M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joma
    replied
    2000 oli kans kohillaan, laitoin koko alipainealueelle 20 ennakkoa niin kiersi nätisti.

    Koneessa alle 8 puristukset, tiedä sitten miten vaikuttaa.

    Leave a comment:


  • ThemeJ
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Kyllä kiinteällä 0 ennakolla koneen ollessa käynnissä.
    Missä se pyörii siinä 2000-3000rpm välissä?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Nii... Ei se välttämättä ole rahasta kiinni vaan halusta värkätä ja tietokoneiden ja ohjelmien vieroksumisesta.

    Hieman sama jos vaikka haluaa harmaan ferkun ja naapuri yrittää kaupata punaista valmettia. Molemmat vanhoja, pieniä ja hytättömiä traktoreita mutta se valmetti ei muutu millään toimenpiteellä haluamakseen harraste vehkeeksi
    Purkin saa valmiina, ei tarvii tajuta elektroniikasta. Normaali autosähkön osaaminen riittää.
    En todella haluais joutua passailemaan esim sytkää vähän sinne päin muuttelemalla jakajaa ja perusennakkoa ym sensellasta. Megalla saat toimimaan moottorijarrun, kylmäkäynnistysrikastuksen, joutokäynnin, kaikki pikkujutut just niin hyvin ku jaksat hieroa näppäimistöllä. Säätämisessä Megasquirt on kuin kirurgin veitsi ja kaasari on machete.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep. Nykyään megankin saa taskurahoilla ja internet on täynnä tietoa, niin kyllä pitää olla iso halu ajaa kaasareilla, kun ei niitä ainakaan halpuudella ja helppoudella voi perustella.
    Nii... Ei se välttämättä ole rahasta kiinni vaan halusta värkätä ja tietokoneiden ja ohjelmien vieroksumisesta.

    Hieman sama jos vaikka haluaa harmaan ferkun ja naapuri yrittää kaupata punaista valmettia. Molemmat vanhoja, pieniä ja hytättömiä traktoreita mutta se valmetti ei muutu millään toimenpiteellä haluamakseen harraste vehkeeksi

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Oletko tarkastanut ennakon stroboskoopilla?

    Kyllä kiinteällä 0 ennakolla koneen ollessa käynnissä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep. Nykyään megankin saa taskurahoilla ja internet on täynnä tietoa, niin kyllä pitää olla iso halu ajaa kaasareilla, kun ei niitä ainakaan halpuudella ja helppoudella voi perustella.
    Kun osaaminen ja resurssit riittäisi niin rakentaisi palotilaruiskutuksen M10:iin .

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    M10:n vapariviritys, kaasareilla, niin että saa voimaa, sekä toimimaan hyvin pikkukierroksilla ja mielellään vielä taloudellinen. Ei se olekkaan mikään hyvä yhtälö.
    Oon niin monta kertaa kirjoittanut että heittäkää v....un ne kaasarit ja laittakaa ruisku, että varmaan kyllästyttää jo lukea sitä.
    Jep. Nykyään megankin saa taskurahoilla ja internet on täynnä tietoa, niin kyllä pitää olla iso halu ajaa kaasareilla, kun ei niitä ainakaan halpuudella ja helppoudella voi perustella.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Kaasarikoneessa läpivirtaava ilman määrä ei ole mikä määrittää kaasarin liian suureksi vaan se että pikkukierroksilla kaasun painaminen stallaa koneen. Ongelma varsinkin yks kurkku per pytty konfiguraatioissa.

    Ongelmanhan tosin voi kiertää sillä että ei pidä kaasua pohjassa alakierroksilla, joko ei paina pohjaan tai pumppaa kiihdytyspumpulla eloa koneeseen.
    M10:n vapariviritys, kaasareilla, niin että saa voimaa, sekä toimimaan hyvin pikkukierroksilla ja mielellään vielä taloudellinen. Ei se olekkaan mikään hyvä yhtälö.
    Oon niin monta kertaa kirjoittanut että heittäkää v....un ne kaasarit ja laittakaa ruisku, että varmaan kyllästyttää jo lukea sitä.

    Leave a comment:


  • mapa
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Oletko tarkastanut ennakon stroboskoopilla?
    Tämä on tärkeä.
    Ensimmäiseksi tosiaan täytyisi tarkistaa, että kampuran nolla on sitä myös ohjelmassa. Ts. triggeripyörä oikeassa kohdassa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Minkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?

    mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think
    Oletko tarkastanut ennakon stroboskoopilla?

    Leave a comment:


  • Dille_
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Minkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?

    mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think

    Tommosella on körrytelty muutama sata kilometriä parhaillaan 1.1barilla, on kyllä tehty ihan perstuntumalla mutta eipä ole ainakaan nakutellut kun on luureilla koitettu kuunnella.. Luultavasti aika myöhäsellä ainakin tuolta ahtojen puolelta. 98e tankissa.

    Älä nyt alle 18 astetta laita mihinkään alipaine aluelle, paitsi ehkä tyhjäkäynnille. Kyllä varmasti röpöttää niin myöhäsellä
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Minkäslaisilla ennakoilla porukka ajelee?

    mulla on kasin tai alle pintaan puristukset ja tuntuu että alipainepuolella ei kestä melkeen yhtään ennakkoa ennenkuin rupeaa pätkimään. :think joutuu melkeen kympin pintaan laittaa ennenkuin kiertää. :think

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    ja vois olettaa että seoksen muodostus olisi parempi kahdella kurkulla mutta se normaali ajohan huononisi.
    Täysin väärä oletus. Kaasarissa seoksen muodostus on sitä parempi mitä suurempi virtausnopeus - pienempi kurkku. Lisäksi erittäin pienillä kaasun avauksilla ensiökurkkukin on liian suuri - ensiökurkussa on pienillä läpän aukeamilla imusarjan alipaineeseen avautuva tyhjäkäyntipiiri joka tarjoaa pintakaasun seoksen kun kurkuissa virtausnopeus on liian pieni. Toisiokurkuissa harvemmin on tyhjäkäyntipiiriä.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Siis jos muuttaa samaan imusarjanosaan menevän 2-kurkkuisen kaasarin kummatkin kurkut aukeamaan yhtäaikaa niin toisinsanoen muuttaa 2-kurkkuisen kaasarin toiminnallisesti 1-kurkkuiseksi. Samaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla isomman 1-kurkkuisen kaasarin mutta 2-kurkkuinen vaiheittain toimiva on oleellisesti helpompi saada säädettyä ja ylipäätään toimimaan kuin suuri 1-kurkkuinen.

    Ne vaiheittain toimivat kaasarit on tehty just siihen ongelmaan että suuri kurkku ei vaan pelaa pienillä virtauksilla, varsinkin kun toisiokurkkuihin yhdistää vielä alipaineohjauksen saa tehtyä kaasarin joka sallii kaasun täysin aukaisemisen pienillä kierroksilla ja riittävän virtauksen suurillekin kierroksille. Jenkeissähän noita paljon käytetään, saa kestämään täyskaasun tyhjäkäynniltä eikä rajoita virtauksia isommillakaan tehoilla. Helppoo kun mikä säätää, jos säätöä haluaa vaikeuttaa niin kurkku per sylinteri - tai sitten näköjään aivan typerästi modattu kaasari.....

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Nii, tiiä sitte. Myydäänhän niitä läystäkkeitä millä sen saa muutettua mut myydäänhän paljon muutakin millä ei välttämättä mitään tee.

    Normi körryyttelyssähän se toinen kurkku ei aukea ollenkaan ja karstottuu ja vois olettaa että seoksen muodostus olisi parempi kahdella kurkulla mutta se normaali ajohan huononisi.

    Ja jos haluaa kaasari konetta virittää niin ei se taloudellisuus ole ensimmäisenä mielessä.
    Last edited by GOOFY; 20-10-2017, 20:19.

    Leave a comment:

Working...
X