Autossani (e36) oli kaikki humppavehkeet asennettuna lukuunottamatta subia. Heitin tuommoisen motonetin BULL AUDIO ESW12 lodjdun takakonttiin ja rca:t kiinni terminaaliin. Vahvariin (JBL CS60.4) tulee heräte ja sen kolme sinistä valoa syttyvät. Mankalta tulee neljä RCA:ta vahvarille ja vahvarin kautta lähtee kaikille kajareille piuhat. Piuhat ja liitokset silmämääräisesti katsottuna kunnossa, ja sekä vahvarin että syötön sulakkeet kunnossa.
Subbari ei kuitenkaan inahdakaan missään vaiheessa. Ei pienintäkään ääntä. Muista kajareista kyllä tulee mölyä.
Mankasta olen laittanut tuon Subwoofer asetuksen päälle.
Vahvarin säätöjä pyöritellyt tuloksitta. Äsken kokeilin nappipatterilla tuota subia ja kalvo kyllä liikkui. Eli jos 1+1=1 niin vahvari entinen?
Jakosuodin oikein ja rear brigdessä...?
F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Autossani (e36) oli kaikki humppavehkeet asennettuna lukuunottamatta subia. Heitin tuommoisen motonetin BULL AUDIO ESW12 lodjdun takakonttiin ja rca:t kiinni terminaaliin. Vahvariin (JBL CS60.4) tulee heräte ja sen kolme sinistä valoa syttyvät. Mankalta tulee neljä RCA:ta vahvarille ja vahvarin kautta lähtee kaikille kajareille piuhat. Piuhat ja liitokset silmämääräisesti katsottuna kunnossa, ja sekä vahvarin että syötön sulakkeet kunnossa.
Subbari ei kuitenkaan inahdakaan missään vaiheessa. Ei pienintäkään ääntä. Muista kajareista kyllä tulee mölyä.
Mankasta olen laittanut tuon Subwoofer asetuksen päälle.
Vahvarin säätöjä pyöritellyt tuloksitta. Äsken kokeilin nappipatterilla tuota subia ja kalvo kyllä liikkui. Eli jos 1+1=1 niin vahvari entinen?
Selvitetääs nyt vähän.
Subilta ei mene "RCA" johtoja minnekkään. Ja minne se subi on nyt kytketty?
Sun vahvistin ei tue kun 2 erillissarjaa STERONA, 2 erillissarjaa MONONA + subbarin tai 1 erillissarjan STEREONA + subbarin.
En ymmärrä kuitenkaan miten LST voi soittaa 2 sarjaa + subbaria sellasella vahvistimella missä on vaan 4 lähtöä.. koska mun laskujen mukaan toi vaatis jo 5 lähtöä vahvistimelta.
Subilta ei mene "RCA" johtoja minnekkään. Ja minne se subi on nyt kytketty?
Sun vahvistin ei tue kun 2 erillissarjaa STERONA, 2 erillissarjaa MONONA + subbarin tai 1 erillissarjan STEREONA + subbarin.
En ymmärrä kuitenkaan miten LST voi soittaa 2 sarjaa + subbaria sellasella vahvistimella missä on vaan 4 lähtöä.. koska mun laskujen mukaan toi vaatis jo 5 lähtöä vahvistimelta.
Tuota RCA-hommaa itsekkin ihmettelin Jumbe:n viestissä, ja mielessä jopa kävi että onko kaveri ottanu y-haaralla vahvistimelta ylimääräiset RCA:t ja tökkiny ne tohon subin terminaaliin ( tossa kotelossa on jousipuristeiset liittimet johdoille niin niihin joku fiksu saattas rca:t laittaa, jos ei oikeasti sähköstä/soittovehkeistä/mistään mitään tiedä ... )
Kyllä nelikanavaisella vahvistimella voi soittaa vaikka miljoonaa kaijutinta, mutta eipä mahda vahvistin pitkään tykätä, eikä äänimaailmakaan välttämättä mikään paras oo (kytkee vaikka kajarit sarjaan)
Järkevintä Jumbe:n tapauksessa olisi hommata joko pikkumono soittamaan subia, tai hommata 5-kanavainen vahvistin. Mutta halvimmalla ja helpoimmalla taitaa päästä että joko ottaa takakaijuttimet pois vahvistimesta, ja laittaa sen subin soimaan takakanaviin sillattuna.
Tai sitten tekee "ammattimaisen hifi-asennuksen" ja antaa takakajareiden olla ja kytkee silti subin takakanaviin sillattuna. ( ei järkevin vaihto-ehto )
Huhhuh Eli ennenkuin menin subia ostamaan tsekkasin vain takakontista että siellä on kaksi piuhaa irrallaan ja muut kiinni vahvarissa nätisti.
Ne kaks piuhaa oli juurikin ne jotka vain täysi tomppeli menisi tunkemaan tuohon subiin Mietin että minnes muuallekaan nuo piuhat menee? Mankalta tulee vahvarille neljä piuhaa L/R mutta noita kahta rcata en ymmärrä.
Tein eilen juurikin niin että otin takakajarit pois käytöstä ja laitoin subin niiden tilalle sillattuna. Aika karu kompromissi. Basso kyllä kuuluu mutta muuten hanurista. Eli ainut järkevä vaihtoehto laittaa uusi 1-kanavainen tuohon toisen vierelle subin kaveriksi.
Sähkön isommilla paukuilla tunnen hyvinkin, tämä äänimaailma on aivan vierasta.
Subilta ei mene "RCA" johtoja minnekkään. Ja minne se subi on nyt kytketty?
Sun vahvistin ei tue kun 2 erillissarjaa STERONA, 2 erillissarjaa MONONA + subbarin tai 1 erillissarjan STEREONA + subbarin.
En ymmärrä kuitenkaan miten LST voi soittaa 2 sarjaa + subbaria sellasella vahvistimella missä on vaan 4 lähtöä.. koska mun laskujen mukaan toi vaatis jo 5 lähtöä vahvistimelta.
Autossani (e36) oli kaikki humppavehkeet asennettuna lukuunottamatta subia. Heitin tuommoisen motonetin bull audio esw12 lodjdun takakonttiin ja rca:t kiinni terminaaliin. Vahvariin (jbl cs60.4) tulee heräte ja sen kolme sinistä valoa syttyvät. Mankalta tulee neljä rca:ta vahvarille ja vahvarin kautta lähtee kaikille kajareille piuhat. Piuhat ja liitokset silmämääräisesti katsottuna kunnossa, ja sekä vahvarin että syötön sulakkeet kunnossa.
Subbari ei kuitenkaan inahdakaan missään vaiheessa. Ei pienintäkään ääntä. Muista kajareista kyllä tulee mölyä.
Mankasta olen laittanut tuon subwoofer asetuksen päälle.
Vahvarin säätöjä pyöritellyt tuloksitta. äsken kokeilin nappipatterilla tuota subia ja kalvo kyllä liikkui. Eli jos 1+1=1 niin vahvari entinen?
Miksi rca-johdot menee subille?
EDIT:HIDAS
Last edited by savukone; 15-08-2014, 23:38.
Reason: TOSI HIDAS
Huhhuh Eli ennenkuin menin subia ostamaan tsekkasin vain takakontista että siellä on kaksi piuhaa irrallaan ja muut kiinni vahvarissa nätisti.
Ne kaks piuhaa oli juurikin ne jotka vain täysi tomppeli menisi tunkemaan tuohon subiin Mietin että minnes muuallekaan nuo piuhat menee? Mankalta tulee vahvarille neljä piuhaa L/R mutta noita kahta rcata en ymmärrä.
Tein eilen juurikin niin että otin takakajarit pois käytöstä ja laitoin subin niiden tilalle sillattuna. Aika karu kompromissi. Basso kyllä kuuluu mutta muuten hanurista. Eli ainut järkevä vaihtoehto laittaa uusi 1-kanavainen tuohon toisen vierelle subin kaveriksi.
Sähkön isommilla paukuilla tunnen hyvinkin, tämä äänimaailma on aivan vierasta.
No siis toi sun vahvari jaksaa soittaa kyllä noita erkkasarjoja pelkästään frontista jolloin säätö etu ja takakajarien välillä häviää, mut saatpahan ainaki kaikki soimaan ja stereona. Jos ei sötkö riitä niin sit joku halpa mono vahvari tai 2 kanavainen rimpula subille. Kai sulla oli siinä vahvarissa mahdollisuus säätää hpf/lpf myös rear outputille?
Laitoin punaisen keltaiseen ja keltaisen punaiseen, koska löi kipinää yhdistäessäni keltaisen keltaiseen. Luulin, että vain VAGeissa on jatkuva ja heräte väärinpäin? Ongelmana on nyt, ettei tuo säilytä mitään muistissa? Tämähän viittaisi uskoakseni juuri noiden kahden piuhan väärään kytkökseen - mutta se kipinä..?
Lähden tämän postattuani ostamaan kynälamppuhässäkän tms. virtatesterin. Mutta osaako joku vinkata mahdollista syytä jo tämän aineiston perusteella?
Laitoin punaisen keltaiseen ja keltaisen punaiseen, koska löi kipinää yhdistäessäni keltaisen keltaiseen. Luulin, että vain VAGeissa on jatkuva ja heräte väärinpäin? Ongelmana on nyt, ettei tuo säilytä mitään muistissa? Tämähän viittaisi uskoakseni juuri noiden kahden piuhan väärään kytkökseen - mutta se kipinä..?
Lähden tämän postattuani ostamaan kynälamppuhässäkän tms. virtatesterin. Mutta osaako joku vinkata mahdollista syytä jo tämän aineiston perusteella?
Eikai siinä mitään kytkentöjä tarvi tehdä.. ISO adapteri auton johtosarjaan ja mankan liitin siihen kiinni ja kaikki rokkaa :think
Juurikin itse hommasin alpinen ja sen mukana tulee johtosarja, jossa heräte ja jatkuva irrallaan. Ne kytketään sitten siten kun tarve vaatii.
Mulla ainakin kaikki toimi väri väriin ja rokki soi.
Laitoin punaisen keltaiseen ja keltaisen punaiseen, koska löi kipinää yhdistäessäni keltaisen keltaiseen. Luulin, että vain VAGeissa on jatkuva ja heräte väärinpäin? Ongelmana on nyt, ettei tuo säilytä mitään muistissa? Tämähän viittaisi uskoakseni juuri noiden kahden piuhan väärään kytkökseen - mutta se kipinä..?
Lähden tämän postattuani ostamaan kynälamppuhässäkän tms. virtatesterin. Mutta osaako joku vinkata mahdollista syytä jo tämän aineiston perusteella?
Hieman kipinää se voikin iskeä kun tarvitsee heti virtaa. Etenkin jos hipaiset vain johdoilla vähän.
Olisi varmaan parempi tehdä näitä akku irroitettuna.
Hieman kipinää se voikin iskeä kun tarvitsee heti virtaa. Etenkin jos hipaiset vain johdoilla vähän.
Olisi varmaan parempi tehdä näitä akku irroitettuna.
Okei, hyvä tietää - laitanpa tänään kuntoon. Olisi toki...
Lähteekö muuten se ilmastoinnin säätöboxi vain takaa työntämällä ulos? Vai onko siinä jotain klipsuja? Saisi niitä johtoja vähän aseteltua..
Soittimena Blaukkarin tekemä Bavaria reverse rds ja ongelmana akun irroituksen jälkeen koodin syöttö. Koodi kyllä löytyy mutta kun ensimmäinen numero on kuusi niin soitin ei anna laittaa ekaksi numeroksi kuin nollan tai ykkösen!? Eli kun naputan sitä ykköspikavalintaa niin numero vaihtuu vain nollan ja ykkösen väliä. Onko kenelläkään esiintynyt vastaavaa ja mahtaakohan radio olla vaan vainaa?
Comment