No mitäs jos tekis samaan tyyliin kun tuo orggis? Keskelle isompi putki mihin nuo nysät yhdistyy jossei kunnon sarjaa jaksa väsätä. Saa ahtimen suht samaan kohtaan missä alkujaan ja sellasen laipan laitettuu minkä ahtimen tahtoo..ei kauaa tollasta turais kasaan. Tuossa vaan lähtee se oravanpyörä äkkiä pyörimään kun alkaa saamaan ilmaa koneeseen niin sit loppuu kakku-->lisää syöttöä-->isompaa nestepäätä ym ja taas se käyttöauton virka jäi matkalle. Vähän pyöriny itellä mielessä tuon oman piristys mutta toi pitää olla se huoleton kampe mikä vie silloin kun tarvii ja perille asti..muut romut levitköö mihin leviää vaikkei niin olekaan käyny monee vuoteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS, tekniikkaa ja viritystä2
Collapse
X
-
Originally posted by bmw89 View PostSiinä m51 pakosarjassa on niin pienet kanavat ja mehupilli reiät, että sitä ei todellakaan kannata laittaa viritys käyttöön.
M21 pakosatsi on hyvä, kunhan sitä ei käytä millään 80-luvun ahtimella
Comment
-
-
Hengittävä ahdin ja kakkua niin kyllähän sillä jo saa vähän naamaa marrille tuollakin sarjalla. Taitaa suurin homma olla kuitenkin saada syöttöä tarpeeksi. Ja tuohon vakiosarjaan ei kummosta ahdinta taida mahtua sovittamaan kun alkaa olla itse moottorissa se ahdin kiinni. Eilen tukivarsia vaihdellessa kattelin että on melko jumalaisen kokonen tuo vakio "ahdin". Vähä jääkiekkoa isompitilaahan siinä olis tehdä parempikin sarja mutta varmasti paremmalla ahtimella sieltä sen pari sataa ottais tuollakin käytettävyyden kärsimättä.
Comment
-
-
Ootteko käyttäny jossain sääettävänä näitä sähköpumpullisia ahtimen vaihdon yhteydessä, vai vaihtanu isompaa palikkaa pumppuun että saa soppaa lisää? Kohta tulee pakosarjan laippa ja t3 ahtimelle laippa niin teen uuden satsin ja tööttään "amerikan hx35 holsetin" paikalleen. Muistaakseni tuolla vakiopumpulla riitti tavara vajaa parisataan poniin:think ei tää tiiselihomma vielä ole handelissa mutta opetellaan. Noi kaikki tutut vaan värkkää noita mersunpaskojaan mekaanisilla pumpuilla niin ei oo sieltäkään jääny mitään järkevää mieleen. Jos sais sen verran kakkua että edes heräis toi hyrrä ja vähän lisää menoa.
E. Vai lätkäsiskö ennemmin jonkun 3L tiiselin ahtimen tuohon sarjaan. Sais sen heräämisen pysymään hyvänä ja ilmaakin menee aivan tarpeeksi läpi vaikka gt2260v ahtimestakin. Tuo sarjan teko on nyt se oleellisin että pääsen tulpasta eroon..Last edited by pazq; 07-07-2018, 11:13.
Comment
-
-
525tdsa
Ongelma -96 E34 525TDSA
Kaasupolkimen anturin singnaali heittelee auton ollessa käynnissä mutta ei virta päällä.
Kokeiltu vaihtaa jo toinen kaasupolkimen anturi, ei vaikutusta. Ei anna vikakoodeja.
Oisko kellään antaa vinkkiä mistä lähteä katsomaan seuraavaksi?E39 525TDS -97
E34 518i -90
Ex: E34 525TDSA -96
Ex: E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by KnottyEme View PostOngelma -96 E34 525TDSA
Kaasupolkimen anturin singnaali heittelee auton ollessa käynnissä mutta ei virta päällä.
Kokeiltu vaihtaa jo toinen kaasupolkimen anturi, ei vaikutusta. Ei anna vikakoodeja.
Oisko kellään antaa vinkkiä mistä lähteä katsomaan seuraavaksi?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Pinni 4 polkimella on eculle pinni 13. Johto myös menee moneen paikkaan ja virroittaa useita antureita.
Pinnit 1ja 2 on ilmeisesti potentiometrin laskeva ja nouseva mittauskarva eculle 1-->37 ja 2-->33
8, 6 ja 5 on kickdownin karvat
Privalla kun lähetät puhelinnumeron niin saatan kuvankin lähetellä.Last edited by Urpo_rotta; 11-08-2018, 11:49.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Osaakos täällä joku kertoa mitä eroa on E34:sen syöttöpumpuissa? Realoem sanoo, että pumppu joka tuossa omassa autossa pitäisi olla on ollut käytössä vain 1/1994-1/1995 osanumero 13512245733 ja boschin numero 0986440515. Olisi tarjolla pumppu, jonka bosch numero on 0986440517 mutta boschin sivuilta kun katselin niin se antaa noille pumpuille eri oe vertailunumerot. Eli tuon 7 loppusen pumpun alta ei tuota mun osanumeroa löydy.
Kuitenkin, kun katsoo realoemista tuon mun osanumeron alta niin se näkyy korvaavan osanumeron 13512244539. Ja tuo numero taas löytyy tuon 7 loppusen pumpun vertailunumeroista.
Eli siis varsinainen kysymys kuulluu, että sopiiko tuo 7 loppusella numerolla oleva pumppu mun autoon? Eli onko tässä nyt taas vaan joku epäselvä numeroviidakko, mutta kaikissa E34 525tds:ssä on sama pumppu jolle on vaan tullut uusia numeroita vuosien varrella niin boschille kuin bmw:llekin?:thinkMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment