Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS, tekniikkaa ja viritystä2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3167
    • 47200

    No mitäs jos tekis samaan tyyliin kun tuo orggis? Keskelle isompi putki mihin nuo nysät yhdistyy jossei kunnon sarjaa jaksa väsätä. Saa ahtimen suht samaan kohtaan missä alkujaan ja sellasen laipan laitettuu minkä ahtimen tahtoo..ei kauaa tollasta turais kasaan. Tuossa vaan lähtee se oravanpyörä äkkiä pyörimään kun alkaa saamaan ilmaa koneeseen niin sit loppuu kakku-->lisää syöttöä-->isompaa nestepäätä ym ja taas se käyttöauton virka jäi matkalle. Vähän pyöriny itellä mielessä tuon oman piristys mutta toi pitää olla se huoleton kampe mikä vie silloin kun tarvii ja perille asti..muut romut levitköö mihin leviää vaikkei niin olekaan käyny monee vuoteen

    Comment

    • Sleepperi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2017
      • 50
      • Oulu

      Juurikin tuon takia nyt mennäänkin tuolla m21-sarjalla, eikä tuo perässä oleva automaattikaan mahda kovin paljoa kestää tehoa.

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Originally posted by bmw89 View Post
        Siinä m51 pakosarjassa on niin pienet kanavat ja mehupilli reiät, että sitä ei todellakaan kannata laittaa viritys käyttöön.
        Huomaa ettei se M51 myöskään tee semmosia tehoja että kovin isoja kanavia tarttis. Suht vastaavat mehupillireiät on OM606 vakiopakosarjassa ja kyllä se ~450hp virtasi.

        M21 pakosatsi on hyvä, kunhan sitä ei käytä millään 80-luvun ahtimella
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          Hengittävä ahdin ja kakkua niin kyllähän sillä jo saa vähän naamaa marrille tuollakin sarjalla. Taitaa suurin homma olla kuitenkin saada syöttöä tarpeeksi. Ja tuohon vakiosarjaan ei kummosta ahdinta taida mahtua sovittamaan kun alkaa olla itse moottorissa se ahdin kiinni. Eilen tukivarsia vaihdellessa kattelin että on melko jumalaisen kokonen tuo vakio "ahdin". Vähä jääkiekkoa isompi tilaahan siinä olis tehdä parempikin sarja mutta varmasti paremmalla ahtimella sieltä sen pari sataa ottais tuollakin käytettävyyden kärsimättä.

          Comment

          • Tdsonrusina
            Newbiemmer
            • Jul 2017
            • 5
            • Jossain missä sattuu olemaan

            Sellainen ongelma että pitäisi kytkintä päivittää vakiosta pitävämpään..
            mitä suosittelette kyseessä on kumminkin käyttis ja kaupungissakin pitäisi välillä ajella :think
            Auto siis 325 tds

            Comment

            • Janikud
              Newbiemmer
              • Feb 2018
              • 1
              • Nivala

              Sama kiinnostaisi itseäkin, kun tuo 525 td:n vakio tahtoo luistaa evry päällä...:think

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Kovalla vp:llä SRE 765 massalevyllä.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Ootteko käyttäny jossain sääettävänä näitä sähköpumpullisia ahtimen vaihdon yhteydessä, vai vaihtanu isompaa palikkaa pumppuun että saa soppaa lisää? Kohta tulee pakosarjan laippa ja t3 ahtimelle laippa niin teen uuden satsin ja tööttään "amerikan hx35 holsetin" paikalleen. Muistaakseni tuolla vakiopumpulla riitti tavara vajaa parisataan poniin:think ei tää tiiselihomma vielä ole handelissa mutta opetellaan. Noi kaikki tutut vaan värkkää noita mersunpaskojaan mekaanisilla pumpuilla niin ei oo sieltäkään jääny mitään järkevää mieleen. Jos sais sen verran kakkua että edes heräis toi hyrrä ja vähän lisää menoa.

                  E. Vai lätkäsiskö ennemmin jonkun 3L tiiselin ahtimen tuohon sarjaan. Sais sen heräämisen pysymään hyvänä ja ilmaakin menee aivan tarpeeksi läpi vaikka gt2260v ahtimestakin. Tuo sarjan teko on nyt se oleellisin että pääsen tulpasta eroon..
                  Last edited by pazq; 07-07-2018, 11:13.

                  Comment

                  • KnottyEme
                    BTCF Member
                    • Jan 2017
                    • 4
                    • Joensuu

                    525tdsa

                    Ongelma -96 E34 525TDSA
                    Kaasupolkimen anturin singnaali heittelee auton ollessa käynnissä mutta ei virta päällä.
                    Kokeiltu vaihtaa jo toinen kaasupolkimen anturi, ei vaikutusta. Ei anna vikakoodeja.
                    Oisko kellään antaa vinkkiä mistä lähteä katsomaan seuraavaksi?
                    E39 525TDS -97
                    E34 518i -90

                    Ex: E34 525TDSA -96
                    Ex: E30 316i -89

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5272
                      • Pirkkala

                      Originally posted by KnottyEme View Post
                      Ongelma -96 E34 525TDSA
                      Kaasupolkimen anturin singnaali heittelee auton ollessa käynnissä mutta ei virta päällä.
                      Kokeiltu vaihtaa jo toinen kaasupolkimen anturi, ei vaikutusta. Ei anna vikakoodeja.
                      Oisko kellään antaa vinkkiä mistä lähteä katsomaan seuraavaksi?
                      No piuhoissahan tuo kuulostaa vika olevan?
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • KnottyEme
                        BTCF Member
                        • Jan 2017
                        • 4
                        • Joensuu

                        525tdsa

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        No piuhoissahan tuo kuulostaa vika olevan?

                        No ei siulla tietoa olisi mistä löytäs sähkökaavioita polkimelle että vois ruveta mittailemaan missä mättää?
                        E39 525TDS -97
                        E34 518i -90

                        Ex: E34 525TDSA -96
                        Ex: E30 316i -89

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          Pinni 4 polkimella on eculle pinni 13. Johto myös menee moneen paikkaan ja virroittaa useita antureita.
                          Pinnit 1ja 2 on ilmeisesti potentiometrin laskeva ja nouseva mittauskarva eculle 1-->37 ja 2-->33

                          8, 6 ja 5 on kickdownin karvat

                          Privalla kun lähetät puhelinnumeron niin saatan kuvankin lähetellä.
                          Last edited by Urpo_rotta; 11-08-2018, 11:49.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 698
                            • Tuusula

                            Osaakos täällä joku kertoa mitä eroa on E34:sen syöttöpumpuissa? Realoem sanoo, että pumppu joka tuossa omassa autossa pitäisi olla on ollut käytössä vain 1/1994-1/1995 osanumero 13512245733 ja boschin numero 0986440515. Olisi tarjolla pumppu, jonka bosch numero on 0986440517 mutta boschin sivuilta kun katselin niin se antaa noille pumpuille eri oe vertailunumerot. Eli tuon 7 loppusen pumpun alta ei tuota mun osanumeroa löydy.

                            Kuitenkin, kun katsoo realoemista tuon mun osanumeron alta niin se näkyy korvaavan osanumeron 13512244539. Ja tuo numero taas löytyy tuon 7 loppusen pumpun vertailunumeroista.

                            Eli siis varsinainen kysymys kuulluu, että sopiiko tuo 7 loppusella numerolla oleva pumppu mun autoon? Eli onko tässä nyt taas vaan joku epäselvä numeroviidakko, mutta kaikissa E34 525tds:ssä on sama pumppu jolle on vaan tullut uusia numeroita vuosien varrella niin boschille kuin bmw:llekin?:think
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              Hatara muistikuva että pumpun etupään mitat hieman muuttuisi, siis se jakopäähän menevä osa. Kannattaa varmistaa.
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Onko näihin "suoraan" käypäsiä rivipumppuja? Tai edes maltillisella sovittamisella? Niin siis m51

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎