No, Total LL oli totaalisen loppu Motonetista. Otin sitten Shell Helixiä, https://www.motonet.fi/fi/tuote/5901...CT-C3-5W-30-4l
Laitetaan sitten tuon kaveriksi litra sitä GM öljyä ja tarvittaessa lisää jos tämä upea elektroninen mittari sitä vaatii.
Edit; mustaa oli vanha öljy, kolme kuukautta olisi ollut vielä aikaa LL ohjelman mukaan. 5l riitti hyvin.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Hauska keskustelu mutta kannetaan oma korteni kekoon. Läjtökohtaosesti tärkeintä että käyttää oikealla viskositeetilla ja laatuluokituksilla olevaa öljyä kyseiseen moottoriin. Viritetyissä kovalla käytöllä olevilla moottoreilla tärkintä on oikeat laakerivälykset ja öljyn lämmöt että paineet pysyy sopivina, silloin kylmäominaisuudet ei ole niin tärkeitä.
Omissa autoissa:
E34 m5 s38b38 liquidmoly racetech 10w60
E34 540 turbo, m60b40 liquidmoly racetech 10w60
E30 318is m42b18 castrol 5w40
E39 523i m52b25 castrol 5w40
E6 2002 m10b20 motox 10w40
F30 320d n47d20 shell 5w-30 ll04
Leave a comment:
-
Se 5 litraakin olis hyvin riittänyt, öljyjen ei oo pakko olla ylärajalla ja jos syö öljyä, ei se yläviivaan täyttö auta kuin sen 0,25L verran kunnes alaviivalla.
Leave a comment:
-
Itselleni vastaten; käyn hakemassa tuon Totalin litkun ja öljynvaihdossa lisään sen ja myös tuota dexos öljyä.
Eiköhän se käy, viskositeetit ja speksit samoja. Ainoa että tuossa GM öljyssä ei enää sitä BMWll04 luokitusta.
Leave a comment:
-
tavallaan ei oo väliä, hiukkasuodattimella varustetuissa autoissa ei kannata käyttää öljyjä missä on korkea tuhka määrä, myös jossain autoissa on oliko se tuhkan määrän tai joku anturi mikä laskee/"haistelee" jotain öljystä ja lyhentää sitä myöten öljynvaihto väliä, en olisi uskonut, ainakin trasitissa ja Vw amarokissa, on kokeiltuOriginally posted by jr66 View PostKyllä, kai, mutta hiukkassuodatin ei tykkää kaikista öljyistä vai onko sekin suuri kusetus ? Tosin tätähän ei kysytty...
Leave a comment:
-
Jos öljytaso 2mm alle minimin, tuolla määrällä nousee 3mm alarajan yläpuolelle ja sehän riittää
Leave a comment:
-
Mihin moottoriin ? Aika tarkkaa jos 0,25 litrasta on kyse :thinkOriginally posted by teeaa View PostAutotallissa vielä vajaa tonkka GM Dexos II öljyä. Siitä voinee lisätä 0,25l tämän https://www.motonet.fi/fi/tuote/5904...Life-5W-30-5-L
lisäksi jotta oikea öljymäärä täyttyisi.
Molemmat ACEA C3, API SN/CF hyväksyttyjä.
Leave a comment:
-
Kyllä, kai, mutta hiukkassuodatin ei tykkää kaikista öljyistä vai onko sekin suuri kusetus ? Tosin tätähän ei kysytty...
Leave a comment:
-
Autotallissa vielä vajaa tonkka GM Dexos II öljyä. Siitä voinee lisätä 0,25l tämän https://www.motonet.fi/fi/tuote/5904...Life-5W-30-5-L
lisäksi jotta oikea öljymäärä täyttyisi.
Molemmat ACEA C3, API SN/CF hyväksyttyjä.
Leave a comment:
-
Shell Helix Ultra Extra 5w30 öljyä olen itsekin tuossa sigun N52 koneessa käyttänyt, mutta tällä ei tule lyhyttä ajoa ajettua koskaan niin ei oikein osaa sanoa miten Shellin öljyt pätkäajossa toimii. Onkohan tuota kylmäliman kertymistä tutkittu koskaan missään öljytestissä?Originally posted by Wespa View PostEnpä ole omia autojani tuollaisella käytöllä rääkännyt, mutta muutoin Shell Helix Ultra 5w40 on ollut oikein hyvä öljy M54:sen kanssa, ei ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Löytyy LL01-luokituskin, ja on Tokmannilla vähän väliä kunnon alennuksessa.
Leave a comment:
-
Enpä ole omia autojani tuollaisella käytöllä rääkännyt, mutta muutoin Shell Helix Ultra 5w40 on ollut oikein hyvä öljy M54:sen kanssa, ei ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Löytyy LL01-luokituskin, ja on Tokmannilla vähän väliä kunnon alennuksessa.
Leave a comment:
-
Nyt kun Teboil Diamond:n saatavuus on heikentynyt eikä muutenkaan hirveästi kiinnosta kyseisen yhtiön tuotteita käyttää, niin pitäisi löytää työmatkakulkineeseen sopiva korvaava öljy. Tähän asti olen käyttänyt Teboil Diamond 5W40 öljyä lähinnä siksi, että lyhyestä 10km työmatkasta huolimatta tämä ei ole kerännyt kylmälimaa käytännössä yhtään. Onko markkinoilla jotain muuta merkkiä tarjolla mikä olisi tässä mielessä yhtä hyvä?
Leave a comment:
Leave a comment: