e36 M3:n kaksoismassa sopii.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS, tekniikkaa ja viritystä2
Collapse
X
-
Moro
Tarkotus ois vaihtaa Syöttöpumppu, koska kävi niin että vaihdoin koneen E39 koppasesta E34 koppaan. Eipä nuo pumput sitten keskenään toimi.. :/ Liittimet samat jne. Noh paikallinen Dieselhuolto kertoi että pumput vaihtunu tuossa välissä..
Onko foorumilaiset vaihellu pumppuja kotikonstein? Ilman jakopää kopan ja kannen irrotusta? Vinkkejä kaivataan..
Comment
-
-
Vaiha pumpun kannet keskenään. Se riittää.e34 525tds, e30 325tds touring
Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
Volvo 3 x D24T + B200ET
MB 250D x2 vw caddy d
Opel ford
Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.
Comment
-
-
Originally posted by Sisal View PostOnko kokemusta? Dieselhuolto meinas ettei kannata sekottaa pumppuja? mutta oisko myyntipuhetta? Onkos ohjeet sen vaihtoon?
Neljä pulttia joista yksi saattaa olla kolmiokannalla. Lähtee kun iskee siihen sopivan tuuma/torx-hylsyn ja korvaa sitten normipultilla.
Imusarja kannattaa irroittaa jotta jotain näkeekin.
Ei paha rasti, tietysti äärimmäinen puhtaus jne...
Mitään ei avatessa singahda minnekään, ja kun säädin on kädessä, näkee mihin sen nastan kuuluu osua.
Tiiviste määränsäätimeen kannattaa tässä vaiheessa uusia, niitä saa dieselhuollosta eikä maksa paljon, muutamia euroa.
Käyntiinlaitto on sitten temppu kun pitää perussyöttö saada tontille. Hurjimmat laittaa kaverin starttaamaan ja naputtelevat (kevyesti kiristettyä) kantta kunnes hörähtää. Tulipeltiin päin = lisää syöttöä.
Sitten vaan imusarja + muut romut kiinni, hienosäätö ja se on siinä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostPumpun päältä vaihdetaan määränsäädin, eli se johon johdot menevät.
Neljä pulttia joista yksi saattaa olla kolmiokannalla. Lähtee kun iskee siihen sopivan tuuma/torx-hylsyn ja korvaa sitten normipultilla.
Imusarja kannattaa irroittaa jotta jotain näkeekin.
Ei paha rasti, tietysti äärimmäinen puhtaus jne...
Mitään ei avatessa singahda minnekään, ja kun säädin on kädessä, näkee mihin sen nastan kuuluu osua.
Tiiviste määränsäätimeen kannattaa tässä vaiheessa uusia, niitä saa dieselhuollosta eikä maksa paljon, muutamia euroa.
Käyntiinlaitto on sitten temppu kun pitää perussyöttö saada tontille. Hurjimmat laittaa kaverin starttaamaan ja naputtelevat (kevyesti kiristettyä) kantta kunnes hörähtää. Tulipeltiin päin = lisää syöttöä.
Sitten vaan imusarja + muut romut kiinni, hienosäätö ja se on siinä.
Kiitos!! Auto lähti käyntiinTosiaankin hienosäätöä vailla, vasta käyny paikallaan, mutta käy tasasesti.
Comment
-
-
mikähän mahtaisi olla hätänä? Tds:sä käy aika rouheasti ja aivan hivenen naputtaa kylmänä. Ei kuulosta ketjun löysuudeltä. Käynti on kylmänä ja pienen ajon jälkeen rouhea, kuumana hivenen parempi.. Vikakoodina on määränsäädin, voiko tämä vaikuttaa miten asiaan?sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
-
Originally posted by Sisal View PostKiitos!! Auto lähti käyntiinTosiaankin hienosäätöä vailla, vasta käyny paikallaan, mutta käy tasasesti.
onnistuu se yksinki...muutaman kerran pumpun tiivisteet vaihtaneena ei viittiny ketään vaivata...kerran meinas rynnätä mutta ku kiristää pikkusen sitä kantta että se ei liiku moottorin tärinästä kovin isoja liikkeitä nii siinä on aikaa ihmetellä ja kokeilla sitä sopivaa paikkaa..Automaattilaatikolla olevassa se pumpun kansi on vaan tarkempi laittaa kohilleen ku se vaikuttaa näköjään myös laatikon toimintaan...alkaa vaihteleen miten sattuu vaihteita tai jättää esim.liikenneympyröisä niitä väliin...tämmönen kokemus ainaki itellä oli tuon pumpun tiivisteiden vaihon kans...ja mun mielestä ei vieläkään oo kaikki ihan kotona vaan oon antanu mennä ku ei jaksa tuon kans aivan jatkuvasti värkätä..
520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
525 TDS m51d25 Touring E34 -94
Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
Ex-320i E30 m20b20 -86
Ex-318i E30 m20b20 -87
Ex-320i E30 m20b20-83
Comment
-
-
Tarvis pikaisesti neuvoja miten 318tds -96 saa syöttöpumpun irti? Ei viittis mennä perse eellä puuhun turhaan :think. Pumppu vuotaa kannen puolelta soikean levyn alta ja ruuveja ei saa auki ellei irrota koko pumppua pöydälle.
Kaikki suutinputket on irti ja pumpun kiinnitys pultit löysällä, mutta mitäs sitten? Pääseekö hammasrattaaseen käsiksi jos irroittaa hihnankiristimen "rungon" isolla kuusiokololla kiinni? Olisi samalla kohdalla ainakin kuin pumppu330d XDrive -13
Ex:
330xdA Touring - 06
330dA Touring -01
530dA -00
530i Touring -01
328iA Touring -97
530dA Touring -00
528iA Touring -96
316i Touring -97
Ja pari 316 E30
Comment
-
-
Moro! Onko noissa m51:sissä kaikissa öljypumpun holkki mikä pyörittää öljypumppua niin irtoholkki mikä tarttuu vasta kun trikkerin kirii? Näin ainakin minulla ja uudessa varakoneessa jonkatakia asiaa rupesin ihmettelemääne34 525tds,E36 m3 cab,e36 325td,e36 325tds m-sport individual touring,jäällä e34 530m30
Comment
-
-
Originally posted by 530dA Touring View PostTarvis pikaisesti neuvoja miten 318tds -96 saa syöttöpumpun irti? Ei viittis mennä perse eellä puuhun turhaan :think. Pumppu vuotaa kannen puolelta soikean levyn alta ja ruuveja ei saa auki ellei irrota koko pumppua pöydälle.
Kaikki suutinputket on irti ja pumpun kiinnitys pultit löysällä, mutta mitäs sitten? Pääseekö hammasrattaaseen käsiksi jos irroittaa hihnankiristimen "rungon" isolla kuusiokololla kiinni? Olisi samalla kohdalla ainakin kuin pumppu
Maksaa muutaman kympin.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Teerve, tännään esiinty semmonen ongekma että laitoin potikan paikalleen ja napsautin kytkimestä päälle niin käynti muuttu epätasaseks eikä vastukseb säädön pyörittely tasannut käyntiä missään vaiheessa ja sitte kun lähti ajamaan niin vaiheloota sekos, pamahtaa heti vika tilaan ko laittaa kytkimen on-asentoon ja painaa kaasua....
Mistäköhän tuota mysteeriä lähtis selvittämään ja auto on 325 tdsa -97
Ja sen verran vielä että vastukset on liitetty pinniin 39 ja pinnin 14 (eli maa?) On vedetty suoraan katkaisijalleE39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostOnkos kellään kokemusta vnt ahtimista 2.5 tds moottorissa? Olisi hyllyssä 2kpl garretin gt2260v ahtimia. Luulisi kahdella tollasella saavan hengityksen hieman eri luokkaan, kuin vakiolla. :think
Onhan noita ihmiset ulkomaailmassa tehny enemmänki.
Comment
-
-
Kyllähän tuota varmaan kokeiltua tuleekin, kuhan ehdin/jaksan pakosarjan tekemään kahdelle ahtimelle. Yhdestä tollasesta garretista vakiosarjalla tuskin kauheeta iloa on.Ahtimien ohjauskin vielä täysin suunnittelematta.
Kuhan tuolta mailmalta tulee uus chippi lukija/kirjotin, niin pääsee sitten kokeilemaan mihin äärirajoille viety vakio pumppu jaksaa, herääkö ahtimet järki kierroksilla, uskaltaako/onko järkeä nostaa ruiskutus painetta ja jne.. Seuraava askel onkin pumpun ja kytkimen päivittely, johon ei ole hirveätä intoa mennä. Ei jaksa kauheasti sijoittaa tds moottoriin, kun ei siitä hirveitä irti saa järkevällä rahankulutuksella. Esim. 250hp ei mun makuun kauheasti ole.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
Comment