Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

Originally posted by Ylkka View Post
    Tähän uskaltaisin sanoa että ei kyllä maksa. Riippuen tietenki alennuksista mitäki kukaki saa.
    Mitäs siellä luvat maksaa betoni?

Comment

• Vinki
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1048
      • Seinäjoki

Taitaa lupa maksaa tällä hetkellä 200€ +2,75€/neliö. Betonia ostin itse kesällä pienen määrään (2kuutiota) hintaan 150€/kuutio.

Joittenkin tarvikkeitten hinnoissa saattaa olla valtavia heittoja. Kaveri joku aika sitten otti tarjouksia omakotitalon kattotuoleista, halvin tarjous oli 2500€ luokkaa ja kallein yli 8k€.
      F31 320i

e36 325tic

e30 330tic

Comment

• ike24
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 957
        • haapavesi

Originally posted by Vinki View Post
        Taitaa lupa maksaa tällä hetkellä 200€ +2,75€/neliö. Betonia ostin itse kesällä pienen määrään (2kuutiota) hintaan 150€/kuutio.

Joittenkin tarvikkeitten hinnoissa saattaa olla valtavia heittoja. Kaveri joku aika sitten otti tarjouksia omakotitalon kattotuoleista, halvin tarjous oli 2500€ luokkaa ja kallein yli 8k€.
        Mulla oli betonin hinta 130paikkeilla kuutio toimitettuna ja pumpattuna . Ristikot 12kpl 1000e-1100väliin

Comment

• bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

Originally posted by ike24 View Post
          Mulla oli betonin hinta 130paikkeilla kuutio toimitettuna ja pumpattuna . Ristikot 12kpl 1000e-1100väliin

Laitteleppa muitakin hintoja. Nuo tekee jo 2000€.

- raudat ja kiinnikkeet lattiaan
          - lattia/routa styroksit, paljonko?
          - seinävillat, paljonko?
          - puhallusvilla?
          - Kattopellit ja aluskate
          - LVI tarvikkeet
          - Sähkötarvikkeet

jne.

En usko vieläkään että jää verollisena 15t€ hintaan uusilla kaupasta ostetuilla tavaroilla Toki monesti taitaa olla kirvesmies alennukset 10-20% luokkaa, niin kyllähän varmaan tosi edullisesti olet saanut tavarat.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

Originally posted by bemu2000 View Post
            Laitteleppa muitakin hintoja. Nuo tekee jo 2000€.

- raudat ja kiinnikkeet lattiaan
            - lattia/routa styroksit, paljonko?
            - seinävillat, paljonko?
            - puhallusvilla?
            - Kattopellit ja aluskate
            - LVI tarvikkeet
            - Sähkötarvikkeet

jne.

En usko vieläkään että jää verollisena 15t€ hintaan uusilla kaupasta ostetuilla tavaroilla Toki monesti taitaa olla kirvesmies alennukset 10-20% luokkaa, niin kyllähän varmaan tosi edullisesti olet saanut tavarat.
            Sähkötarvikkeet n.500e .puhallusvilla oli pikkase alta 800e 30cm , seinään 15cm 600e.lattiaan raudat/perustuksiin ja styroksit oli reilu 1000e Katto pellit aluskatteineen 950e. Nuo nyt muistan mutta alta 15t se jäi

Comment

• Eemeli
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1605
              • pk-seutu

Tallin ovista on tarinaa ollut, mutta vinkkejä otetaan vastaan.

Tarvetta kahdelle (mustalle) autotallin nosto-ovelle, kylmä talli joten mitään hifi ovia en kaipaa. Kaukosäätimellä saisi toimia ja sen verran laadukkaat, että kestävät yli 30 vuotta

Mitä näissä pitää huomioida, onko helppo asentaa itse? Nykyiset ovet vanhat pari ovet, jotka ovat jo oman työnsä tehneet.

Comment

• Vinki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1048
                • Seinäjoki

Mullakin oviaiheeseen liittyvää; Mahtaako noi nosto-ovien tiivisteet olla ihan jotain metritavaraa? Mulla on 2004vm crawfordin nosto-ovi ja ne ulkopuolella oven reunoilla olevat tiivisteet ovat muuttuneet niin koppuraksi, etteivät enää tiivistä läheskään kunnolla.. Voishan niitä suoraan crawfordiltakin kysyä, mutta epäilen että keksivät siellä melko hyvän hinnan.
                F31 320i

e36 325tic

e30 330tic

Comment

• AC*
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 205
                  • Tampere

^Etrasta haettiin kaverille tiivisteet Crawfordin oveen. Mallipala mukana ja aika tarkkaan samanlaista löytyi (sen verran koppurat oli vanhat että saattoi Etran tavara olla 100% samaa). Kannattaa käydä kysymässä, muistaakseni metrihinnassa oli iso ero.
                  i4 M50

Comment

• Nifa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 292
                    • Kymenlaakso™

Originally posted by opl21 View Post
                    Onko sulla tarkempaa laskelmaa kuluista, olisi hieno vertailla missä meni itsellä pieleen noin paljon?

Itsellä 40m2.+katos---> itse tehnyt kaikki kaivinkonetöitä myöden ja en kyllä päässyt alle tuon 15te edes tarvikkeiden osalta.

Ei tietysti tarvi sanoa mutta taitaa olla tax free noi sun tarvikkeet (virman piikkiin niinsanotusti) .
                    Saini tse rautiasta rakennusliikkeen alennuksilla tarvikkeet samoin betoniasemalta aineksen valuihin en vaan saa päähäni että joku voisi noin paljon edullisemmin tarvikkeet hankkia. Hankalalta tuo tuntuisi vaikka kaataisi puut itse sahaten ja höyläten, mylläisi itse betonit, ja tekisi itse kattotuolit.
                    Vähän vanhempaan viestiin vastaus: Itellä palo kans noin 15 donaa ja neliöitä reilut 30. Mm. itse suunniteltu, valvottu ja rakennettu. Eristepaksuudet samat kuin talossa, vähän tyyriimmällä ulkoverhouksella, omaan väriin sävytetyt pariovet, palo-osastoinnit naapuria vasten, avoräystäät, sileä kattotiili, lattialämmitys jonka siirtoputkisto talosta talliin pelkästään touhutonnin verran, koneellinen poisto IV, perussähköt ja valaistus. Seinissä vielä vain ilmansulkupaperi, ekovillat ja ylhäällä ekovilla puhallettuna. Saahan sitä aina kaikkea paljon halvemmalla, mutta riippuu vähän mitä haluaa. Tosin myönnettäköön, että autoa tuolla pidetään vain hätätarpeessa. Että ihan näppituntumalta noissa lämmitetyissä talleissa 400-450e per neliö on ihan peruskelpo suoritus.

Ja mitä tulee kattotuoleihin, ne tulee jo nyt tehtaan puolesta melkein niillä hinnoilla, mitä sulla menee materiaaleihin. Siihen päälle vielä se vaiva, että joku muu (kuin tehdas) jaksaa suunnitella sulle NR-ristikon.
                    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Comment

• jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

ideoita, miten koteloisi kompressorin, että saisi sen mahdollisiman hiljaiseksi?
                      Kummiskin ilman pitää päästä jonkuverran vaihtumaan että ei tule lämpöongelmia..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

Comment

• makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

Originally posted by jmp2002 View Post
                        ideoita, miten koteloisi kompressorin, että saisi sen mahdollisiman hiljaiseksi?
                        Kummiskin ilman pitää päästä jonkuverran vaihtumaan että ei tule lämpöongelmia..
                        Itsellä sama ongelma, mä oon todennu ainoana hyvänä ratkaisuna olevan kompuran siirto varastoon.
                        Sieltä sitten painelinja talliin.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• Daa Daa
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 910
                          • Jyväskylä

Mulla myös sama probleema kun talli on talon alakerrassa, koko talo raikaa kun iso mäntäkompura hakkaa. Mites ois kimppatilaus tälläsiä?

Comment

• markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

Suunnitelmissa olisi rakentaa 60m2 kylmä autotalli lämmitys varauksella. Talli tulee haja-asutusalueelle ja tuon kokoisen tallin saa täällä rakentaa toimenpideilmoituksella. Kunnasta selvitetty, että kunnan puolelta ei rakennusvalvontaa tarvita, mutta mitä mieltä porukka on millaisia suunnitelmia/piirrustuksia tuollaista tallia varten kannattaa ostaa ja mitkä saa pienellä vaivalla tehtyä itse? Karttaotteen ja tontin lainhuudatustodistuksen saa kunnasta, mutta asemapiirros pitäisi sinne toimittaa. Vesipistettä talliin ei ole tulossa.
                            BMW 530iA Touring -05

Comment

• Telehell
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2016
                              • 330
                              • Joensuu

Ihan omista taidoistaan se riippuu mitä suunnitelmia tarvitsee. Jos rakennusvalvonta on niin suvaitsevainen ettei vaadi kuvia niin sittenpä se riippuu itsestäsi. Kyllähän niitä moni rakentaa ilman kuviakin..suunnittelee tehdessä
                              Mitsubishi Outlander PHEV
                              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                              Ex: Nissan Primera P11 -01
                              Ex: Nissan Sunny -94

Comment

• markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

Originally posted by Telehell View Post
                                Ihan omista taidoistaan se riippuu mitä suunnitelmia tarvitsee. Jos rakennusvalvonta on niin suvaitsevainen ettei vaadi kuvia niin sittenpä se riippuu itsestäsi. Kyllähän niitä moni rakentaa ilman kuviakin..suunnittelee tehdessä
                                Näinhän se taitaa mennä. Pystyyköhän tuota asemapiirrosta tällaisessa tapauksessa itse tekemään ja pitääkö olla CAD piirros? Rakennusluvassa tuohon ilmeisesti tarvitsee merkitä kaikki vesijohdot ja pihan puutkin, mutta onko vaatimukset samat kun vanhalle tontille lisää autotallin johon ei edes tule vettä ja viemäröintiä? Pitää tästä vielä kysyä kunnastakin tarkennusta, mutta jos jollakin on kommentoitavaa aiheeseen niin mielipiteet otetaan vastaan.
                                BMW 530iA Touring -05

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎