Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by GOOFY View Post
    Kokeilin nuita yllä olevia käppyröitä ja just ja just pääsin kaupan pihalta kotia. Ei pysy käynnissä 6 asteen ennakolla ja toi alipaine ei tee mitään sytkälle nuilla luvuilla:think

    Olethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Olethan katsonut ajoituslampulla että kampiakselin merkeissä näkyy samat asteet kun prosessoriin on kirjoitettu?
      Olen ja näyttävät samaa. Normi käppyrä toimii hyvin ja ny on vain ongelmana toi alipaine. Sain sen nyt näpyteltyä silleen että se ottaa kiihdytyksessä sen 10 astetta pois ja sit alkaa nostamaan asteita kartan mukaan. Kiihtyy parhaiten silloin eikä kummemmin töpeksi lähdössä. Nyt siis kiihtyy ja muuten kulkee hyvin mutta joissain tietyissä nopeuksissa pintakaasulla alipaine ei anna lisää ennakkoa vaikka pitäisi. Kummallista jurnutusta ajo. Paine alue on ajossa niin pieni että pienikin hipaisu polkimeen heittelee asteita hieman liikaa.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Katsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by MH motorsport View Post
          Katsoitko oikeaa merkkiä. Hihnapyörässä on pieni viiva joka ei ruosteisessa tai maalatussa pyörässä saata näkyä. Se hitsipiste ei ole ykk kohta.
          On se sytkä kohillaan. Tässä ny varmaanki on semmonen ongelma että alipaine reagoi liian nopeasti. Kun se menee hetkessä nollille kun pikkusen hipaisee poljinta niin jakaja ei ehti muuttaa yhtään mitään. Kokeilen hieman kuristaa alipainetta.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            Oliko sulla Goofy tuplakaasarit vai mikä setuppi tässä? Meinaan vaan kun 2002ti:ssä ei muistaakseni ollut alipainesäätöä ollenkaan että ei välttämättä ole syytä painia sen kanssa pitkään jos ilman toimii hyvin.

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by racing02 View Post
              Oliko sulla Goofy tuplakaasarit vai mikä setuppi tässä? Meinaan vaan kun 2002ti:ssä ei muistaakseni ollut alipainesäätöä ollenkaan että ei välttämättä ole syytä painia sen kanssa pitkään jos ilman toimii hyvin.
              On tuplat. Ajaahan tuolla ilman alipainetta mutta... Normi käyrällä se meinaa hieman empiä ja tukehtua kun koittaa reippaammin kiihdyttää. Sitä pitää silleen herkutella että vähän humpaa kaasua ja sitten vasta painaa reilummin. Tolla alipaineella kun antaa kympin lisää ennakkoa ja sit sen saa kiihdytyksessä heti pois niin lähtee heti eikä ihmettele.

              Tolla säädöllä se kiihtyy hyvin ja kokonaisennakko on 40, kärsis antaa lisääkin kun ei se nakuta edes 50:llä, mut eipä se ihan niin paljoa tarvi. Ongelma vain on siinä että nelosella 60:ppiä ja vitosella 80:ppiä ajettaessa alipaine on siinä 0-0,2 vaiheilla niin se ei anna sille enää lisää ennakkoa ja jurnuttaa sillä perusennakon 25:llä.

              Jos laitan käppyrään että se antais lisää ennakkoa siinä kohtaa kun ajetaan pintakaasulla niin se alempi ohjeistus asteiden laskulle katoaa kun alipaine reagoi niin nopeasti ettei se ehdi "lukea" välillä olevia arvoja. Hankala selittää.

              Ny sielä käyrissä on 500rpm}o. Ihan sillä että käynnistyy nätisti kun ei ole ennakkoa.
              700-1200rpm}10. Sen takia ettei humpaile turhia tyhjäkäynnillä kun ei ole ryyppyjä.
              3800rpm}30. Pitäs riittää kun alipaineella tulee 10 lisää.
              8000rpm}30

              Tyhjäkäynnillä siis 20 ennakkoa ja käy kohtuu nätisti.

              0kpa}10
              70kpa}10
              86kpa}0
              100kpa}0
              200kpa}0
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • aisi316
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 409
                • Suomi

                Mulla on vapari m10 123 jakajalla ei ole alipaine käytössä vetää nöyrästi ei kakistele . 2 x45 weberit puristusta 12:1 ja 304 schricki
                1502 turbo -77

                316 m10 2.0 NA -88

                316i original -90

                525i touring -03

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  Originally posted by aisi316 View Post
                  Mulla on vapari m10 123 jakajalla ei ole alipaine käytössä vetää nöyrästi ei kakistele . 2 x45 weberit puristusta 12:1 ja 304 schricki
                  Minkälaiset säädöt kaasuttimessa jos muistat yhtään?
                  Olisi jotain referenssiä millä itse lähteä liikkeelle.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • aisi316
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 409
                    • Suomi

                    Originally posted by MH motorsport View Post
                    Minkälaiset säädöt kaasuttimessa jos muistat yhtään?
                    Olisi jotain referenssiä millä itse lähteä liikkeelle.
                    Kävin tarkistamassa: kurkku 36 , seosputki f16, pääsuutin 145, lisäilma 155, tyhjäkäynti f9. 60, kiihd.pumppu 45. Näillä säädetty esatechilla parivuotta sitten kun kone oli vasta tehty.. maksimiennakot 26 , Pattipää wössnerit tosiaan mäntinä ja 121 kansi mistä palotilat jyrsitty hemityylisiksi ja kanavat siistitty venttiilit 46 ja pako 39schrick. Pakosarja 4-1 44mm 880mm primäärit. Penkissä maksimikierrikset oli vaan 7080rpm tehoa 190hv paras vääntö 5650rpm 226nm. Nyt rajotin 7600rpm hyvin tuntuu kipuavan eikä veto lopu. Tarkotus vaihtaa 38kurkut ja mennä uudestaan penkiin nostaa kierroksia.
                    1502 turbo -77

                    316 m10 2.0 NA -88

                    316i original -90

                    525i touring -03

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Mitkä keinut ja venttiilijouset, onko sillä suunnilla ollut ongelmia? Toki riippuu varmaan myös onko katuauto vai kilpa ajoneuvo.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • aisi316
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 409
                        • Suomi

                        Originally posted by MH motorsport View Post
                        Mitkä keinut ja venttiilijouset, onko sillä suunnilla ollut ongelmia? Toki riippuu varmaan myös onko katuauto vai kilpa ajoneuvo.
                        Mul on km camssin uuden mallin teräskeinut Ja schrickin tuplajouset . Sivulukot on myös niitten jousien tilalla mitkä pitää keinuja sivusuunnassa.
                        1502 turbo -77

                        316 m10 2.0 NA -88

                        316i original -90

                        525i touring -03

                        Comment

                        • MH motorsport
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 2301
                          • Turku

                          Originally posted by aisi316 View Post
                          Mul on km camssin uuden mallin teräskeinut Ja schrickin tuplajouset . Sivulukot on myös niitten jousien tilalla mitkä pitää keinuja sivusuunnassa.
                          Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
                          Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
                          Autopalvelu MH-motor
                          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                          Maxxecu myynti ja asennus
                          www.mh-motor.fi
                          0503218217
                          Kulkineet:
                          E6 2000 touring
                          E6 2002 touring
                          E30 318is ///Mtechnic 2
                          E34 ///M5 nürburgring
                          E34 S62b50 turbo dct
                          E39 523i ///Msport
                          F30 320d

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Originally posted by aisi316 View Post
                            Kävin tarkistamassa: kurkku 36 , seosputki f16, pääsuutin 145, lisäilma 155, tyhjäkäynti f9. 60, kiihd.pumppu 45. Näillä säädetty esatechilla parivuotta sitten kun kone oli vasta tehty.. maksimiennakot 26 , Pattipää wössnerit tosiaan mäntinä ja 121 kansi mistä palotilat jyrsitty hemityylisiksi ja kanavat siistitty venttiilit 46 ja pako 39schrick. Pakosarja 4-1 44mm 880mm primäärit. Penkissä maksimikierrikset oli vaan 7080rpm tehoa 190hv paras vääntö 5650rpm 226nm. Nyt rajotin 7600rpm hyvin tuntuu kipuavan eikä veto lopu. Tarkotus vaihtaa 38kurkut ja mennä uudestaan penkiin nostaa kierroksia.
                            Tunnottaa melko omituiselta että on nuin pienet ennakot. Johtuuko se puristuksista ku mulla on vakio alakerta niin puristukset jää pieniksi niin vaatii enemmän ennakkoa.

                            Mimmonen käyrä sulla on jakajalle?

                            Mulla on dcoe 40:ssä 55 tyhjä, 125 pää ja ilma on 190. 32 kurkut, ja 45 kiihdytys. Samat putket.

                            Aika pieni ero sulla pää ja ilmasuutinten välissä kun yleensä niihin suositellaan 50 eroa, vai olikos se tyhjän ja pään välille? Mulla menee ylhäällä tosi laihalle jos pienentää ilmoja.
                            Last edited by GOOFY; 03-08-2020, 17:32.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Jos noitten Wössnerien kanssa on todella piukka rako männästä kanteen ni en ihmettele ennakon pienuutta.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • GOOFY
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 4139
                                • .

                                Originally posted by MH motorsport View Post
                                Mulla on schrick 304 nokkq akseli, schrick venttiilijouset (ei tupla jouset) ireland engineering alumiini hd keinut ja keinulukot.
                                Kai sitä uskaltaa yli 7000rpm huudattaa tarvittaessa.
                                Kai sitä uskaltaa ku mulla kiertää yli 7000 vakiio hiluilla.
                                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎