Originally posted by Sisal
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS, tekniikkaa ja viritystä2
Collapse
X
-
e34 525tds, e30 325tds touring
Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
Volvo 3 x D24T + B200ET
MB 250D x2 vw caddy d
Opel ford
Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.
-
-
Arghh! Tds:n mekaaniseen pumppuun vaihdoin nestepään tiivisteen, irrotin pumpun kyseistä operaatiota varten ja kaikki menikin hyvin mutta kun pumppua laitoin takas, pumpun ketjurattaan kirimisvaiheessa ratas hyppii ketjun yli ja nyt jako täysin sekasin.. Nokka pyörii silloin kun pumpun ratas hyppii yli mutta alakerta ei
Mikä tämän voi aiheuttaa? Pumppu käytetty viimeksi syksyllä pois ja silloin ei ollut mitään ongelmaa, auto myöskin ollut ajossa viimeksi toissapäivänä eikä jako rallattanut..
Mitäs nyt? Kansi pois ja jakopää auki?
Comment
-
-
Yritin epätoivoisesti lukea tuota vanhaa topikkia läpi, ja selailla tätä uudempaakin, mutta jos joku vaivautuisi tekemään pienen yhteenvedon siitä, että mitä tuollaselle ´97 E39 525tds:lle kannattaa tehdä, että pysyisi kustannukset vielä auton hintaan nähden järkevällä tasolla? Auto on ihan käyttöautona, mutta olishan tuo mukava saada jokunen polle lisää, ja etenkin alavääntö tuntuu olevan hukassa pahasti. Mielellään sais kustannukset pysyä noin 150e tuntumassa, mutta ehkä sen 300e voi justiinsa nipistää, jos siitä on tehojen ja auton kestävyyden kannalta selkeää hyötyä.
Onko tuo kehno alavääntö ominaisuus, vai voisko joku vika aiheuttaa? Vedot lähtee vasta jostain ~2700rpm.
Meniskö tuon vertainen viritys nyt sitten lastulla tai sillä evry-modilla? Mikä lastu, tai kuka tekis mulle sen kaasun mukaan säätyvän evo-version tuosta "evrystä"?
Onko mitään järkeä tai hyötyä isontaa turboa, vai saako siitä originaalista riittävästi painetta mun tarpeisiin (kustannukset on varmaan jo tähtitieteelliset)?
Välijäähdyttimen vaihto olis vissiin suotavaa, mutta mistä edullinen? Mitenkä se nestepää.
Jos nyt joku haluaa ihan oikeasti mua jeesata, niin kyllä mää siitä muutaman kympin voin maksaakin ihan mielelläni.Last edited by duunari76; 22-05-2014, 12:54.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostEiköhän siinä oo ketju venynyt, sekä kiristimet löysällä.
Et tainnut käyttää oikeaa työkalua vaan irroitit ketjua vasten vääntämällä, sekä kiristys ketjua vasten?
Jakopäänkoppa pois ja uudestaan ajoittamaan, kantta ei tartte ottaa.
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostOnko tuo kehno alavääntö ominaisuus, vai voisko joku vika aiheuttaa? Vedot lähtee vasta jostain ~2700rpm.
Originally posted by duunari76 View PostMeniskö tuon vertainen viritys nyt sitten lastulla tai sillä evry-modilla? Mikä lastu, tai kuka tekis mulle sen kaasun mukaan säätyvän evo-version tuosta "evrystä"?
Välijäähdyttimen vaihto olis vissiin suotavaa, mutta mistä edullinen?
Mulla olis ylimääräsenä, olisiko ollut f10 520d-530d välijäähy, ihan ok kuntonen. Poistettu jostain autosta, joten käytön jälkeä ja irrottaessa ilmeisesti vähän kolhastukkin, mutta ihan käyttökelponen. Kysele, jos kiinnostaa tarkemmin.
Originally posted by Elevator67 View Postootteko mitenkä toteuttanut jos ootte laittanu 530 ahtimia? Onko joku kikka miten ootte jimittanu siivet vai ohjauksen jollain keinoin. Sillä vaan kun hyllystä noita löytyypi
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostItsellä alkaa n.2500rpm täys rähinä, noin persdynolla. Eikös tehtaan ilmottama ollut joku 2200-2300?
Onko näin tuoreisiin joku muka tehny noin hienoa systeemiä? Vissiin vähän hankalampi thedä, kun niihin vanhemmanmallisiin, vai??:think Itellä joskus mielessä kaks asentoinen, mutta ei jaksa, laiska, kun olen.
Mulla olis ylimääräsenä, olisiko ollut f10 520d-530d välijäähy, ihan ok kuntonen. Poistettu jostain autosta, joten käytön jälkeä ja irrottaessa ilmeisesti vähän kolhastukkin, mutta ihan käyttökelponen. Kysele, jos kiinnostaa tarkemmin.
Noita? Onko niitä useempikin? Minkä mallisia? Kovasti tekis mieli kokeilla VNT:tä, keksisi vaan jonkun kunnollisen ohjaus systeemin. Eikös ne jotenkuten toimi ihan pain/alipainekellollakin, joskin kuulemma ei niin miellyttävä?
vnt malleissa on siinä se oma "paine säiliö" missä ohjain laite samassa mutta en saanut oikein jännitteitä muuttamalla mitään eroja mihinkään (perus sähkömittari ja jännitteen säädin). Tulisi ehkäpä mielyttävä kampe vaikkei niinkään voimaa lisää.sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
-
Minkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?
Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanutKulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment
-
-
Originally posted by FbonE View PostMinkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?
Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanut
Bemarista keula purettu, jos huomenna jakopää aukivenakopan otin pois ja ketju todellakin ON löysä..
Comment
-
-
Originally posted by FbonE View PostMinkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?
Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanut
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostVakio ahtimella paineiden suhde on tuota luokkaa, jos isompi ahdin niin aivan liian pienellä pakopuolella. Keskikierroksilla pakopaine sais olla alle ahtojen, huippukierroksilla voi mennä vähän ylikin. Esim omassa non-BMW td:ssä 2bar ahdoilla 3000rpm:ssä 1,5bar pp ja 6000rpm 2,3bar ahto / 2,5bar pp.sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
-
Edelliseen hiukan päivitystä tapahtunut.
Katti tyhjäksi ja pakopaineet pysyy kurissa altakilon ahdoilla ja sit alkaa kipuumaan ylöspäin. Ahdin todettu garretin t3seks.
Pumppua rukattu ja hukkaportin tanko säädetty lyhkäseks jolla saatiin ahdot parhaimmillaan 1.3bar....
Mutta sitten lykkäs myrkyn, kytkin alkoi luistamaan kunnon vedoissa. Onkos vinkkejä kytkin osastolle ja mahtaako saada sovitettua esim m60b40 pannun perästä kytkintä massoineen? Saati paljos vakio kytkimen pitäs kestää kun ei tunnu löytävän vastausta luurilla naputtaen.Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment
-
Comment