Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17532
    • Turku

    Miten siivoatte ja käsittelette lattian ennen maalausta? Itselläni on monttu ja kellari alla, joten mitään reilua vesipesua ei voi harrastaa.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      Originally posted by Laku View Post
      Miten siivoatte ja käsittelette lattian ennen maalausta? Itselläni on monttu ja kellari alla, joten mitään reilua vesipesua ei voi harrastaa.
      Autotallin lattian imuroin ja kävin paineilmalla läpi ennen maalausta.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Jos ei ole betoni liimaa hiottu pois niin se kannattaa hioa pois timantti hiomakoneella oli pinnoite mikä tahansa, pohjustus on itse pinnoitettakin tärkeämpi.

        Harkitsisin myös betonin kiilloitusta, käytetään jonkin verran teollisuudessa, hieno kiiltävä pinta ja yhtä vahva kuin betoni.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2089
          • Naantali

          Ehdottomasti timanttihionta tai sinkopuhdistus betonilattialle ennen maalausta tai pinnoittamista ja sen jälkeen kunnon imurointi. Ihan turha vetää mitään mömmöjä sinne jos ei ole betonipintaa tai vanhaa maalipintaa hiottu pois. Sen takia ne maalit hilseilee pois kun vähän jollain rahinalla hiotaan tai ei ollenkaan. Myöskin se ensimmäinen kerta maalauksessa tai pinnoituksen pohjustuksessa on tärkeää, että tuote imeytyy betoniin.

          Epoksi kyllä kestää hitsausta ja rälläkän kipinää jonkun verran, mutta palaa siihen ruskea jälki.

          Maalauksesta jää n.0,15-0,2mm pinta joten jokainen ymmärtää että ei se mahdottomia kestä, mutta kustannustehokkain on joku 0,5-1,0mm kerrosvahvuudeltaan oleva epoksipinnoite. Jos raskaampaa käyttöä kannattaa laittaa vähintään 2mm kerros.

          Hinnat riippuu pohjatöistä, neliömääristä ja kerrospaksuudesta. Esim.uuteen n.50m2 hyvään lattiaan esim. 1mm epoksipinnoitus pohjatöineen liikkuu varmaan n. 25-35€/m2 ALV 0% riippuen kohteen sijainnista.

          Kiilotettu betoni on ok jos betonipohja on hyvä, mutta hinnaltaan epoksi on jonkin verran halvempi kyllä.
          Last edited by miyli; 12-05-2017, 10:30.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17532
            • Turku

            Originally posted by Tonton View Post
            Jos ei ole betoni liimaa hiottu pois niin se kannattaa hioa pois timantti hiomakoneella oli pinnoite mikä tahansa, pohjustus on itse pinnoitettakin tärkeämpi.

            Harkitsisin myös betonin kiilloitusta, käytetään jonkin verran teollisuudessa, hieno kiiltävä pinta ja yhtä vahva kuin betoni.
            Tuossa ei ole mitään pinnoitetta käsittääkseni ennestään.

            Edit: Mitä tuo kiillotus käytännössä tarkoittaa?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by Laku View Post
              Tuossa ei ole mitään pinnoitetta käsittääkseni ennestään.

              Edit: Mitä tuo kiillotus käytännössä tarkoittaa?
              Niin siis että tulee siihen päälle mikä tahansa pinnoite niin se kannattaa hioa.

              Betoni kiilloituksessa hiotaan pintaa eri karkeuksilla niin kauan että se on aivan "peili" sitten pinta suljetaan jollain litkulla. En ole tehnyt, kerran nähny niin ei ole oikein hallussa toi homma.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Tuossa toi mun tarina. Eipä ole naarmuakaan epoksissa vielä, kaikkien näiden vuosien jälkeenkään. Melekosta mössöö.

                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Uskon että epoksipinnotteiden huonot kokemukset, tai ainakin osa niistä johtuu ihan näistä tee se itse pinnoituksista marketin aineilla.

                  Comment

                  • bmw89
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 565
                    • Ulvila

                    Kaverille laitettiin hallin lattiaan pari vuotta sitten teknoksen teknofloori, 3 kerrosta telalla.

                    Pohjatöinä hiottiin ja pestiin lattia. Tämä oli vielä jotain 2k- myrkkyä, mihin tuli kovete ja haisi kilometrin päähän

                    Hyvinpä tuo on pysynyt ja kestänyt, vaan mahtaako saada enään, kun näyttää olevan kaiken maailman aqua vesi ohenne mössöjä tarjolla
                    -E30 "316i"

                    ex. e46 328i,

                    Comment

                    • ike24
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 957
                      • haapavesi

                      Originally posted by bmw89 View Post
                      Kaverille laitettiin hallin lattiaan pari vuotta sitten teknoksen teknofloori, 3 kerrosta telalla.

                      Pohjatöinä hiottiin ja pestiin lattia. Tämä oli vielä jotain 2k- myrkkyä, mihin tuli kovete ja haisi kilometrin päähän

                      Hyvinpä tuo on pysynyt ja kestänyt, vaan mahtaako saada enään, kun näyttää olevan kaiken maailman aqua vesi ohenne mössöjä tarjolla
                      Kyllä saa vielä. Ei oo montaa kk ku vedettiii yks halli lattia

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        Millähän mastertop.n vois saada puhtaammaksi?
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • zeniitti
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 575
                          • 127.0.0.1

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          Millähän mastertop.n vois saada puhtaammaksi?
                          Vetämällä jotain siihen päälle, esim. epoxin. Omassa topissa näkyy nätisti aiempien autojen "tuorevoitelu". Eikä lähde millään pois

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 259
                            • jyväskylä

                            Täällä kanssa hyvät kokemukset epoksilattiasta. Vanhaan konehalliin timantilla hiottiin vanha sementtiliima irti, imurointi pariin kertaan ja solmaster ep10 pintaan. 1,5 vuotta ollut, eipä tunnu halkeilevan tai kuluvan. Nastarenkailla ajettu ja kyseinen tila vain välillä lämmin. Eli kohtuu rankat olosuhteet. Suosittelen!

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Nimimerkki Miylille vaan yhteydenottoa niin laittaa lattiapinnat kuntoon.

                              Näyttäisi sille että ehkä jo tälle vuotta pääsisi itsekkin rakennuttamaan hallia. Teräs vai liimapalkki rungoksi?
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Miten olette toteuttaneet autotallin nosto-oven kynnyksen? Onko tuohon järkevämpää konstia kuin asentaa eristelevy pystyyn sokkelin sisäpintaan ja tuoda lattiatasoon asti ja tämän jälkeen pelti kynnykseksi eristeen päälle?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎