Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS, tekniikkaa ja viritystä2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    Originally posted by muuris View Post
    Hatara muistikuva että pumpun etupään mitat hieman muuttuisi, siis se jakopäähän menevä osa. Kannattaa varmistaa.
    Näin juuri. Pumpun kaulus eri paksuinen jakopäänkotelon kohdalta.
    E61 M-sport

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 698
      • Tuusula

      Eli lopputulema on, että pumpun pitää olla nimenomaan tuo 1/94 eteenpäin? Tässähän on nyt siis sellainen tilanne, että edellinen omistaja on tuohon mun autoon vaihtanut kattilan joka on kotoisin e39:stä. Koneen sähköt on kuitenkin e34:sta ja pumppu mallia sekasikiö(eli konetta vaihtaessa ovat kuulemma vaihtaneet orkkis pumpusta tuohon e39:sin pumppuun kuulemma vain pumpun kannen jottai pumpun sähköt sopii johtosarjaan). Säädeltiin tuossa iq arvoa ja ihmeteltiin, kun käynti muutu mihinkään oli siellä pumpun laskema syöttömäärä sitten 1mg tai 15mg. Antaa myös vikakoodia syötön ajoituksen säädöstä ja ennako näyttää tyhjäkäynnillä 1-2 astetta kun kone pyytää viittä. Tultiin lopputulokseen, että tuo e39:sin pumppu ei taida pelata e34:sen sähköillä oikein(noissahan ilmeisesti koko moottorinohjaus systeemi erilainen e39:ssä?). Olisko hyviä ideoita miten edetä asian kanssa? Auton on siis todella hengetön nyt kun ennakko puuttuu lähes kokonaan ja soppaakin saa ilmeisesti aika vähän(säädettiin iq 3mg/isku). 400tkm ajetun käytetyn pumpun hommaaminenkin taitaa olla vähän tyhjä arpa, kun nuo pumput alkaa vissiin siinä vaiheessa olemaan enempi ja vähempi loppu.
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        VP37-pumpussa muuttui jossain vaiheessa se määränsäätimen paluutiedon tekninen ratkaisu. En ole varma oliko tuossa kohden vai jo aiemmin, boksit tuskin käy ristiin kuitenkaan. Tämähän sijaitsee nimenomaan pumpun kannessa, joten voisi selittää tuota ongelmaasi.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 698
          • Tuusula

          Ei tässä taita sitten auttaa kun hommata pumppu jostain täytynee kokeilla tekeekö tuollasella 300-400tkm ajetulla pumpulla enää mitään.
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • KnottyEme
            BTCF Member
            • Jan 2017
            • 4
            • Joensuu

            525tdsa

            Tuohon omaan kaasupolkimen anturin heittelyyn löytyi vika vaihtamalla ECU

            Vaihto ecu oli vanhemmasta ja manuaalista niin alle 2 tuhannen kierroksen pelas nätisti mutta 2 tuhannen jälkeen sitten rajottaa hetkeksi kierrokset, ryntäyttää sinne minne poljin käskee ja palaa heti rajottamaan kierroksia.

            Edit, edelliseen liittyen onko sinne edes mahdollista löytää toimivaa ecua vanhemmista ajonestottomista tds:sitä?
            Last edited by KnottyEme; 19-10-2018, 10:46.
            E39 525TDS -97
            E34 518i -90

            Ex: E34 525TDSA -96
            Ex: E30 316i -89

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              Originally posted by Jondis View Post
              Ei tässä taita sitten auttaa kun hommata pumppu jostain täytynee kokeilla tekeekö tuollasella 300-400tkm ajetulla pumpulla enää mitään.
              Miksi ei tekisi? Mun tds:llä oli ajettu pitkälle yli puoli miljoonaa kun sen aikanaan möin, eikä pumpulle ollut koskaan tarvinnut muuta tehdä, kuin vaihtaa ne kannen tiivisteet. Oli varmuudella alkuperäinen pumppu, kun auto oli mulla niin pitkään.

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Kaveri joka noita jakapumppuja on enemmän ropaillut sanoi ettei kannattaisi yli 200tkm ajettuja harkita. Ja tuosta mun nykyisestäkin pumpusta on luultavasti se ajoituksen säädön mäntä kulunut jo väljäksi, kun pumppu ei enää kykene säätämään ennakkoa pyydettyyn määrään. Täytynee tuollainen kuitenkin ostaa, kun ei oikein ole tarjontaa vähemmän ajetuista ja uusiakaan ei ilmeisesti enään saa.
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  Oisko se venynyt jakoketju ennemminkin syy siihen ettei ennakkovarat riitä (onko perusennakko varmasti kohdallaan?). Oma näkemys/kokemus on myöskin että vakiovehkeellä puoli miljoonaa helposti.

                  Isompi nestepää muuttaa sitten tilannetta..
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Eipä se ketjukaan poissuljettu vaihtoehto ole, mutta ei ole kyllä perusennakkoakaan tarkistettu kun siihen ilmeisesti tarvitsee jonkun erikoisemman telineen heittokellolle. Onhan tuolla kattilalla myyjän mukaan jo vajaa 400tkm ajettu niin voi hyvin ketjukin olla venynyt, venyykö näissä yleensä enemmin ala vai yläketju? Venakopan tiivistettä vaihtaessa kokeilin nokkapyörästä yläketjua ja siinä ei ainakaan tuntunut venymää. Epäilen, että konetta vaihtessa edellinen omistaja ei ole kyllä pumpun runkoon koskenut kun sanoi vaihtaneensa vain pumpun kannen vanhasta koneesta tuohon uuten. Autossa on siis e39:sin kone e34:sen sähköillä.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • m20power
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 102
                      • Raahe

                      m21 + sre 618 ?

                      Onko kukaan kokeillut käykö m21 kaksoismassavauhtipyörään sre 618 asetelma ? Alkoi kytkin luistamaan mutta en haluais laittaa kovaa vauhtipyörää, kun nykyinen ei kolise tai täryytä
                      E91 320d -07
                      E30 316 2d -88
                      E30 320 4d -85
                      E28 524 td -84

                      Comment

                      • m20power
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 102
                        • Raahe

                        E28 524td käyntihäiriö

                        Auto ollu viimeksi liikenteessä 2019 kesällä, siitä lähtien seissy mutta käytetty aina välillä. Nyt syksyllä kun testailin josko ois katsastanu niin kun polkasee kaasun pohjaan ja päästää polkimen kokonaan ylös, kone sammuu. Pysyy käynnissä jos jättää vähän kaasua päälle. Syötön lisäys ei auta vaivaan. Myös käynnistyksessä tarvii vähän kaasun painamista että lähtee tulille. Oisko kellään ideoita ?
                        E91 320d -07
                        E30 316 2d -88
                        E30 320 4d -85
                        E28 524 td -84

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎