Originally posted by Rikardo
View Post
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Jos DPF:stä on koodia niin yleensä ei riitä enää, että koodit nollataan ja laitetaan se polttopyyntö. Näissä tapauksissa pitää polttopyynnön jälkeen ajossa nollata koodeja kunnes poltto pysyy päällä (eli saisi olla kaveri ajamassa ja itse nollailee). Vaikka on ollut hehkuja pimeänä, niin olen saanut kyllä polton tehtyä. Lämpimällä koneellahan ei hehkuja tarvita mihinkään.
-
Totta tuokin. No, otan "varman päälle" ja hoidan tuon tyhjennyksen niin saa tämän ehkä nopeimmin pois alta.Originally posted by Heguli 31 View PostJos se poltto on jo pidempään ollut pois pelistä,niin ei ole takuita,että auto kuntoon tullessaankaan pystyy itse enää sitä (pakko)poltollakaan puhdistamaan. Mutta toki ne hehkut olisi ensin korjattava kuitenkin ja kokeiltava.
Leave a comment:
-
Jos se poltto on jo pidempään ollut pois pelistä,niin ei ole takuita,että auto kuntoon tullessaankaan pystyy itse enää sitä (pakko)poltollakaan puhdistamaan. Mutta toki ne hehkut olisi ensin korjattava kuitenkin ja kokeiltava.
Leave a comment:
-
Näihän tuo varmaan taitaa olla. :think Tuosta tulikin paljon googleteltua että vaikuttaako hehkut tuohon polttoon. Vähän oli mielipiteet jakautuneet.Originally posted by BMW525Xda View PostEihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :think
Pitäisköhän se sittenkin vaan hommata uudet hehkut ja rele ja perua toi tyhjäys niin säästäis ainakin vähän rahaa...:think
Leave a comment:
-
Eihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :thinkOriginally posted by Rikardo View PostTässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.
Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think
Leave a comment:
-
Tässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.
Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think
Leave a comment:
-
Uskoisin, että myös hiukkassuodattimen puhdistuksella tilanne paranisi.Originally posted by HTK12 View PostNollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.
Leave a comment:
-
Nollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.Originally posted by Rikardo View PostMitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?
Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.
Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.
Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.
Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.Code:Ennen puhdistusta: - Hehkutulpat 1-4 - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A - Ilmamassamittari - Paineanturin singaalin tehostin - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön) - Esilämmityksen ohjausyksikkö Puhdistuksen jälkeen: - Paineanturi, uskottavuus - Ilmankuormituksen painetunnistin - Esilämmityksen ohjausyksikkö - Paineanturin signaalin tehostin - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön) - Ilmamassamittari - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?
Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
https://www.dropbox.com/s/5wfw2h0z42...40.24.png?dl=0
Leave a comment:
-
Ei ne hehkut tuohon ongelmaan auttane. 480 481 koodit ainakin estää polton. Eli voit koittaa ajaa auto lämpimäksi ja sitten ajon aikana poistaa noita koodeja, jos sitten lähtisi poltto päälle.
Kannattaisi kyl selvittää myös et mitkä tarkat koodit sinne tulee aina uudestaan. Eli jos joku anturi ei pelaa niin saattaa vaatia sen vaihdon myös.
Leave a comment:
-
Mitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?
Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.
Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.
Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.
Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.Code:Ennen puhdistusta: - Hehkutulpat 1-4 - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A - Ilmamassamittari - Paineanturin singaalin tehostin - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön) - Esilämmityksen ohjausyksikkö Puhdistuksen jälkeen: - Paineanturi, uskottavuus - Ilmankuormituksen painetunnistin - Esilämmityksen ohjausyksikkö - Paineanturin signaalin tehostin - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön) - Ilmamassamittari - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?
Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
Leave a comment:
-
En nyt ole M57 tarkemmin testannut, mutta mitä suurempi kuormitus moottorilla on sen nopeammin moottori yleensä lämpenee. Ei toki suositeltavaa polkea kylmää moottoria.Originally posted by BMW525Xda View PostTermarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?
Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.
Leave a comment:
-
Termarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?Originally posted by HTK12 View PostTermari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.
Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Spiddu View PostHiukkassuodatin ongelmia täälläkin.
Auto oli korjaamolla, kun ei tehnyt polttoja. Korjaamolla olivat tehneet pakkopolton. Itselläni on silti epäilys ettei toimisi kunnolla.
Carly löytyy itseltä
Arvot ennen korjaamoa.


Korjaamon jälkeen.


Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
Termari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.
Leave a comment:
-
Kannattaa samalla tsekata se lämpötila-anturi. Helppo homma ja itsellä oli siitä eikä termareista kiinni.Originally posted by Spiddu View PostKyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
Leave a comment:
-
Ash nollautuminen viittaisi, että dpf vaihto ilmoitettu ja soot nopea nousu takaisin viittaisi, että dpf on aika tukkoinen. Termarit kuntoon ja sitten polttoa.Originally posted by Spiddu View PostHiukkassuodatin ongelmia täälläkin.
Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
Leave a comment:
Leave a comment: