BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Eikä pelkästään tehoton, vaan ei jaksa ees kierroksia nostaa yli 2500rpm P asennossa...
Leave a comment:
-
Joo ja tarkasteltuani enemmän ni oli pönttö tyhjennetty. Saisko ryhmästä apua!!??
Leave a comment:
-
Tein dde:n update flashin winkfp:llä, kaiken muitten boxien updaten jälkeen muut boxit ncs:llä programmoitu, vaihteisto vaihdettu. Sen jälkeen tehoton vehje, ihan ei mitään kaasuvastetta, dpf vikakoodia rupes antaa. Pönttö ja egr paikallaa, egr alipaine letku ollu tukittu entisen om. Jäljiltä.
Leave a comment:
-
Passiiviregeneraatio on käytännössä huippuarvossaan noin 320-350 celsiusasteen lämpötiloissa, jolloin hiukkassuodattimesta poistuu suhteellisesti enemmän tuhkaa kuin sinne kertyy nokea palamistapahtumassa. Koska prosessi on matalammasta lämpötilastaan johtuen aktiiviregerenaatiota (noin 620 celsiusastetta) hitaammin, edellyttää se pidempää yhtäjaksoista matkaa. Pöntön käyttöikä pysyy korkeana sekä passiiviregeneraation että aktiivisten polttojen ansiosta. Lyhyemmillä ajosykleillä nokea kertyy suhteellisesti enemmän ja nopeammin, eikä aktiiviregerenaatio riitä pitämään pönttöä yhtä virtaavana kuin pidempien, yhtäjaksoisten maantieajosuoritteiden aikana passiivi- ja aktiiviregeneraatioiden yhdistelmällä. Auto tykkää kun sillä ajetaan, välillä kovempaakin vauhtia.Last edited by JaniLap; 01-05-2024, 10:01.
Leave a comment:
-
Tehtaan dokumentaatiossa (F10 N47) mainitaan, että loukku voi puhdistua passiivisesti esim. moottoritieajossa. Onkohan kukaan tullut katsoneeksi Istalla tmv. mllaista motaria tämä edellyttää? Länsiväylä 80 km/h tuskin riittää mutta riittääkö Turun motari @140 vai pitääkö lasettaa autobaanaa joku matka jalkaa kaasulta nostamatta?
Puhdistuuko loukku paremmin pitkässä motariajossa kuin parin minuutin polttosyklillä?
Leave a comment:
-
Mikäli sillä pöntöllä on tarkoitus vain aina katsastaa auto ja ottaa sen jälkeen pois, niin useamman tonnin voi ajaa polttojen välillä. Toki se vastapaine kokoajan nousee, mutta ilman ohituksia / kovia kiihdytyksiä sillä ei sillä vastapaineella ole paljon merkitystä tuossa ajossa. Tulee aika usein autoja, joilla edelleen ajetaan vaikka useampi tonni viime poltosta, toki valittavat auton olevan laiska ja vikailmoitukset taulussa.Originally posted by MajorDrake View PostEi mene, vaatii sen tuhannen km jos pönttö ei ole valmiiksi tukossa.
Leave a comment:
-
Ei mene, vaatii sen tuhannen km jos pönttö ei ole valmiiksi tukossa.Originally posted by VilleP View PostNiin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
Leave a comment:
-
Aivan, pahoitteluni. Putosin keskustelussa kärryiltäOriginally posted by VilleP View PostNiin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
.
Leave a comment:
-
Niin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
Leave a comment:
-
Joo, vaihdettava se on kuitenkin. Onko tuohon lyhyen matkan ajeluun ja softan dpfättömyyteen ja kennon paikallaoloon mitään mielipidettä?
Leave a comment:
Leave a comment: