memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TeppoTepi
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei onnistu noin. Jos ei anna pakkopolttoa tehdä koodin kanssa, on pönttö jo liian tukossa->puhdistukseen.

    Okei. Noh ei se sitten auta kun nappasta DPF irti. Sellaseen käsitykseen vaan tulin että vaikka kuin on tukossa niin pakkopolton sais mahdollisesti päälle tuolla vikakoodien nollaus rulianssilla

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei onnistu noin. Jos ei anna pakkopolttoa tehdä koodin kanssa, on pönttö jo liian tukossa->puhdistukseen.

    Leave a comment:


  • TeppoTepi
    replied
    Päivää. Olen tätä threadia lukenut aika paljon viimesen kahden päivän aikana ja miestiskelin tuota vikakoodien nollaamista ja DPF pakkopolton samanaikaista käynnistämistä. Eli käynnistänkö INPA:n ja ISTA:n yhtäaikaa ja Inpalla rämpytän koodeja pois ja istalla laitan pakkopoltto komennon päälle?

    Perus 480A koodia pukkaa kokoajan. Pakopaine ennen DPF:ää 1160mbar ja nokimäärä 38g.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Viimeisin säätö dpf pöntön kanssa täällä oli dpf anturin liittimen vaihto E61 koriin M57N2 moottoriin. Nyt ei ole ollut enää mitään ongelmia dpf:n kanssa. Vanha dpf liitin oli yksinkertaisesti tärissyt väljäksi siinä koneen kyljessä eikä ottanut kunnolla kontaktia. Käytössä on nyt 25€ Hellan dpf anturi joka tuntuu toimivan hienosti. Varastosta löytyy vielä vanha oem anturi, tuskin siinäkään mitään vikaa on. Lisäksi liittimen mukana tuli anturi joten eiköhän noilla antureilla vähän aikaa pärjää. Uusi liitin löytyi ebaystä, firmalla on nettisivutkin auto-connectors.co.uk

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Nokipartikkeli ei mahdu siitä suodattimesta läpi...
    se menee reunalla olevasta tiivistevillasta jos se on huonona tms.

    Vai miten on selitettävissä että normaalisti vaikka olis 400tkm menty niin se suodatin on peräpäästä täysin puhdas. Samoin pakoputki perälle asti....

    Mutta jos putkesta tulee jotain savua, esim öljystä tai muusta peräisin olevaa, se voi varmaan tulla läpi

    btw. Ei kyllä kuulu ohjelmoidustakaan mustaa tulla. Joissakin ei tuu vaikka dpf poistettu...

    Leave a comment:


  • mikes75
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Olen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.

    Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi
    Itellä ainakin pukkaa mustaa ohittaessa täyskiihdytyksessä (b47 moottori) vaikka dpf paikallaan, poltto tapahtuu 500km välein bimmerlinkistä katsottuna, tuikun softa kehissä ja on sitten pojat verraton , 4 vuotta menty ilman vikakoodeja

    Leave a comment:


  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by tuningki View Post

    No niihän se on.. mut sitä luottaa liikaa ammattilaisiin
    Ja jos ei muuten tiedä, niin saa vaikka selville kun nappaa pistokkeen irti anturilta ja kattoo mikä vikakoodi tulee. Ja kun koodi on sama,mistä alunperin nii tietää että oikea anturi kyseessä.
    Eriasia jos korjaamolla annettu diagnoosi ja sen perusteella vaihdat itse anturin. Mutta tämän takia taitaa korjaamoilla olla, että diagnoosi pätee vain heidän korjaamossa..

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Se lukee tossa vikakoodissa, bank 1 sensor 2

    jos olis se ensimmäinen se olis bank 1 sensor 1
    No niihän se on.. mut sitä luottaa liikaa ammattilaisiin

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Se lukee tossa vikakoodissa, bank 1 sensor 2

    jos olis se ensimmäinen se olis bank 1 sensor 1

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post

    Jälkimmäinen
    Eli kauempana moottorista.? Sillä ei siis tuo ensimmäisen anturin vaihto auttanut kun huollossa sanoivat et ensimmäinen vittu mitä arpomista
    Last edited by tuningki; 28-07-2024, 18:10.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by tuningki View Post

    Kumpikas anturi tässä nyt herjaa? Kun tulee (p2033 exhaust gas temperature sensor circuit high bank 1 sensor 2 ​​​​​
    ​​​​Kun on kaksi lämpötila anturia..
    Jälkimmäinen

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Originally posted by tuningki View Post
    F31 316d ja bimmerlink näyttää että poltto lukittu.. vikakoodia oli pakokaasun lämpötilan anturista (etummainen). Lämpötila näytti nousevan kun auton käynnisti ja yhtäkkiä putosi -40c koodi poistettu mutta silti lukee et poltto lukittu.. nii ja tuo anturi vaihdettu alkuvuodesta uuteen.. ilmeisesti ei polta kunnolla koska anturi näyttää liian matalaa pakokaasun lämpötilaa
    Kumpikas anturi tässä nyt herjaa? Kun tulee (p2033 exhaust gas temperature sensor circuit high bank 1 sensor 2) ​​​​​
    ​​​​Kun on kaksi lämpötila anturia..
    Last edited by tuningki; 28-07-2024, 17:44.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Olen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.

    Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi
    Täältä löytyy auto jossa DPF on koskematon, toiminnassa ja vastapaineiltaan käyttäytyy juuri kuin pitääkin. Kuitenkin putkenpäät tummuvat ja tummuvat hiljakseen uudestaan jos ne pesee puhtaaksi.
    Arvon varvon voiko tämä olla seurausta siitä että elämänsä ensimmäisellä puolikkaalla Saksassa olisi ollut korvausputki paikallaan ja pakoputkessa on sen verran varastoitunutta nokea että sitä ajan myötä pöllyää? Lieneekö kenno kuitenkin rikkoutunut vaikka toimii muuten aivan normaalisti, pönttö on koskematon - ei hitsijälkiä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Olen ennenkin sanonut mutta jos on mustaa putkessa niin dpf on jollain tapaa rikki, tai poistettu.

    Se keraaminen suodatinmateriaali on niin tiheää, että nokipartikkeli ei mahdu siitä läpi

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Vaikuttavat olevan suhteellisen hyvin linjassa odotetusta ja vastapaineet ovat yleensä suolistetuissa hyvin matalat kun virtausesteitä on mekaanisesti poistettu. Yksilöstä, suuttimien kunnosta ja autonpesutaidoistakin riippuen putken päät voivat olla suttuisia myös pönttö paikallaan.

    Leave a comment:

Working...
X