Tuossa asiakkaan kanssa pähkäiltiin onko F11 530xd:ssä dpf teurastettu vai ei kun putkenpää on mustana. 360 tkm ajettu. Ista ei herjaa softasta että olisi sorkittu, dpf fyysisesti paikallaan (eikä näy saumoja), vastapaineet testatessa 20 tyhjäkäynnillä ja 80 mbar täyskaasulla, onko nuo järkeviä arvoja? Ts. minkälaiset vastapaineet on jos dpf on teurastettu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Vaikuttavat olevan suhteellisen hyvin linjassa odotetusta ja vastapaineet ovat yleensä suolistetuissa hyvin matalat kun virtausesteitä on mekaanisesti poistettu. Yksilöstä, suuttimien kunnosta ja autonpesutaidoistakin riippuen putken päät voivat olla suttuisia myös pönttö paikallaan.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Olen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.
Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOlen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.
Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi
Arvon varvon voiko tämä olla seurausta siitä että elämänsä ensimmäisellä puolikkaalla Saksassa olisi ollut korvausputki paikallaan ja pakoputkessa on sen verran varastoitunutta nokea että sitä ajan myötä pöllyää? Lieneekö kenno kuitenkin rikkoutunut vaikka toimii muuten aivan normaalisti, pönttö on koskematon - ei hitsijälkiä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View PostF31 316d ja bimmerlink näyttää että poltto lukittu.. vikakoodia oli pakokaasun lämpötilan anturista (etummainen). Lämpötila näytti nousevan kun auton käynnisti ja yhtäkkiä putosi -40ckoodi poistettu mutta silti lukee et poltto lukittu.. nii ja tuo anturi vaihdettu alkuvuodesta uuteen..
ilmeisesti ei polta kunnolla koska anturi näyttää liian matalaa pakokaasun lämpötilaa
Kun on kaksi lämpötila anturia..Last edited by tuningki; 28-07-2024, 18:44.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View Post
Kumpikas anturi tässä nyt herjaa? Kun tulee (p2033 exhaust gas temperature sensor circuit high bank 1 sensor 2
Kun on kaksi lämpötila anturia..E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Jälkimmäinenvittu mitä arpomista
Last edited by tuningki; 28-07-2024, 19:10.Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSe lukee tossa vikakoodissa, bank 1 sensor 2
jos olis se ensimmäinen se olis bank 1 sensor 1Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View Post
No niihän se on.. mut sitä luottaa liikaa ammattilaisiin
Eriasia jos korjaamolla annettu diagnoosi ja sen perusteella vaihdat itse anturin. Mutta tämän takia taitaa korjaamoilla olla, että diagnoosi pätee vain heidän korjaamossa..Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOlen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.
Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi
Comment
-
-
Nokipartikkeli ei mahdu siitä suodattimesta läpi...
se menee reunalla olevasta tiivistevillasta jos se on huonona tms.
Vai miten on selitettävissä että normaalisti vaikka olis 400tkm menty niin se suodatin on peräpäästä täysin puhdas. Samoin pakoputki perälle asti....
Mutta jos putkesta tulee jotain savua, esim öljystä tai muusta peräisin olevaa, se voi varmaan tulla läpi
btw. Ei kyllä kuulu ohjelmoidustakaan mustaa tulla. Joissakin ei tuu vaikka dpf poistettu...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Viimeisin säätö dpf pöntön kanssa täällä oli dpf anturin liittimen vaihto E61 koriin M57N2 moottoriin. Nyt ei ole ollut enää mitään ongelmia dpf:n kanssa. Vanha dpf liitin oli yksinkertaisesti tärissyt väljäksi siinä koneen kyljessä eikä ottanut kunnolla kontaktia. Käytössä on nyt 25€ Hellan dpf anturi joka tuntuu toimivan hienosti. Varastosta löytyy vielä vanha oem anturi, tuskin siinäkään mitään vikaa on. Lisäksi liittimen mukana tuli anturi joten eiköhän noilla antureilla vähän aikaa pärjää. Uusi liitin löytyi ebaystä, firmalla on nettisivutkin auto-connectors.co.uk
-
👍 1
Comment
-
Comment