Parempi öljy ja kiristäjä toimii pidempään= jako ei hyppää.
Ps, RVS moottoriin ja kulutus tippuu litralla, todettu laboratoriossa vai toisella kertaa ajettu vastatuuleen?
Eihän toi oo mitenkään mahdollista.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by MikeDry View PostVoisin koittaa puhua tuon laina-auton omistajan kanssa, jos kokeillaan omaa rvs käsittelyä tai tribodyn öljyllä, että käyttää moottoria tms, sitten öljyt pois ja käyntiin, mitä käy. Kuinka kauan käy..
on sillä öljyllä nyt siinä m20-öljykirnussakin merkityksensä, vaikkei venttiilikoneistossa sillä mikään _siinä_ suoraan liiku.
edit: lohduttaako hyvä pinta laakereis ilman öljyä, vaikka esim. kiristäjä sallii jaon hypätä ilman? mua ei.Last edited by aae30; 07-01-2022, 13:58.
Leave a comment:
-
-
En tiedä onko oikea topic.
Mutta toisen merkkiseen autoon ja moottoriin. Ongelma oli että mäntien öljy renkaat karstaiset tai väljät, moottori vie 1000km n.1L moottori öljyä, 10w-40 pysyt paremmin sisällä, mutta 5w-30 ja 5w-40 paloi läpi. Sain työpaikalta tälläisen tuoteen koetestiin RESURS 3=1 Moottorin karstanpoisto- ja suojauskäsittelyn pakkaus
Tottakai olin erittän skeptinen kun myyjällä oli aika kovat myyntipuheet, että vag moottoreissa todella hyviä tuloksia, öljyn kulutuksen suhteen(jokainen tietää että vag-konsernin moottoreissa jotkut kuluttavat öljyä isolla kädellä). Tein aluksi moottoriin puristuspainemittauksen, kyseinen mittari näyttiä n.13-14 lukemia mittarista(en ota kantaa siihen mikä on vakio lukema tai oliko mittaus tehty oikein, kaikki tulpat pois ja kaasuläppä selällään, niin kylmänä ja lämpimällä koneella, mittari taisi olla joku halpis)
Tein tuon käsittelyn, heti käsittelyn jälkeen ei mitään muutoksia, öjlyä paloi, puristuspainemittaus tulokset samat. Mutta tuon käsittelyn mukana tulee tribokeraamista ainetta, eli voisin kuvitella että samaa kuin rvs, tribodyn öljyssä. Käsittelystä noin 4kk/lähelle 5000km sitten, olen tehnyt puristuspainemittauksen aikaisemmin, niin lukema on nyt kaikissa sylintereissä 15, moottorin luonne on paljon parempi, uskomatonta moottorissa tehoja verrattuna aikaisemmin, öljyn kulutus on laskenut nyt viimeisen mittauksen jälkeen 1000km 3dl, eli edelleen kuluu, mutta paljon vähemmän..Eli olen todalla tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen, eikä rahat mennyt hukkaan vaikka tuote oli ilmainen.
Myös haluan testata tuota rvs ainetta omassa m20b25 moottorissa/voimansiirrossa, kun saan sen valmiiksi käyttöön. Ihan testimielessä, sa nähdä toimiiko se esim tuleeko laskemaan kulutusta, tuossa omassa e30:sessä on keskikulutus omassa ajossa n.10L/100km, jos vaikka kulutus laskisi 1L/100km, niin se on jo iso säästö omasta mielestä, myös kokeilu mielessä venttiilikoneistos reakointi tms. Voisin koittaa puhua tuon laina-auton omistajan kanssa, jos kokeillaan omaa rvs käsittelyä tai tribodyn öljyllä, että käyttää moottoria tms, sitten öljyt pois ja käyntiin, mitä käy. Kuinka kauan käy..Last edited by MikeDry; 06-01-2022, 18:00.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMyönnän, menin itsekin tuohon rvs lankaan, haisun perä piti kohinaa ja fixusen myyjä kehotti kokeilemaan rvs käsittelyä, kuulemma hyvät kokemukset kuinka perät hiljenee (olis ehkä kannattanu itte juoda tämä taikaliemi). Eihän se mitään hiljennä, kun perässä on jokin sivuääni (kuvat) se ei katoa kuin korjaamalla tai vanhalla mannekikalla, sahajauhoa perä täyteen.
Tribodynyä käytän mörrissä oikeastaan siksi että sitä oli edellinen omistaja käyttänyt ja sitä on käytetty tuossa alusta asti suomessa olon ajan. En viitsinyt alkaa vaihtopuuhiin. Joo, se ravistus on tärkeä ennen koneeseen kaatoa
Rvs ~50€ ja uusi laakeri 72€.
Kun mulla on taas erittäin positiivisia kokemuksia, 2 ohjausta saatu hiljaiseksi, yksi perä, vaihdelaatikko saatu toimimaan paremmin(kokeiltu vaikka mitä öljyä), m20 moottorissa kulutus laskenut about 1L, se on paljon, kun on käsitelty pelkkä moottori, jos käsittelisi vielä voimansiirron.
Myös olen nähnyt tuloksia legends talli, jossa mekaanikko käyttää jo sisäänajon aikana rvs ainetta, on säästänyt moottori kuluissa, myös vaihdelaatikoissa. Yksi tallin kuljettalalla on huono tapa rikkoa laatikoita, niin sillä aineella saatu parempia tuloksia, myös kun öljynpaineet pettäneet, niin on säästänyt moottoreita, no tietysti voi olla kyseinen heppu on vaan pitänyt myynti puheita rvs aineen hyvyydestä. Myös tiedän asiakkaita jotka on halunneet kokeilla rvs käsittelyä, eikä ole ollut mitään tuloksia, niin ovat pettyneet tuotteeseen.
Myös tiedän N54 moottorin missä epäilen että kyseinen aine toimii, koska rata-ajoa voi ajaa pidempää ennen kuin öljyn lämmöt ovat korkeat. Siihen en keksi mitään muuta syytä, myös kyseisessä moottorissa käytetään motoxi moottori öjlyä missä on rvs ainetta ylläpitämässä käsittelyä, moottori öljyt on n.10 astetta kylmemmät rata-ajossa, myös ei kuluta öljyä kun taas esim Castrol merkkinen öljy kului. No nää on mun kokemuksia ja uskon esim rvs aineeseen ja tällä tarkoitan sitä, että se suojaa moottoria kun menetät öljyn voitelun joko lämmön, öljypumpun takia tai että öljyt tulee pihalle. Myös tätä asia voi toimia tuossa tribodyn öljyssä, joka suojaa jos voitelu pettää
Originally posted by naikou View PostSaahan sitä motonetistäkin motoxia missä rvs jo valmiiksi joukossa, ei tarvi ostaa kallista tribodyniiIte oon ajellut edelleenkin tebbanan silverillä n.5000 vaihtoväliä, niin edullista öljyä että vaihtaa vaik 1000 välein jos se mieltä huojentaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMyönnän, menin itsekin tuohon rvs lankaan, haisun perä piti kohinaa ja fixusen myyjä kehotti kokeilemaan rvs käsittelyä, kuulemma hyvät kokemukset kuinka perät hiljenee (olis ehkä kannattanu itte juoda tämä taikaliemi). Eihän se mitään hiljennä, kun perässä on jokin sivuääni (kuvat) se ei katoa kuin korjaamalla tai vanhalla mannekikalla, sahajauhoa perä täyteen.
Tribodynyä käytän mörrissä oikeastaan siksi että sitä oli edellinen omistaja käyttänyt ja sitä on käytetty tuossa alusta asti suomessa olon ajan. En viitsinyt alkaa vaihtopuuhiin. Joo, se ravistus on tärkeä ennen koneeseen kaatoa
Rvs ~50€ ja uusi laakeri 72€.
Saahan sitä motonetistäkin motoxia missä rvs jo valmiiksi joukossa, ei tarvi ostaa kallista tribodyniiIte oon ajellut edelleenkin tebbanan silverillä n.5000 vaihtoväliä, niin edullista öljyä että vaihtaa vaik 1000 välein jos se mieltä huojentaa
Leave a comment:
-
-
Banaaninkuoret myös hyvä tuote ja todistetusti ( Aku Ankka ) omaa pienen kitkakertoimen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikeDry View PostNo mä en nyt oikein ymmärrä, oot kumminkin käyttänyt tribodyn öljyä, eli en usko että se olisi niin hyvää öljyä, jos siinä ei olisi tribokeraamista ainetta. Mitä myös rvs aineessa on, itsellä on tällä hetkellä paljon hyviä kokemuksia rvs aineesta, että se on riittänyt myymään mulle se toimii, on myös sellaisia tilanteita ollut missä se ei ole toiminut, niin se on kertonut että moottori on ollut kunnossa. Myös uskoin tuota trobodyn öljyä, kun Joni mulle näytti testejä, tuloksia tms. Myös testattiin muitakin öljyä..
Et molemmat tuotteet on myyty mulle, tribodyn öljyssä on vain se, että aika kallista ihan perus käyttöautoon, niin sen takia suosin rvs aineen suojaamaan. Eikä se, että tuottaako mitään tuloksia, vaan se suoja, siihen että jos jostain syystä öljynpaineet häviää, niin sen muutaman sekunnin kun se suojaa moottoria täysi sulamiselta tms, niin riittää mulle, kun se maksaa sen 60-90€ purkki riippuen käsittelyn määrästä.
Tribodyn on silloin oikea siihen, kun hakee sitä viimeistä voitelua öljyltä.
Toi on hyvää ainettaa myös vaihdelaatikkoon, niin kuin perään tms..
Tribodynyä käytän mörrissä oikeastaan siksi että sitä oli edellinen omistaja käyttänyt ja sitä on käytetty tuossa alusta asti suomessa olon ajan. En viitsinyt alkaa vaihtopuuhiin. Joo, se ravistus on tärkeä ennen koneeseen kaatoa
Rvs ~50€ ja uusi laakeri 72€.Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 19:09.
Leave a comment:
-
-
10w-60 on hurja suositus talviöljyksi ja kun on itse ison osan elämää asunut kainuussa/Oulussa niin muistissa hyvin miten pakkanen kangistaa auton.
Jos ei ohkasemmilla öljyillä kestä pakkaskäynnistystä, jossain vikaa oikeasti.
Samalla logiikalla moottorin esilämmitys haitallista kun lämpenemisen yhteydessä öljy ohenee lisää.
Nyt en puhu kilpakoneista joissa laakerivälykset voivat alakerrassa olla tuplat mitä samassa tehtaan jäljiltä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Nää on kyllä parasta itsehuijausta mitä rahalla saa
Et molemmat tuotteet on myyty mulle, tribodyn öljyssä on vain se, että aika kallista ihan perus käyttöautoon, niin sen takia suosin rvs aineen suojaamaan. Eikä se, että tuottaako mitään tuloksia, vaan se suoja, siihen että jos jostain syystä öljynpaineet häviää, niin sen muutaman sekunnin kun se suojaa moottoria täysi sulamiselta tms, niin riittää mulle, kun se maksaa sen 60-90€ purkki riippuen käsittelyn määrästä.
Originally posted by ritariässä View PostNyt en hae mitään jatkoaikaa vaan ihan mitä öljyä koneeseen voitelutekniseltä kantilta ajatellen.
Toi on hyvää ainettaa myös vaihdelaatikkoon, niin kuin perään tms..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTuikku oli sitä mieltä että talvella kannattaisi käyttää 10-60 öljyjä juuri alakerran laakereiden takia, eivät pääse ottamaan kosketusta jne.
Lueskelin niin ilmeisesti todella sinkkipitoista kamaa ja suosittua mm. kilpa-autoissa.
Sen verran kyllä oma "järki" puhui puolesta, että talven kylmimmille keleille tyrkkäsin 5W-40 Teboil Diamondit sisään, kuitenkin tuota "kovaa" rasitusta tulee moottorille tosi vähän talvella ja toi kylmästä käynnistäminen on vähän sellainen toimenpide, että mielestäni mielummin öljy on paremmin pumpattavissa eteenpäin, kuin hunajana laakereiden välissä.
Yli 0°C lämpötiloissa hyvin voisi 10W-60 käyttää ympäri vuoden, ja miksei satunnaisesti pienillä pakkasilla, mutta yli -15°C pakkaset itsellä on semmonen, ettei mielellään kylmästä käynnistäisi.
Ei sillä, että omassa M5:ssa oon orjallisesti käyttänyt Castrol 10W-60.
Ja kun tuo jäykkyys huoletti niin testasin viime talvena, jätin n.-25°C pakkaseen yöksi vajaan purkin tota, niin ihan hölskyvää oli purkissa aamullakin. Eli ei toi ihan hunajaa ole kuitenkaan noissa lämmöissä, mitä moni luulee vaikkakin raskasta kylläkin pumpata.
Nyt ajattelin M5:ssa testata 5W-50 öljyjä talvikäytössä, ja eka käsittely RVS:ää meni koneeseen ja SMG:hen tänään myös, niin koitetaan silläkin, jos saisi aina sen marginaalisen vähän parannettua autoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostNyt en hae mitään jatkoaikaa vaan ihan mitä öljyä koneeseen voitelutekniseltä kantilta ajatellen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikeDry View PostVeikkaan että sillä on erittäin kiirettä tällä hetkellä..En nyt äkkiseltää muista onko joku S62 moottoriin laittanut, ei se sitä ainakaan riko
Sen olen kuullut, että Rvs käsittelyllä olisi saanut "lisäaikaa" alakerran laakereille. Että on tehty tulpa käsittely ja käytetty liqui molyn öljyä
Mut nää on näitä netti juttuja, ken uskoo ken ei
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Nää on kyllä parasta itsehuijausta mitä rahalla saa
Saa sanoa jos jollain parempia teorioita.
Leave a comment:
-
-
Itseä huvitti paljon se, kun kaadoin omaa laina-autoon, missä testasin tuota tribodyn öljyä. Niin aluksi oli sitä sinisen väristä, kun unohdin sekoittaa purkkia, sekoituksen jälkee näytti ihan jäte-öljyltä. Tossa laina autossa ainoa ero oli, se että tuntu kuin moottori "rullaisi" pehmeämmin, sama oli royal-purplessa(myös tuolla tribodyn öljyllä yksi hiacen laatikko alkanut toimimaan pehmeämmin)
Nyt on menossa testissä sellainen "syvä puhdistava" setti, mikä tehdään moottoriin, toistaiseksi puristukset nousseet, öljyn kulutus laskenut(kun moottorissa on ongelma, että se kuluttaa öljyä). Seuraava testin teen kyllä tuolla rvs käsittelyllä
Leave a comment:
-
Leave a comment: