Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Yritin kaverin X5:selle pdf laskurin nollausta, mutta ei nollaannu. Kokeilin istalla ja autocomilla. Molemmissa menee läpi, mutta jäljellä oleva lukema pysyy samana. Kohtalontovereita?
    Oletko kokeillut nollata ensin muut mahdolliset vikakoodit ?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Yritin kaverin X5:selle pdf laskurin nollausta, mutta ei nollaannu. Kokeilin istalla ja autocomilla. Molemmissa menee läpi, mutta jäljellä oleva lukema pysyy samana. Kohtalontovereita?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Kaasuläppä öljyyntyy ja lakkaa toimimasta. On onneksi helppo vaihtaa uuteen. En nyt ole ihan varma, mutta saattaa jo yksistään estää dpf poltot käynnistymästä, jolloin menisi tukkoon. Eli toimintasuunnitelma kuulostaa hyvältä. Kannattaa sitten ajaa kone kuumaksi ja sitten alkaa poistamaan noita koodeja.

    Leave a comment:


  • Rami1981
    replied
    -07 E61 LCI Particle Filter-hälytys

    Originally posted by macman_lahti View Post
    Olisikohan nyt vaan tullut laskuri täyteen eli ISTAlla vaan ilmoitus että pönttö vaihdettu ja taas on luultavasti kymmeniä tuhansia huolettomia kilsoja pöntöllä edessä.. mutta koodit lukemallahan se selviää.
    Tuossa vikalistaa, eli kaasuläppä-vika tullut jokin aikaa sitten. Carly Diagnostiikalla työkaveri luki Lokakuussa eikä noita silloin ollut, tai noi 2 alimmaista jäivät kun silloin tyhjättiin vikalogit. Toinen taitaa viitata takapissapojan vikaan kun sieltä ei ainakaan nestettä tule.

    Eli eli, ilmeisesti kaasuläppä korjaukseen ja sen jälkeen DPF:n putsaus ja poltto?
    Vastapaineet: ~69/idle ja 200@2000rpm eli tukossa on.

    Kun ajotietokoneelta katsoo niin näyttää öljyn tason olevan liikaa, tikussa ölppää on hieman max:n yli, viime huollossa ovat näköjään lisänneet pikkasen liikaa -> voiko tuosta olla pidemmän päälle haittaa, kyllähän se sieltä toki ajan kanssa hävinnee.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Rami1981 View Post
    OK, pitääpi katsoa tästä lähistöltä paja jossa koodit lukuun.

    Ellei joku halua mainostaa oman firman toimintaa (Tuusula/Vantaa)
    Eiköhän tuo onnistu myös jonkun harrastajan toimesta edullisemmin. kts https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=388013

    Jos kyse on jostain muusta kuin laskurin täyttymisestä niin ota koodeista kuva.

    Leave a comment:


  • Rami1981
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Olisikohan nyt vaan tullut laskuri täyteen eli ISTAlla vaan ilmoitus että pönttö vaihdettu ja taas on luultavasti kymmeniä tuhansia huolettomia kilsoja pöntöllä edessä.. mutta koodit lukemallahan se selviää.
    OK, pitääpi katsoa tästä lähistöltä paja jossa koodit lukuun.

    Ellei joku halua mainostaa oman firman toimintaa (Tuusula/Vantaa)

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by Rami1981 View Post
    Melkeen 300tkm mittarissa ja antoi nyt tuon Particle Filter-hälyn.
    Kävin testaamassa ja lämmöt nousee motarilla 82-85C.
    Ymmärsin lukemalla näitä keskusteluja että poltto ei enää lähde päälle jos on tuo hälytys vikamuistissa vaikka se poistuukin kun auto on parkissa hetken ajan.

    -Missä hinnoissa tuon muuttaminen nokipöntöksi menee? Onko ollut ongelmia katsureiden kanssa?

    -Kannattaisiko ensiapuna koittaa DPF-putsauslitkua sekä vikakoodien poistamista ja polton pakottamista päälle? -> Löytyisikö Tuusulan lähistöltä ketään joka tuon osaa tehdä, itsellä ei ole välineitä hankittuna.
    Olisikohan nyt vaan tullut laskuri täyteen eli ISTAlla vaan ilmoitus että pönttö vaihdettu ja taas on luultavasti kymmeniä tuhansia huolettomia kilsoja pöntöllä edessä.. mutta koodit lukemallahan se selviää.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by Rami1981 View Post
    Melkeen 300tkm mittarissa ja antoi nyt tuon Particle Filter-hälyn.
    Kävin testaamassa ja lämmöt nousee motarilla 82-85C.
    Ymmärsin lukemalla näitä keskusteluja että poltto ei enää lähde päälle jos on tuo hälytys vikamuistissa vaikka se poistuukin kun auto on parkissa hetken ajan.

    -Missä hinnoissa tuon muuttaminen nokipöntöksi menee? Onko ollut ongelmia katsureiden kanssa?

    -Kannattaisiko ensiapuna koittaa DPF-putsauslitkua sekä vikakoodien poistamista ja polton pakottamista päälle? -> Löytyisikö Tuusulan lähistöltä ketään joka tuon osaa tehdä, itsellä ei ole välineitä hankittuna.
    Vikakoodit lukuun ensin ja selvitys onko tukkeessa vai ei. (Litkut jättäisin käyttämättä, menee tod näk vain aikaa ja rahaa..)

    Leave a comment:


  • Rami1981
    replied
    -07 E61 LCI Particle Filter-hälytys

    Melkeen 300tkm mittarissa ja antoi nyt tuon Particle Filter-hälyn.
    Kävin testaamassa ja lämmöt nousee motarilla 82-85C.
    Ymmärsin lukemalla näitä keskusteluja että poltto ei enää lähde päälle jos on tuo hälytys vikamuistissa vaikka se poistuukin kun auto on parkissa hetken ajan.

    -Missä hinnoissa tuon muuttaminen nokipöntöksi menee? Onko ollut ongelmia katsureiden kanssa?

    -Kannattaisiko ensiapuna koittaa DPF-putsauslitkua sekä vikakoodien poistamista ja polton pakottamista päälle? -> Löytyisikö Tuusulan lähistöltä ketään joka tuon osaa tehdä, itsellä ei ole välineitä hankittuna.

    Leave a comment:


  • Steff008
    replied
    Originally posted by Steff008 View Post
    Juuri näin.

    Kun hain ohjelmointilaitteen kollega kyllä väitti että eroa sen verran on että kovinkaan kauan en tule alkuperäissoftalla ajamaan. Veikkaan että on oikeassa, mutta saa nyt nähdä miten vaikuttaa vaihteistoon ja polttoihin.

    Jos ko asiat toimivat paremmin alkuperäissoftalla niin olen ymmärtänyt että kunhan oikealla pajalla käy saa kyllä sitä tehoa/vääntöä sieltä ilman että vaikuttaa negatiivisesti muihin asioihin.

    Kerron toki kokemukset sitten kun on kokeiltu.

    T.
    Steff
    No niin. Nyt on alkuperäissofta sisällä ja vääntö hukassa kuten odotettukin.

    Tulen ajamaan nyt tällä vähän aikaa ja ilmoitan sitten kun on vähän enemään kokemuksia.

    Ensivaikutelma kuitenkin että turbiinilukko toimii pehmeämmin ja muutenkin ei ilmesty tuo "tärinä" voimansiirrossa matalilla kierroksilla. Nämähän johtunee molemmat siitä että pohjavääntöä ei enää juurikaan ole.

    Bimmertoolissa en huomannut eroja luvuissa. Moottori sammutettuna näyttää edelleen että vääntöä olisi -52 Nm.

    Tuo 4A70-koodi ei kuitenkaan ole vielä ilmestynyt päivityksen- ja vikakoodien nollauksen jälkeen, mutta takana on vain pari käynnistystä ja parisenkymmentä kilometriä, joten en vielä tiedä pysyykö poissa vai ei.

    Myös se että tiedän miten vaikuttaa polttoihin vaatii vähän aikaa, mutta raportoin sitten kun olen muutaman viikkoa ajanut.

    Seuraavaksi sitten pitää foorumilta etsiä joku koodausketju ja vähän syventyä siihen. Inpan mukaan mulla on 1 moduuli missä on väärä VIN ja sitten 6 kpl missä VIN:nä on joko "0000000" tai "yyyyyyy". Lisäksi RLS:lle (mihin liitttyy tuo 9CC5-koodi) tulee ilmoitus "ERROR_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED_INVALID_FORMA T. Eli pitää selvittä mitkä niistä moduleista uskaltaa WinKFP:llä ja K+DCAN-kaapelilla päivittää jolloin samalla saisi korjattua nuo VIN:nrot päivitettyjen moduulien osalta. Olisi kiinnostusta käydä merkkiliikkeessä päivittämässä koko auton, mutta ymmärtääkseni Ista ei päivitä ne moduulit joilla on väärä VIN, joten niitä pitää siinä tapauksessa ensin saada kuntoon. Jatkan tämän storyn toisessa ketjussa kun sopiva löytyy ja päivitän DPF:ään liittyvät asiat tähän.

    T.
    Steff
    Last edited by Steff008; 01-01-2021, 21:29.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kyllä se siitä häviää alkuperäissoftalla, vikakoodi siis. Bimmertoolista ja sen näyttämistä en tiedä.
    Ihmettelen kovasti miten tuon tason virhe olisi BSR:n ohjelmassa, jota kuitenkin myydään bulkkina, kyseessä tunnettu viritalo. Ettei vaan joku ole mennyt naplaamaan siihen BSR:n softan päälle.

    Leave a comment:


  • Steff008
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Tämä tarkoittaa epäloogisuusvirhettä moottoriohjaimen kartoissa, minkä ECU tunnistaa tarkistuksissa virrat päälle kytkettäessä. Kyseessä on siis selkeä virhe ohjelman tekijältä.
    Olen samaa mieltä. Aiemmin mainittu vääntöhän on Bimmer Toolin mukaan n. -55 Nm heti kun laittaa virrat päälle eikä moottori edes käynnissä. Minäkin koen sitä hyvin epäloogisena vaikka en mikään tietokone ole.


    Tarkoitus tosiaan alkuperäissoftalla kokeilla viikonloppuna ja olen hyvin yllättynyt jos sillä tuo vikakoodi ei häviä. Tai siis ei tule takaisin vikakoodien nollauksen jälkeen.

    T.
    Steff

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    4A70 Kennfeld FMTC_trq2qBas_MAP falsch
    Tämä tarkoittaa epäloogisuusvirhettä moottoriohjaimen kartoissa, minkä ECU tunnistaa tarkistuksissa virrat päälle kytkettäessä. Kyseessä on siis selkeä virhe ohjelman tekijältä.

    Leave a comment:


  • Steff008
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Minulla bsr oli eri merkin autossa ja manuaalissa.
    Ok. Kiitos kuitenkin avusta. Nyt uskallan joka tapauksessa kokeilla. Tärkein tieto oli juuri se että BSR:n laite toimii vaikka ei ole enää lisenssiä.

    Leave a comment:


  • Steff008
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    No tuohan on sitten harvinaisen helppo kokeilla mitä tuossa tapahtuu.
    Kerrohan toki mitä mitkä ovat vaikutukset. Toki varmaan ensimmäisenä masentuu laiskistuneen moottorin tehon takia.
    Juuri näin.

    Kun hain ohjelmointilaitteen kollega kyllä väitti että eroa sen verran on että kovinkaan kauan en tule alkuperäissoftalla ajamaan. Veikkaan että on oikeassa, mutta saa nyt nähdä miten vaikuttaa vaihteistoon ja polttoihin.

    Jos ko asiat toimivat paremmin alkuperäissoftalla niin olen ymmärtänyt että kunhan oikealla pajalla käy saa kyllä sitä tehoa/vääntöä sieltä ilman että vaikuttaa negatiivisesti muihin asioihin.

    Kerron toki kokemukset sitten kun on kokeiltu.

    T.
    Steff

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎