M52B25 koneeseen Teboil silver 10w 40 osasynteettistä tuli just kaadettua 27tkm ajettujen teboil diamondien tilalle. Toimii samalla lailla kun noilla kalliimmillakin öljyillä...on ollu myös castrolia joskus
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Tämä Suomen kesä kun on suht lyhyt, niin aloin jo miettimään et mitä öljyä sitä tuohon omaan e39 530i:n koneeseen työntäis...
Tähän asti olen ajanu Castrolin Magnatechillä 5w40 ja vaikka autossa on eristetyt huohottimet/tukitut munuaiset, niin siltikin meinas mennä tukkoon viimetalvena ja vähän työnsi öljyä palotilaan (onneks sit kuitenkin sulattamisella selvittiin). Työmatka on 27km/suunta ihan normaalia maantieajoa ja sit jonkin verran pätkäajoa. Eikä se majoneesin ilmestyminen mihinkään hävinny, vaikka välillä yritti motarilla ajella isolla vaihteella kierrokset ylhäällä.
Tuon episodin jälkeen aloin käyttää autoa raakasti väh. 15min tyhjäkäynnillä, enneku lähtee ajamaan (siis kovemmilla pakkasilla) niin sit ei ongelmia ilmenny+putsailin majoneeseja venttilikopan suulta/houhotinputken alkupäästä pois. Säteilylämmitinkin autossa on.
Vaihtovälin olen pitäny siinä n.15tkm, eli longlifellä ei ajella
Mietin, että voisko Castrolin Edgellä pärjätä paremmin vai kentien tuolla paljon hehkutetulla Teboilin Diamondilla/plussalla?
En sit tiedä, että jos sinne separaattoriin on sitä paskaa muodostunu, niin onko se sieltä mihinkään lähteny kun ei jaksais alkaa taas vaihtamaan uusia huohotinhiluja (2011 taidettiin ne laittaa) :think
Vituttaa kun hyvä auto pilataan tollasella saatanan systeemilläLast edited by ApriliaMan; 13-07-2016, 08:48.e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Käyttistoukkaan (M57D30) menossa teboil diamond diesel 5w-40BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostTämä Suomen kesä kun on suht lyhyt, niin aloin jo miettimään et mitä öljyä sitä tuohon omaan e39 530i:n koneeseen työntäis...
Tähän asti olen ajanu Castrolin Magnatechillä 5w40 ja vaikka autossa on eristetyt huohottimet/tukitut munuaiset, niin siltikin meinas mennä tukkoon viimetalvena ja vähän työnsi öljyä palotilaan (onneks sit kuitenkin sulattamisella selvittiin). Työmatka on 27km/suunta ihan normaalia maantieajoa ja sit jonkin verran pätkäajoa. Eikä se majoneesin ilmestyminen mihinkään hävinny, vaikka välillä yritti motarilla ajella isolla vaihteella kierrokset ylhäällä.
Tuon episodin jälkeen aloin käyttää autoa raakasti väh. 15min tyhjäkäynnillä, enneku lähtee ajamaan (siis kovemmilla pakkasilla) niin sit ei ongelmia ilmenny+putsailin majoneeseja venttilikopan suulta/houhotinputken alkupäästä pois. Säteilylämmitinkin autossa on.
Vaihtovälin olen pitäny siinä n.15tkm, eli longlifellä ei ajella
Mietin, että voisko Castrolin Edgellä pärjätä paremmin vai kentien tuolla paljon hehkutetulla Teboilin Diamondilla/plussalla?
En sit tiedä, että jos sinne separaattoriin on sitä paskaa muodostunu, niin onko se sieltä mihinkään lähteny kun ei jaksais alkaa taas vaihtamaan uusia huohotinhiluja (2011 taidettiin ne laittaa) :think
Vituttaa kun hyvä auto pilattaan tollasella saatanan systeemillä
Paremmat kokemukset taasen on juuri tuosta Teboilin Diamondista. Kolme vuotta ainakin meni M54B25 koneen kanssa ilman ongelmia. Toki huohotinremppa tehtiin tähänkin autoon, kun omistukseen silloin tuli.
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostTämä Suomen kesä kun on suht lyhyt, niin aloin jo miettimään et mitä öljyä sitä tuohon omaan e39 530i:n koneeseen työntäis...
Tähän asti olen ajanu Castrolin Magnatechillä 5w40 ja vaikka autossa on eristetyt huohottimet/tukitut munuaiset, niin siltikin meinas mennä tukkoon viimetalvena ja vähän työnsi öljyä palotilaan (onneks sit kuitenkin sulattamisella selvittiin). Työmatka on 27km/suunta ihan normaalia maantieajoa ja sit jonkin verran pätkäajoa. Eikä se majoneesin ilmestyminen mihinkään hävinny, vaikka välillä yritti motarilla ajella isolla vaihteella kierrokset ylhäällä.
Tuon episodin jälkeen aloin käyttää autoa raakasti väh. 15min tyhjäkäynnillä, enneku lähtee ajamaan (siis kovemmilla pakkasilla) niin sit ei ongelmia ilmenny+putsailin majoneeseja venttilikopan suulta/houhotinputken alkupäästä pois. Säteilylämmitinkin autossa on.
Vaihtovälin olen pitäny siinä n.15tkm, eli longlifellä ei ajella
Mietin, että voisko Castrolin Edgellä pärjätä paremmin vai kentien tuolla paljon hehkutetulla Teboilin Diamondilla/plussalla?
En sit tiedä, että jos sinne separaattoriin on sitä paskaa muodostunu, niin onko se sieltä mihinkään lähteny kun ei jaksais alkaa taas vaihtamaan uusia huohotinhiluja (2011 taidettiin ne laittaa) :think
Vituttaa kun hyvä auto pilataan tollasella saatanan systeemillä
Kovin helpolla näillä ”hyytyvillä” Castrolleillakaan ei näitä koneita saa rikki, mutta miksi ihmessä ehdoin tahdoin edes yrittää, varsinkaan kun ne eivät muutenkaan ole öljyinä kovin kummoisia vaikka katu-uskottavuutta brändistä löytyykin?
Teboilin Diamondinkin saa kyllä nämä koneet ”hyytymään” niin että huohottimen voi pitkillä pakkaskausilla saada jäätymään, mutta se vaatii jo vähän yritystä sekin.
Se vain on niin, että mikäli sinulla on ”jäätappi putkessa” ja öljyt ylhäällä, 95%:n varmuudella koneessa on motoxit tai castrolit.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKyllä se on oikeasti niin, että tuo Castrollilla ja bemarin M52TU/M54 koneilla ajelu Suomen talvessa on ongelmien etsimistä.
Kovin helpolla näillä ”hyytyvillä” Castrolleillakaan ei näitä koneita saa rikki, mutta miksi ihmessä ehdoin tahdoin edes yrittää, varsinkaan kun ne eivät muutenkaan ole öljyinä kovin kummoisia vaikka katu-uskottavuutta brändistä löytyykin?
Teboilin Diamondinkin saa kyllä nämä koneet ”hyytymään” niin että huohottimen voi pitkillä pakkaskausilla saada jäätymään, mutta se vaatii jo vähän yritystä sekin.
Se vain on niin, että mikäli sinulla on ”jäätappi putkessa” ja öljyt ylhäällä, 95%:n varmuudella koneessa on motoxit tai castrolit.
Aika hyvin tuolla Castrollilla on pärjänny, mutta viimetalvena kovimmilla pakkasilla alko temppuilemaan. Tuolla pidemmällä tyhjäkäynnillä/moottorin lämmittämisellä sai helpotusta asiaan...oisko siinä samalla sit huohotin sulanu.
Onko kokemusta siitä, että jos separaattoriin on muodostunu majoneesia niin sulaako se sieltä kesän aikana pois?e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostHerkästi laittaisin yhtäläisyysmerkin Lukoilin ja Teboilin tuotteiden välille, mutta ehkä joku alaa paremmin tunteva osaa kertoa mitä yhteistä noilla oikeasti on, vai onko mitään.
Iso osa Lukoil tuotemerkin alla myytävistä tuotteista kehitetään myös Haminassa ja kun käytössä ovat samat perusöljyt, niin voitaneen sanoa että ainakin aika lähelle ovat Lukoilin nimellä myytävät tuotteet Teboilin vastaavia(teboil varmasti hyödyntää myös Lukoilin kylmän tuntemusta)?
Pointti on kuitenkin siinä että nämä Teboil/Lukoil voiteluaineet ovat tehty toimimaan nimenomaan myös erityisen kylmissä olosuhteissa(joka on meillä paljon oleellisempaa moottorin kannalta kuin kuumiin olosuhteisiin painotetuissa tuotteissa).
Siperiasta lähtöisin kolmen eri öljy-yhtiön yhteenliittymä:....Langepasneftegas, Uraineneftegaz ja Kogalymneftegaz....LUKoil.
Tuossa poiminta Lukoilin Lubricantsin sivulta:
Originally posted by Lukoil LubricantsLUKOIL Lubricantsin laajan tuotevalikoiman tuotteet ovat suorituskykyisiä kaikkein vaativimmissakin toimintaympäristöissä, ja ne täyttävät sekä Venäjällä että muissa maissa toimivien auto- ja laitevalmistajien asettamat vaatimukset.
Yksi LUKOIL LUBRICANTS EUROPEn voiteluaineita valmistavista tuotantolaitoksista sijaitsee Suomen Haminassa. Yrityksen pääasiallista liiketoimintaa on voiteluaineiden ja muiden öljypohjaisten tuotteiden ja kemikaalien valmistus, myynti, vienti ja maahantuonti.
LUKOIL LUBRICANTS EUROPE on nykyisin eturintamassa niiden yritysten joukossa, jotka kehittävät ja valmistavat voiteluaineita kaikkein vaativimpiin sääolosuhteisiin.Last edited by Hemi; 15-07-2016, 14:09.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostPointti on kuitenkin siinä että nämä Teboil/Lukoil voiteluaineet ovat tehty toimimaan nimenomaan myös erityisen kylmissä olosuhteissa(joka on meillä paljon oleellisempaa moottorin kannalta kuin kuumiin olosuhteisiin painotetuissa tuotteissa).
Tässä nyt on Castrollia moitittu, mutta tiedän monia pitkän linjan BMW-harrastajia jotka ovat ajaneet M52/54 moottoreilla ongelmitta talvellakin jo vuosikymmenen.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostKerro meille kaikille kuinka Teboilin 0wjotain eroaa saman viskositeetin Castrolista, mitkä on ne aineet mikä niistä tekee erilaisen?
Se mikä tässäkin on kuitenkin huomioitava, on se että myös moottoriöljyt ovat kompromissiensa summa.
Eli ihan kaikkea ei saa samaan ”pänikkään”, ei ainakaan sellaiseen hintaan jonka normaali pentti perusautoilija olisi valmis maksamaan.
Lukoil/Teboil öljyjen on kuitenkin toimittava myös mm.Siperian pakkasissa, joten nimenomaan pakkasen keston suhteen nämä tuotteet ovat painoitettuja lisäaineistukseltaan.
Eli ei, en todellakaan tiedä mitä eroa vastaavan viskositeetin Teboil ja Castrol tuotteissa on, mutta siitä olen 100%:n varma että mm.bemarin m52TU/m54 moottoreissa kylmälimaa muodostuu huohottimeen Teboilin tuotteilla vähemmän kuin vastaavilla Castrolin tuotteilla.
Originally posted by jani View Post
Tässä nyt on Castrollia moitittu, mutta tiedän monia pitkän linjan BMW-harrastajia jotka ovat ajaneet M52/54 moottoreilla ongelmitta talvellakin jo vuosikymmenen.
Sanotaan vielä niin että kokonaan umpeen jäätynyttä konetta ei muistu nyt mieleen yhtäkään jossa olisi ollut Teboilin Diamondit?
Eiköhän näistä öljytopikeista löydy kuitenkin melkoisen monta muutakin havaintoa kuin minun, siitä että Teboililla juuri tuon kylmäliman muodostuminen on vähäisempää, aivan erityisesti verrattuna vastaavaan Castrolin tuotteeseen.Last edited by Hemi; 15-07-2016, 18:08.
Comment
-
-
Ensitalvena sen sit oikeesti näkee ja vielä suht helposti, että onko Teboil parempaa Suomen talveen...tietysti vaatii niitä pakkasia myös
Tuleepahan suoritettuu ihan omakohtainen testi ja mitä nyt on havainnu, niin sitä limaa alkaa muodotuu yllättävän nopeasti vaikkei ees kovia pakkasia vielä edes ole. Oikean puoleisen munuaisen tukin vielä suht ajoissa (kun alkaa lämpötila putoo 0 tai vähän alle) ja toisen sit kun alkaa olemaan yli -5e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
Comment