Originally posted by Pastori325
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
-
-
Tein dde:n update flashin winkfp:llä, kaiken muitten boxien updaten jälkeen muut boxit ncs:llä programmoitu, vaihteisto vaihdettu. Sen jälkeen tehoton vehje, ihan ei mitään kaasuvastetta, dpf vikakoodia rupes antaa. Pönttö ja egr paikallaa, egr alipaine letku ollu tukittu entisen om. Jäljiltä.
Leave a comment:
-
-
Passiiviregeneraatio on käytännössä huippuarvossaan noin 320-350 celsiusasteen lämpötiloissa, jolloin hiukkassuodattimesta poistuu suhteellisesti enemmän tuhkaa kuin sinne kertyy nokea palamistapahtumassa. Koska prosessi on matalammasta lämpötilastaan johtuen aktiiviregerenaatiota (noin 620 celsiusastetta) hitaammin, edellyttää se pidempää yhtäjaksoista matkaa. Pöntön käyttöikä pysyy korkeana sekä passiiviregeneraation että aktiivisten polttojen ansiosta. Lyhyemmillä ajosykleillä nokea kertyy suhteellisesti enemmän ja nopeammin, eikä aktiiviregerenaatio riitä pitämään pönttöä yhtä virtaavana kuin pidempien, yhtäjaksoisten maantieajosuoritteiden aikana passiivi- ja aktiiviregeneraatioiden yhdistelmällä. Auto tykkää kun sillä ajetaan, välillä kovempaakin vauhtia.Last edited by JaniLap; 01-05-2024, 09:01.
Leave a comment:
-
-
Tehtaan dokumentaatiossa (F10 N47) mainitaan, että loukku voi puhdistua passiivisesti esim. moottoritieajossa. Onkohan kukaan tullut katsoneeksi Istalla tmv. mllaista motaria tämä edellyttää? Länsiväylä 80 km/h tuskin riittää mutta riittääkö Turun motari @140 vai pitääkö lasettaa autobaanaa joku matka jalkaa kaasulta nostamatta?
Puhdistuuko loukku paremmin pitkässä motariajossa kuin parin minuutin polttosyklillä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi mene, vaatii sen tuhannen km jos pönttö ei ole valmiiksi tukossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostNiin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostNiin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla..
Leave a comment:
-
-
Niin siis tässä tarkoitettiin että kun DPF poistettu softasta ja että jos laittaa dpf:n paikoilleen, niin meneekö tukkoon jos ajaa katsastukseen ja takaisin. Ei siis mene tuommoisella ajolla.
Leave a comment:
-
-
Joo, vaihdettava se on kuitenkin. Onko tuohon lyhyen matkan ajeluun ja softan dpfättömyyteen ja kennon paikallaoloon mitään mielipidettä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostMutta päätös perustuu, niin, mihin...
Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet
Kohta C15.2 Moottori ja apulaitteet: pakokaasujen puhdistusjärjestelmän komponenttien olemassaolo. Todentaminen silmämääräisesti, testilaittein ja asiapapereista.
Jos pöntön pinnalla näkyy ylimääräisiä hitsaussaumoja, on se lähes poikkeuksetta osoitus tyhjentämisestä. On toisaalta periaatteessa myös mahdollista, että ajoneuvon omistaja on halunnut tarkistaa ja varmistua kennoston kunnosta avaamalla pöntön ja hitsaamalla takaisin kiinni. Katsastaja lienee näitäkin selityksiä välillä kuullut.Last edited by JaniLap; 14-08-2023, 19:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostHarvemmin noita pönttöjä avataan ilman tyhjennystarkoitusta, niin siinä mielessä katsastusviranomaisen aistinvarainen päätelmä toimenpiteen motiivista ja sitä seurannut hylkäyspäätös on täysin oikea.
Leave a comment:
-
-
Ajoneuvolaista tietysti viime kädessä tulee muutoskatsastusvelvollisuus, jos "ajoneuvon rakennetta on muutettu siten, että muutoksella on vähäistä suurempi vaikutus ajoneuvon turvallisuuteen tai päästöihin;".
Useimmiten kennoja huolletaan pesemällä. Jos on kennoja vaihtavia remanufacturing-toimijoita, niin heiltä luulisi sitten saavan todistuksen siitä, että laite edelleen täyttää vaatimukset. Ainakin tarvike-dpf:ssä on hyväksyntämerkinnät, mitä itselle tullut vastaan. Tällaisen paperin voisi kuvitella kelpaavan katsastukseenkin.
On varmaan tosi paljon tälläkin palstalla näitä dpf:iä, jotka avattu vain hyvässä tarkoituksessa ihan vain kennon vaihtamiseksi.
E
Leave a comment:
-
Leave a comment: