Announcement

Collapse
No announcement yet.

ipod+ice>link

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Czar-nen
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 3
    • Tampere

Kannanpa korteni kekoon tämän keskustelun myötä... Itse asensin Ice>linkin juurikin äsken autooni. Asennus oli jopa tällaiselle tumpulalla todella helppo. Operaation aikana piti avata (jopa) kaksi ruuvia ja tämä olikin se hankalin vaihe ainakin minulle

Itse vedin soittimen kehtoineen hanskalokeroon piiloon koska iPodia pystyy käyttämään täysin soittimen ja ratin omilla napeilla. Kun vain valitsee asetuksista kohdan että näytölle tulee kappaleen ja esittäjän nimi niin samalla pääsee selaamaan iPodia albumeittain.

15 minuutin koekäytön jälkeen oon kyllä hankintaan tyytyväinen! Palaanpa asiaan jos mieli muuttuu...

Ai niin.. oma auto on vm 2001 530 (E39) ja laitteen tilasin tuolta
    http://www.icelink.fi/ . Hinta oli 175 ja rapiat... kahden päivän toimitusaika..

Comment

• Roope71
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 18

Tarkentava kysymys

Originally posted by Czar-nen View Post
      Kannanpa korteni kekoon tämän keskustelun myötä... Itse asensin Ice>linkin juurikin äsken autooni. Asennus oli jopa tällaiselle tumpulalla todella helppo. Operaation aikana piti avata (jopa) kaksi ruuvia ja tämä olikin se hankalin vaihe ainakin minulle

Itse vedin soittimen kehtoineen hanskalokeroon piiloon koska iPodia pystyy käyttämään täysin soittimen ja ratin omilla napeilla. Kun vain valitsee asetuksista kohdan että näytölle tulee kappaleen ja esittäjän nimi niin samalla pääsee selaamaan iPodia albumeittain.

15 minuutin koekäytön jälkeen oon kyllä hankintaan tyytyväinen! Palaanpa asiaan jos mieli muuttuu...

Ai niin.. oma auto on vm 2001 530 (E39) ja laitteen tilasin tuolta
      http://www.icelink.fi/ . Hinta oli 175 ja rapiat... kahden päivän toimitusaika..

Moi !

Tyhmänä kun olen niin minulle on jäänyt epäselväksi miten tuo iPod näkyy navinäytössä :think . Toimiiko CD vaihtaja vielä vai korvaako iPod sen tai näkyykö iPod vain ylimääräisenä laitteena eli pystyy käyttämään sekä cd vaihtajaa että iPodia (tietenkin eri aikaan ).

Minulla on E39 (2002) missä on 16:9 navinäyttö kuuden cd:n vaihtajalla

// Roope

Comment

• MadMax
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 3
        • Helsinki

Onko teillä, jotka olette kytkeneet Icelinkin E39:een myös Navi ja DSP? Siis toimiiko icelinkki myös DSP:llä varustetussa vermeessä? Mikä versio icelinkistä teillä on, siis Ice>Link Plus vai Gateway 300?

Ja toinen kysymys, onko läsnä joku joka olisi asentanut Dicen iPod Integration Kitin onnistuneesti autoonsa (siis dsp:n ja navin kera)?

Ja kolmas: Saitko wiikki navin ja telkkarin äänet palautumaan jollain konstilla M5:een?

Tuossa aiemmin esillä olleessa taulukossa (linkki alla) väitettiin sekä dicen että icelinkin tukevan dsp:tä, mutta valmistajien sivuilta ei saa vahvistusta asialle.

Itselläni on vm.2003 530i (E39), jossa 16:9 Navi MK4 , sw 4-1/91 (V29.1) ja DSP, CD-vaihtaja ja vielä analogitelkku. iPod on 4.generaation 20GB click-wheel ilman värinäyttöä.

Ei huvittaisi tilata parin sadan egen vermettä pelkän kokeilun vuoksi... mieluummin ostaisin uuden iPodin... siispä taidan kirjoittaa molemmille valmistajille kysymyksen ja forwardaan tiedot tännekin jos jotakuta kiinnostaa.

-Max-

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by MadMax View Post
          Onko teillä, jotka olette kytkeneet Icelinkin E39:een myös Navi ja DSP? Siis toimiiko icelinkki myös DSP:llä varustetussa vermeessä?
          Icelink toimii suoraa, vanhemmissa DSP:llä varustetuissa autoissa pitää viritellä AD-muunnin Ipodin ja DSP:n väliin mutta uudemmissa (faceliftin jälkeisissä joissa on BM54) sitä ei tarvita koska niissä CD:n ääni ei enää mene digitaalisesti CD-vaihtajalta DSP-vahvistimelle.
          E39 528iA

Comment

• MadMax
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 3
            • Helsinki

Tuohan on hyödyllinen tieto. Tuon perusteella molemmat mainitsemani jäälinkit saattaisivat toimia.

Ice>Link on ilmeisesti uusinut mallejaan, sillä perus ice>link Plussaa ei ole saatavilla, uuden Ice>Link Plus Video:n kohdalla sanotaan www.icelink.fi -sivuilla, jottei tukea BMW-DSP:lle löydy.

Kuulostelen vielä valmistajien kommentit.

Comment

• TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

Originally posted by MadMax View Post
              Ice>Link on ilmeisesti uusinut mallejaan, sillä perus ice>link Plussaa ei ole saatavilla, uuden Ice>Link Plus Video:n kohdalla sanotaan www.icelink.fi -sivuilla, jottei tukea BMW-DSP:lle löydy.
              Ei niissä kummassakaan ole suoraa tukea vanhemmalle DSP-systeemille vaan se muunnin on sellainen erillinen purkki jonka voi ostaa vaikka eBaysta. Se siis ei ole Icelinkin tekemä vaan joku kiinalainen laite. Itse Icelinkhän matkii CD-vaihtajaa ja toimii siten kaikissa systeemeissä, mutta jotta vanhempaan DSP-systeemiin saa äänen kuulumaan, pitää laittaa tuo lisämuunnin.
              E39 528iA

Comment

• Czar-nen
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 3
                • Tampere

Originally posted by Roope71 View Post
                Moi !

Tyhmänä kun olen niin minulle on jäänyt epäselväksi miten tuo iPod näkyy navinäytössä :think . Toimiiko CD vaihtaja vielä vai korvaako iPod sen tai näkyykö iPod vain ylimääräisenä laitteena eli pystyy käyttämään sekä cd vaihtajaa että iPodia (tietenkin eri aikaan ).

Minulla on E39 (2002) missä on 16:9 navinäyttö kuuden cd:n vaihtajalla

// Roope
                Itselläni ei ole mitään Navi- eikä DSP-härpäkkeitä (eikä myöskään vaihtajaa) vaan ihan tavallinen Business-karvalakkimalli soittimesta. Joten en ossoo sannoo

Kannattaa varmaan kysäistä tuolta maahantuojalta, sieltä itse sain ainakin nopeasti vastaukset kysymyksiini...

Comment

• Bimer
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 359
                  • Hkää

Löytyykö keltään kokemusta miten tollanen -> http://www.dension.com/icelinkgateway300.php toimis e39 alkuperäsessä kasetti/radio-soittimessa ja miten vaikea tuollainen on asentaa? Onko hintansa väärti (202 €)? Vai oliskohan tuo icelink video plus parempi (165 €), siihen näköjään käy vaan iPod-soittimet?
                  Last edited by Bimer; 26-05-2007, 18:04.
                  Talvella: Ford Sierra iS
                  Kesällä: E92 335d

Comment

• Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

Taisin jo aiemmin asiasta ottaakin keskustelua, mutta tuota mites noi albumit sais toimimaan?
                    Jos teen noita playlistejä vaikka bmw1, bmw2 jne ja albumit niin sit ei pelaa olleskaan, mutta jos teen yhden ison albumin misson kaikki biisit peräkkäin niin sitten kyllä pystyy kuuntelemaan. On vaan aika hiton vaikeeta..
                    Auto 328ci 2000 ja icelink ja ipod nano 4gig

Comment

• tvidi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 32
                      • Tampere

Originally posted by Antti O View Post
                      Taisin jo aiemmin asiasta ottaakin keskustelua, mutta tuota mites noi albumit sais toimimaan?
                      Jos teen noita playlistejä vaikka bmw1, bmw2 jne ja albumit niin sit ei pelaa olleskaan, mutta jos teen yhden ison albumin misson kaikki biisit peräkkäin niin sitten kyllä pystyy kuuntelemaan. On vaan aika hiton vaikeeta..
                      Auto 328ci 2000 ja icelink ja ipod nano 4gig
                      Laitoitko viestiä maahantuojalle? Itse sain sieltä vastauksen suht nopeasti. Tämä ois tärkeä tieto minuakin varten, suunnitelmissa laittaa vähän isompi ipod ja jos ei pysty albumeittain vaihtaa, niin menee vähän vaikeaksi :|

Comment

• djankka
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 25
                        • Vantaa

DSP kit for e39

Dicellä on ainakin DSP kit jolla saa ipodin toimimaan.

Löytyy myös koko setti niiden omasta myymälästä, pitäs vielä löytää EU-alueelta joku joka noita kauppaa

http://www.diceelectronics.com/Merch...uct_Attributes[1]:value=1999&Product_Attributes[2]:value=5%20Series
                        540iA Touring M-Sport -98

Comment

• NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

Originally posted by Bimer View Post
                          Löytyykö keltään kokemusta miten tollanen -> http://www.dension.com/icelinkgateway300.php toimis e39 alkuperäsessä kasetti/radio-soittimessa ja miten vaikea tuollainen on asentaa? Onko hintansa väärti (202 €)? Vai oliskohan tuo icelink video plus parempi (165 €), siihen näköjään käy vaan iPod-soittimet?
                          Tämä sama kiinnostaisi itseäkin, autona kylläkin e46 ja 4:3 näytöllä. Eli voiko tuohon törkätä johdon päähän vaikka ulkoisen kovalevyn ja käyttää sitä ihan OEM nappien kautta? Tuohan tulee ilmeisesti cd-vaihtajan tilalle, näin ainakin ymmärsin?
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

Comment

• NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

Nyt pitää vielä kysyä varmennukseksi, että mistä lähtien bemuissa on ollut mahdollisuus valita tämä surullisen kuuluisa DSP? Oma auto on e46 vuosmallia 2000 ja varustettu 4:3 navi+TV:llä ja h&k:n setillä ja ongelmana olisi löytää oikea laitos tuohon omaan autoon. Tarkoituksena olisi laittaa tuo Gateway 300 niin saisi kovon tuon rikkinäisen vaihtajan tilalle.

Auttakee ny hölömömpää!

Comment

• djankka
                              Newbiemmer
                              • Mar 2007
                              • 25
                              • Vantaa

Originally posted by NokiLeka View Post
                              Nyt pitää vielä kysyä varmennukseksi, että mistä lähtien bemuissa on ollut mahdollisuus valita tämä surullisen kuuluisa DSP? Oma auto on e46 vuosmallia 2000 ja varustettu 4:3 navi+TV:llä ja h&k:n setillä ja ongelmana olisi löytää oikea laitos tuohon omaan autoon. Tarkoituksena olisi laittaa tuo Gateway 300 niin saisi kovon tuon rikkinäisen vaihtajan tilalle.

Auttakee ny hölömömpää!
                              alkaen 97, ja sen näkee siitä vaihtajasta onko dsp. Mikäli siitä lähtee kuitu, niin on dsp

Tuolla aika hyvät selitykset
                              540iA Touring M-Sport -98

Comment

• NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

Originally posted by djankka View Post
                                alkaen 97, ja sen näkee siitä vaihtajasta onko dsp. Mikäli siitä lähtee kuitu, niin on dsp

Tuolla aika hyvät selitykset
                                http://www.gunsmoke.com/cars/540i/dice/index.html
                                Kiits! Kattelin tuolta e46fanaticsin foorumilta niin olivat sitä mieltä että e46:een ei olisi koskaan saanut DSP:tä, mutta parempi varmistaa silti. Pitää tänään tonkia tuolta vaihtajan takaa että onko siellä millaset piuhat.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎