Mitähän kaasutinta kannattas kattella tollasen wanhanmallin imusarjan päälle. Olikohan reikäjako joku 68mm, kahdella pultilla on alkuperänen kaasari kiinni. Irrotin jonkun 40 Solexin siitä joka oli aivan entinen. Toi imusarja nyt passais hyvin yhteen isokanavaisen kannen kanssa. Jos siihen joku kaasari löytyis. Ajattelin että tuskin huonommaksi muuttuu, luulis että mikä vaan ahistaa vähemmän kuin 2 BE.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kaippa tämä ongelma tänne vois kuulua.
Kertokaas tietäjät mistä johtuu että m10 käy tyhjäkyntiä ihan päin vittua ja ravistaa kierroksilla. 4-sylinteri käy varmaan huonoiten kaikista eikä käynti juurikaan muutu kun kiskasee suuttimen johdon irti. Ajotuslampulla kun kattelee niin oikeastaan 1-sylinterin tulpasta antaa signaalia lampulle ja muista johdoista kun kokeilee niin lamppu ei puhu mitään. Boschin hukkakipinäpuola jota tatech ohjaa ja siihen boschin oma kipinävahvistin. Puola vaihdettu uuteen mutta ei mitään merkitystä. Tulpat denson iridiumit ja tulpanjohtojakin kokeiltu erilaisia. Ahdoilla auto pelaa suht normaalisti mutta vaikeuttaa vähän tuota säätöä kun seokset on ihan päi helvettiä eikä pelaa ilman ylipainetta. 5min kun käyttää tyhjäkäynnillä niin silmät palaa irti päästä kun seokset sen verran rajut. Käy hajusta päätellen rikkaalla, mutta suuttimia ei enää voi laittaa pienemmälle. Tyhjäkäynti ohjattu vaan kaasuläpällä eli mitään tyhjäkäyntimoottoria ei ole eikä kaasuläppääkään kestä availla enempää. Ajotukset jossain 10-20 välillä tyhjäkäynnillä ja kierrokset jossain 1000rpm kieppeillä. Ideoita otetaan vastaan, oon saman ongleman kans jo hetken ollu jumissa...
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
No eipä kyllä ole tullut kertaakaan mieleen. Jos olis ohjainlaite ollu mega niin tätäkään kysymystä tuskin olis esitetty.
Apua on kyselty moneastakin eri paikasta, rukoilu mukaan lukien. Purkki on tarkistettu kertaalleen ja mitään vikaa ei sen puolesta pitäisi olla, ainut mitä en ole vaihtanut on se vitun kipinänvahvistin, mutta voiko se tommosta vikaa aiheuttaa? Lähinnä ihmetyttää tuo ettei anna sen vertaa pulssia että ajoituslamppu jaksaisi vilkkua. Tulppiin kyllä tulee kipinä mutta vitustako sen tietää toimiiko ne paineen alla.
No eipä kyllä ole tullut kertaakaan mieleen. Jos olis ohjainlaite ollu mega niin tätäkään kysymystä tuskin olis esitetty.
Tatechista ei ole kytkentäkaavoja, seikkaperäisiä ohjeita eikä ohjainkoodia saatavilla yleisesti. Aika vaikea on arvata mitä vikoja siinä voisi olla. Vain laitteen rakentaja voi tietää jos jotain on pielessä...
Purkki on tarkistettu kertaalleen ja mitään vikaa ei sen puolesta pitäisi olla, ainut mitä en ole vaihtanut on se vitun kipinänvahvistin, mutta voiko se tommosta vikaa aiheuttaa? Lähinnä ihmetyttää tuo ettei anna sen vertaa pulssia että ajoituslamppu jaksaisi vilkkua. Tulppiin kyllä tulee kipinä mutta vitustako sen tietää toimiiko ne paineen alla.
Jos se purkki antaa oikeanlaisen ohjainpulssin ja puolan latausaika on sitä mitä pitää (pitäisi tarkistaa oskilloskoopilla) niin kyllä se vika todennäköisesti siinä kipinänvahvistimessa eli "kivessä" on. Joskus on tullut vastaan sellainen vika jossa puola oli mennyt rikki ja särki kipinänvahvistimia sitä mukaa kun niitä laittoi paikalleen. Eli aina pitäisi vaihtaa sekä kivi että puola yhtäaikaa.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Mä en näistä mittään tiiä mutta tulipa vain mieleen kun luin eilen uusimman spinnerin. Siinä oli samantapaista häikkää ollu tatecin palikassa ja olikohan se käyny kahdesti jossain tutkimuksissa ja vasta toisella kerralla oli hoksattu että siihen oli ohjelmoitu 6 pyttysen ohjelma...
Mitähän kaasutinta kannattas kattella tollasen wanhanmallin imusarjan päälle. Olikohan reikäjako joku 68mm, kahdella pultilla on alkuperänen kaasari kiinni. Irrotin jonkun 40 Solexin siitä joka oli aivan entinen. Toi imusarja nyt passais hyvin yhteen isokanavaisen kannen kanssa. Jos siihen joku kaasari löytyis. Ajattelin että tuskin huonommaksi muuttuu, luulis että mikä vaan ahistaa vähemmän kuin 2 BE.
Ajattelit fiilistellä vanhoja aikoja ja vaihtaa kaksikurkkuisen yksikurkkuiseen kaasariin? Weber ICH. Saattaa pian mennäkin huonommaksi.
Tatechista ei ole kytkentäkaavoja, seikkaperäisiä ohjeita eikä ohjainkoodia saatavilla yleisesti. Aika vaikea on arvata mitä vikoja siinä voisi olla. Vain laitteen rakentaja voi tietää jos jotain on pielessä...
Jos se purkki antaa oikeanlaisen ohjainpulssin ja puolan latausaika on sitä mitä pitää (pitäisi tarkistaa oskilloskoopilla) niin kyllä se vika todennäköisesti siinä kipinänvahvistimessa eli "kivessä" on. Joskus on tullut vastaan sellainen vika jossa puola oli mennyt rikki ja särki kipinänvahvistimia sitä mukaa kun niitä laittoi paikalleen. Eli aina pitäisi vaihtaa sekä kivi että puola yhtäaikaa.
Harvemmin minkään muun kuin rakennussarjan kytkentöjä missään julkisesti on, mutta jos uskoisin että vika on purkissa niin tuskin sitä täältä kyselisin ja kuten sanoin purkki on jo tarkistettu vikojen varalta. Normaalit kytkentäohjeet yms ohjeet löytyy mutta tarkotit tuolla varmaankin tuota purkin sisäistä piiriä ja niiden komponenttien kytkentää.
Tätä sytkäkivivikaa oon ite epäilly ja siihen haluaisin jotain vahvistusta. Nyt kun on uusi puola paikallaan ja vika tuntuu olevan ihan samanlainen. Jotenkin vaan outoa että tommonen perus hukkakipinäpuola 4-syl moottorissa tekee sen että ajotuslamppua jaksaa vaan yks tulppa sytytellä ja muut ei.
Tosiaan kaikki apu ja mielipiteet on tervetulleita. Kone on purettu kerran jos toisenki, ajotus tarkistettu jo useammin. Nokkana perus Schrick 304 joka ei nyt varsinaisesti suoraan sovi mihinkään ajotusmerkkiin mutta sielläpäin se on enkä ole mitään reikiä nokkapyörään poraillu eli vakiolla mennään.
Näitä mekaanisia vikoja epäilin aluksi henkeen ja vereen asti, mutta nyt ihmetyttää tuo tulppiin tuleva heikko signaali tai oletettavasti heikko signaali. Joskus teki sitä että uusilla tulpilla kävi hetken hyvin ja sen jälkeen kaikki taas romahti.
Comment