Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1281
    • HKI

    Originally posted by Remotion View Post
    Euraasia lienee aika konservatiivinen maakunta.
    Ja viilto myrsky jatkuu vyötärön alle (hehe)
    ______________________
    Nykyinen:
    Model 3

    BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Harmi vaan että Kokoomuksen porukan touhut on ollut muuten aivan perseestä, niin siinä yhden jorinat auta. Kokoomus, SDP jne. ottavat aina pari edustajaa jorisemaan näistä "populismi" aiheista juuri vaalien alla ja ne sitten vähin äänin unohtuu, kun ovat päässeet hallitukseen. Kyllä se on katsottava sellaisen puolueen edustaja, missä on useammallakin samat ajatukset...
      Kyllä vain.

      Aika pölhö idea on autoveron puolittaminenkin, kun tuohon verojen arpomiseen olisi saatava stoppi ihan heti. Mitä tulee esimerkiksi SDP:n suunnalta kuultuihin perusteluihin autoveron säilyttämiseen, niin voi luoja sentään kuinka todellisuudesta siellä ollaan irti ja ihan hakoteillä... maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi, niinpä varmaan joo, samalla rahalla saisivat ajaa vain 6-7 vuotta uudemmalla kalustolla.

      Veron poistamisen hyöty menisi niiden mukaan paljolti autokaupan katteisiin, juu niin varmaan ja lehmille tuli siivet Eikös EU:n aikana ole aika hankala vain suomalaisen autokauppiaan lyödä hirveän isoa katetta, oli vero tai ei.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        Originally posted by nullzwei View Post
        Ekstraktiiviset instituutiot taas vievät kansalaisten työn tulokset ja käytännössä tukahduttavat kehityksen.
        Hienoja pointteja. Ehkä pääprioriteetti onkin vapauttaa päättäjät tuskasta. Ihmisellä nyt on taipumusta hyväntekoon. Päättäjillä maailmankuvan huoli voi olla kehitysavun maissa. Joten kehitysavulla kevennetäänkin vain itsetunnon kuormaa. Väliä mitä siellä aidosti tapahtuu, kun "yritetty on". Silti tää ei poista argumenttia kehitysavun hyödyllisistä välillisistä vaikutteista. Kaikki tietää kun joukossa yks nipistää lanttinsa, ei muut kovin suopeesti häntä katso. Jos katsoisi niin ei meistä näin kehittyneitä olisi tullut. Järjestelmät sisältää aina ongelmia, mutta on rahoilla saatu positiivistakin. Missä määrin ja minne? Tai onko panostukset ulos sivuuttaneet maan sisäiset ongelmat? Todellakin Suomessa pitäisi miettiä tuota. Aihe lienee tabu osin.

        Tässä jotain kertomusta tilanteesta. Toki se on sinivalkoinen näkökulma, mutta luvut ei valehtele (toivottavasti).
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          Valtiohallinnon osaltahan tämä autoverokeskustelu on otettu vaalikuvioihin mukaan siksi, että v. 2008 tulleen päästöperusteisen verotuksen jälkeen valtion autoverotulot ovat laskeneet merkittävästi. Syynä on tietysti se, että ihmiset ovat alkaneet ostaa vähänpäästöisiä autoja, joista maksetaan vähemmän veroja.

          Itse olen voimakkaasti autoveromuutosta vastaan, koska autoveron poisto antaa valtiolle hyvän mahdollisuuden luoda tilalle joku korvaava vero. Lopputulos on tuskin se, että autoilusta maksettavien verojen kokonaismäärä laskisi - päinvastoin.

          Miettikää siis tarkkaan ja muistakaa äänestää
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by Thmas View Post
            Valtiohallinnon osaltahan tämä autoverokeskustelu on otettu vaalikuvioihin mukaan siksi, että v. 2008 tulleen päästöperusteisen verotuksen jälkeen valtion autoverotulot ovat laskeneet merkittävästi. Syynä on tietysti se, että ihmiset ovat alkaneet ostaa vähänpäästöisiä autoja, joista maksetaan vähemmän veroja.

            Miettikää siis tarkkaan ja muistakaa äänestää
            Ihan huttua, veroja korotettiin kautta linjan ja verokertymän pienentymisen syyn näät myynti ja tuontimääristä. Se että ylikorkea verotus suosisi pienipäästöisiä on hyttysen pissa erämaassa, tilanne on samankaltainen kuin alkoholiverossa... korottamalla ei vaan saa lisää tuottoa.

            Edit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).
            Last edited by Zoui; 15-04-2015, 15:28.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

              Originally posted by Zoui View Post
              Edit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).
              Puhumattakaan suomalaisista autokauppiaista, jotka ovat puoli vuosisataa kyenneet ylläpitämään korkeaa hintatasoa tarjontaa ja kilpailua rajoittamalla. Kilpailun rajoittaminen jatkuu edelleen. Tuoja ottaa aina veroriskin jota kotimaisen rakkineen ostajalla ei ole, tuontiauton veron määrä on triviaalisti autokauppiaiden manipuloitavissa, veroa maksetaan mm. suomalaisten autokauppiaiden katteista, tullin sopimusasiakkaat voivat itse määrätä omat veronsa, jne.

              Takavuosina kun autoveron määrä oli liikesalaisuus(!) verottajaa kusetettiin rankasti linssiin kikkailemalla verotusarvot mataliksi. Mm. uusia Volvoja on Suomessa myyty julkitulleiden veroprosenttitilastojen perusteella jopa tappiolla.

              Korruption hyödyt korjaa muutama autokauppiassuku ja verottaja. Verottajalle tosin jää pian luu käteen, sattumanvaraiset rankaisuverot kun eivät kuulu EU:n sääntöihin.

              Kumpaakaan tahoa ei kiinnosta vuosikymmenten aikana kymmenet tuhannet vakavasti loukkaantuneet ja tuhannet liikenteessä kuolleet, joista aiheutuneista kärsimyksistä merkittävä osa olisi voitu paremmilla turvavarusteilla välttää.

              Hiljattain joku SDP:n ajatusten tonava itki vaalikampanjassaan siitä, miten korruptiojärjestelmä on pidettävä ennallaan koskapa muuten joku rikas saattaa ostaa bemarin pelkästään alvilla verotettuna.
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2540
                • .

                Originally posted by Zoui View Post
                Mitä tulee esimerkiksi SDP:n suunnalta kuultuihin perusteluihin autoveron säilyttämiseen, niin voi luoja sentään kuinka todellisuudesta siellä ollaan irti ja ihan hakoteillä... maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi, niinpä varmaan joo, samalla rahalla saisivat ajaa vain 6-7 vuotta uudemmalla kalustolla.
                Aika sokea täytyy myös olla ellei ymmärrä sitä tosi seikkaa, että jotenkin valtio tulee keräämään pitkässä juoksussa vähenevät verokertymät. Miten helppoa onkaan vain nostaa polttoaineveroa ja hups, "maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi".

                Tietulleja, tietulleja, enemmän tietulleja..!
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Freak View Post
                  Aika sokea täytyy myös olla ellei ymmärrä sitä tosi seikkaa, että jotenkin valtio tulee keräämään pitkässä juoksussa vähenevät verokertymät. Miten helppoa onkaan vain nostaa polttoaineveroa ja hups, "maalla pitkiä matkoja ajavat joutuisivat maksumieheksi".

                  Tietulleja, tietulleja, enemmän tietulleja..!
                  Itse en ainakaan ole sokea, mutta korkea hankintavero on väärä tapa, eikä edes voi teoriassa toimia EU aikana.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2540
                    • .

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Itse en ainakaan ole sokea, mutta korkea hankintavero on väärä tapa, eikä edes voi teoriassa toimia EU aikana.
                    Miten perustelet sen olevan väärä tapa?
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by Freak View Post
                      Miten perustelet sen olevan väärä tapa?

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Aamen.

                        Korkea hankintavero pitää autokannan liian vanhana suomen liikenteeseen, joka on kansantaloudellinen itsemurha.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Thmas
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 531
                          • HEL

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Ihan huttua, veroja korotettiin kautta linjan ja verokertymän pienentymisen syyn näät myynti ja tuontimääristä. Se että ylikorkea verotus suosisi pienipäästöisiä on hyttysen pissa erämaassa, tilanne on samankaltainen kuin alkoholiverossa... korottamalla ei vaan saa lisää tuottoa.

                          Edit: Toki ymmärrän jos sigusi vaikuttaa näkökulmaan autoverosta, suurin hyötyjähän siinä on juuri rahoituksia järjestävät tahot, joista leijonanosa on tietysti ulkomaalaisia isoja yrityksiä (santander etc).
                          Nyrkkisääntönä olen kaikkea verotusta vastaan, koska se hidastaa taloutta.

                          Autoveron poisto tuskin vaikuttaa ostettavien autojen hintaan. Ilman autoveroa samalla summalla saisi vain hienomman auton. Jos valtion verotulo häviää autoista niin se otetaan tässä taloustilanteessa varmasti toisaalta takaisin. Paljon ajavalle esim. polttoaineveron nousu olisi paljon kalliimpi vaihtoehto kuin nykyinen autovero. Se tässä itseäni huolettaa.
                          Audi e-tron 55

                          Exiä:
                          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by Thmas View Post
                            Nyrkkisääntönä olen kaikkea verotusta vastaan, koska se hidastaa taloutta.

                            Autoveron poisto tuskin vaikuttaa ostettavien autojen hintaan. Ilman autoveroa samalla summalla saisi vain hienomman auton. Jos valtion verotulo häviää autoista niin se otetaan tässä taloustilanteessa varmasti toisaalta takaisin. Paljon ajavalle esim. polttoaineveron nousu olisi paljon kalliimpi vaihtoehto kuin nykyinen autovero. Se tässä itseäni huolettaa.
                            Niin, no onneksi ei nyt olla poistamassa kaikkea verotusta autoilusta, vain tuota autoveroa. Joskus voi jopa yllättyä miten huojennuksen jälkeen valtion kassaan sitten loppupelissä sitä verokertymää tulee, vaikka se ei "autovero" nimikkeellä sinne tulisikaan. (Tästähän on kokeilu tehty kun välissä jossa alv muuttui elv:ksi, jolloin oli verotuksessa lyhyt ale)
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Thmas
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 531
                              • HEL

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Niin, no onneksi ei nyt olla poistamassa kaikkea verotusta autoilusta, vain tuota autoveroa. Joskus voi jopa yllättyä miten huojennuksen jälkeen valtion kassaan sitten loppupelissä sitä verokertymää tulee, vaikka se ei "autovero" nimikkeellä sinne tulisikaan. (Tästähän on kokeilu tehty kun välissä jossa alv muuttui elv:ksi, jolloin oli verotuksessa lyhyt ale)
                              Sitähän tuossa juuri yritin sanoa, että jos autovero poistuu (verotus siirtyy hankinnasta käyttöön) niin silloin todennäköisesti verojärjestelystä tehdään sellainen, että valtion verokertymä autoilusta kasvaa => Pelkään siis, että loppupeleissä autoilu Suomessa muuttuu entistäkin kalliimmaksi. Sen idean huonoudesta voidaan varmaan olla samaa mieltä?
                              Audi e-tron 55

                              Exiä:
                              1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by Thmas View Post
                                (verotus siirtyy hankinnasta käyttöön)
                                Loistava idea, totta tosiaan. Tuota levyä kannattaa soittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎