennyt laturi, vika korjaantui vaihdon jälkeen (kuulema vaikutti moottorinohjausboksiin). Laturia ei kylläkään vaihdettu nykimisen takia mutta mukavana bonuksena tuli siihenkin ratkaisu
      Last edited by HeNkKa03; 16-11-2007, 23:27. Reason: selvennystä

      Comment

      • ||Mane
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 114
        • Mikkeli

        e36 325i -92

        Nyki hieman kylmänä kierrosten ollessa alle 2000. Tyhjäkäynti putputti ja koko auto heilu, kierrokset oli n. 550-600 rpm lämpimällä koneella.

        Syy: lambda
        "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

        Comment

        • jtlaak
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 5
          • vantaa

          Originally posted by stiffman View Post
          Eli vikana on:Tyhjäkäynnillä kone käy aika epätasasesti seilaa ja koko auto heiluu tyhjäkäynnillä. Kierrokset ei heittele pientä nykimistä välillä pienillä kierroksilla.Mutta tyhjäkäynti ärsyttää ja kohtuu iso heiluminen alkaa rasittaa.Eli vinkkejä vailla olisin minäkin.Tyhjäkäynnilla kuuluu mies pientä kolinaa/nakutusta.Kulutus on maantie ajossakin 100-120Km/h vauhdissa väh 10L.

          Vaihdettu parannuksen toivossa:Tyhjäkäynti moottori,tulpat,bensansuodatin,kaikki imuletkut.Lambda anturi ostettu mutta ei vielä vaihdettu.
          Eli osiinkin on jo palanut jonkin verran rahaa ja arvailu alkaa riittämään.Joten jos jollain sattuisi olemaan jotain vinkkejä niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

          Sitten on vielä muutama vika joka ei kyllä tähän ketjuun kuulu mutta mainitsen silti jos jollain löytyisi lääke.Ajovalot ovat pätkineet jo jonkin aikaa eli sammuvat kesken ajon ja syttyvät taas jossain välissä päälle.Enää eivät toimi ollenlaan,pitkät ja parkit ja sumarit pelittää normaalisti.Virtaa ei tule piuhojen päähän ja sulake on ok.Sitten vielä töötti ei pelaa sekin on toiminut silloin tällöon mutta enää ei inahdakkaan.Siinäkin sulake ok.
          ei taida kaikki sylinterit mukana ilma vuoto ..puola..
          ilmamassa mittarin pinnat kulunu..auttaa kun vaihtaa neulan asentoo.
          ´tyhjäkäyntimoottori--

          Comment

          • Harama
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 60

            E46 320i -02

            Vika: Lämpimänä nykimistä kiihdytettäessä kierrosten ollessa alle 2200. Kylmänä ok.

            Ratkaisu: Kaksi tulpista rikki, kipinä lyönyt läpi tulpan kylkeen. Vaihdettu tulpat sekä tulpanhatut.

            Last edited by Harama; 26-12-2007, 16:59. Reason: Kuva
            E46 320i -02

            Comment

            • bimmerE34
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 6209
              • Gotham

              535i -88

              Oire: Tasakaasulla karmea rykiminen, kierroksilla toimi.

              Ratkaisu: Virranjakajan huolellinen putsaus sekä tulppien vaihto.

              ///Pumppu Pojat Racing Team
              Metaline sport #40

              Comment

              • Maniver
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 1953
                • Helsinki

                e34 525 m20b25 nyki todella ärsyttävästi ~2000rpm alueella. Toki muillakin kierroksilla tasakaasulla mutta pahiten tuossa. ==> Yhden tulpan käret oli posliinissa kiini ==> Rakotulkki väliin ==>
                F20 125

                Comment

                • Talakem
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 59
                  • Helsinki

                  E 39 10/1996 (M52) otti huonosti kierroksia tyhjäkäynniltä

                  Jonkin aikaa vaivannut vika ja heti alkuun nykäisin tyhjäkäyntisäätimen irti
                  ja putsasin sen rasvanpoistoaineella ja Topsi puikoilla. On siellä imusarjan alla, kannattaa irroittaa ilmamassanmittari ja ilmansuotimen kotelo tieltä.
                  (hätähousut voi suihkuttaa sinne letkuun jotakin)

                  Nyt ottaa mukavasti kierroksia...

                  Jäljellä vielä joskus esiintyvä puolensekunnin moottorin "sammuminen". Veto katoaa täysin hetkeksi mutta ei välttämättä sammuta moottoria kuin tyhjäkäynnillä... Täytyy käydä lukemassa vikakoodit josko olisi nokka-akselin tunnistin...
                  - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

                  Comment

                  • jani.neuvonen
                    Newbiemmer
                    • Jul 2007
                    • 14
                    • Finland

                    E30 316i -88

                    Voimakasta nykimistä kylmällä ilmalla kaikilla kierrosalueilla niin kauan kunnes lämmöt nousi.

                    Ruiskun ohjausboksin (DME) vaihdon jälkeen loppu nykimiset ku seinään.

                    Sitä ennen vaihdettiin: virranjakajankansi/pyörrin(halki), ilmamäärämittari(loppuun kulunut), kapiakselin kulmatunnistin(arvot oli pielessä), nokka-akselin korjaussarja(pahasti kulunut), lisäilmaluisti(pelkkä putsaus tenulla), suihkutuslaitteisto(tulipahan kokeiltua), imusarjanletkut/tiivisteet(pientä vuotoa), kaasuläpän asentotunnistin(kovinpa oli öljyinen), DME:n lämpötila-anturi(halpa kun oli), pa-suodatin(normi vaihto), sytytysjohtosarja(anturin johdin rispaantunut), sytytystulpat(alkuperäisiin), DME:n ja pa-pumpun releet(eipä auttanut ei).

                    Ja rahaa meni niin paljon, että heikompia huippaa, vaikka osia sainkin asevelihintaan. No, ainakin tekniikka pelaa vuosiksi eteenpäin(toivoa sopii).
                    Last edited by jani.neuvonen; 12-01-2008, 11:54. Reason: jotain meinas unohtua
                    F30 320i -16, Alpine White III

                    Comment

                    • isbe
                      Newbiemmer
                      • Jan 2008
                      • 1

                      e30 320i -88 pätkiminen

                      vika:
                      kauheasti pätki kylmänä,lämpimänä loppui joko hetkellisesti tai kokonaan,tulpat virranjakaja,polttoainesuodatin vaihdoin uudet ja toisesta samanlaisesta kokeiltiin lähes kaikki muut ruiskuun ja sytytykseen liittyvät osat.


                      korjaus:aluksi luulin että virranjakajassa vika koska sitä sorkkimalla rupesi toimimaan,todellinen syy löytyi kun otin kampiakselin asentotunnistimen irti ja putsasin sen:tunnistimen johto oli ottanut kiinni vesipumpun hihnapyörään ja säikeitä esillä.kunnon teippaus kulumakohtaan ja monta sataa huolettomia kilometrejä takana.

                      Comment

                      • Smuli-
                        BTCF Member
                        • Jun 2006
                        • 65
                        • Valkeakoski

                        e36 325 m50b25

                        Vika: pätki lämpimänä voimakkaasti alle 2000rpm kun painoi antoi kaasua.tasakaasulla kulki kohtalaisesti. kylmänä kulki täysin normaalisti

                        Korjaus: puola viallinen, uutta tilalle.
                        - 2003 Bmw Z4 e85 3.0i
                        - 2007 Bmw X5 e70 3.0d

                        Comment

                        • ViKiNGi
                          Newbiemmer
                          • Jun 2007
                          • 23

                          nykimistä / toinen vika jäähdytysnesteen kuluttaminen

                          BMW E46 - 1.9 (-99, sport 2000malli)

                          Pientä nykimistä alakierroksilla. Ei vetänyt oikein kunnolla korkeillakaan kierroksilla. Syttyi moottorinohjauksen vikavalo.

                          Vein merkkihuoltoon ja sanoivat, että ilmamäärämittari oli rikki. Nyt käy ja kukkuu pirun hienosti.

                          Toinen vika oli aikaisemmin.

                          Kulutti paljon jäähdytinnestettä.

                          Vein korjaukseen. Jäähdytinnestesäiliön korkki viallinen ( nosti ylipaineelle ). -> Halkaisi nestesäiliön kyljestä.

                          Comment

                          • Diamond
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 61
                            • Keski-suomi

                            M40 1.8i nykimistä

                            Omani nyki hillittömästi kaikilla kierrosalueilla ja tyhjäkäynti oli seilaavaa aina "sammumiskierroksilta" 1200 kierrokseen minuutissa.

                            Vaihdoin ensin lambda-anturin ja tarkastelin imupuolen letkuja, joista yksi olikin murtunut useasta kohdasta. Vaihdoin tietysti uuteen. Samalla putsasin "tyhjäkäynnintasaajamotikan".

                            Vika poistui noin kahdeksi viikoksi, mutta alkoi uudelleen. Nyt tosin pelkkänä nykimisenä. Korjasin niinkin yksinkertaisella reseptillä, kuin tulppien vaihdolla ja hapettuneen & likaisen virranjakajankannen putsailulla. Vika oli tosin todennäköisesti tulpissa ja kannen putsasin samalla, kun se tuli avattuakin. Samalla vaihdoin öljyt ja sekä öljyn- että ilmanputsarin, mutta näillä tuskin oli vaikutusta asiaan.

                            Comment

                            • QnQQ
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 106
                              • Kokkola

                              e36 325 tds

                              Oire: Auto nyki kiihdyttäessä ja paheni koko ajan. Ilmamassamittarin piuha irti auto pelitti mutta tehoja hukassa.

                              Korjaus: Uusi mittari-piuha kiinni ja nykiminen katosi.
                              ex
                              E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Oire: Tasakaasulla kiihdyttäessä kulutusmittari pumppasi voimakkaasti, ja kiihtyvyys oli aaltomaista. Myös maantienopeudessa kulutusmittari teki pientä n.+/-0,5l liikettä tasakaasulla, ja polttoainetta kului 100km matkalla n.1-2litraa enemmän kuin normaalisti.

                                Ratkaisu: Lambdan vaihdolla aaltomainen kiihtyvyys ja kulutusmittarin pumppaaminen loppui. Myös polttoaineen kulutus palautui lähes normaaliksi.

                                Pakokaasumittauksissa aiemmin korkealla ollut HC(alussa >500ppm), laski sallittuun <100ppm pelkästään kunnollisella kattien lämmittämisellä. Eli useampi minuutti n.4000rpm.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎