M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Sen mekaanisesti vaiheittain tapahtuvan läppien aukeamisen voi muuttaa pikku lirpakkeella niin että aukeavat yhtäaikaa.
    Mutta miksi? Vaiheittain toimivan kaasarin idea on että ensin avataan toinen kurkku ja vasta kun sen kapasiteetti tulee täyteen avataan toinen. Kummatkin kurkut tarvii aueta yhtäaikaa kun kumpikin kurkku ruokkii eri sylintereitä, esimerkiksi kutosessa tai kasissa jaetulla imusarjalla. Niissä vaiheittain toimiva mehumaija on sitten nelikurkkuinen. Yhtään mitään hyötyä kummankin vaiheen yhtäaikaisessa avaamisessa ei ole mutta kaikki vaiheittain toimivan kaksikurkkuisen edut menetetään......

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Kaasarikoneessa läpivirtaava ilman määrä ei ole mikä määrittää kaasarin liian suureksi vaan se että pikkukierroksilla kaasun painaminen stallaa koneen. Ongelma varsinkin yks kurkku per pytty konfiguraatioissa.

    Ongelmanhan tosin voi kiertää sillä että ei pidä kaasua pohjassa alakierroksilla, joko ei paina pohjaan tai pumppaa kiihdytyspumpulla eloa koneeseen.
    Tämä on kyllä tullu tutuksi:think


    Sen mekaanisesti vaiheittain tapahtuvan läppien aukeamisen voi muuttaa pikku lirpakkeella niin että aukeavat yhtäaikaa.
    Last edited by GOOFY; 20-10-2017, 19:55.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Kaasarikoneessa läpivirtaava ilman määrä ei ole mikä määrittää kaasarin liian suureksi vaan se että pikkukierroksilla kaasun painaminen stallaa koneen. Ongelma varsinkin yks kurkku per pytty konfiguraatioissa.

    Ongelmanhan tosin voi kiertää sillä että ei pidä kaasua pohjassa alakierroksilla, joko ei paina pohjaan tai pumppaa kiihdytyspumpulla eloa koneeseen.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Venttiilinnoston määrä ja aika, sekä koneen kierrokset määrää sen montako litraa sekunnissa kone imee ilmaa läpi, eikä koneen iskutilavuus.
    Mulla on koneen kokoon nähden vitusti ylikokoiset läppärungot ja hyvin pelaa. Eikä se kaasarissakaan ole parista millistä kiinni.

    M10 tarvii ekana virinokan ja paljon lisää puristuksia jos sen haluu saada paukkumaan.
    Last edited by petrolhead; 20-10-2017, 19:21.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    No, m10b18 korvausweber eli tämä 32/34 dmtl on melk. samankok. joten :think Siinä aukea läpät eriaikaan eli on 1- ja 2-kurkku, dat:stä en tiedä.
    "Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbokaasutin Lancia Deltasta. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa."
    Freetechnicsiltä lainattu teksti, muita tietoja ei vielä sattunu nenän eteen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Tätä juuri hain että onko toi 34 liian iso tyylii alle 2L koneille.
    No, m10b18 korvausweber eli tämä 32/34 dmtl on melk. samankok. joten :think Siinä aukea läpät eriaikaan eli on 1- ja 2-kurkku, dat:stä en tiedä.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Isompi ei ehkä toimi 1,6 koneessa jos on suunniteltu 2-litraiselle, pikkukoneen imu ei riitä. Noin karkeasti ottaen tämä kokoeron vaikutus.
    Tätä juuri hain että onko toi 34 liian iso tyylii alle 2L koneille.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Haaveilua ja itsensä sivistämistä. Turbokaasaria mallia Weber DAT on 32/32 sekä 34/34.
    Keskusteluissa mainitaan lähes aina vain 32-malli. Mitä käytännön eroa nuo millit tekevät?
    Isompi ei ehkä toimi 1,6 koneessa jos on suunniteltu 2-litraiselle, pikkukoneen imu ei riitä. Noin karkeasti ottaen tämä kokoeron vaikutus. Ja isommasta saattaa jäädä pienemmällä kaasarilla yläkierroksilla 3 heppaa pois...

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Haaveilua ja itsensä sivistämistä. Turbokaasaria mallia Weber DAT on 32/32 sekä 34/34.
    Keskusteluissa mainitaan lähes aina vain 32-malli. Mitä käytännön eroa nuo millit tekevät?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ei ole mitään tarvetta jyrsiä tasaiseksi puolipalloksi kun palotilan reuna laskee tarpeeksi jyrkästi.
    Männän patteja (ympyräkartio) kavennettiin, koneistajan mukaan olisi osuttu seeeteihin jos mukin patin muodin olisi kopioinut kanteen. Mä annoin spekseiksi että patin muoto + kartion pohja-, ja lakiympyrän säteisiin lisätään 1mm.

    Toki sitte kun ite hankit jotkut tommoset niin varmistat kuitenkin oman kokoonpanon mittailemalla jutut. Pidän hyvänä setuppina tuota, en tiedä muuta järkevää tapaa saada riittävän korkeita puristuksia, vaikka vaatiikin töitä.

    Kokoonpano vei kymmenisen litraa RE85:a sadalla, joten kai se jollainlailla toimikin.
    Last edited by petrolhead; 15-10-2017, 12:29.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Joo se on niitä virimukeja varten jäystetty. Ei ne nimenomaisesti ole ti/tii mukit, ne sopii yhtä huonosti yksiin kaikkien M10:n kansien kanssa.
    Juu se on tiedossa kyllä että kannenmuokkaushommiin joutuu, ei ilmeisesti täysin symmetrinen hemi tarvi olla että mahtuu eikä kai ole mahdollista tehdäkään en tiedä. Riittää vissiin kuitenkin kun vaikka 121ti kannesta jäystää ns. puolipallon. Ja olikos sulla vielä kokemusta että männän laesta siivu pois kun ei pelannu sen osaltakaan?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    moro! onko kuvan kansista oikeanpuoleinen jyrsitty 2002tii wössnereille?
    Joo se on niitä virimukeja varten jäystetty. Ei ne nimenomaisesti ole ti/tii mukit, ne sopii yhtä huonosti yksiin kaikkien M10:n kansien kanssa.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    129 milliä tasan molemmat. Tai no, joko mauseri ehti lämmetä kädessä tai sitte toi isotappinen on puoli pillumillin sadasosaa matalampi.
    Tossa kuosissa, pikkukannen palotilan suurin halkaisija on 82,5mm ja siitä 90 astetta poikittain mitaten 72,5. Toisessa vastaavat on 88 ja 76 Pakko tarkastaa, tulee niin usein puhuttua läpiä päähäsä.
    EDIT: Niin en suinkaan mitannut tosta kuvassa näkyvästä josta on palotilaa jyrsitty.
    moro! onko kuvan kansista oikeanpuoleinen jyrsitty 2002tii wössnereille?
    Last edited by aisi316; 10-10-2017, 13:11.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Mun opus sanoo 60Nm ja 55Nm, Cleaned and lubricated.
    edit: Siis 60 runkopukit, ja veivinmutterit 55.
    Last edited by petrolhead; 18-02-2016, 22:04.

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Runkolaakerien ja kiertokankien kiristysmomentit? :think

    Leave a comment:

Working...
X