Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #16
    En ole tuon enempää dataa Schrickeistä koskaan nähnyt mitä katalogissa kerrotaan.

    Katalogi löytyy sivuilta

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #17
      No kiitos. Tuo kataloogi oli jäänyt multa huomaamatta kun etsin vain moottorikoodia linkeistä.
      www.nenifab.com

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #18
        Onko kellään käryä millaisia nokkia M10 vakionokista saa hiomalla tehtyä?
        ja onko kaikissa m10 nokissa samat nostot, asteet yms vai saako jostain kairattua paremman kuin toisesta?
        haittapuoliahan tuossa kairaamisessa on mutta mutta....
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • S2.
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 104
          • 03

          #19
          Onko 89 v 22 520:n vakio männät?
          Käykö 1.8i kansi päälle?
          e28 -86 M535i
          Audi S2 Avant -96

          ex. e28 -86 518i, e30 -88 M3, e30 -86 325i, e30 -89 320iS, e39 -99 540i M-Sport, e28 -87 518i, e30 -89 325i M-techII, e30 -86 318i, e30 -84 316, e30 -90 316i bavaria

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #20
            Originally posted by Eepo View Post
            Onko kellään käryä millaisia nokkia M10 vakionokista saa hiomalla tehtyä?
            ja onko kaikissa m10 nokissa samat nostot, asteet yms vai saako jostain kairattua paremman kuin toisesta?
            haittapuoliahan tuossa kairaamisessa on mutta mutta....
            mahdolliset erot _Voisi_ olla uuden ja vanhan mallisen nokan (siis jakajanrattaan ero) välillä, tai sitten kaasari/ruisku mallien välillä. Uskoisin kuitenkin että mahtavat olla aikalailla samaa tavaraa, vaikkakin hullultahan se tuntuisi että b16 ja b20 olisi samat nenät.

            edit. olisitpa kysynyt aiemmin kun oli vielä 6 m10 nokka-akselia varastossa mitä vertailla Kertoisko osanumerot mitään?
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Vilikki View Post
              mahdolliset erot _Voisi_ olla uuden ja vanhan mallisen nokan (siis jakajanrattaan ero) välillä, tai sitten kaasari/ruisku mallien välillä. Uskoisin kuitenkin että mahtavat olla aikalailla samaa tavaraa, vaikkakin hullultahan se tuntuisi että b16 ja b20 olisi samat nenät.

              edit. olisitpa kysynyt aiemmin kun oli vielä 6 m10 nokka-akselia varastossa mitä vertailla Kertoisko osanumerot mitään?
              tuo ratas homma onkin tiedossa, joka ei vaikuta moponohjaukseen sillä autoon tulee aivan toinen sytytysjärjestelmä.

              Kait täällä on parikin ihmistä jotka noista eroista tietäs, eivät vaan viitti vaivautua vastailemaan
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by Eepo View Post
                Onko kellään käryä millaisia nokkia M10 vakionokista saa hiomalla tehtyä?
                ja onko kaikissa m10 nokissa samat nostot, asteet yms vai saako jostain kairattua paremman kuin toisesta?
                haittapuoliahan tuossa kairaamisessa on mutta mutta....
                Mulla oli joskus 290/10,7mm (muistaakseni) nokka ämkympissä, R-koneistuksen hioma. Oli hiottu perusympyrä ihan akselin pinnan tasalle. Lash capit piti olla että sai venttiilit säädettyä.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #23
                  Originally posted by S2. View Post
                  Onko 89 v 22 520:n vakio männät?
                  Käykö 1.8i kansi päälle?
                  e21 320i/e12 520i männät.
                  Ei sovi. Kansi e21 2.0 -merkinnällä sopii.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    #24
                    Originally posted by Eepo View Post
                    ja onko kaikissa m10 nokissa samat nostot, asteet yms vai saako jostain kairattua paremman kuin toisesta?
                    haittapuoliahan tuossa kairaamisessa on mutta mutta....
                    Käytännössä kaikissa samat arvot. Aivan ensimmäisissä NK 1500 hiukan erilainen ja Tisan vakionokkaa ei tarvi hinkata.
                    Kairaat jotain muuta ja ostat kunnon nokan.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Neppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 721
                      • Laihia

                      #25
                      Kun M10:iin laittaa tuplaventtiilijouset, niin mistä kannattaa etsiä jousien aluslautasia? Käykö ne suoraan jostain mallista, vai pitääkö etsiä jostain tuning puljusta?

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2044
                        • Riihimäki

                        #26
                        Ainakin Schrickin jouset istuu vakiolautasiin.

                        Comment

                        • Neppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 721
                          • Laihia

                          #27
                          Eikö yläpäässä tartte mitään keskitystä sen kummemmin sisäjouselle? En ole ikinä nähnyt tuplajousia livenä, siksi kysymykset.
                          Last edited by Neppo; 30-11-2012, 10:27. Reason: Edit: kirjoitushärö

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by Neppo View Post
                            Eikö yläpäässä tartte mitään keskitystä sen kummemmin sisäjouselle? En ole ikinä nähnyt tuplajousia livenä, siksi kysymykset.
                            Vakiot on keskittänyt kaikki, mitä ite olen käpistellyt.
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Neppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 721
                              • Laihia

                              #29
                              Kiitoksia vastauksista!

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Googlen kuvahaku ei tuota oikein tuloksia M3 vauhtiksesta. 262 getragissa olis 3 Hall-anturin paikkaa, aattelin että se olis ihan sama tehdä triggeröinti sinne päähän, jos järkevästi onnistuu. Vai kummassa ne hampaat tai nastat on, asetelmassa vai VP:ssä.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎