M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Pattipää mukit, patti on about koko laen kokoinen. Vaihtoehtoja on kaksi. Jyrsiä palotilojen paljealueen kohtia että mahtuu pyörimään, tai hioa/sorvata mukin päät sileeksi paljealueen kohdalta. Olen taipuvainen ekaan vaihtoehtoon jos joku ei osaa esittää painavaa perustetta toisen ratkasun puolesta.

    Jarno

    Leave a comment:


  • tunturi84
    replied
    Käykö e12 merkinnällä oleva kansi perus 1.8 kaasarikoneen päälle suoraan? En löytänyt näitä mäntä/kansi sopivuuksia vaikka yritin etsiäkkin..

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Neppo View Post
    Mulla on toi korkeempi ja se toimii. En oo kokeillu lyhyemmällä. Ainakin tän linkin mukaan kaikissa 2.0 M10:ssä 228mm kytkimellä on tuo korkeempi:



    Ja se on just se sama kuin e21 323i.
    Taitaa olla isolle Getragille se pidempi? Ainakin pikkugetragille tarjotaan lyhyempää vaihtoehtoa.

    Leave a comment:


  • Neppo
    replied
    Mulla on toi korkeempi ja se toimii. En oo kokeillu lyhyemmällä. Ainakin tän linkin mukaan kaikissa 2.0 M10:ssä 228mm kytkimellä on tuo korkeempi:



    Ja se on just se sama kuin e21 323i.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Nimenomaan M20-koneen kanssa käytetään pitempää 323i:n osaa. M10:ppiin käy M10:pin osat
    okei kiitos! hyvä tietää kun alkaa hommaamaan kytkintä ja laakeria kun ei ole auto purettu vaan ajossa

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    joo eli se on toi ihan tavallinen , kun luin vaan jostain ulkolaiselta foorumilta että olis pitäny olla e21 323i painelaakeri ainakii m20 kytkimen kanssa,pituuksissa eroa
    Nimenomaan M20-koneen kanssa käytetään pitempää 323i:n osaa. M10:ppiin käy M10:pin osat

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Sachsin oma painelaakeri:



    Ainakin rullatessa irrotti. Konehan mulla oottaa vielä moottorinohjauksen valmistumista :think
    joo eli se on toi ihan tavallinen , kun luin vaan jostain ulkolaiselta foorumilta että olis pitäny olla e21 323i painelaakeri ainakii m20 kytkimen kanssa,pituuksissa eroa

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Onko sulla mikä painelaakeri tässä kombinaatiossa?

    Sachsin oma painelaakeri:



    Ainakin rullatessa irrotti. Konehan mulla oottaa vielä moottorinohjauksen valmistumista :think

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    S14-paketti on SRE -618 jota myydään Sachsin sivuilla myös M10(B20) koneeseen. Ja se käy heittämällä M10:pin 228mm levylle tarkoitettuun vauhtipyörään. Mulla on omassa ämkympissä kiinni SRE -618 valeon massalevyllä ja 228mm vauhtiksella sekä pikkugetragilla.


    http://www.sachsperformance.com/Sach...rung::345.html
    Onko sulla mikä painelaakeri tässä kombinaatiossa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ei siinä sit muuta kun Motonetistä uutta. Ei oo eka sytkäboxi joka nyrjähtää M10:stä. Jos tosiaan piuhat on kunnosssa ja se saa kaikki virrat ja maat/ohjauksen mitä tarvii, mut ei katko.

    Leave a comment:


  • micaw
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Siis startti pyörittää konetta mutta se ei käynnisty? Antamillasi tiedoilla onn kyllä mahdotonta antaa tarkempia ohjeita. Antaako se ylipäätään kipinää?
    Startti pyörittää konetta kyllä, kipinää ei tule. Puola on ehjä, tulpan johdot on uudet. En keksi enää muuta kun tuo sytytys yksikkö. Sen verran tuossa mittailin että +12v löytyy ja maadoitus pelaa ja että tuon jakajan ja yksikön väliset kaapelit oli ehjät. Näytti olevan 7-napainen tuo yksikkö.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by micaw View Post
    Minkälaista jakajaa olette käyttäneet tuplien kanssa? Omassa jotain syttypuolella vikaa. Nyt on tuo kaasarikannesta otettu jakaja kiinni, numero oli 0237011004. Pöydällä olis tuo ruiskukannen numerolla: 0237005011 , saiskohan tuon käyntiin jakajan vaihdolla vai missähän vois olla vika kun ei starttaa.
    Siis startti pyörittää konetta mutta se ei käynnisty? Antamillasi tiedoilla onn kyllä mahdotonta antaa tarkempia ohjeita. Antaako se ylipäätään kipinää?

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Käyntiin saa millä vaan ehjällä jakajalla. Esimerkiksi olen käyttänyt vakiota 1502:n jakajaa ilman alipainesäädintä. Ennakkokäyrä vakiojakajissa ei ole mitenkään optimaalinen, mutta kyllä niillä auto käy ja toimii. Hyvän saa jos onnistuu löytämään sellaisen vanhankansan gurun joka vielä osaa painoja ja jousia säätämällä muokata käyrästä sopivamman.

    Leave a comment:


  • micaw
    replied
    Minkälaista jakajaa olette käyttäneet tuplien kanssa? Omassa jotain syttypuolella vikaa. Nyt on tuo kaasarikannesta otettu jakaja kiinni, numero oli 0237011004. Pöydällä olis tuo ruiskukannen numerolla: 0237005011 , saiskohan tuon käyntiin jakajan vaihdolla vai missähän vois olla vika kun ei starttaa.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    m10 öljypumpuissa lohkojen välissä oleva metalli levy jota vasten roottorit on ,onko se kaikissa vai onko se korjauslevy vai parannus uudemmissa malleissa jonka voi vaihtaa. 3 pumppua purin yksi oli e30:sestä siinä oli levy, yksi oli e21:sestä siinä ei ollut, ja yksi 1502:sesta eikä siinäkään ollut.Alumiini päätyä olen joskus hionut suoraksi ja käyttänyt ilman levyä.
    Ei ole kaikissa. On päivitys/parannus. Kannattaa jättää/asentaa,niin ei kaivaudu roottorit siihen alumiinipäätyyn.

    Leave a comment:

Working...
X