Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostHarmi vaan että Kokoomuksen porukan touhut on ollut muuten aivan perseestä, niin siinä yhden jorinat auta. Kokoomus, SDP jne. ottavat aina pari edustajaa jorisemaan näistä "populismi" aiheista juuri vaalien alla ja ne sitten vähin äänin unohtuu, kun ovat päässeet hallitukseen. Kyllä se on katsottava sellaisen puolueen edustaja, missä on useammallakin samat ajatukset...
Aika pölhö idea on autoveron puolittaminenkin, kun tuohon verojen arpomiseen olisi saatava stoppi ihan heti. Mitä tulee esimerkiksi SDP:n suunnalta kuultuihin perusteluihin autoveron säilyttämiseen, niin voi luoja sentään kuinka todellisuudesta siellä ollaan irti ja ihan hakoteillä... maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi, niinpä varmaan joo, samalla rahalla saisivat ajaa vain 6-7 vuotta uudemmalla kalustolla.
Veron poistamisen hyöty menisi niiden mukaan paljolti autokaupan katteisiin, juu niin varmaan ja lehmille tuli siivet Eikös EU:n aikana ole aika hankala vain suomalaisen autokauppiaan lyödä hirveän isoa katetta, oli vero tai ei.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEkstraktiiviset instituutiot taas vievät kansalaisten työn tulokset ja käytännössä tukahduttavat kehityksen.
Tässä jotain kertomusta tilanteesta. Toki se on sinivalkoinen näkökulma, mutta luvut ei valehtele (toivottavasti).
http://www.gatesfoundation.org/Who-We-Are/Resources-and-Media/Annual-Letters-List/Annual-Letter-2014Annual letters from the Bill & Melinda Gates Foundation.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Valtiohallinnon osaltahan tämä autoverokeskustelu on otettu vaalikuvioihin mukaan siksi, että v. 2008 tulleen päästöperusteisen verotuksen jälkeen valtion autoverotulot ovat laskeneet merkittävästi. Syynä on tietysti se, että ihmiset ovat alkaneet ostaa vähänpäästöisiä autoja, joista maksetaan vähemmän veroja.
Itse olen voimakkaasti autoveromuutosta vastaan, koska autoveron poisto antaa valtiolle hyvän mahdollisuuden luoda tilalle joku korvaava vero. Lopputulos on tuskin se, että autoilusta maksettavien verojen kokonaismäärä laskisi - päinvastoin.
Miettikää siis tarkkaan ja muistakaa äänestääAudi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostValtiohallinnon osaltahan tämä autoverokeskustelu on otettu vaalikuvioihin mukaan siksi, että v. 2008 tulleen päästöperusteisen verotuksen jälkeen valtion autoverotulot ovat laskeneet merkittävästi. Syynä on tietysti se, että ihmiset ovat alkaneet ostaa vähänpäästöisiä autoja, joista maksetaan vähemmän veroja.
Miettikää siis tarkkaan ja muistakaa äänestää
Edit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).Last edited by Zoui; 15-04-2015, 15:28.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEdit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).
Takavuosina kun autoveron määrä oli liikesalaisuus(!) verottajaa kusetettiin rankasti linssiin kikkailemalla verotusarvot mataliksi. Mm. uusia Volvoja on Suomessa myyty julkitulleiden veroprosenttitilastojen perusteella jopa tappiolla.
Korruption hyödyt korjaa muutama autokauppiassuku ja verottaja. Verottajalle tosin jää pian luu käteen, sattumanvaraiset rankaisuverot kun eivät kuulu EU:n sääntöihin.
Kumpaakaan tahoa ei kiinnosta vuosikymmenten aikana kymmenet tuhannet vakavasti loukkaantuneet ja tuhannet liikenteessä kuolleet, joista aiheutuneista kärsimyksistä merkittävä osa olisi voitu paremmilla turvavarusteilla välttää.
Hiljattain joku SDP:n ajatusten tonava itki vaalikampanjassaan siitä, miten korruptiojärjestelmä on pidettävä ennallaan koskapa muuten joku rikas saattaa ostaa bemarin pelkästään alvilla verotettuna.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostMitä tulee esimerkiksi SDP:n suunnalta kuultuihin perusteluihin autoveron säilyttämiseen, niin voi luoja sentään kuinka todellisuudesta siellä ollaan irti ja ihan hakoteillä... maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi, niinpä varmaan joo, samalla rahalla saisivat ajaa vain 6-7 vuotta uudemmalla kalustolla.
Tietulleja, tietulleja, enemmän tietulleja..!Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostAika sokea täytyy myös olla ellei ymmärrä sitä tosi seikkaa, että jotenkin valtio tulee keräämään pitkässä juoksussa vähenevät verokertymät. Miten helppoa onkaan vain nostaa polttoaineveroa ja hups, "maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi".
Tietulleja, tietulleja, enemmän tietulleja..!Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostItse en ainakaan ole sokea, mutta korkea hankintavero on väärä tapa, eikä edes voi teoriassa toimia EU aikana.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostMiten perustelet sen olevan väärä tapa?
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post
Korkea hankintavero pitää autokannan liian vanhana suomen liikenteeseen, joka on kansantaloudellinen itsemurha.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostIhan huttua, veroja korotettiin kautta linjan ja verokertymän pienentymisen syyn näät myynti ja tuontimääristä. Se että ylikorkea verotus suosisi pienipäästöisiä on hyttysen pissa erämaassa, tilanne on samankaltainen kuin alkoholiverossa... korottamalla ei vaan saa lisää tuottoa.
Edit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).
Autoveron poisto tuskin vaikuttaa ostettavien autojen hintaan. Ilman autoveroa samalla summalla saisi vain hienomman auton. Jos valtion verotulo häviää autoista niin se otetaan tässä taloustilanteessa varmasti toisaalta takaisin. Paljon ajavalle esim. polttoaineveron nousu olisi paljon kalliimpi vaihtoehto kuin nykyinen autovero. Se tässä itseäni huolettaa.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostNyrkkisääntönä olen kaikkea verotusta vastaan, koska se hidastaa taloutta.
Autoveron poisto tuskin vaikuttaa ostettavien autojen hintaan. Ilman autoveroa samalla summalla saisi vain hienomman auton. Jos valtion verotulo häviää autoista niin se otetaan tässä taloustilanteessa varmasti toisaalta takaisin. Paljon ajavalle esim. polttoaineveron nousu olisi paljon kalliimpi vaihtoehto kuin nykyinen autovero. Se tässä itseäni huolettaa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostNiin, no onneksi ei nyt olla poistamassa kaikkea verotusta autoilusta, vain tuota autoveroa. Joskus voi jopa yllättyä miten huojennuksen jälkeen valtion kassaan sitten loppupelissä sitä verokertymää tulee, vaikka se ei "autovero" nimikkeellä sinne tulisikaan. (Tästähän on kokeilu tehty kun välissä jossa alv muuttui elv:ksi, jolloin oli verotuksessa lyhyt ale)Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Comment