taitaa kaikilla keski-ikäisillä harrastajilla jotain muistoja liittyen jo threadissa mainittuihin autoihin ja herroihin, sen verran erikoista kalustoa oli kyseessä 90-luvun autosuomessa.
taisi olla rafun E28 535 jota olin ostamismielessä katsomassa joskus 90-luvun lopussa. Tummansininen, ykkönen alhaalla, hieno yksilö jonka ruosteet taisi rajoittua pelkääjän ovessa olleeseen läikkään. Muistikuvani mukaan siitä huudettiin 35tmk, mutta mulla yksinkertaisesti loppui pelimerkit kesken. Myöhemmin sitten kuulin että se olisi lopulta tehnyt kaupat 19tmk hintaan, ja harmitti aivan älyttömästi etten lähtenyt tarjoamaan...
rännärillä kävin samoihin aikoihin koeajamassa korinvaihto 628:a, joka tosin oli aika huono, varsinkin verraten siihen 535:n, joten se jäi sinne rännärille. Muistan kuitenkin hyvin elävästi kuinka siellä lauttasaaren hallin nurkassa oli hirveän pälykerroksen alla aito avomallinen, violetti E30 M3. Yllättäen se ei ollut kilvissä... Olisi siihen aikaan maksanut omaisuuksia sen kilvittäminen.
kolmas muisto liittyy kaikkien autonostajien Raamattuun, nimittäin keltaiseen pörssiin. Olin silloin 90-luvun lopussa töissä huoltoasemalla, ja perjantaiaamuisin ekana luin kepön myynti-ilmot. Tilaajillehan kepö tuli jo torstaina joten siten vakiotilaajilla oli aina yhden päivän etumatka. Mutta siis: Eräänä aamuna siellä oli myynnissä E21 323, ekalta omistajalta, musta, km-lukemaa en muista. Mutta hintapyyntö oli muistaakseni 3000mk! Soitin myyjälle siit istumalta, joka kertoi että auto oli ollut appiukkovainaan ja että se oli myyty jo heti torstaina ja että soittajia oli ollut toistakymmentä. Arveli että ilmeisesti oli myynyt auton "aika halvalla"...
no, se siittä, täähän ei topicin aloittajan tarinaan liity joten jääköön OT nyt tähän.
taisi olla rafun E28 535 jota olin ostamismielessä katsomassa joskus 90-luvun lopussa. Tummansininen, ykkönen alhaalla, hieno yksilö jonka ruosteet taisi rajoittua pelkääjän ovessa olleeseen läikkään. Muistikuvani mukaan siitä huudettiin 35tmk, mutta mulla yksinkertaisesti loppui pelimerkit kesken. Myöhemmin sitten kuulin että se olisi lopulta tehnyt kaupat 19tmk hintaan, ja harmitti aivan älyttömästi etten lähtenyt tarjoamaan...
rännärillä kävin samoihin aikoihin koeajamassa korinvaihto 628:a, joka tosin oli aika huono, varsinkin verraten siihen 535:n, joten se jäi sinne rännärille. Muistan kuitenkin hyvin elävästi kuinka siellä lauttasaaren hallin nurkassa oli hirveän pälykerroksen alla aito avomallinen, violetti E30 M3. Yllättäen se ei ollut kilvissä... Olisi siihen aikaan maksanut omaisuuksia sen kilvittäminen.
kolmas muisto liittyy kaikkien autonostajien Raamattuun, nimittäin keltaiseen pörssiin. Olin silloin 90-luvun lopussa töissä huoltoasemalla, ja perjantaiaamuisin ekana luin kepön myynti-ilmot. Tilaajillehan kepö tuli jo torstaina joten siten vakiotilaajilla oli aina yhden päivän etumatka. Mutta siis: Eräänä aamuna siellä oli myynnissä E21 323, ekalta omistajalta, musta, km-lukemaa en muista. Mutta hintapyyntö oli muistaakseni 3000mk! Soitin myyjälle siit istumalta, joka kertoi että auto oli ollut appiukkovainaan ja että se oli myyty jo heti torstaina ja että soittajia oli ollut toistakymmentä. Arveli että ilmeisesti oli myynyt auton "aika halvalla"...
no, se siittä, täähän ei topicin aloittajan tarinaan liity joten jääköön OT nyt tähän.
Comment