Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    Originally posted by arben View Post
    Kyllä viimeisimmät hyvät dieselit on b47 ja n47,jos sitä ketjua pelkää nii vaihtaa sen,muutaman tonnin juttu.

    M47 on kivikaudelta.
    N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Originally posted by Driver22 View Post
      N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
      Jos ei oteta huomioon jakopääongelmaa, niin minusta N47 on aivan loistava moottori.

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1120
        • suomi

        Originally posted by Driver22 View Post
        N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
        Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
        Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

        ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

        Toki m47 on hyvä moottori.
        Last edited by arben; 28-11-2018, 13:44.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by arben View Post
          Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
          Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

          ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

          Toki m47 on hyvä moottori.
          Meneekö n47 neljällä litralla ja missä kopassa/ajossa? Meillä 70tkm otanta ja kulutus alle 6 litraa m47 joka ohjelmoitu 200hp/400nm. Mitattu tankkauksista laskemalla ja ajo on aika useasti pätkäajoa, ehkä parikertaa kuussa käydään jossain noin 100km säteellä kääntymässä. Talvella menee vähän yli 6 litraa mitta silloin kilometriä kohden tulee suhteellisen paljon eberin käyttöä. Moottori on vielä avaamaton, samoin kytkin, turbo ja massapyörä on orkkikset. Auto 12 vuotias e91 ja ajeltu vähän päälle 300. Olis polte hankkia f11 mutta oikeasti onko siihen olemassa mitään yhtä järkevää moottoria mikä nykyisessä autossa on? Kutosen potentiaalia ja hankintahintaa ei oikeastaan tarvita ja 4 diesel maineensa puolesta ei houkuta. Bensoina tarjonta aika olematon.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            Originally posted by joko View Post
            Meneekö n47 neljällä litralla ja missä kopassa/ajossa?
            F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2093
              • *

              Originally posted by arben View Post
              Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
              Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

              ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

              Toki m47 on hyvä moottori.
              Eihän tarvita kuin jotkin ylikokoiset vanteet, viallinen termari ja tukossa oleva dpf niin kulutuseroja saadaan vaikka mihin suuntaan. Oma ex M47 aikanaan meni ihan kohtuudella automaattinakin.
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

                Originally posted by Driver22 View Post
                Eihän tarvita kuin jotkin ylikokoiset vanteet, viallinen termari ja tukossa oleva dpf niin kulutuseroja saadaan vaikka mihin suuntaan. Oma ex M47 aikanaan meni ihan kohtuudella automaattinakin.
                Juuri näin, itsellä 19" ja 18" vanteilla kulutukset ilmoitettu. Vakio 16" vaneilla pitäisi kulutukset maantiellä alkaa kolmosella. 3,8l/100km taisi olla ilmoitettu kulutus maantiellä

                Comment

                • van cleef
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1889
                  • 01830

                  Vm -17 f36 420d m sport 19" kesävanteilla ->keskikulutus 4,9 l/100km todellinen ja nyt talvella 4,8 17" talvivanteilla. Lähtö ja paluu lämpimästä tallista, pääosin naisen ajossa.
                  ...

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Puistis View Post
                    F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.
                    Mitattu vai ajotietokoneen ilmoittama? Meille m47 e91 kesärengastus on 19" ja talvella vakiot m sportin 17" nastat. Siinä 6 litran paikkeilla on keskikulutus ollut koko 70tkm matkalta.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Originally posted by joko View Post
                      Mitattu vai ajotietokoneen ilmoittama? Meille m47 e91 kesärengastus on 19" ja talvella vakiot m sportin 17" nastat. Siinä 6 litran paikkeilla on keskikulutus ollut koko 70tkm matkalta.
                      Laskettu kulutus. Ajotietokoneen näyttämä ja todellisen kulutuksen ero oli 0.2l/100km. Kulutukseen vaikuttaa todella paljon ajonopeus, tuuli, ajo-olosuhteet, tiestön korkeuserot ja kaupunkiajossa oma kaasujalka. Maantiellä nyt on aina vakkari käytössä. Pohjanmaalla kulutukset on varmasti paljon pienemmät kuin vähän mäkisemmällä alueella.

                      Edit: Itsellä siis Efficient Dynamics malli softattuna missä on 112g päästöt. Maantiekulutus siis useamman desin kuitenkin suurempi kulutus kuin tehtaan ilmoittama. Kulutusta nostavasti vaikuttaa mm. isommat vanteet. Ikinä ei ole keskikulutus ollut yli 6l/100km tankillisella.

                      Jos taloudellista puolta miettii niin tuolla 70tkm matkalla säästetyillä euroilla (M47 vs N47) kustantaa yhden jakopääremontin ja kyllä näissä nyt hieman kauemmin jakopää kestää.
                      Last edited by Puistis; 29-11-2018, 16:49.

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1120
                        • suomi

                        Originally posted by Puistis View Post
                        F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.
                        7kpl n47 ja 4kpl m47 omistaneena tuollaiset kulutuserot ollu noiden kesken,toki se on noin arvio että voi heittää desin kyllä,ehkä kaksikin.

                        7kpl omistanut n47 koneita ja yhteen joutunut yläketjun vaihtamaan.toki nää ei oo ollut loppuunajettuja vehkeitä. Yhdessäkään ei oo ollut termari/hehku murheita.

                        Miten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?
                        Last edited by arben; 29-11-2018, 16:58.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by arben View Post
                          Miten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?
                          Tätä samaa olen usein ollut kysymässä, mutta sehän on kuin sohaisisi muurahaispesää. Naapurin serkkupojan, kumminkaiman vävyn ja paikallisen huoltoaseman ikkunapöydän asiantuntijoiden mukaan kaikki N47-koneet räjähtää, ennenkö ehtii edes ajattelemaan. Hauskinta näissä on yleensä se, että jos nelisylinteriseen moottoriin tulee jokin vika, se on auttamattomasti paska ja heti pitää olla ostamassa kokonaan uutta moottoria tilalle, sitähän ei tietenkään voi korjata. Mutta, kun jumalaisiin kuusi- kahdeksan- tai kymmenensylinterisiin moottoreihin tulee jakopäävika, tai niiden kiertokangenlaakereita saa olla vaihtelemassa useammin, kuin öljyjä, niin näissätapauksissa se on vaan ihan normaalia huoltoa ja eihän tässä mitään, näitä nyt vaan joskus sattuu menemään ja tää nyt on vaan motorsporttia, mutta ne äänet ja bla bla bla.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

                            Essolta saa tietty vähän isomman otoksen. Jos pelkästään sinun autojesi perusteella pitäisi jotain päätellä, niin 14%:ssa N47-moottoreista on ketjuvikoja jo vähäisilläkin kilometreilla. M47-moottoreissa ongelmaa ei ole ilmennyt.

                            Comment

                            • arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1120
                              • suomi

                              Originally posted by protoni View Post
                              Essolta saa tietty vähän isomman otoksen. Jos pelkästään sinun autojesi perusteella pitäisi jotain päätellä, niin 14%:ssa N47-moottoreista on ketjuvikoja jo vähäisilläkin kilometreilla. M47-moottoreissa ongelmaa ei ole ilmennyt.
                              Mikä sun otantasi on n47 koneisiin? Ostanut yhden 300tkm ajetun mihin joutunut vaihtaa ketjun?

                              Mites nää m47 läpät? Onks niitä mennyt rikki?n47 en oo kuullut menevän.


                              Aijaijai en ikinä ostais m47/57 kyl ku luin ton! Tosi paska moottori.
                              Last edited by arben; 29-11-2018, 17:28.

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1361
                                • Tampere

                                Yritin kertoa ettei sinun tai minun autohistorialla ole lopulta isossa kuvassa kauheasti merkitystä. Juoruavat Essolla myös että tuoreemmat diesel-bemarit palaa. Sekö siis pitää paikkaansa vain jos oma auto on palanut? Kyllä Esso-juoruissa monesti jotain perää on. Kannattaa toki suhtautua varauksella kuten kaikkeen muuhunkin netissä.

                                Ketjuja ja läppiä hajoaa molemmista. M47 on ketjun suhteen varmempi, kun taas N47 on vahvemmat läpät. Molemmat hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Läpät on tosin helpompi poistaa kun ketju.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎