M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by evilracer View Post
    Hyvä ruttuhan tuo on ylipaineistukseen :think
    No eikai siinä sitten muuta kuin kaupoille. Mutta ehjät vakiomännät ajaa saman asian. 9,8 tai 9,3 ruttu, ihan sama.

    Tosin sekin riippuu mikä on hyvä puristus ahdettuun. Jos nyt ahtaisin ton avatarin härvelin niin tiputtaisin rutut 11-12 väliin ja joku pihaus ylipainetta. Turbomoottoreita kun on muitakin tapoja rakentaa kuin perus btcf-turbo.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ilmoituksessa ei kerrota puristuskorkeutta mikä on M10:eissä +-5mm.
    Mun mielestä toi quotattu 9,8:1 ruttu on liian vähän edes vakiokoneeseen. M10 on niin pieni moottori että mitään osa-aluetta ei ole varaa unohtaa rakentaessa.
    Hyvä ruttuhan tuo on ylipaineistukseen :think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ilmoituksessa ei kerrota puristuskorkeutta mikä on M10:eissä +-5mm.
    Mun mielestä toi quotattu 9,8:1 ruttu on liian vähän edes vakiokoneeseen. M10 on niin pieni moottori että mitään osa-aluetta ei ole varaa unohtaa rakentaessa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ebayssä tuli tämmöset vastaan: https://rover.ebay.com/rover/1/711-5...l_noapp%3Dtrue

    Kai noi ois vielä käyttökelpoiset takomännät jollekkin budjetti koneeseen. :think
    Last edited by Pazi88; 16-01-2018, 09:44.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Weber korvauskaasariin?
    Free Technicsin sivuilta kopioitu: "Weberin kaasuttimen varaosia on hyvin saatavilla. Joko huoltosarjan muodossa, tai erikseen. Tarkista ensin Weberin mallimerkintä."
    Eli tarkista se kaasuttimen malli. Pitäisi lukea jossain kohtaa runkoa, yleensä laipassa.

    Kuva Free Technicsin sivuilta:

    Toinen kauppa mikä myy Weberiin osia on Kaasutinexpertti:


    http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...sat-p1-fi.html

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Ei liity ihan aiheeseen mutta mitä osia tarvitsen ja mistä voin niitä ostaa että saan perinteisen käsiryypyn tuohon Weber korvauskaasariin? Ostin auton vasta, 100tkm rullattu latolöytö E30 eikä oikein tuttu muutenkaan tuo m10 moottori mutta ryyppyä ei löydy siis laisinkaan...

    Kiitän auttaneita jo etukäteen!
    Last edited by Löwen; 09-01-2018, 17:32.

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    Bmwfans näyttää että sama nokka-akseli olisi ollut e30 316, 316i, 318i ja e28 518 ja 518i malleissa.

    Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?
    Originally posted by T3 View Post
    Kyllä, näin on.
    Nokan kävin viimeviikolla hakemassa ja tänään pääsin tarkistamaan ja kyllä tuli ihan oikea!

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Niin joo kun se on niin pieni. Tuohon kolmekymppiin sentään menee laittamalla. Enkä usko että 6-lovista kovinkaan kompaktina kokona helpolla löytyy vrt mikä siellä on alkujaan.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Joo, itellä nyt lähinnä se, ettei jaksaisi alkaa tekemään 02seen uutta kardaanitunnelia.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Se 265 tuntuis kestävän kurmuutusta sen mitä m10 työntää. Itellä tuo kolmekympissä mutta mulla on nelonen suora ja vitonen 0.81 tai 0.82 kumpi nyt olikaan. Peränä 3.91 ja satasessa noin 2500rpm. Arvoin joskus itekin tuota 6-gangii mutta päädyin tulokseen--turhaa rahanmenoa ja koplaamista kun on toimiva aski alla.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Minkäslaisia laatikkovaihtoehtoja olisi 6 vaihteisena? Hitsaushommiin varmaankin joutuu kun ei oikein huvita 6v 280getraggia laittaa.

    Tehonkesto ei toki mitään älyttömiä tarvi olla 02sessa ja alle 400hv, enempikin ois plussaa pienemmästä koosta että ei ihan niin valtavaa korin silppumista vaatisi.

    Kardaanin kun joutuu kuitenkin tekemään uusiksi 4v--->5v swapissa niin miksei suoraan kuusloviseen.

    peräruuvina 3,64 ja sen mielellään pitäis niin joku ylivaihdelaatikko ois vielä parempi, ideoita?

    Vai alanko veivaamaan alle 265 getraggia mikä jo hyllystä löytyy?

    Niin ja nopeusmittarin vaijerille ei nyt niin tarvetta jos muuten soiva laatikko löytyy.
    Jos se on close ratio laatikko niin totta helvetissä se. Kuuslovisissa ei ole tuo rev drop mitenkään erityisesti sen parempi kuin muissakaan.
    Auton käyttötarkoitusta en tiedä mutta 3,64 ja 1:1 V vaihde ei ole mitenkään sietämätön ajaa matkaa.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Minkäslaisia laatikkovaihtoehtoja olisi 6 vaihteisena? Hitsaushommiin varmaankin joutuu kun ei oikein huvita 6v 280getraggia laittaa.

    Tehonkesto ei toki mitään älyttömiä tarvi olla 02sessa ja alle 400hv, enempikin ois plussaa pienemmästä koosta että ei ihan niin valtavaa korin silppumista vaatisi.

    Kardaanin kun joutuu kuitenkin tekemään uusiksi 4v--->5v swapissa niin miksei suoraan kuusloviseen.

    peräruuvina 3,64 ja sen mielellään pitäis niin joku ylivaihdelaatikko ois vielä parempi, ideoita?

    Vai alanko veivaamaan alle 265 getraggia mikä jo hyllystä löytyy?

    Niin ja nopeusmittarin vaijerille ei nyt niin tarvetta jos muuten soiva laatikko löytyy.

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Suurinostoiset viritysnokat vaatii kahden etummaisen laakerin poraamisen pari milliä isommaksi mutta sellaisia ei ole missään kannessa alunperin.
    .. tai on,mutta ei ole pelkoa,että vahingossa tulis vastaan.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?
    Kyllä, näin on.

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    e28:ssa on kai kärjetön jakaja, silloin pyörimissuunta on vastapäivään. Kärjelliset pyörii myötäpäivään.

    Laakerikysymys on siinä mielessä outo että kaikissa on alunperin samankokoiset laakerit. Suurinostoiset viritysnokat vaatii kahden etummaisen laakerin poraamisen pari milliä isommaksi mutta sellaisia ei ole missään kannessa alunperin.
    Kiitos nopeasta vastauksesta! Tuota laakeri ja poraamis hommaa en tiennyt ollenkaan.

    Bmwfans näyttää että sama nokka-akseli olisi ollut e30 316, 316i, 318i ja e28 518 ja 518i malleissa.

    Eli olettaisi että kun tilaan nokan tuon oman e30 316 tiedoilla niin se käy myös tuohon e28 318i koneeseen..?

    Leave a comment:

Working...
X