2000 oli kans kohillaan, laitoin koko alipainealueelle 20 ennakkoa niin kiersi nätisti.
Koneessa alle 8 puristukset, tiedä sitten miten vaikuttaa.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Originally posted by GOOFY View PostNii... Ei se välttämättä ole rahasta kiinni vaan halusta värkätä ja tietokoneiden ja ohjelmien vieroksumisesta.
Hieman sama jos vaikka haluaa harmaan ferkun ja naapuri yrittää kaupata punaista valmettia. Molemmat vanhoja, pieniä ja hytättömiä traktoreita mutta se valmetti ei muutu millään toimenpiteellä haluamakseen harraste vehkeeksi
En todella haluais joutua passailemaan esim sytkää vähän sinne päin muuttelemalla jakajaa ja perusennakkoa ym sensellasta. Megalla saat toimimaan moottorijarrun, kylmäkäynnistysrikastuksen, joutokäynnin, kaikki pikkujutut just niin hyvin ku jaksat hieroa näppäimistöllä. Säätämisessä Megasquirt on kuin kirurgin veitsi ja kaasari on machete.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep. Nykyään megankin saa taskurahoilla ja internet on täynnä tietoa, niin kyllä pitää olla iso halu ajaa kaasareilla, kun ei niitä ainakaan halpuudella ja helppoudella voi perustella.
Hieman sama jos vaikka haluaa harmaan ferkun ja naapuri yrittää kaupata punaista valmettia. Molemmat vanhoja, pieniä ja hytättömiä traktoreita mutta se valmetti ei muutu millään toimenpiteellä haluamakseen harraste vehkeeksi
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostJep. Nykyään megankin saa taskurahoilla ja internet on täynnä tietoa, niin kyllä pitää olla iso halu ajaa kaasareilla, kun ei niitä ainakaan halpuudella ja helppoudella voi perustella..
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View PostM10:n vapariviritys, kaasareilla, niin että saa voimaa, sekä toimimaan hyvin pikkukierroksilla ja mielellään vielä taloudellinen. Ei se olekkaan mikään hyvä yhtälö.
Oon niin monta kertaa kirjoittanut että heittäkää v....un ne kaasarit ja laittakaa ruisku, että varmaan kyllästyttää jo lukea sitä.
Leave a comment:
-
Originally posted by naukkis View PostKaasarikoneessa läpivirtaava ilman määrä ei ole mikä määrittää kaasarin liian suureksi vaan se että pikkukierroksilla kaasun painaminen stallaa koneen. Ongelma varsinkin yks kurkku per pytty konfiguraatioissa.
Ongelmanhan tosin voi kiertää sillä että ei pidä kaasua pohjassa alakierroksilla, joko ei paina pohjaan tai pumppaa kiihdytyspumpulla eloa koneeseen.
Oon niin monta kertaa kirjoittanut että heittäkää v....un ne kaasarit ja laittakaa ruisku, että varmaan kyllästyttää jo lukea sitä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Joma View PostMinkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?
mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Joma View PostMinkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?
mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think
Tommosella on körrytelty muutama sata kilometriä parhaillaan 1.1barilla, on kyllä tehty ihan perstuntumalla mutta eipä ole ainakaan nakutellut kun on luureilla koitettu kuunnella.. Luultavasti aika myöhäsellä ainakin tuolta ahtojen puolelta. 98e tankissa.
Älä nyt alle 18 astetta laita mihinkään alipaine aluelle, paitsi ehkä tyhjäkäynnille. Kyllä varmasti röpöttää niin myöhäsellä
Leave a comment:
-
Minkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?
mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by GOOFY View Postja vois olettaa että seoksen muodostus olisi parempi kahdella kurkulla mutta se normaali ajohan huononisi.
Leave a comment:
-
Siis jos muuttaa samaan imusarjanosaan menevän 2-kurkkuisen kaasarin kummatkin kurkut aukeamaan yhtäaikaa niin toisinsanoen muuttaa 2-kurkkuisen kaasarin toiminnallisesti 1-kurkkuiseksi. Samaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla isomman 1-kurkkuisen kaasarin mutta 2-kurkkuinen vaiheittain toimiva on oleellisesti helpompi saada säädettyä ja ylipäätään toimimaan kuin suuri 1-kurkkuinen.
Ne vaiheittain toimivat kaasarit on tehty just siihen ongelmaan että suuri kurkku ei vaan pelaa pienillä virtauksilla, varsinkin kun toisiokurkkuihin yhdistää vielä alipaineohjauksen saa tehtyä kaasarin joka sallii kaasun täysin aukaisemisen pienillä kierroksilla ja riittävän virtauksen suurillekin kierroksille. Jenkeissähän noita paljon käytetään, saa kestämään täyskaasun tyhjäkäynniltä eikä rajoita virtauksia isommillakaan tehoilla. Helppoo kun mikä säätää, jos säätöä haluaa vaikeuttaa niin kurkku per sylinteri - tai sitten näköjään aivan typerästi modattu kaasari.....
Leave a comment:
-
Nii, tiiä sitte. Myydäänhän niitä läystäkkeitä millä sen saa muutettua mut myydäänhän paljon muutakin millä ei välttämättä mitään tee.
Normi körryyttelyssähän se toinen kurkku ei aukea ollenkaan ja karstottuu ja vois olettaa että seoksen muodostus olisi parempi kahdella kurkulla mutta se normaali ajohan huononisi.
Ja jos haluaa kaasari konetta virittää niin ei se taloudellisuus ole ensimmäisenä mielessä.Last edited by GOOFY; 20-10-2017, 20:19.
Leave a comment:
Leave a comment: