Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #31
    taitaa kaikilla keski-ikäisillä harrastajilla jotain muistoja liittyen jo threadissa mainittuihin autoihin ja herroihin, sen verran erikoista kalustoa oli kyseessä 90-luvun autosuomessa.

    taisi olla rafun E28 535 jota olin ostamismielessä katsomassa joskus 90-luvun lopussa. Tummansininen, ykkönen alhaalla, hieno yksilö jonka ruosteet taisi rajoittua pelkääjän ovessa olleeseen läikkään. Muistikuvani mukaan siitä huudettiin 35tmk, mutta mulla yksinkertaisesti loppui pelimerkit kesken. Myöhemmin sitten kuulin että se olisi lopulta tehnyt kaupat 19tmk hintaan, ja harmitti aivan älyttömästi etten lähtenyt tarjoamaan...

    rännärillä kävin samoihin aikoihin koeajamassa korinvaihto 628:a, joka tosin oli aika huono, varsinkin verraten siihen 535:n, joten se jäi sinne rännärille. Muistan kuitenkin hyvin elävästi kuinka siellä lauttasaaren hallin nurkassa oli hirveän pälykerroksen alla aito avomallinen, violetti E30 M3. Yllättäen se ei ollut kilvissä... Olisi siihen aikaan maksanut omaisuuksia sen kilvittäminen.

    kolmas muisto liittyy kaikkien autonostajien Raamattuun, nimittäin keltaiseen pörssiin. Olin silloin 90-luvun lopussa töissä huoltoasemalla, ja perjantaiaamuisin ekana luin kepön myynti-ilmot. Tilaajillehan kepö tuli jo torstaina joten siten vakiotilaajilla oli aina yhden päivän etumatka. Mutta siis: Eräänä aamuna siellä oli myynnissä E21 323, ekalta omistajalta, musta, km-lukemaa en muista. Mutta hintapyyntö oli muistaakseni 3000mk! Soitin myyjälle siit istumalta, joka kertoi että auto oli ollut appiukkovainaan ja että se oli myyty jo heti torstaina ja että soittajia oli ollut toistakymmentä. Arveli että ilmeisesti oli myynyt auton "aika halvalla"...

    no, se siittä, täähän ei topicin aloittajan tarinaan liity joten jääköön OT nyt tähän.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      #32
      Originally posted by bayerman View Post
      Topicin aloittajankin olen kerran tavannut kun katseltiin e21 323i 2,8 hylsyä, mikä luultavammin on paalattukkin jo.. Vanhojen muistelu on aina mukavaa
      Tein tästä ihan oman vastauksen alla olevan kadonneen auton vuoksi.

      Taisi olla Hyvinkään suunnalla kun tavattiin? Fjord- tai vastaavan värinen laite. Ei ollut aito ALPINA, vaan noita Saksasta tulleita B6 kansanreplikoita, mutta M30B28 leimattuna rekisteriotteeseen. Olisiko ollut se yksilö, jonka aikoinaan olin käynyt Bemaristilehteen -95 Turun ylioppilaskylässä kuvaamassa. Kilpi TTA-jotakin? Kotikylän Jounille kai sitä käytiin katsomassa varastetun rakennetun tilalle uudeksi aihioksi.

      Se Jounilta varastetu onkin ikuinen mysteeri. Kaivakaa muistilokeroitanne jos joku alla kirjoitetusta herättäisi joitakin muistoja. Jouni oli käyttänyt Saksata tuodun ALPINA C1:n raaka-aineiksi autoon, jossa Suomi E21 323i sai viiatun M20B25-koneen ja automaattilaatikon.BMW katosi Ruskolta, Turun kupeesta eräänä talviaamuna vuosituhannen vaihteessa eikä ole koskaan löytynyt. Ei autona eikä osina.

      Tuntomerkkejä, joden perusteella auton tai osat nähdessään tuntee 15 vuoden jälkeenkin:

      - Metallin siniharmaa väri (huono maali, siististi tehdyt paikkamaalaukset suorin rajauksin tummemmalla)

      -Viritetty M20B25. Erikoisuutena K-Jetronic-ruiskut, mutta M20B25 yksiosainen avarrettu imusarja. Marteliuksen peltisarja. Koneesta jarrutettu Harisella 196hv takapyöristä. Kampiakselin etupäässä oi jo valmiina paikoillaan alumiininen hammashihnan pyörä tulossa olevaa remmiahdinta varten.

      -Mercedes Benzin 4-vaihteinen automaatti. Luit oikein. Jouni on pohjimmiltaan Mersumies ja asensi 3HP-22:n tilalle kestävämmän Mersun automaattilaatikon. Jos tekniikkapaketin on jossain nähnyt, on outo laatikko voinut kiinnittää huomion.

      -Haponkestävästä tehty pro-tasoinen pakoputkisto sarjoilta taakse asti. Peltisarjan jälkeen yhteen 2,5"-putkella. Taka-akselin ylityksellä jako kahteen ja ulostulot kuin orkkisputkissa auton takakulmissa.

      -Vanteet .... edit: autossa EI ollutkaan Alpinan vanteita kadotetssan vaan talvirenkaat

      -Sisustassa ALPINA C1-mallin sporttipenkit ALPINAN 70luvun raitakankaalla. Kuvat vastaavista penkeistä alla

      -Turvavöinä C1:stä kuusipiste vyöt (punaiset?), joissa pehmuste-tyynyt ALPINA -tekstein

      Auto katosi varhain aamulla seitsemän maissa noin vuonna 2000. Jounin talli oli niinä vuosina Viherkosken vanhassa kaupassa. Rakennus on yhä käytössä Ruskolla: vihreä suuri puurakennus Vahdontien vasemmalla puolella Ruskolle tultaessa ensimmäisessä kylässä lentokentän kiitoradan päädyn jälkeen. Trailerikauppa näyttä pihassa olevan nykyisin ja Kebab-ravintola. Tuolloin talossa oli lounasravintola, joka oli auki aamukahviaikaan. Pihaan oli tullut beigen värinen 2-lamppuinen (315/316) E21 ilman rekisterikilpiä. Kaksi miestä, pitkä honkkeli ja toinen pyylevämpi olivat kyselleet kiinteistössä Bemareita rakentelevan kaverin kotiosoitetta ja valitettavasti sen saaneetkin. Auto lähti samana aamuna Ruskon keskustasta rivitalon autokatoksesta. Menikö lähtevään Ruotsinlaivaan vai purettiinko osiksi myyntiin? Makaako jonkun halli/tallin/ladon perukoilla yhä? Jos jotakin olet nähnyt, kuullut tai muistat nuorena mopopoikana näkemäsi oudon jutun, anna vinkki! Palkkio on yhä voimassa.



      Last edited by 9313juha; 08-09-2015, 11:08.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • 9313juha
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1272
        • Ratissa vuodesta 1968

        #33
        Originally posted by BeamR View Post
        Muistan kuitenkin hyvin elävästi kuinka siellä lauttasaaren hallin nurkassa oli hirveän pälykerroksen alla aito avomallinen, violetti E30 M3. Yllättäen se ei ollut kilvissä... Olisi siihen aikaan maksanut omaisuuksia sen kilvittäminen.

        kolmas muisto liittyy kaikkien autonostajien Raamattuun, nimittäin keltaiseen pörssiin. Olin silloin 90-luvun lopussa töissä huoltoasemalla, ja perjantaiaamuisin ekana luin kepön myynti-ilmot. Tilaajillehan kepö tuli jo torstaina joten siten vakiotilaajilla oli aina yhden päivän etumatka.

        no, se siittä, täähän ei topicin aloittajan tarinaan liity joten jääköön OT nyt tähän.
        Mihinköhän tuo Jukin aito M3 Cabrio on kulkenut?

        En olisi KePö-juttua osannut paremmin kertoa. Vaikeaa on netin aikana ymmärtää tuo etumatkan tärkeyden merkitys. Mobilisti-lehti taitaa tulla tilaajalle enen kuin irtomyyntiin yhä? Hakureissut Hampuriin ajoitettiin aina siihen, että sikäläinen ilmaisilmoittelulehti ilmestyi tiistaiaamuna. Su iltana Naantalista (auto ilmainen) yli ja maanantaina työpäivn jälkeen oii Helsingborgissa. Sitten Tanskan läpi ja Puttgardenin lautalla Saksaan. Yötä vasten Hampuriin Mäkkärin tmv. parkkipaikalle nukkumaan. Aamun sarastaeesa aamupala ja-pesu Mäkkärillä, lehtikioskille ja kolikkopuhelimeen. Ja aina löydettiin itsemme Reperbahnin kulmilta kun halvimmista E24-romuista soiteltiin. Niilä miehillä oli paksut kultakorut ja isot koirat.

        Eipä OT:ta ollut lainkaan vaan juurikin hyvää sen saman ajan kuvaa, jota tässä topikissa on tarkoitus piirtää. Kiitos noista muistoista.
        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

        Comment

        • *Kaide
          Moderator
          • Nov 2002
          • 3234
          • HELLsinki

          #34
          Muistelisin että M3 Cabrio oli jollain forumilaisella joku vuosi sitten, Heguli tai Heguli31, tai jotain sinne päin. Sisusta oli uusittu kokonaan Khrelixillä.
          Kävi joskus nick jannmanillakin, en ole varma.

          Loistava topic muuten...

          Lämpimiä muistoja 90-luvulta Leppäsuon Shellillä autokansa kokoontui.
          Rafulla silloin BEM-300, Haverisella Manta tai Ascona....

          Kävin joskus Viiskulman tallilla (missä BLE rakennettiin) kun Jacek purki E21 320 jossa tehdastilauksena 323i putkisto ja valkoinen täysi nahkasisutus, kojelautaa myöden.
          Ei kannattanut silloin veroja maksella joten purkuun meni...
          Last edited by *Kaide; 06-09-2015, 11:01.
          E9, E21, E46/5, G01

          Comment

          • 9313juha
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1272
            • Ratissa vuodesta 1968

            #35
            Originally posted by Juhis View Post
            Ajattelin että sopisi topicin aloittajan muisteloihin hyvin: http://s11.photobucket.com/user/Stah...?sort=4&page=1
            Oivoi! Tulipa tuokin merkkihistoriikki silloin aikoinaan kirjoitettua. Ihan hyvä runko vieläkin aiheeseen perehdyttämiseen. Kaikkitietävä en missän nimessä ole. Löytyy paljon aisoita, jotka joku muu osaa ja tietää noista autoista minua paremmin. Tuli kuitenkin tuon oman ekan kanssa otettua niin syvällinen tuntuma E24:siin, että hiukan värittäen olen varmaan vuosien saatossa unohtanut enemmän E24-tietoa kuin moni ehtii koskaan oppimaan. *tähän sellainen valtava henkseliäpaukuttava hymiö*


            Originally posted by Juhis View Post
            Täytyy kaivaa varastosta vanhat Bemaristi lehdet 1990- ja 2000-luvun taitteesta ja muistella vähän vanhoja aikoja. Siellä on hyvin mielenkiintoista tekstiä tekniikan- ja korinvaihdoista. Kirjoittajina löytyy varsin tuttuja nimimerkkejä sekä suorat syyt BMW Tuning Club of Finlandin perustamiseen.
            Nyt ollaan jännän äärellä. Jumalauta oli se aikaa kun sihteerin, varapuheenjohtajan ja lopuksi puheenjohtajan palstoilla sai suitsea korvaamattomia harrasteen tietopankkeja ja lehden keskeisiä kirjoittajia, joittei ihimisiä osoitettaisi sormella ja tuomittaisi erilaisia tapoja harrastaa. Siihen päälle puhelinkeskustelut ja sadat ryhmä- ja kahdenkeskeiset meilit. Peli oli aika kovaa toisinaan. Rapa lensi, taposta istuvan serkkupojan vierailulla uhkalltiin, maahantuojalle kanneltiin. U name it, been there. Right in the eye of the storm. Minun linjani oli taustani mukainen: olin korinvaihtoni tehnyt ennen kerhoon ja harrastajiin tutustumista ja ymmärsin muutakin harrastamista kuin runkonmeroiden keräämistä ja MR-kilpien kiilloittelua. Taisi jossain vaiheessa MaSa:nkin kanssa olla joku jakso ettei soiteltu lainkaan toisllemme. Ainakaan selvinpäin Vuodet vierii, miehet pehmenee, autot samoin. Kesällä kävi kylässä pilkunpäälle E24:sellaan yhdeksän vuotta Baijerissa asunut veijari, jonka ihan oikeasti yhdessä vaiheessa noina vuosina menasin menettää rinnaltani. Muistellaan noita aikoja, mutta tehdään se niin, ettei kellekään tule paha mieli olleista ja menneistä.

            Laita kuvina jutun pätkiä vanhoista Bemaristeista esiin Juhis. Kuin myös muut Tuning Clubin alkuhemmot muisteluja kehiin tähän. Minua oikeasti kiinnostaa ne ajatuskulut ja tapahtumat, jotka BTCF:n pystyttämiseen johtivat kun kerran itse Suomen BMW Kerhon puolella sitä rapaa visiiriin otin. Sen tässä kehtaan tunnustaa, että minä olin se, joka piti huolen, että maahantuoja BMW Suomi Oy myöntää BMW-nimen ja logon käyttöoikeuden jatkossakin vain ja ainoastaan Suomen BMW-kerho ry:lle. Siinä ei ollut mitään BTCF:ää vastaan. Se oli puhdas liiketoimi, omien kaupallisen etujen turvaamista.
            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #36
              sutii... Mulla oli ysärillä D-kadetti, jossa oli tehdaskattoluukku ja SR:n mittaristo, ja ykskutosta ahdisti KAKSI dellorton tuplaa (ei muuten toiminut ikinä kunnolla). Kori vaan oli toivottoman mätä varsinkin takahelmoista, niin hain haveriselta helmasarjan jolla sai helmaruosteet piiloon

              no, paaliinhan se pa*kakasa lopulta päätyi kun oli niin laho. Sen jälkeen aloin katselemaan sitä vähäistä bmw-tarjontaa mitä suomessa oli. Tosin päädyin ajamaan carina II:lla
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #37
                Originally posted by 9313juha View Post
                Taisi jossain vaiheessa MaSa:nkin kanssa olla joku jakso ettei soiteltu lainkaan toisllemme.
                Ei pidä paikkaansa. Joskus vain on aikoja ettei ole tähdellistä asiaa. Erityisesti muistan yhden keskustelun ja siihen liittyneen edistymisesi opiskeluissasi, onnittelut todellakin tulivat paikasta jossa minulla on kuulemma kivi

                Originally posted by 9313juha View Post
                Vuodet vierii, miehet pehmenee, autot samoin.
                Miehet ei pehmene, autot on tosin pehmenneet jo E36:sta lähtien.

                Originally posted by 9313juha View Post
                Sen tässä kehtaan tunnustaa, että minä olin se, joka piti huolen, että maahantuoja BMW Suomi Oy myöntää BMW-nimen ja logon käyttöoikeuden jatkossakin vain ja ainoastaan Suomen BMW-kerho ry:lle. Siinä ei ollut mitään BTCF:ää vastaan. Se oli puhdas liiketoimi, omien kaupallisen etujen turvaamista.
                Yksi hienoimmista (harraste)ratkaisuista silloin. Tietyissä piireissä jopa kirskuvaa hammasten kiristelyä ja vihlontaa aiheuttanut episodi on nykyään painunut mammanpoikamarginaalin märehdittäväksi. Hyvä niin.

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by BeamR View Post
                  sutii... Mulla oli ysärillä D-kadetti, jossa oli tehdaskattoluukku ja SR:n mittaristo, ja ykskutosta ahdisti KAKSI dellorton tuplaa (ei muuten toiminut ikinä kunnolla). Kori vaan oli toivottoman mätä varsinkin takahelmoista, niin hain haveriselta helmasarjan jolla sai helmaruosteet piiloon

                  no, paaliinhan se pa*kakasa lopulta päätyi kun oli niin laho. Sen jälkeen aloin katselemaan sitä vähäistä bmw-tarjontaa mitä suomessa oli. Tosin päädyin ajamaan carina II:lla
                  Mulla silloin 90 luvun alussa B Ascona jossa 2.2 litrainen ruiskukone. Muurala Motorsissa rakennettu ja oli ENEM:in nokkaa yms. Noin 190 heppaa pyöräteho. Dynotettu jossain, ei muistu enää mieleen ja paprut meni auton mukana kun mokoman möin. Oli 5v Getragia ja lukkoperää. Kulki siihen mailman aikaa todella kovaa.

                  Bemarikärpänen puraisi jo aiemmin mutta ei opiskelijalla riittänyt rahat sellaiseen vielä silloin kun kortin sai -93. Tädillä oli 80 luvulla hopeinen 2002 jolla pikkupoikana oli kiva käydä ajelulla.
                  Faija yritti ostaa aikoinaan kahta kolaroitua e30 AVK:lta joista olisi tehnyt yhden. Molemmat valkoisia ja toinen perämällätty orkkisluukulla ja sporttinahoilla, toinen paha keulamälli mutta peräpään osat ehjät.

                  No, joku kovempi harrastaja ehti ennemmin ja noi meni sivu suun.

                  Myöhemmin faija osti Kari Kairamon (ex Nokia pääjohtaja) e28 528iA:n joka mulla nykyään tallessa.
                  Attached Files
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • 9313juha
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1272
                    • Ratissa vuodesta 1968

                    #39
                    Originally posted by Robi View Post
                    Myöhemmin faija osti Kari Kairamon (ex Nokia pääjohtaja) e28 528iA:n joka mulla nykyään tallessa.
                    Ristuksen kalsonki sentäs! Siinä on autolla henkilöhistoria. Onko tuosta topikki jossakin?

                    Kairamon kohtalo toi mieleeni huhun, joka kiersi Turun seudulla -80-luvun puolivälin jälkeen ajaessani vielä Saabilla. Tunsin kyllä E28 Bemarin korimallin hyvin napurin autoista. Siksi muistan tarkaan sellaisen auton olleen kyseessä. Tarina meni niin, että metsästä oli löytynyt uudehko sellainen auto. Ainoa päälle päin näkyvä vaurio oli pieni reikä katossa. Sisällä sitten oli hiukan enemmän sanottavaa, kun siellä oli kuskin penkillä heppu, jonka itse leukansa alta ampuma luoti oli katon puhkaissut. Hepun seurana kuumana kesänä oli niin paljon matoja, ettei autosta sisustan osalta enää autoa voinut tehdä. Koskaan en ole kuullut oliko tarina tosi vai urbaani huhu, mutta hyvin se mieleen jäi.
                    Last edited by 9313juha; 06-09-2015, 12:58.
                    "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #40
                      Originally posted by Robi View Post
                      Myöhemmin faija osti Kari Kairamon (ex Nokia pääjohtaja) e28 528iA:n joka mulla nykyään tallessa.
                      tästä lisää tietoa kehiin! Oliko ko. auto Kairamolla ns viimeisenä autona vai milloin tätä piti?

                      kuvia lisää?
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by 9313juha View Post
                        Ristuksen kalsonki sentäs! Siinä on autolla henkilöhistoria. Onko tuosta topikki jossakin?

                        Kairamon kohtalo toi mieleeni huhun, joka kiersi Turun seudulla -80-luvun puolivälin jälkeen ajaessani vielä Saabilla. Tunsin kyllä E28 Bemarin korimallin hyvin napurin autoista. Siksi muistan tarkaan sellaisen auton olleen kyseessä. Tarina meni niin, että metsästä oli löytynyt uudehko sellainen auto. Ainoa päälle päin näkyvä vaurio oli pieni reikä katossa. Sisällä sitten oli hiukan enemmän sanottavaa, kun siellä oli kuskin penkillä heppu, jonka itse lakansa alta ampuma luoti oli katon puhkaissut. Hepun seurana kuumana kesänä oli niin paljon matoja, ettei autosta sisustan osalta enää autoa voinut tehdä. Koskaan en ole kuullut oliko tarina tosi vai urbaani huhu, mutta hyvin se mieleen jäi.
                        Tarina tavallaan tosi, auto johon Kairamo ampui itsensä oli hänen samaan aikaan omistama Volvo. Tää e28 oli vuosia seisomassa jossain kuolinpesän hallussa ja sitten eräs tuttavani sai sen haalittua itselleen. Auto läpikäytiin silloin ja ylimaalattiin alkuperäisellä Bronzitbeige metallic värillä. Autossahan on siihen mailman aikaan suomi-autoksi älyttömät varusteet. -84 e28, sähköpenkit, sähköluukku, ilmastointi, lukkoperä, pronssinväriset lasit sähkösäädöin x4 yms yms.

                        Faija sairastui 2004 ja auto jäi seisomaan. Jotkut muksut sitten päätti hieman rikkoa sitä ja nyt se on mulla tosiaan tarkoituksena tehdä uusiksi. Tehdään topikki sitten kun sen aika koittaa.
                        Last edited by Robi; 06-09-2015, 13:10.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by 9313juha View Post
                          Sulla on se onni, että saat tehdä toisessa sukupolvessa. Sen merkityksen ymmärtää vasta vuosien myötä.
                          Tämä on totta. Ei tarvitse mennä kauhean montaa vuotta taaksepäin, kun vielä oli faijan kanssa pienimuotoista valtataistelua siitä, kumpi on se kuka tietää. Pahinta oli ns. siirtymäkausi, kun oli itse jo jonkin aikaa puuhaillut.

                          Pitkälle yli kolmekymppiseksi piti munkin kasvaa ennen kuin päästiin siihen tilanteeseen että kumpikin kunnioittaa kumpaakin omalla tavallaan, ja kumpikin uskaltaa kysyä toiselta neuvoa.

                          Se kunnioitus on aina mulla toki ollut, mutta kauheen kauaa sitä ei ole uskaltanut sanoa ääneen. Enkä voi kuin kiittää siitä ruiskeesta, minkä olen isältäni ja kummisedältäni saanut. Ja siitä että taluttivat mut autoharrastuksen pariin. (Kummisetää en ikinä vienyt nollakakkosen kanssa ajelulle... jäi vaivaamaan. Mutta taidan korjata tilanteen E30illä.)





                          Originally posted by 9313juha View Post
                          Olen alkuvaikutteet imenyt jenkeistä, diggaillut Ladoja (niitä nelilamppuisia ralliratilla ja varvikellolla) jo silloin kun meidän miehillä niitä uudehkoina oli, rakentanut Bemareita, ajanut 15 vuotta hääkyytejä Tshaikoilla ja ollut Suomen BMW-kerhon puheenjohtaja käyttöautonani Opel Omega. Mikään ei ole hauskempaa kuin hämmästyttää ennakkoluulojesa vankeina olevia ihmispoloja.

                          Yksi suuri vaikuttaja harraste-elämässäni oli Pekka Leino. Hänen harrastefilosofiansa teki vaikutuksen jo mopoikäisenä. Rakennettuaan pöydät putsanneen Street ShutTle -69 isolohk- Vettensä Ruotisssa sai hän Suomessa arvostelua auton keulaan istutetuista BMW E21-mallin etuvilkuista. "Jos Mossen vilkut olisivat istuneet paremmin, olisin ottanut ne" kuittasi hän asian Veekasin artikkelisarjassa autostaan vuodenvaihteessa -83/-84.
                          Tekijät jää mieleen, teki ne sitten mitä vaan. Ja jos aina tekis sitä mikä miellyttää kaikkia, niin olis rivikansalainen.
                          Jossain Sammakko-Porsche 911sen korisarjassa oli muuten nollakakkosen etuvilkut väärinpäin käännettynä.




                          Originally posted by 9313juha View Post
                          Ihan kuin muistaisin tuollaisen 164-keulaisen Volvon. 2D 164 WTF! meni ajatuskulku silloin.


                          Mä myin tämän mun veljelle. Se oli ollut sillä lainassa ja se ajoi sen Nummen nuorisotalon ränniä päin ku oli just saanu kortin.. joten sille tuli pakkorako se ostaa. Itse olin rahan tarpeessa kun olin just ostanut Stockmann-autosta IS-Sierran 55000markalla. Oli siis hetkellisesti motivaatio pois tuosta autosta, ja mälläys nyt toki vielä latisti tunnelmaa.

                          Se puuhasi sen kanssa muutaman vuoden, osti osiakin aika lailla siihen. Sitten silläkin tuli tunnit täyteen. Oli kuulemma niin mätä että ei ollut muuta vaihtoehtoa kun paalata se, salaa, kysymättä multa asiasta. Aika paljon on miggilankaa sulatettu sen jälkeenkin.

                          Ei olla puhuttu siitä asiasta sen jälkeen. Harmittiko, hmmm?:think Jos tuo olis jätetty johonkin puun alle makaamaan, niin olisin saattanut sen jo sieltä hakea.. kukatietää.


                          Originally posted by 9313juha View Post
                          Muistatko tuon ammoisen BMW-kilpakumppanisi auton väriä? Jos E12, niin varmasti joku muistaa kun kysellään.
                          Se oli valkoinen.
                          Last edited by Mörökölli; 06-09-2015, 13:37. Reason: pienensin kuvaa
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            #43
                            Kukas muuten otti Turun Dieselin risteyksessä auton punaisen nollakakkosen kylkeen todella syvälle, joskus 90-luvun lopulla? Saavuin paikalle juuri kun se oli tapahtunut. Nollakakkonen taisi ajaa pakalta halisiin päin, ja liedosta päin tuleva auto osui siihen.


                            Sekin auto usein pyöri turun ympyröissä, ennen sitä tapahtumaa. Siitä tuskin enää autoa tehtiin...
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by *Kaide View Post
                              Muistelisin että M3 Cabrio oli jollain forumilaisella joku vuosi sitten, Heguli tai Heguli31, tai jotain sinne päin. Sisusta oli uusittu kokonaan Khrelixillä.
                              Kävi joskus nick jannmanillakin, en ole varma.
                              Lie sama auto, joka on Salossa vaikuttavalla foorumilaisella nykyään. Harmaalla nahalla verhoiltu. Hieno auto.


                              Noilla takanahoilla pääsin tukka lepattaen suihkuun hotellille Saksalaisessa mäkimaisemassa. Jäänyt mieleen. ei eniten auton takia... vaan siksi että olin sinä aamuna yli kymmenen vuoden jälkeen taas sinkku.
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                #45
                                Originally posted by BeamR View Post
                                tästä lisää tietoa kehiin! Oliko ko. auto Kairamolla ns viimeisenä autona vai milloin tätä piti?

                                kuvia lisää?
                                Heikosti mokomasta kuvia mutta tässä nyt vielä yksi.
                                Attached Files
                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎