Originally posted by arben
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F31 330D Xdrive M-Sport
-
-
Originally posted by Driver22 View PostN47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostN47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)
~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.
Toki m47 on hyvä moottori.Last edited by arben; 28-11-2018, 13:44.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostOmakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)
~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.
Toki m47 on hyvä moottori.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostOmakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)
~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.
Toki m47 on hyvä moottori.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEihän tarvita kuin jotkin ylikokoiset vanteet, viallinen termari ja tukossa oleva dpf niin kulutuseroja saadaan vaikka mihin suuntaan. Oma ex M47 aikanaan meni ihan kohtuudella automaattinakin.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostF20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMitattu vai ajotietokoneen ilmoittama? Meille m47 e91 kesärengastus on 19" ja talvella vakiot m sportin 17" nastat. Siinä 6 litran paikkeilla on keskikulutus ollut koko 70tkm matkalta.
Edit: Itsellä siis Efficient Dynamics malli softattuna missä on 112g päästöt. Maantiekulutus siis useamman desin kuitenkin suurempi kulutus kuin tehtaan ilmoittama. Kulutusta nostavasti vaikuttaa mm. isommat vanteet. Ikinä ei ole keskikulutus ollut yli 6l/100km tankillisella.
Jos taloudellista puolta miettii niin tuolla 70tkm matkalla säästetyillä euroilla (M47 vs N47) kustantaa yhden jakopääremontin ja kyllä näissä nyt hieman kauemmin jakopää kestää.Last edited by Puistis; 29-11-2018, 16:49.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostF20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.
7kpl omistanut n47 koneita ja yhteen joutunut yläketjun vaihtamaan.toki nää ei oo ollut loppuunajettuja vehkeitä. Yhdessäkään ei oo ollut termari/hehku murheita.
Miten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?Last edited by arben; 29-11-2018, 16:58.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostMiten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostEssolta saa tietty vähän isomman otoksen. Jos pelkästään sinun autojesi perusteella pitäisi jotain päätellä, niin 14%:ssa N47-moottoreista on ketjuvikoja jo vähäisilläkin kilometreilla. M47-moottoreissa ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mites nää m47 läpät? Onks niitä mennyt rikki?n47 en oo kuullut menevän.
Aijaijai en ikinä ostais m47/57 kyl ku luin ton! Tosi paska moottori.Last edited by arben; 29-11-2018, 17:28.
Comment
-
-
Yritin kertoa ettei sinun tai minun autohistorialla ole lopulta isossa kuvassa kauheasti merkitystä. Juoruavat Essolla myös että tuoreemmat diesel-bemarit palaa. Sekö siis pitää paikkaansa vain jos oma auto on palanut? Kyllä Esso-juoruissa monesti jotain perää on. Kannattaa toki suhtautua varauksella kuten kaikkeen muuhunkin netissä.
Ketjuja ja läppiä hajoaa molemmista. M47 on ketjun suhteen varmempi, kun taas N47 on vahvemmat läpät. Molemmat hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Läpät on tosin helpompi poistaa kun ketju.
Comment
-
Comment