Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS, tekniikkaa ja viritystä2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #16
    Epäilen kyllä mitään suoraa mekaanista vikaa pumpussa, kerta toimii nyt hyvin tulee hetkellinen häiriö, mikä poistuu ihan miten sattuu. Aina puuttuu tehoja saman verran, ei siis mikään pieni puutuminen vaan totaalinen tehottomuus.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • wiltsu325
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 16
      • kokkola

      #17
      Itsellä on kovassa vedossa paineet siellä 2,2baarin hujakoilla holsetin hx35w ahtimella jossa 12 pakopesä ja 54/58 siivet tähän viime kesä ainakin mentiin ilman ongelmia pitkiä vetoja ei tietenkään noilla paineilla kannata ottaa...
      e34 525tds,E36 m3 cab,e36 325td,e36 325tds m-sport individual touring,jäällä e34 530m30

      Comment

      • KarkkainenL
        Aluevastaava
        • Sep 2013
        • 767
        • Tampere

        #18
        Mitäs porukka mieltä lastuista 2,5tds koneessa? Nostaako hirveesti pakopaineita vakio turbolla et ois vaaraa kannen antautumisesta? Että jos laittais lastun niin pitäiskö siinä sitte laitella isompaa turboo ja kuulerii samaan syssyy? :think
        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

        EX E36 320iA -98
        EX E39 520i -01
        EX E34 525 Tds -95

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          #19
          nostaa toki, mutta kestää se silti järkevällä ajolla. ahdin olisi itellekkin tarkotus joskus tulevaisuudessa vaihtaa, ei tuolla vakiolla mitään tee. jää tehonlisäyskin vakiohilppeillä aika laimeeksi tolla saakelin tukkeella vaikka mitä tekis.
          mutta eikös noi tds-lastut aina perustu melkeen suoraan evryyn ja ahtopaineanturin huijaukseen?
          toki sitten kun osia vaihtaa, niin täytynee oikeasti ohjelmia muuttaa. (tai siis muutattaa )

          Comment

          • KarkkainenL
            Aluevastaava
            • Sep 2013
            • 767
            • Tampere

            #20
            No itellä tällä hetkellä evry jota tulee todella harvoin käytettyä. Kaverilta jääny vaan ylimääräseks lastu tommotteesee joka maksanu aikoinaa rontti 400e ja saisin sen halvalla. Ja juu onhan tuo vakioahdin kiveksen kokonen ja kuuleri tsägällä sen kyrvän pitunen. 530d turbo tais mennä suoraa vakio pakosarjaa joten semmonen ja kuuleri nokalle plus lastu niin tulis ainakin vääntöö lisää
            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

            EX E36 320iA -98
            EX E39 520i -01
            EX E34 525 Tds -95

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              #21
              mutta miten tommonen viriboksi toimii, kun ahdin on vaihdettu? no tokihan sillä voimaa saa, yksinkertanen laitehan se tds on. mutta osaako nuo viriboksit tehdä "normaalin tuntuista", pehmeästi ja loogisesti toimivaa kaasua? evry kun tekee kaasusta vähän on/off mallisen ja muutenkin käynnistä hassua.
              omassakin aikoinaan (ei minun aikanana) ollut "lastu". piuhat menee juurikin paluusignaalin ja ahtoanturin johdoille.

              mutta kyllähän joillain on vehkeitä näidenkin ecujen ohjelmoimiseen, oliko se eeprom-siru, mikä piti uudelleenkirjottaa kai. luulisi, että erityisesti viritetyn koneen kanssa paljon parempi, kun joku vakiokoneeseen tarkotettu boksi.

              no, joskus se talli ja kakkosauto, niin voisi alkaa oikeasti testailemaan ja hajottamaan...

              Comment

              • KarkkainenL
                Aluevastaava
                • Sep 2013
                • 767
                • Tampere

                #22
                Olikin toi lastu tommonen viriboxi joka tulee siis pumpun johtojen väliin. Vääntöö tuli koko kierrosalueelle, varsinkin alas tuli vakioon verrattuna suuri ero! Otin sen tosiaan tänään työkaverilta testiin, ja eiköhän tosta kaupat tehdä, sen verran kierrosherkkyyttä ja voimaa tuli lisää! Seuraavaks sitte varmaan sitä 530d turboo ja isompaa kuulerii
                Last edited by KarkkainenL; 13-03-2014, 20:51.
                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                EX E36 320iA -98
                EX E39 520i -01
                EX E34 525 Tds -95

                Comment

                • Sharedoc
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 122
                  • Oulu

                  #23
                  Vakionopeussäädin ei pysy päällä

                  Mikähän on kun ei vakionopeussäädin pysy päällä kylmänä. Auto on 525td vm 93. Kun autolla ajaa puolituntia niin alkaa pysymään päällä. Sitten taas tipahtaa päältä kun on joku kuoppa tiessä. Olisiko joku konkka päässyt vanhenemaan tai joku anturi yliherkkä?
                  Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
                  MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
                  Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Mikä pointti näissä koneissa on ilmamassa-anturilla? Mitään ei tunnu vaikuttavan, auto toimii aivan loistavasti ilmankin. Mutta inpalla/test-o:lla katottuna lukemat on aivan älyttömiä. Youtube videoiden mukaan näkyy muillakin m51 koneisilla näyttävän samaa, eli 30kg/h, vaikka moottori ei käy ja tyhjäkäynnillä ~54kg/h.
                    Esim. ~3400rpm kaasu pohjassa 522kg/h. Kuulostaa aika paljolta, huolimatta siitä, että esikammiokone vaatii vähän enemmän ilmaa???

                    Em. tilanteessa diagnostiikan ilmottama syöttömäärä on 39mg/isku, mikä kuulostaa järkevältä, vaikkei välttämättä 100% tarkka olekkaan. noilla lukemilla saan laskutulokseksi ~65AFR. Ei sieltä putkesta nyt sentään ihan noin raikastailmaa tule.
                    Jos taas oletan, että syöttömäärä on per sylinteri, olisi sillon kokonaissyöttö 234mg/isku, jollon saan AFR:ksi 10,9. Ei tuokaan järkevä, vaikkakin lähempänä.

                    Valaiskaa urpoa, olenko nyt laskenu väärin vai näyttääkö toi MAF ihan omiaan? kuitenkin lukemat muuttuu kierrosten ja kuormituksen mukaan loogisesti, joten kai siinä joku idea on. Näyttääkö inpa vaan kyseisen arvon väärin, onko tietoa, kuinka monta %?
                    Ja käyttääkö m51 moottorinohjaus tuota tietoa johonkin? Vai onko se vaan diagnostiikan/huvin vuoksi koko anturi?

                    Kiitokset kaikille, jotka jakavat tietonsa ja neuvovat amatööriä.

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      #25
                      lisäkysymyksiä. kuinka tarkka/luotettava on diagnostiikan kertoma syöttömäärä?

                      ja mikäli tuosta auton omasta ilmamassatiedosta ei tolkkua saa millään, onko olemassa yleismallisia MAFfeja, jolla asia selviäisi? ainakaan tähän hätään ei löytynyt.

                      Comment

                      • jl-93
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 24
                        • tampere

                        #26
                        kansiremontin yhteydessä havaittua

                        Eli tuli viimekesänä ostettua tuommoinen 36 tds ja en kauaa kerennyt ajaa kunnes jo ilmeni, että kannessa häikkää. Piti nyt tuota kasaamaan alkaa kun on ehjä kansi valmiina, mutta sylintereitä putsaillessa vastaan tuli ikävä näky. Kaikissa männissä sen palotilan kärjen kohdalta lähtee railo mänän reunaan eli millähän tuosta nyt männätkin on murrettua saatu?
                        ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #27
                          Ikähän se niille männillekin tekee tepposensa, samaten kuin pitkään vedättäminen.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • Sisal
                            Newbiemmer
                            • Mar 2014
                            • 13
                            • Pohojanmaa

                            #28
                            Mitenkä Tds tekniikka eroaa E34 ja E39 välillä? Onnistuuko tekniikan vaihto E39 moottori E34? E39 on käynnistyksenesto mutta E34 ei oo??

                            Comment

                            • Elevator67
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1338
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by Sisal View Post
                              Mitenkä Tds tekniikka eroaa E34 ja E39 välillä? Onnistuuko tekniikan vaihto E39 moottori E34? E39 on käynnistyksenesto mutta E34 ei oo??
                              itellä on kolmekutosessa e39 m57d30 ja en suosittele rojektia kovinkaan mielelläni juurikaan tuon ajon eston takia. Toki tuossa on vanha ews:ssä ja itse otin yli 2000 mallista niin oli jo ews 4 joka tuottaa ongelmia.
                              sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                              Comment

                              • Sisal
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 13
                                • Pohojanmaa

                                #30
                                Originally posted by Elevator67 View Post
                                itellä on kolmekutosessa e39 m57d30 ja en suosittele rojektia kovinkaan mielelläni juurikaan tuon ajon eston takia. Toki tuossa on vanha ews:ssä ja itse otin yli 2000 mallista niin oli jo ews 4 joka tuottaa ongelmia.

                                okei.. Pumpunliitin pitäs olla sama? Muut johdot melkeen saa sovellettua.. Proekti oikeastaan on jo pihassa että pitäs alkaa konetta nostelemaan pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎