M54:seen lienee ainakin nyt talvella Castrolin Edge 0W40 ihan ok? Ostin kun oli Moponetissä tarjouksessa, ja ihan hyvin tuntuisi toimivan, ei ainakaan mun ajoilla muodostu majoneesia.
Käyttänyt m20b25 koneessa valvolinen 5w-40 täyssynteettistä ku on ollu hyvin saatavilla. Nyt kuitenki ilmeisesti pääsi huohotin jäätymään ku lykäs venakopan ja öljykorkin välistä öljyä pihalle. Korkissa ihan kunnolla valkosta vesimönjää. Eli oisko jotain ehotuksia mitä muuta öljyä kannattaa kokeilla? Tuota oon kyllä jo pari vuotta käyttäny eikä oo kuluttanu ylimäärästä, vaihtoväli menee helposti lisäämättä. (7-8tkm)
Käyttänyt m20b25 koneessa valvolinen 5w-40 täyssynteettistä ku on ollu hyvin saatavilla. Nyt kuitenki ilmeisesti pääsi huohotin jäätymään ku lykäs venakopan ja öljykorkin välistä öljyä pihalle. Korkissa ihan kunnolla valkosta vesimönjää. Eli oisko jotain ehotuksia mitä muuta öljyä kannattaa kokeilla? Tuota oon kyllä jo pari vuotta käyttäny eikä oo kuluttanu ylimäärästä, vaihtoväli menee helposti lisäämättä. (7-8tkm)
Eikös tästä nyt ole käyty vuosikausia debattia että tässä tapauksessa kannattaa ainakin kokeilla Teboilin 5W-40W Diamondia.
Omasta jo varsin pitkästä kokemuksesta tiedän että ainakin bemareissa ja ”ranskiksissa” se ei vedä jäähän niin kuin moni muu vastaava tuote hinnasta riippumatta.
Tuohon alla näkyvään autoon olisi tarkoitus öljyt lähitulevaisuudessa vaihtaa niin mitäs "suosittelisitte"? vähän päälle 131000km rullailtu.
Castrollia bmw toki suosittelee mutta varmasti muita lompakkoystävällisempiä ja laadullisesti varmaankin yhtä päteviä öljyjä markkinoilta löytyy? Jotain millä pärjäisi kesät ja talvet ettei tarvisi vuodenaikojen mukaan sentään vaihdella.
Motonetin kalleinta öljyä 4 litran hinnalla saa 10 litraa Teboil Diamond Diesel ja melkeen 20 litraa motoxia, tosin en tiedä sitten että millasta paskaa nuo kyseiset öljyt sitten ovat...
No jos samoilla öljyillä painetaan se 20tkm niin siinä se muutaman euron litrahinta ei paljoa paina. Parempihan se toki on kun edullisempia öljyjä käyttää ja vaihtaa useammin. Itse ajan kaikikka autoilla max 10tkm öljyillä ja pitkää työmatkaa matkaa jolloin konekkin lämpenee kunnolla.
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa miten Teboilin Diamond ja Diamond Diesel eroavat toisistaan?
N47 koneeseen pitäisi kohta vaihtaa öljyt.
Diamond Diesel: autoihin joissa partikkelisuodatin, Diamond: bensiinikoneet ja dieselit ilman partikkelisuodatinta, carat III ja 5w40 diamond käy myös partikkelisuodattimella varustettuihin, taitaa olla isoin ero pesevyydessä?
Olenko siis laittanut "turhaan" diamond dieseliä, kun pelkkä diamond olisi riittänyt? Sekä pösön Hdi että 520d on ruokittu tuolla litkulla muutaman kertaan eikä kumpikaan ole syönyt, hyvät kokemukset siis.
Tokmannilla / Halpa-hallissa välillä 10l pönttö 62,90€.
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa miten Teboilin Diamond ja Diamond Diesel eroavat toisistaan?
N47 koneeseen pitäisi kohta vaihtaa öljyt.
Diesel- versiossa on vw-luokitus 502 (vai 505 ?).02 kun tavallisessa on .00 eli vw:n pumppusuutindiesel vaatii tuon .02 öljyn muist. juurikin tuon suutintekniikan takia, näin kertoi ko. autolla ajava kaveri joka todellakin tietää mitä öljyä omaan autoon pitää laittaa, itse en ole mikään diesel-tuntija.
Comment