Originally posted by muuris
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS, tekniikkaa ja viritystä2
Collapse
X
-
Eli lopputulema on, että pumpun pitää olla nimenomaan tuo 1/94 eteenpäin? Tässähän on nyt siis sellainen tilanne, että edellinen omistaja on tuohon mun autoon vaihtanut kattilan joka on kotoisin e39:stä. Koneen sähköt on kuitenkin e34:sta ja pumppu mallia sekasikiö(eli konetta vaihtaessa ovat kuulemma vaihtaneet orkkis pumpusta tuohon e39:sin pumppuun kuulemma vain pumpun kannen jottai pumpun sähköt sopii johtosarjaan). Säädeltiin tuossa iq arvoa ja ihmeteltiin, kun käynti muutu mihinkään oli siellä pumpun laskema syöttömäärä sitten 1mg tai 15mg. Antaa myös vikakoodia syötön ajoituksen säädöstä ja ennako näyttää tyhjäkäynnillä 1-2 astetta kun kone pyytää viittä. Tultiin lopputulokseen, että tuo e39:sin pumppu ei taida pelata e34:sen sähköillä oikein(noissahan ilmeisesti koko moottorinohjaus systeemi erilainen e39:ssä?). Olisko hyviä ideoita miten edetä asian kanssa? Auton on siis todella hengetön nyt kun ennakko puuttuu lähes kokonaan ja soppaakin saa ilmeisesti aika vähän(säädettiin iq 3mg/isku). 400tkm ajetun käytetyn pumpun hommaaminenkin taitaa olla vähän tyhjä arpa, kun nuo pumput alkaa vissiin siinä vaiheessa olemaan enempi ja vähempi loppu.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Ei tässä taita sitten auttaa kun hommata pumppu jostain täytynee kokeilla tekeekö tuollasella 300-400tkm ajetulla pumpulla enää mitään.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
525tdsa
Tuohon omaan kaasupolkimen anturin heittelyyn löytyi vika vaihtamalla ECU
Vaihto ecu oli vanhemmasta ja manuaalista niin alle 2 tuhannen kierroksen pelas nätisti mutta 2 tuhannen jälkeen sitten rajottaa hetkeksi kierrokset, ryntäyttää sinne minne poljin käskee ja palaa heti rajottamaan kierroksia.
Edit, edelliseen liittyen onko sinne edes mahdollista löytää toimivaa ecua vanhemmista ajonestottomista tds:sitä?Last edited by KnottyEme; 19-10-2018, 10:46.E39 525TDS -97
E34 518i -90
Ex: E34 525TDSA -96
Ex: E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostEi tässä taita sitten auttaa kun hommata pumppu jostain täytynee kokeilla tekeekö tuollasella 300-400tkm ajetulla pumpulla enää mitään.
Comment
-
-
Kaveri joka noita jakapumppuja on enemmän ropaillut sanoi ettei kannattaisi yli 200tkm ajettuja harkita. Ja tuosta mun nykyisestäkin pumpusta on luultavasti se ajoituksen säädön mäntä kulunut jo väljäksi, kun pumppu ei enää kykene säätämään ennakkoa pyydettyyn määrään. Täytynee tuollainen kuitenkin ostaa, kun ei oikein ole tarjontaa vähemmän ajetuista ja uusiakaan ei ilmeisesti enään saa.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Eipä se ketjukaan poissuljettu vaihtoehto ole, mutta ei ole kyllä perusennakkoakaan tarkistettu kun siihen ilmeisesti tarvitsee jonkun erikoisemman telineen heittokellolle. Onhan tuolla kattilalla myyjän mukaan jo vajaa 400tkm ajettu niin voi hyvin ketjukin olla venynyt, venyykö näissä yleensä enemmin ala vai yläketju? Venakopan tiivistettä vaihtaessa kokeilin nokkapyörästä yläketjua ja siinä ei ainakaan tuntunut venymää. Epäilen, että konetta vaihtessa edellinen omistaja ei ole kyllä pumpun runkoon koskenut kun sanoi vaihtaneensa vain pumpun kannen vanhasta koneesta tuohon uuten. Autossa on siis e39:sin kone e34:sen sähköillä.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
E28 524td käyntihäiriö
Auto ollu viimeksi liikenteessä 2019 kesällä, siitä lähtien seissy mutta käytetty aina välillä. Nyt syksyllä kun testailin josko ois katsastanu niin kun polkasee kaasun pohjaan ja päästää polkimen kokonaan ylös, kone sammuu. Pysyy käynnissä jos jättää vähän kaasua päälle. Syötön lisäys ei auta vaivaan. Myös käynnistyksessä tarvii vähän kaasun painamista että lähtee tulille. Oisko kellään ideoita ?E91 320d -07
E30 316 2d -88
E30 320 4d -85
E28 524 td -84
Comment
-
Comment