Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3167
    • 47200

    #76
    Originally posted by JJT View Post
    Mikä kansi, puristukset ja ootko käyttäny penkissä?
    Kansi lähes vakio e21 2.0, 46mm misabin läppikset ja pakosatsi kohdistettuna ja ihan kevyesti vaan kanavia siistitty ja 0,8mm otettu mun aikana pois. Toi 304 nokka vakio febin keinuilla. Männät (paljon haukutut wisecot) jäi noin 2.5-3mm dekin alle, puristusten ollessa melkosen pienet (~7.6) 1.7mm cometicilla. 503cc suuttimet ja tosiaan hx40superi kiinni ja 2bar ahtoa. Jonkii verran yli 400hv mutta ei tietoa tarkemmin kun en noilla paineilla penkkiin koskaan päässy. 1.2bar anto vähän yli 360hp ja siksi noilla paineilla kun portti ei ollu yhteistyökykyinen ja nostanu paineita tonne 2bariin. Aina oli jotain pientä paskavikaa kun olis porukalla menty dynopäiville. Ja tosiaan voi olla osasyyllinen noihin päästöihin toi vanha DTA kun ei sillä pystyny (jos oikein ymmärsin:think) erikseen joka suutinta säätämään? Painekotelokin oli vähän mallia sitäjatätä, että paineet ei menny ihan tasan joka sylinterin kesken. Hyvin se muuten kyllä rokkas kun sai lastenviat kuntoon niin sellaset 15tkm TÄYTTÄ runtua ilman sääliä. Suoraan ajosta se tuonne talliinkin meni rakentelun kohteeksi.
    Originally posted by petrolhead View Post
    Okei. Minkäslainen moottorin setuppi oli kaikenkaikkiaan kun koititte päästöjä. Polttoainelaitteet, ahdettu? Ilmeisesti alle tonnin saa käymään joutokäyntiä kummiskin?
    Tuossa yllä nyt mainittu mitä tuli äkkiseltään mieleen ja 98bensalla mentiin ja mennään sittenkin kun joskus saan kasaan. Tolla se ei oikein jaksanu käydä siellä alle tonnissa, johtuuko sitten noista matalista puristuksista vai mistä?? 1100rpm ja alko käymään nätisti. Yritettiin laskea sitä mutta alko heti rötköttää ihan perkeleesti ja toisekseen kevennetyt kamat ei ainakaan helpota yhtään tota alakierrosten tasaisuutta. Muutenki ihan raktori oli pikkukierroksilla mut sitten sielä +2500rpm ja alko menemään kun sai vähän edes ahtoa..
    Seuraavalla kokoonpanolla sitten pitäis olla jo ihan toista luonnetta myllyssä ja toivottavasti +500hv/2,3-2,5bar ahtoa

    Comment

    • ThemeJ
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 997
      • Turku/Raahe

      #77
      Miten porukka on tehny ton vedenkierron M10 koneeseen vai käyttääkö kaikki sitä orkkis systeemiä ja vakio imusarjaa. Itellä varmaan jossain roskiksessa se alkuperänen imusarja ja siihen kuuluva alkuperänen kannen vedenkierto missä normaalisti syylärin tulolle paikka ja termostaatille meno sekä lämpötila-anturit.
      Tällä hetkellä omassa termarista tukittu yks kolmesta reijästä ja kannessa vain letku suoraa syyläriltä, mutta tuntuu vähän siltä ettei termari aukea ikinä jos yks niistä lähdöistä on tukittu?
      Bmw E30
      Bmw 2000Touring Scrap
      Ex. Bmw E30 316
      Ex. Bmw E36

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #78
        Originally posted by ThemeJ View Post
        Miten porukka on tehny ton vedenkierron M10 koneeseen vai käyttääkö kaikki sitä orkkis systeemiä ja vakio imusarjaa. Itellä varmaan jossain roskiksessa se alkuperänen imusarja ja siihen kuuluva alkuperänen kannen vedenkierto missä normaalisti syylärin tulolle paikka ja termostaatille meno sekä lämpötila-anturit.
        Tällä hetkellä omassa termarista tukittu yks kolmesta reijästä ja kannessa vain letku suoraa syyläriltä, mutta tuntuu vähän siltä ettei termari aukea ikinä jos yks niistä lähdöistä on tukittu?
        Eli sulla ei vesi kierrä mihinkään ennenkuin termari aukeaa. Voipi olla paikoitellen koneessa kuumia osia,kun se termari ei ihan helposti aukea tuollaisella virityksellä.
        Miksi se "jakotukki" on pitänyt poistaa. Sehän on erillinen osa,eikä kiinteästi kiinni imusarjassa.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          #79
          Originally posted by basso72 View Post
          Eli sulla ei vesi kierrä mihinkään ennenkuin termari aukeaa. Voipi olla paikoitellen koneessa kuumia osia,kun se termari ei ihan helposti aukea tuollaisella virityksellä.
          Miksi se "jakotukki" on pitänyt poistaa. Sehän on erillinen osa,eikä kiinteästi kiinni imusarjassa.
          Siitä on kohta kuus vuotta aikaa kun sen otin pois enkä enää millään muista miksi :think Se varmaan oli jonku edessä jne. Pitää metsästää jostain uus.
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • majavamies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 480
            • Lohja

            #80






            Laipan ja putkien väliset raot hitsattu ja laippa tasohiottu kuvien oton jälkeen.

            Osaiskohan joku kertoa miten saan tuon sytkän kohalleen, onko nokassa joku merkki, entä sytkässä? Ohjeita tähän?
            Ja kannattaako tolla kokoonpanolla(Tuplat, kanavat tehty, peltisatsi) säätää ennakkoa erilaiseksi, eli saako siitä minkäänlaista hyötyä, ja paljonko sitä kannattaa säätää?

            Kiitos

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #81
              Ohjeet varmasti löytyy haulla.
              Vakioajoitukseen tarviit ajoituslampun.
              Kytkinkopassa on reikä.
              Vauhtipyörässä on kuula.
              Irrotetaan jakajasta alipaineletku(t) pois.
              Tyhjäkäynti nostetaan (olikohan 2900 vai 3000 tms.)
              Osoitetaan kytketyllä ajoituslampulla sinne kytkinkopan reikään.
              Jakajaa käännellään, kunnes kuula näkyy kopan reiässä. Jakajaa käännellessä tyhjäkäyntikin muuttuu, niin sitäkin on tarvittaessa säädettävä.

              Tosin varmaan kannattais säätää penkissä sinun tapauksessa.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #82
                Laitetaampas kysymystä kiertokangista: VAC-motorsport myy 144mm pitkää Carillon kankea 275 dollaria/sarja. Onko kellään kokemusta? Ilmeisesti Kiinassa tehtyjä tuohon hintaan?

                linkki:

                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #83
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Laitetaampas kysymystä kiertokangista: VAC-motorsport myy 144mm pitkää Carillon kankea 275 dollaria/sarja. Onko kellään kokemusta? Ilmeisesti Kiinassa tehtyjä tuohon hintaan?

                  linkki:

                  http://store.vacmotorsports.com/carr...4mm-p2482.aspx
                  Oliskohan kuitenkin kpl-hinta (All Conn Rods priced individually)
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #84
                    Originally posted by basso72 View Post
                    Oliskohan kuitenkin kpl-hinta (All Conn Rods priced individually)
                    Katoppas. Pitäs lukea aina se pienellä präntätty kohtakin. On nuo sitten varmasti ihan USA-kamaa.

                    On silti vielä kilpailukykyisissä hinnoissa vaikkapa PO-metallin kankiin. Jos vaan ovat muuten kestävät.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #85
                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Katoppas. Pitäs lukea aina se pienellä präntätty kohtakin. On nuo sitten varmasti ihan USA-kamaa.

                      On silti vielä kilpailukykyisissä hinnoissa vaikkapa PO-metallin kankiin. Jos vaan ovat muuten kestävät.
                      Kyllä noi Carillot tai Arrowit aina sen kestää mitä po-metallin veivit.
                      Noita Arroweja kaverin koneessa pyöritetty 290hv/8500rpm n.6000km radalla.

                      Kummat tahansa kun valitsee, niin en usko että tulee ongelmia.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

                        #86
                        Kuinka olette tehneet M10 mäntiin venttiilien kolot? Olis omassa kipossa edessä kolojen teko, mutta kuinka ne olisi järkevin tehdä? Joku sanoi, että tekee venttiilistä työkalun, mutta saako sillä alumiiniin jälkeä? Oisko jollain jotain jigiä, vai pitääkö hommaa miettiä kannen avulla? Jos jotain apuvälineitä on, niin kuvatkin kelpais malliksi. Jotenkin lanttu jumissa ei tule innovaatioita...

                        Comment

                        • andhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 535
                          • vihti

                          #87
                          Tuosta: http://smg.beta.photobucket.com/user...l?t=1240593939
                          E30 316 Turbo

                          Comment

                          • majavamies
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 480
                            • Lohja

                            #88
                            Tuli tänään vähän perehdyttyä noitten "juuttuvakurkkusten" strömberg cdet kaasarien sielunelämään. Tällä hetkellä näyttäs siltä että saan nuo toimimaan vielä moitteitta. Kaiken huolellinen tutkiminen ja netistä tiedon löytäminen avasivat ymmärryksen arkun. Ovat oikeastaan aika simppeliä tekniikkaa, ja liekö liikanimi "juuttuvakurkkuiset" tullut siitä että jengi on unohtanut lisäillä öljyä kaasareihin? :think
                            Sain itsekkin vasta tänään selville että nuo pyöreät kammiot vaativat sisäänsä automaattivaihteistoöljyä.
                            Samoin toinen varmasti ylinen probleema on jumittuvat ryypyt. Nekin tuli tänään herkistettyä.
                            Kyllä mä vielä saan noi pelaamaan vaikka kuinka oon saanu palautetta että "heitä ne mäkeen"

                            E: Siinä linkki ohjeisiin jos joku törmää tähän viestiin haulla, meni mullakin jonkun aikaa löytää mitään infoa kys. kaasareista.



                            E: Tuli myös muokattua noita läppäakseleita:


                            Last edited by majavamies; 05-03-2013, 21:02.

                            Comment

                            • Neppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 721
                              • Laihia

                              #89
                              Kiitos ja WAU!

                              Comment

                              • majavamies
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 480
                                • Lohja

                                #90
                                Noniin, Strömbergit kytketty ja auto muutenkin valmiina.
                                Toimii muuten mainiosti, mutta kun painaa kaasua, ja vapauttaa kaasun, kierrokset laskee ja käy alle tyhjäkäynnin, ja nousee takas tyjäkäynnille 2-4 sekunnissa.
                                Eli meinaa sammua, ja joskus sammuukin. Kertokaas viisaampana että mikä on ongelma ja mitä täytyis säätää?
                                kiitos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎