memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleP
    replied
    Onkohan limp modessa. Listaa kaikki vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Pastori325
    replied
    Eikä pelkästään tehoton, vaan ei jaksa ees kierroksia nostaa yli 2500rpm P asennossa...

    Leave a comment:


  • Pastori325
    replied
    Joo ja tarkasteltuani enemmän ni oli pönttö tyhjennetty. Saisko ryhmästä apua!!??

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Pastori325 View Post
    Sen jälkeen tehoton vehje, ihan ei mitään kaasuvastetta, dpf vikakoodia rupes antaa.
    Olet laittanut vakio-ohjelman räpellettyyn autoon, niin jälki on silloin juuri tuollaista.

    Leave a comment:


  • Pastori325
    replied
    Tein dde:n update flashin winkfp:llä, kaiken muitten boxien updaten jälkeen muut boxit ncs:llä programmoitu, vaihteisto vaihdettu. Sen jälkeen tehoton vehje, ihan ei mitään kaasuvastetta, dpf vikakoodia rupes antaa. Pönttö ja egr paikallaa, egr alipaine letku ollu tukittu entisen om. Jäljiltä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Passiiviregeneraatio on käytännössä huippuarvossaan noin 320-350 celsiusasteen lämpötiloissa, jolloin hiukkassuodattimesta poistuu suhteellisesti enemmän tuhkaa kuin sinne kertyy nokea palamistapahtumassa. Koska prosessi on matalammasta lämpötilastaan johtuen aktiiviregerenaatiota (noin 620 celsiusastetta) hitaammin, edellyttää se pidempää yhtäjaksoista matkaa. Pöntön käyttöikä pysyy korkeana sekä passiiviregeneraation että aktiivisten polttojen ansiosta. Lyhyemmillä ajosykleillä nokea kertyy suhteellisesti enemmän ja nopeammin, eikä aktiiviregerenaatio riitä pitämään pönttöä yhtä virtaavana kuin pidempien, yhtäjaksoisten maantieajosuoritteiden aikana passiivi- ja aktiiviregeneraatioiden yhdistelmällä. Auto tykkää kun sillä ajetaan, välillä kovempaakin vauhtia.
    Last edited by JaniLap; 01-05-2024, 09:01.

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Tehtaan dokumentaatiossa (F10 N47) mainitaan, että loukku voi puhdistua passiivisesti esim. moottoritieajossa. Onkohan kukaan tullut katsoneeksi Istalla tmv. mllaista motaria tämä edellyttää? Länsiväylä 80 km/h tuskin riittää mutta riittääkö Turun motari @140 vai pitääkö lasettaa autobaanaa joku matka jalkaa kaasulta nostamatta?

    Puhdistuuko loukku paremmin pitkässä motariajossa kuin parin minuutin polttosyklillä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei mene, vaatii sen tuhannen km jos pönttö ei ole valmiiksi tukossa.
    Mikäli sillä pöntöllä on tarkoitus vain aina katsastaa auto ja ottaa sen jälkeen pois, niin useamman tonnin voi ajaa polttojen välillä. Toki se vastapaine kokoajan nousee, mutta ilman ohituksia / kovia kiihdytyksiä sillä ei sillä vastapaineella ole paljon merkitystä tuossa ajossa. Tulee aika usein autoja, joilla edelleen ajetaan vaikka useampi tonni viime poltosta, toki valittavat auton olevan laiska ja vikailmoitukset taulussa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Niin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
    Ei mene, vaatii sen tuhannen km jos pönttö ei ole valmiiksi tukossa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Niin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
    Aivan, pahoitteluni. Putosin keskustelussa kärryiltä .

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Niin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei se tukkoon mene ihan vähästä. Jos nyt ei softa mustaa työnnä.
    Mulla meni tukkoon sekä E61 että F11 535d:t. Molemmat vakiosoftalla ja runsaalla 200tkm:n ajolla, joka suurimmaksi osaksi matka-ajoa.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei se tukkoon mene ihan vähästä. Jos nyt ei softa mustaa työnnä.
    Joo, näin aattelin. Toki riippuu nyt siitä miten tukkoisen pöntön onnistun löytämään . Softa ei pölläytä juurikaan edes täyskaasuvedolla.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei se tukkoon mene ihan vähästä. Jos nyt ei softa mustaa työnnä.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Joo, vaihdettava se on kuitenkin. Onko tuohon lyhyen matkan ajeluun ja softan dpfättömyyteen ja kennon paikallaoloon mitään mielipidettä?

    Leave a comment:

Working...
X