Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS, tekniikkaa ja viritystä2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keisari
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 165
    • Himanka

    #31
    Originally posted by Sisal View Post
    Mitenkä Tds tekniikka eroaa E34 ja E39 välillä? Onnistuuko tekniikan vaihto E39 moottori E34? E39 on käynnistyksenesto mutta E34 ei oo??
    Syöttöpumpun kannesa saattaa olla eroa. Eli e34 kannen vaihdat siihen nii pitäs pelata. Ajon esto ei oo tekemisisä enää e34 kopasa.
    e34 525tds, e30 325tds touring
    Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
    e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
    Volvo 3 x D24T + B200ET
    MB 250D x2 vw caddy d
    Opel ford

    Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      #32
      Arghh! Tds:n mekaaniseen pumppuun vaihdoin nestepään tiivisteen, irrotin pumpun kyseistä operaatiota varten ja kaikki menikin hyvin mutta kun pumppua laitoin takas, pumpun ketjurattaan kirimisvaiheessa ratas hyppii ketjun yli ja nyt jako täysin sekasin.. Nokka pyörii silloin kun pumpun ratas hyppii yli mutta alakerta ei

      Mikä tämän voi aiheuttaa? Pumppu käytetty viimeksi syksyllä pois ja silloin ei ollut mitään ongelmaa, auto myöskin ollut ajossa viimeksi toissapäivänä eikä jako rallattanut..

      Mitäs nyt? Kansi pois ja jakopää auki?

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #33
        Eiköhän siinä oo ketju venynyt, sekä kiristimet löysällä.

        Et tainnut käyttää oikeaa työkalua vaan irroitit ketjua vasten vääntämällä, sekä kiristys ketjua vasten?

        Jakopäänkoppa pois ja uudestaan ajoittamaan, kantta ei tartte ottaa.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • duunari76
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 292

          #34
          Yritin epätoivoisesti lukea tuota vanhaa topikkia läpi, ja selailla tätä uudempaakin, mutta jos joku vaivautuisi tekemään pienen yhteenvedon siitä, että mitä tuollaselle ´97 E39 525tds:lle kannattaa tehdä, että pysyisi kustannukset vielä auton hintaan nähden järkevällä tasolla? Auto on ihan käyttöautona, mutta olishan tuo mukava saada jokunen polle lisää, ja etenkin alavääntö tuntuu olevan hukassa pahasti. Mielellään sais kustannukset pysyä noin 150e tuntumassa, mutta ehkä sen 300e voi justiinsa nipistää, jos siitä on tehojen ja auton kestävyyden kannalta selkeää hyötyä.

          Onko tuo kehno alavääntö ominaisuus, vai voisko joku vika aiheuttaa? Vedot lähtee vasta jostain ~2700rpm.

          Meniskö tuon vertainen viritys nyt sitten lastulla tai sillä evry-modilla? Mikä lastu, tai kuka tekis mulle sen kaasun mukaan säätyvän evo-version tuosta "evrystä"?

          Onko mitään järkeä tai hyötyä isontaa turboa, vai saako siitä originaalista riittävästi painetta mun tarpeisiin (kustannukset on varmaan jo tähtitieteelliset)?

          Välijäähdyttimen vaihto olis vissiin suotavaa, mutta mistä edullinen? Mitenkä se nestepää.

          Jos nyt joku haluaa ihan oikeasti mua jeesata, niin kyllä mää siitä muutaman kympin voin maksaakin ihan mielelläni.
          Last edited by duunari76; 22-05-2014, 12:54.

          Comment

          • däädää
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 756
            • Tornio

            #35
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Eiköhän siinä oo ketju venynyt, sekä kiristimet löysällä.

            Et tainnut käyttää oikeaa työkalua vaan irroitit ketjua vasten vääntämällä, sekä kiristys ketjua vasten?

            Jakopäänkoppa pois ja uudestaan ajoittamaan, kantta ei tartte ottaa.
            Saako jakopään kopan pois ilman että purkaa ensin jotain muuta pois tieltä, eikös se ole vähän niinkuin kannen ja öpohjan välissä?

            Comment

            • Elevator67
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1338
              • Jyväskylä

              #36
              ootteko mitenkä toteuttanut jos ootte laittanu 530 ahtimia? Onko joku kikka miten ootte jimittanu siivet vai ohjauksen jollain keinoin. Sillä vaan kun hyllystä noita löytyypi
              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by duunari76 View Post
                Onko tuo kehno alavääntö ominaisuus, vai voisko joku vika aiheuttaa? Vedot lähtee vasta jostain ~2700rpm.
                Itsellä alkaa n.2500rpm täys rähinä, noin persdynolla. Eikös tehtaan ilmottama ollut joku 2200-2300?


                Originally posted by duunari76 View Post
                Meniskö tuon vertainen viritys nyt sitten lastulla tai sillä evry-modilla? Mikä lastu, tai kuka tekis mulle sen kaasun mukaan säätyvän evo-version tuosta "evrystä"?

                Välijäähdyttimen vaihto olis vissiin suotavaa, mutta mistä edullinen?
                Onko näin tuoreisiin joku muka tehny noin hienoa systeemiä? Vissiin vähän hankalampi thedä, kun niihin vanhemmanmallisiin, vai??:think Itellä joskus mielessä kaks asentoinen, mutta ei jaksa, laiska, kun olen.

                Mulla olis ylimääräsenä, olisiko ollut f10 520d-530d välijäähy, ihan ok kuntonen. Poistettu jostain autosta, joten käytön jälkeä ja irrottaessa ilmeisesti vähän kolhastukkin, mutta ihan käyttökelponen. Kysele, jos kiinnostaa tarkemmin.

                Originally posted by Elevator67 View Post
                ootteko mitenkä toteuttanut jos ootte laittanu 530 ahtimia? Onko joku kikka miten ootte jimittanu siivet vai ohjauksen jollain keinoin. Sillä vaan kun hyllystä noita löytyypi
                Noita? Onko niitä useempikin? Minkä mallisia? Kovasti tekis mieli kokeilla VNT:tä, keksisi vaan jonkun kunnollisen ohjaus systeemin. Eikös ne jotenkuten toimi ihan pain/alipainekellollakin, joskin kuulemma ei niin miellyttävä?
                Last edited by eiskalt; 22-05-2014, 19:41. Reason: Lisäystä

                Comment

                • Elevator67
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1338
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by eiskalt View Post
                  Itsellä alkaa n.2500rpm täys rähinä, noin persdynolla. Eikös tehtaan ilmottama ollut joku 2200-2300?


                  Onko näin tuoreisiin joku muka tehny noin hienoa systeemiä? Vissiin vähän hankalampi thedä, kun niihin vanhemmanmallisiin, vai??:think Itellä joskus mielessä kaks asentoinen, mutta ei jaksa, laiska, kun olen.

                  Mulla olis ylimääräsenä, olisiko ollut f10 520d-530d välijäähy, ihan ok kuntonen. Poistettu jostain autosta, joten käytön jälkeä ja irrottaessa ilmeisesti vähän kolhastukkin, mutta ihan käyttökelponen. Kysele, jos kiinnostaa tarkemmin.


                  Noita? Onko niitä useempikin? Minkä mallisia? Kovasti tekis mieli kokeilla VNT:tä, keksisi vaan jonkun kunnollisen ohjaus systeemin. Eikös ne jotenkuten toimi ihan pain/alipainekellollakin, joskin kuulemma ei niin miellyttävä?
                  kaksi noita tossa lojuu. Pitäisi keksiä jotenkin ohjaus niin laittaisin kyllä het paikalleen. Yritin jo epätoivoisesti harkita mahdollisesti egr ohjausta käyttää mutta toimii vain satunnaisesti eikä niinkuin uudemmissa kierrosten mukaan

                  vnt malleissa on siinä se oma "paine säiliö" missä ohjain laite samassa mutta en saanut oikein jännitteitä muuttamalla mitään eroja mihinkään (perus sähkömittari ja jännitteen säädin). Tulisi ehkäpä mielyttävä kampe vaikkei niinkään voimaa lisää.
                  sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    #39
                    Minkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?

                    Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
                    Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
                    Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanut
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      #40
                      Originally posted by FbonE View Post
                      Minkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?

                      Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
                      Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
                      Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanut
                      Joku viisas joskus sanoi ettei pakopaineet saisi nousta isommaksi kun ahtopaineet?

                      Bemarista keula purettu, jos huomenna jakopää auki venakopan otin pois ja ketju todellakin ON löysä..

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #41
                        Däädää, syylari, remmit ja muut silput edestä pois, sitten loput

                        Vaihda ne ketjut sitten samalla.
                        Ostin muuten tuon työkalun millä sen pumpun saa irti, mutten tarvitse sitä, joten voisi myydä omakustannehintaan.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by FbonE View Post
                          Minkäs verran näissä m51d25 vehkeissä pakopaineet on turvallisilla rajoilla?

                          Kokoonpanosta ei vielä tiedä enempää kuin :
                          Isompi ahdin yläpuolisella pakosarjalla Sekä mekaaninen pumppu mutta siitäkään ei tietoa tarkemmin :think
                          Ahdot jotakin 0,8 ehkä ja pakopaineet yli 1,5bar pidemmälle ei ole uskaltanut
                          Vakio ahtimella paineiden suhde on tuota luokkaa, jos isompi ahdin niin aivan liian pienellä pakopuolella. Keskikierroksilla pakopaine sais olla alle ahtojen, huippukierroksilla voi mennä vähän ylikin. Esim omassa non-BMW td:ssä 2bar ahdoilla 3000rpm:ssä 1,5bar pp ja 6000rpm 2,3bar ahto / 2,5bar pp.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Elevator67
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1338
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by muuris View Post
                            Vakio ahtimella paineiden suhde on tuota luokkaa, jos isompi ahdin niin aivan liian pienellä pakopuolella. Keskikierroksilla pakopaine sais olla alle ahtojen, huippukierroksilla voi mennä vähän ylikin. Esim omassa non-BMW td:ssä 2bar ahdoilla 3000rpm:ssä 1,5bar pp ja 6000rpm 2,3bar ahto / 2,5bar pp.
                            onko porukka löytäny netistä valmiita isompia pakosarjoja vai teettäny jossain? Joskus ite yritin netistä kaivella mutta löytyy vain bensamalleihin.
                            sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                            Comment

                            • Elevator67
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1338
                              • Jyväskylä

                              #44
                              nyt on pakko kysyä että missä tuo polttoaineen määrän säädin sijaitsee? Auto on 325tds -96/6

                              olen ite tuollaisen vaihtanu TD:hen mutta tuosta tds myllystä en sitä löytäny. Kiire olisi.
                              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                              Comment

                              • FbonE
                                BTCF Member
                                • Jun 2006
                                • 878
                                • Pori

                                #45
                                Edelliseen hiukan päivitystä tapahtunut.
                                Katti tyhjäksi ja pakopaineet pysyy kurissa altakilon ahdoilla ja sit alkaa kipuumaan ylöspäin. Ahdin todettu garretin t3seks.
                                Pumppua rukattu ja hukkaportin tanko säädetty lyhkäseks jolla saatiin ahdot parhaimmillaan 1.3bar....
                                Mutta sitten lykkäs myrkyn, kytkin alkoi luistamaan kunnon vedoissa. Onkos vinkkejä kytkin osastolle ja mahtaako saada sovitettua esim m60b40 pannun perästä kytkintä massoineen? Saati paljos vakio kytkimen pitäs kestää kun ei tunnu löytävän vastausta luurilla naputtaen.
                                Kulkineet:E61 525döö
                                ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                                -Pori Connection-
                                bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎