M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Bluesman View Post
    Tässä ihmettelen et mahtaako polttoainerele toimia kuten suunniteltu. 1 puolalle, johto ehjä. 15 avaimen takaa ohjausvirta ok. 50 startilta toimii ja maa kunnossa. Akulta napaan 30 ja jännite näkyy. Ja sitten alkaa mystisyydet. Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä. Startatessa näissä navoissa jatkuva virta mutta onko niin että jää päälle vain silloin kun rele tunnistaa puolalta pulssisignaalin?
    Pa-pumpun releessä lienee navat 30, 85, 86 ja nämä 87 ja 87b. Tämä on vähän outo "Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä" Samalla 87 saa virtaa, millä samalla ? Itsensä kanssa ?
    Releen 30 ok.
    85 eli ohjausvirran +, tulee varmaankin virtalukolta eli jännite samalla kuin puolan 15 ?
    86, ohjauksen maa eli menee ruiskun eculle ?

    Leave a comment:


  • Bluesman
    replied
    M10 & Ruiskun rele

    Tässä ihmettelen et mahtaako polttoainerele toimia kuten suunniteltu. 1 puolalle, johto ehjä. 15 avaimen takaa ohjausvirta ok. 50 startilta toimii ja maa kunnossa. Akulta napaan 30 ja jännite näkyy. Ja sitten alkaa mystisyydet. Navat 87 ja 87b ei saa jännitettä kuin hetkittäin (pa pumpun hetkellinen paineennosto sykli) ja samalla 87 saa virtaa kun on rinnan kytkentä. Startatessa näissä navoissa jatkuva virta mutta onko niin että jää päälle vain silloin kun rele tunnistaa puolalta pulssisignaalin?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    https://www.bmw2002faq.com/forums/to...on-into-my-02/

    Pääsee alkuun.

    Leave a comment:


  • Bluesman
    replied
    M10 e30 ruisku

    Arvon tietäjät, mistä lähden etsimään vikaa kun kipinä hukassa?

    Vaihdoin kaasaripeliin ruiskun ja laitoin kärjettömän jakajaan kärjellisen hammaspyörän ja siivosin ylimääräiset johdot pois. Onko olemassa jotain mittapistettä mistä tarkastaa yleismittarilla jännitetasoja?

    Moottori venekäytössä joten siksi ko temput tehty et sai sovitettua. Jos jollain olisi kyseiseen selkokielinen kytkentäkuva niin auttais. Olen löytänyt netistä L-jetin tyyppikuvat mutta en bemulle tehtyä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    Jos jollakulla on aikaa vastailla!




    Kasaan nyt vihdoin tuota m10b18i konetta johon tulee jyrkempi nokka. Vakio nokkapyörällä venttiilin nostot menee väärin ja mietin joudunko ostamaan säädettävän nokkapyörän vai teenkö sen alkuperäisestä?


    Harkinnassa https://dbilas-shop.com/en/engine-va...e-gear-bmw-m10


    Mutta jostakin vanhasta foorumin linkistä luin että voisi normaalista viilailtukin kestää.. 4 pulttia ja yksi tappi, tarviiko tappia välttämättä? Ei mieluusti turhaan riko.



    Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!
    Omaan koneeseen tein vakiosta. Niitä reikiä ei tarvii paljon vakioista myötäpäivään jatkaa niin riittää jo. Ja on ihan sama miten nätit ne reiät on kun ei se ratas keskity niillä. Kohdistustappia ei tarvitse. Monissa moottoreissa on nokkapyörä kolmella, ei tappia ja pysyy paikallaan silti. Vaihda uudet ruuvit ja käytä leveähköä paksuhkoa prikkaa niitten alla.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by mikkomaa View Post
    Jos jollakulla on aikaa vastailla!




    Kasaan nyt vihdoin tuota m10b18i konetta johon tulee jyrkempi nokka. Vakio nokkapyörällä venttiilin nostot menee väärin ja mietin joudunko ostamaan säädettävän nokkapyörän vai teenkö sen alkuperäisestä?


    Harkinnassa https://dbilas-shop.com/en/engine-va...e-gear-bmw-m10


    Mutta jostakin vanhasta foorumin linkistä luin että voisi normaalista viilailtukin kestää.. 4 pulttia ja yksi tappi, tarviiko tappia välttämättä? Ei mieluusti turhaan riko.



    Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!
    Osta tämä ei tarvi viilailla ja pelleillä + pysyy kiini.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Tai sitten voi hakea ajoituksen kohdalleen viilatuilla rei'illä ja sitten porata tapille uuden reiän varmistukseksi.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Viilaat pultinkolot soikeiksi ja poistat tapin. Ei oo ollu ongelmia.
    Voihan sen tapin kolonkin viilata jos viitsii.

    Leave a comment:


  • mikkomaa
    replied
    Jos jollakulla on aikaa vastailla!




    Kasaan nyt vihdoin tuota m10b18i konetta johon tulee jyrkempi nokka. Vakio nokkapyörällä venttiilin nostot menee väärin ja mietin joudunko ostamaan säädettävän nokkapyörän vai teenkö sen alkuperäisestä?


    Harkinnassa https://dbilas-shop.com/en/engine-va...e-gear-bmw-m10


    Mutta jostakin vanhasta foorumin linkistä luin että voisi normaalista viilailtukin kestää.. 4 pulttia ja yksi tappi, tarviiko tappia välttämättä? Ei mieluusti turhaan riko.



    Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan!

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Jos lasket mitä kierrosten tiputus on prosenteissa vaihteella toiselle. Huomaat että käytännössä vain 1->2 ja 2->3 välit on pienemmät tossa sport lootassa.

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onko 2->3 väli siinäkin liian pitkä ?
    No joo siis mulla on vaparin m10 perässä 240 getraggi, miettiny mitä laatikkoa siihen 🤔olis edes vitonen suora. On vaan aika suolaset hinnat esim 262cr tai 235. Perävälityksen vaihto 4.45 piristi menoa

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Mazda
    1st 3.76
    2nd 2.27
    3rd 1.65
    4th 1.19
    5th 1.00
    6th 0.84

    Sport Getrag
    1st - 3.72:1
    2nd - 2.40:1
    3rd - 1.77:1
    4th - 1.26:1
    5th - 1.00:
    Sport Getragissa kierrosten pudotus kakkoselta kolmoselle on vähän pienempi.

    Mulla on vaparin perässä tuo Getrag ja perä on 3,46. Ihan OK. Mutta ei se ajossa tunnu miltään super close ratio vehkeeltä, kun ei olekaan. Pitäs olla suorahampainen loota missä ykkönen on 2 pilkku jotain ja suora vitonen.
    Mopolla ajon jälkeen miettii miksei autoissa voi olla samanlaiset askit.
    Last edited by petrolhead; 21-03-2020, 13:13.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by aisi316 View Post
    Onko kukaan täällä naittannu mazda rx8 6-v laatikkoa, maailmalla ovat tehneet vaihdevälit samaa luokkaa kun sportti getrag🤔
    Onko 2->3 väli siinäkin liian pitkä ?

    Leave a comment:


  • aisi316
    replied
    Onko kukaan täällä naittannu mazda rx8 6-v laatikkoa, maailmalla ovat tehneet vaihdevälit samaa luokkaa kun sportti getrag🤔

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Niinhän se tais olla ihan vakionakin hiukan pielessä.

    E: nelosen imuvena 2.7mm auki kun vakiomerkkien mukaan ykk.
    Last edited by Maikkeli; 09-03-2020, 15:13.

    Leave a comment:

Working...
X