Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1120
    • suomi

    Originally posted by protoni View Post
    Yritin kertoa ettei sinun tai minun autohistorialla ole lopulta isossa kuvassa kauheasti merkitystä. Juoruavat Essolla myös että tuoreemmat diesel-bemarit palaa. Sekö siis pitää paikkaansa vain jos oma auto on palanut? Kyllä Esso-juoruissa monesti jotain perää on. Kannattaa toki suhtautua varauksella kuten kaikkeen muuhunkin netissä.

    Ketjuja ja läppiä hajoaa molemmista. M47 on ketjun suhteen varmempi, kun taas N47 on vahvemmat läpät. Molemmat hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Läpät on tosin helpompi poistaa kun ketju.
    Mun pointti oli tässä koko stoorissa se että kaikki 4 pyttyset dieselit on ihan kelpo moottoreita. Jokainen auto omistaa yleensä jonkun tyyppivian.
    Itse uskallan ostaa sen siinä pelossa että läppä irtoaa,ketju menee Poikki, tai syttyy palamaan.

    Suurempi todennäköisyys että auton arvonalenema on väh se 1000€
    Last edited by arben; 29-11-2018, 17:37.

    Comment

    • protoni
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2008
      • 1361
      • Tampere

      Kaverilta katkesi N47:sta ketju noin seitsemän vuotta sitten. Remontille kertyi hintaa muistaakseni noin 7000 euroa. Taisi olla ylikin kun vaihtokoneeseenkin laitettiin ketjut. Tuolloin auto oli vielä uudehko ja vaihtomoottorit kalliita. Tätänykyä saa vaikka kokonaisen varaosa-auton halvemmalla. Tuon mittaluokan tyyppivioista koituu joka tapauksessa ihan kohtuuttomasti kuluja. Mieluummin sitten potentiaalinen läppävika, jonka saa tulpattua eurolla.

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1120
        • suomi

        Originally posted by protoni View Post
        Kaverilta katkesi N47:sta ketju noin seitsemän vuotta sitten. Remontille kertyi hintaa muistaakseni noin 7000 euroa. Taisi olla ylikin kun vaihtokoneeseenkin laitettiin ketjut. Tuolloin auto oli vielä uudehko ja vaihtomoottorit kalliita. Tätänykyä saa vaikka kokonaisen varaosa-auton halvemmalla. Tuon mittaluokan tyyppivioista koituu joka tapauksessa ihan kohtuuttomasti kuluja. Mieluummin sitten potentiaalinen läppävika, jonka saa tulpattua eurolla.
        Ok.
        Ehkä tyyppiviaksi lasken ketjun venymisen,tämänkin alkupään n47 koneisiin. Tyyppivian korjaus siis luokkaa 2000€.

        Itse en läppiä poistaisi,se vaikuttaa päästöihin eikä näin ollen ole laillista. Joten uus imari on varmaan vaihdettuna 700€
        Last edited by arben; 29-11-2018, 18:02.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3516
          • Raisio

          Originally posted by protoni View Post
          Essolta saa tietty vähän isomman otoksen.
          Btw, kuikas montaa Essoa Suomesta nykyään löytyy...
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            Originally posted by ritariässä View Post
            Btw, kuikas montaa Essoa Suomesta nykyään löytyy...
            Eipä taida yhtään.
            Meillä täällä on yhä kansan suussa kehäkesoil ja keimolan kesoil. Ainaski.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • protoni
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1361
              • Tampere

              Niijuu. No Audiforumilta löytyy tiettävästi valtakunnan viimonen Esson baari. Sieltä löytää luotettavaa tietoa mm. bemareista.

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4986
                • Forssa

                Naapurilla meni juuri autokauppa purkuun jakoketjun takia. Kyseessä n46. Parasta on, että kyseiseen autoon oli ilmeisesti tehty sama jakoketjuremppa noin 40tkm aiemmin...
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Puistis View Post
                  Laskettu kulutus. Ajotietokoneen näyttämä ja todellisen kulutuksen ero oli 0.2l/100km. Kulutukseen vaikuttaa todella paljon ajonopeus, tuuli, ajo-olosuhteet, tiestön korkeuserot ja kaupunkiajossa oma kaasujalka. Maantiellä nyt on aina vakkari käytössä. Pohjanmaalla kulutukset on varmasti paljon pienemmät kuin vähän mäkisemmällä alueella.

                  Edit: Itsellä siis Efficient Dynamics malli softattuna missä on 112g päästöt. Maantiekulutus siis useamman desin kuitenkin suurempi kulutus kuin tehtaan ilmoittama. Kulutusta nostavasti vaikuttaa mm. isommat vanteet. Ikinä ei ole keskikulutus ollut yli 6l/100km tankillisella.

                  Jos taloudellista puolta miettii niin tuolla 70tkm matkalla säästetyillä euroilla (M47 vs N47) kustantaa yhden jakopääremontin ja kyllä näissä nyt hieman kauemmin jakopää kestää.

                  Tuo taloudellinen puoli on aika hankala juttu. Niin yksilöstä kiinni mitkä remontit osuu omalle kohdalle. Meillä ei oikein ole ollut mikään eikä auton hankintahintakaan ollu -14 vuonna paha. Jos olis silloin ostanu uudemman n47 koneellisen esim lci mallin niin olisi sen arvo pudonnut senverran kun tuo 06 m47 koneellinen maksoi. Paljonkohan halvempi on n47 koneellisen verot?
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by arben View Post
                    Mikä sun otantasi on n47 koneisiin? Ostanut yhden 300tkm ajetun mihin joutunut vaihtaa ketjun?

                    Mites nää m47 läpät? Onks niitä mennyt rikki?n47 en oo kuullut menevän.


                    Aijaijai en ikinä ostais m47/57 kyl ku luin ton! Tosi paska moottori.
                    Eiköhän läpät ole poistettu jo suurimmasta osasta näihin päiviin mennessä.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5257
                      • Pirkkala

                      Pakko sanoa: N47 ei ole paska moottori vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta.
                      Se lienee tällä hetkellä suomessa top 5 yleisimmissä moottoreissa kaikkine variaatioineen. Niitä on tuhansia ja taas tuhansia.
                      Minun otanta on kymmeniä ja taas kymmeniä autoja vuositasolla jonka näen ja kuulen käyvän. Pyörin vieläpä siellä missä ne kaikki rikkinäiset pitäs olla, elikkä vaihtoautoliikkeessä.
                      2 vuoden aikana 2-3 ketjua tehty.
                      Edellinen 350tkm kelattu 177hv mikä onkin ensimmäinen versio josta se maine onkin lähtöisin.

                      Se on kokonaisuutena ajateltuna juuri paras moottori jos puhutaan järkisyistä.
                      Ainoa isompi miinus minusta on että se käy kuin Massey Ferguson.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • protoni
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1361
                        • Tampere

                        Jakopäätä lukuun ottamatta ihan onnistunut tekele. Ei liene sattumaa että sigussakin puhutaan juuri tämän mallin jakorempoista. Ehkei se jakohihna sittenkään ole niin huono keksintö kunhan vaan muistaa vaihtaa sen määräajoin.

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          Jakopään osalta n47 vaivat on tiedossa mutta ihan harvinaisuus ei liene myöskään se että lohko on halki? Ilmeisesti kuitenkin jakopään ongelmat on se yleisin jos ongelmia tulee
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Originally posted by protoni View Post
                            Jakopäätä lukuun ottamatta ihan onnistunut tekele. Ei liene sattumaa että sigussakin puhutaan juuri tämän mallin jakorempoista. Ehkei se jakohihna sittenkään ole niin huono keksintö kunhan vaan muistaa vaihtaa sen määräajoin.

                            Tarkoitan asian laittamista mittasuhteisiin, jos sadassa autossa on yksi johon ketju täytyy tehdä ennenkuin se sulatetaan kierrätysmetalliksi niin missä on se ongelma? Jakohihnallisten autojen huollot tulevat maksamaan moninkertaisesti sen mitä n47 jakopää koko auton eliniän aikana.

                            Niin ja kyllä minä niitä teen jos kysytään. Kysyntää on tämän foorumin kautta tullut muutama hassu tapaus, jotka todettu olevan kunnossa.
                            Last edited by Urpo_rotta; 29-11-2018, 22:25.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Puistis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 849
                              • 09

                              Originally posted by joko View Post
                              Tuo taloudellinen puoli on aika hankala juttu. Niin yksilöstä kiinni mitkä remontit osuu omalle kohdalle. Meillä ei oikein ole ollut mikään eikä auton hankintahintakaan ollu -14 vuonna paha. Jos olis silloin ostanu uudemman n47 koneellisen esim lci mallin niin olisi sen arvo pudonnut senverran kun tuo 06 m47 koneellinen maksoi. Paljonkohan halvempi on n47 koneellisen verot?
                              Täysin totta mitä sanot. Omassani on 596€ vuodessa verot.

                              Comment

                              • protoni
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2008
                                • 1361
                                • Tampere

                                Sinänsähän tämä on ihan universaali ilmiö. Mitä tuoreempiin autoihin mennään, niin sitä kalliimpia ja hankalempia (tyyppi)vikoja niistä löytyy merkistä riippumatta. Tarkkana saa olla tätänykyä kun käytettyä ostaa että löytää sen mallisarjan vähiten huonon vaihtoehdon.

                                Valtaosa osa N47-kuskeistakin säästyy ketjurempalta. Napsahtaa se silti kohdalle todennäköisemmin kuin monen muun vaihtoehdon kohdalla. Mihinkään teini-iän kynnystä kolkuttelevaan menopeliin ei huvittaisi enää montaa tonnia laittaa isoihin remppoihin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎