Miten siivoatte ja käsittelette lattian ennen maalausta? Itselläni on monttu ja kellari alla, joten mitään reilua vesipesua ei voi harrastaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Originally posted by Laku View PostMiten siivoatte ja käsittelette lattian ennen maalausta? Itselläni on monttu ja kellari alla, joten mitään reilua vesipesua ei voi harrastaa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Jos ei ole betoni liimaa hiottu pois niin se kannattaa hioa pois timantti hiomakoneella oli pinnoite mikä tahansa, pohjustus on itse pinnoitettakin tärkeämpi.
Harkitsisin myös betonin kiilloitusta, käytetään jonkin verran teollisuudessa, hieno kiiltävä pinta ja yhtä vahva kuin betoni.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Ehdottomasti timanttihionta tai sinkopuhdistus betonilattialle ennen maalausta tai pinnoittamista ja sen jälkeen kunnon imurointi. Ihan turha vetää mitään mömmöjä sinne jos ei ole betonipintaa tai vanhaa maalipintaa hiottu pois. Sen takia ne maalit hilseilee pois kun vähän jollain rahinalla hiotaan tai ei ollenkaan. Myöskin se ensimmäinen kerta maalauksessa tai pinnoituksen pohjustuksessa on tärkeää, että tuote imeytyy betoniin.
Epoksi kyllä kestää hitsausta ja rälläkän kipinää jonkun verran, mutta palaa siihen ruskea jälki.
Maalauksesta jää n.0,15-0,2mm pinta joten jokainen ymmärtää että ei se mahdottomia kestä, mutta kustannustehokkain on joku 0,5-1,0mm kerrosvahvuudeltaan oleva epoksipinnoite. Jos raskaampaa käyttöä kannattaa laittaa vähintään 2mm kerros.
Hinnat riippuu pohjatöistä, neliömääristä ja kerrospaksuudesta. Esim.uuteen n.50m2 hyvään lattiaan esim. 1mm epoksipinnoitus pohjatöineen liikkuu varmaan n. 25-35€/m2 ALV 0% riippuen kohteen sijainnista.
Kiilotettu betoni on ok jos betonipohja on hyvä, mutta hinnaltaan epoksi on jonkin verran halvempi kyllä.Last edited by miyli; 12-05-2017, 10:30.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostJos ei ole betoni liimaa hiottu pois niin se kannattaa hioa pois timantti hiomakoneella oli pinnoite mikä tahansa, pohjustus on itse pinnoitettakin tärkeämpi.
Harkitsisin myös betonin kiilloitusta, käytetään jonkin verran teollisuudessa, hieno kiiltävä pinta ja yhtä vahva kuin betoni.
Edit: Mitä tuo kiillotus käytännössä tarkoittaa?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTuossa ei ole mitään pinnoitetta käsittääkseni ennestään.
Edit: Mitä tuo kiillotus käytännössä tarkoittaa?
Betoni kiilloituksessa hiotaan pintaa eri karkeuksilla niin kauan että se on aivan "peili" sitten pinta suljetaan jollain litkulla. En ole tehnyt, kerran nähny niin ei ole oikein hallussa toi homma.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Tuossa toi mun tarina. Eipä ole naarmuakaan epoksissa vielä, kaikkien näiden vuosien jälkeenkään. Melekosta mössöö.
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Kaverille laitettiin hallin lattiaan pari vuotta sitten teknoksen teknofloori, 3 kerrosta telalla.
Pohjatöinä hiottiin ja pestiin lattia. Tämä oli vielä jotain 2k- myrkkyä, mihin tuli kovete ja haisi kilometrin päähän
Hyvinpä tuo on pysynyt ja kestänyt, vaan mahtaako saada enään, kun näyttää olevan kaiken maailman aqua vesi ohenne mössöjä tarjolla-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostKaverille laitettiin hallin lattiaan pari vuotta sitten teknoksen teknofloori, 3 kerrosta telalla.
Pohjatöinä hiottiin ja pestiin lattia. Tämä oli vielä jotain 2k- myrkkyä, mihin tuli kovete ja haisi kilometrin päähän
Hyvinpä tuo on pysynyt ja kestänyt, vaan mahtaako saada enään, kun näyttää olevan kaiken maailman aqua vesi ohenne mössöjä tarjolla
Comment
-
-
Täällä kanssa hyvät kokemukset epoksilattiasta. Vanhaan konehalliin timantilla hiottiin vanha sementtiliima irti, imurointi pariin kertaan ja solmaster ep10 pintaan. 1,5 vuotta ollut, eipä tunnu halkeilevan tai kuluvan. Nastarenkailla ajettu ja kyseinen tila vain välillä lämmin. Eli kohtuu rankat olosuhteet. Suosittelen!
Comment
-
-
Nimimerkki Miylille vaan yhteydenottoa niin laittaa lattiapinnat kuntoon.
Näyttäisi sille että ehkä jo tälle vuotta pääsisi itsekkin rakennuttamaan hallia. Teräs vai liimapalkki rungoksi?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment