Kyllä.
Tai ainakin vanissa meni. Bemarissa en muista.
Kokeile tuo nyt vielä. Onhan se mahdollista että jännite on liian matala. Jossain mankoissa on erikseen säätöjä dimmerille jolloin sen voi saada asetetuksi kohdilleen.
Taitaa olla harmaa/punainen johto minkä kautta mittaristo saa valoilleen jännitteet.
Voi olla tyhmä kysyjä, mutta voiko professional mankalta tulevista takakaiuttimien piuhoista (5v. balansoitu signaali) ryöstää signaalin kaiutin tasoisen signaalin ymmärtävälle vahvistimelle?
Ajatuksena on lisätä 10" subbari alkuperäiseen hifi järjestelmään ilman, että vakio vahvistin leikkaa alimmat taajuudet pois. :think
En usko että toimii. Balansoidussa signaalissa koko signaalin periaate on aivan eri, maapiuha puuttuu kokonaan ja kummassakin karvassa kulkee sama mutta vastakkaisvaiheinen signaali. Osta suosiolla vahvistin joka tukee balansoitua signaalia, tai sitten vedä piuhat penkinaluskaiuttimista (kontista vahvistimen johtosarjasta).
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Kattelin tossa yhden nettikaupan hintaa alkuperäisestä cd-soittimesta E46-pemuun, 868 euroa cd-soittimesta. Aika mielenkiintoinen hinnoittelu, mistäköhän toi hinta on revitty? Haluaisin pistää cd-soittimen / business radio mikä vastaa ulkonäöltään alkuperäistä.
Ja sitäkin piti kysyy että voiko ite vaihdettuun toisen valmistajan cd-soittimeen saada toimimaan sen automaattisesti ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuudentason? Mulla ei ainakaan toimi ite vaihdetussa Alpinen cd-soittimessa. Eikä se näytön kirkkauden säätökään.
Kattelin tossa yhden nettikaupan hintaa alkuperäisestä cd-soittimesta E46-pemuun, 868 euroa cd-soittimesta. Aika mielenkiintoinen hinnoittelu, mistäköhän toi hinta on revitty? Haluaisin pistää cd-soittimen / business radio mikä vastaa ulkonäöltään alkuperäistä.
Ja sitäkin piti kysyy että voiko ite vaihdettuun toisen valmistajan cd-soittimeen saada toimimaan sen automaattisesti ajonopeuden mukaan säätyvän äänenvoimakkuudentason? Mulla ei ainakaan toimi ite vaihdetussa Alpinen cd-soittimessa. Eikä se näytön kirkkauden säätökään.
Ei se oo hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Taitaa maksaa lähinnä BMW merkki uudessa soittimessa. Eikös noita oo käytettynä tälläkin palstalla sopuhintaan kaupan...
Kytkin tänään E60:een vahvarin Hertz HCP4D ja uudet kaiuttimet eteen. Alunperin stereopaketilla varustettuun autoon siis.
Vein penkkien alta subien kautinjohdoista liittimillä johdon konttiin jota käytän kautinsignaalina vahvarille. Vahvarilta sitten uudet kaiutinjohdot penkkien alle ja ovikaiuttimille eteen.
Koska vahvarin alkuperäinen rasialiitin (kuvastakin puuttuu), johon signaalijohdot pitäisi kytkeä, on hukkunut, kokeilin kytkeä pienillä abikoilla signaalijohdot vahvarin perään. Äänen sain pihalle ja kuullosti hyvältä. Abikot vaan eivät oikein pysyneet paikoillaan joten ostin Motonetistä linjamuuntimen. Muuntimen plussan ja miinuksen vedin vahvarin plussaan ja miinukseen. Ne tulevat suoraan akulta vahvarille.
Ääni kuuluu ja muunnin herää mutta muuntimen lisäämisen jälkeen kuuluu se kirottu "vinkuna" eli häiriö moottorin kierrosten mukaan kaiuttimista.
Osaisiko joku auttaa, mihin ja miten tuo muunnin pitäisi kytkeä että häiriö poistuisi? Vai onko tuo Motonetin muunnin huonolaatuinen?
Paras olisi jos saisi jostain oikeanlaisen liittimen vahvarille suoraan kaiutinsignaalijohdoille mutta vaikea on niin pientä löytää.
Kytkin tänään E60:een vahvarin Hertz HCP4D ja uudet kaiuttimet eteen. Alunperin stereopaketilla varustettuun autoon siis.
Vein penkkien alta subien kautinjohdoista liittimillä johdon konttiin jota käytän kautinsignaalina vahvarille. Vahvarilta sitten uudet kaiutinjohdot penkkien alle ja ovikaiuttimille eteen.
Koska vahvarin alkuperäinen rasialiitin (kuvastakin puuttuu), johon signaalijohdot pitäisi kytkeä, on hukkunut, kokeilin kytkeä pienillä abikoilla signaalijohdot vahvarin perään. Äänen sain pihalle ja kuullosti hyvältä. Abikot vaan eivät oikein pysyneet paikoillaan joten ostin Motonetistä linjamuuntimen. Muuntimen plussan ja miinuksen vedin vahvarin plussaan ja miinukseen. Ne tulevat suoraan akulta vahvarille.
Ääni kuuluu ja muunnin herää mutta muuntimen lisäämisen jälkeen kuuluu se kirottu "vinkuna" eli häiriö moottorin kierrosten mukaan kaiuttimista.
Osaisiko joku auttaa, mihin ja miten tuo muunnin pitäisi kytkeä että häiriö poistuisi? Vai onko tuo Motonetin muunnin huonolaatuinen?
Paras olisi jos saisi jostain oikeanlaisen liittimen vahvarille suoraan kaiutinsignaalijohdoille mutta vaikea on niin pientä löytää.
Maalenkistä nämä vinkumiset yleensä johtuu. Tässä tapauksessa saattaisi auttaa jos muunnin olisi maadoitettu samaan pisteeseen kuin CCC. Tosin vahvistimen ja CCC:n välistä maalenkkiä on aika hankala kohtuullisella vaivalla poistaa. Maalenkin suodattimia (galvaaninen erotin) on olemassa ja omien kokemusten perusteella ovat toimineet kohtuu hyvin, mutta aina kun lisää uusia palikoita väliin niin signaalin laatu heikkenee. Pystytkö mittaamaan tuon pinnin halkaisijaa mihin kaiutin tasoinen signaali tulisi? Pinnejä kyllä löytyy, mutta tuon kotelon löytäminen voi olla hankalaa.
Maalenkistä nämä vinkumiset yleensä johtuu. . Pystytkö mittaamaan tuon pinnin halkaisijaa mihin kaiutin tasoinen signaali tulisi? Pinnejä kyllä löytyy, mutta tuon kotelon löytäminen voi olla hankalaa.
Erikoista tässä mielestäni on se, että vinkuminen alkoi linjamuuntimen kytkemisen jälkeen. Kun vahvari sai itsekseen kaiutinsignaalin niin häiriötä ei esiintynyt.
Tuo motonetin muunnin voi olla huonolaatuinenkin mutta lähinnä sen kytkentää mietin.
Erikoista tässä mielestäni on se, että vinkuminen alkoi linjamuuntimen kytkemisen jälkeen. Kun vahvari sai itsekseen kaiutinsignaalin niin häiriötä ei esiintynyt.
Tuo motonetin muunnin voi olla huonolaatuinenkin mutta lähinnä sen kytkentää mietin.
Yritän saada tönärillä mitattua tuon pinnin.
Linjataso on paljon herkempi häiriölle kuin kaiutintasoinen signaali. Voihan toki tuo muunninkin olla viallinen. Niinkuin itsekin sanoit niin paras olisi kun saisit suoraan sen kaiutintasoisen signaalin sinne vahvistimeen. Mitä vähemmän ylimääräisiä muuntimia välillä sitä parempi.
Kokeilin ottaa linjamuuntimelta yhden liittimen pois sen rasiapistokkeelta ja sovitin sitä tuohon vahvariin . Sekin oli liian iso vahvarin linjasisääntulopinneihin.
Joko löydän vahvariin alkuperäisen liittimen tai joudun ostamaan kait uuden vahvarin... ei mennyt ihan niin kuin elokuvissa tämä projekti, hitto.
Kokeilin ottaa linjamuuntimelta yhden liittimen pois sen rasiapistokkeelta ja sovitin sitä tuohon vahvariin . Sekin oli liian iso vahvarin linjasisääntulopinneihin.
Joko löydän vahvariin alkuperäisen liittimen tai joudun ostamaan kait uuden vahvarin... ei mennyt ihan niin kuin elokuvissa tämä projekti, hitto.
Minä voin ostaa tuon vahvistimen jos liittimen takia sen hylkäät Kyllä siihen sopiva pinni löytyy. Vahvistimen puolella on ilmeisesti uros pinni ja johtoihin pitäisi saada naaras? Onko pinni pyöreä? Pystyykö vahvistimen puoleisen pinnin halkaisijaa mittaamaan tönärillä vai onko liian syvällä?
Huh huh, joskus onnistaakin. Maahantuojan huoltomies lupasi lähettää paketin jossa on noi socketit, kuusiokoloruuveja ja sulakkeita eli saman paketin joka tulee uuden mukana.
Toivottavasti nyt alkaa toimimaan. Tuo vahvistin kyllä tuntuisi olevan muuten erittäin passeli tähän käyttöön. Hertz hcp5d:ssä olisi ollut viides kanava subia varten mutts itse en sitä tarvitse.
Comment