Mikähän perkelw tuossa koneessa mättää kun alkaa ahtamaan niin kuuluu aika kovaa kierrosten mukaa ihan kuin joku läppä yms lähtisi kolisemaan ja tuntuu että jää jotenkin kierrokset leijumaan ku tämä tapahtuu...
Pakko kysyä täältä kun koitin evrymodia e34 kyhäillä niin tuolta tds viritystä keskustelun ekasta viestistä kattelin ohjeita:
"DDE2 ohjausyksikön nasta 21 0.35 RT/GE eli puna/keltainen on pumpun potikan paluusignaali. Ruskea (BR) "miinuspuoli" menee DDE2:n nastaan 14."
Niin oonko käsittäny nyt jotakin väärin vai mikä on kun itellä kyllä 21nastassa on tuo puna/keltainen mutta 14 on musta johto? minne siis laitan tämän toisen puolen potikasta?
Kysellääs täältä kun varmaan osaavampaa fiksumpaa väkeä löytyy;
Eli olis ajatuksissa isompi välijäähy laitella tuohon 325tds toukkaan.
Onko mitä "otettava huomioon" ennen jäähyn hankintaa ja vaihdon osalta?
Missä kohtia alkuperäisessä on lähdöt ja niiden halkaisija? Minkäkokoinen tuo alkuperäinen on?
Hirveesti ei pysty etukäteen "purkaa ja tutkimaan/katsomaan" kun päivittäisessä ajossa
Audi A7 EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
No ihan hirveesti et välijäähyn vaihdolla voita tehoissa ainakaan. Mutta e34 ainakin välijäähy pirun ahtaassa paikassa puskurin takana syylärin alla. 2" lähdöt. En tiedä miten e36 on tilaa, mutta e34 joutuu melkeen laittaan syylärin eteen että mahtuu olemaan isompi jäähy.
Eli olisi tarkoituksena ottaa lisäpotkuja bemusta 325tds 1999 . Voisiko joku osaava kertoa onko järkeä ruveta vaihtamaan isompaa turboa ja cooleria. Lukemani perusteella vakio hyrrällä ohjelmoitaessa pakopaineet tuppaa nousta vaarallisiksi.:think
Edit: niin ja tyhmänä vielä kysyn että millä mittailette pakopaineita. Kiitos kun autatte aloittelijaa.
Mistä koneesta löytyy tds sopiva kova vp 240mm kytkimelle? Vai näyttääkö tolle massalle vaan kemppiä ja koittaa saaha tasapainoon sorvissa? Ei kiinnosta noitten kaksoismassojen kanssa pelleily enään
M21 kovan vauhtipyörän laitoin omaan TDSään aikoinaan. M20 vpeenki vissiin menee, mutta joutuu hitsaamaan kampiakselin asentoanturille tapit, jotta toimii
Jeps, evrytettynä vailla parempaa tietoa kannattaa rajoittaa täyskaasuvedot alle 10 sekuntiin.
On nää M51 kyllä paskoja jos vertaa om605 tai 606 mitkä kestää vakionakin antaa runtua
Eli täysiä vaan latoo menee
No joo löysin nyt kytkennät iteki... Tehdään tuo valmiiksi, katotaan jos käytetään.
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
On nää M51 kyllä paskoja jos vertaa om605 tai 606 mitkä kestää vakionakin antaa runtua
Eli täysiä vaan latoo menee
No joo löysin nyt kytkennät iteki... Tehdään tuo valmiiksi, katotaan jos käytetään.
Vähän offtopic, mutta ei kestä 605 tai 606:kaan jos vakioturbolla evrytetään ilman järkeä, laitetaan syötöt överiks ja painetaan pitkää vetoa.
Comment