Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mörökölli
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 1735
    • Turku

    #46
    Originally posted by Robi View Post

    Myöhemmin faija osti Kari Kairamon (ex Nokia pääjohtaja) e28 528iA:n joka mulla nykyään tallessa.
    Tämä vetää aika sanattomaksi.
    www.nenifab.com

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      #47
      Originally posted by Mörökölli View Post
      Tämä vetää aika sanattomaksi.
      Kyllä löi Robi sellaisen kortin pöytään, että jäi pinon päälimmäiseksi.

      Ketjuhan ihan kerjää kuvalaatikoideni etsimistä varastosta. Urpo Lahtisen uutena ostama valkoinen -77 633CSi tuli parikymmentä vuotta sitten kuvattua. Muutaman vuoden auton tietä suttarilta toiselle seurasin. Viimeksi oli jossakin Sipoon suunnalla vuosituhannen vaihteessa peltitöiden kohteena. Tunteeko kukaan autoa?
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #48
        Originally posted by 9313juha View Post
        Kyllä löi Robi sellaisen kortin pöytään, että jäi pinon päälimmäiseksi.

        Ketjuhan ihan kerjää kuvalaatikoideni etsimistä varastosta.
        Näin on.


        Leise ist Scheisse
        Last edited by nullzwei; 06-09-2015, 14:20.

        Comment

        • escortmk2
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 359
          • halikko

          #49
          Mites sen nimimerkki Jacek:n oikeen kävi siin tsunamissa, ku muistaakseni olisi nimi ollut eloonjääneiden listassa?

          Vanhassa koneessa kun saan netin toimimaan, ni täytyy pistää kuvia vanhoista autoistani
          BMW 740IA 1993
          BMW 530D E61

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #50
            Pannaampa omalta osalta kans muistelot ketjuun. Kaikki alkoi Herran vuotena 1998 ku kaverilta ostin siihen aikaan hintaan 18000mk vuojen 83 323i:n
            -99 tammikuussa lähin armeijan harmaisiin ja auto jäi seisomaan silloisen työpaikan parkkipaikalle kempeleeseen sillä lopputuloksella että autosta lähti vorojen mukaan kaikki vähänkään arvokas. Mukaanlukien: recaro sportti sisusta, ratti, levikkeet, spoilerit jne. Tuon jälkeen motivaatio kuoli kirjaimellisesti ja möin auton muutaman tonnin hintaan. (oisko ollu pari kolme tonnia)
            Rekkari oli ARC-633 ja pirssi tuli limingan lakeuksille Raahesta. Ainoa olemassa oleva kuva on ollu jonku aikaa scannattuna versiona täälläki jonka perusteella T3:sen kans kerran pähkäiltiin onko Laihian kauttakulkua ollut, sillon ei rekkaria ollut nyt on. Liikenteessä tämä tuskin enään on. Oli melko haprakassa kunnossa jo 2000luvun taitteessa.
            Tässä vielä se foto:

            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1485

              #51
              Originally posted by BeamR View Post
              tästä lisää tietoa kehiin! Oliko ko. auto Kairamolla ns viimeisenä autona vai milloin tätä piti?

              kuvia lisää?
              Voi olla että oli viimeisiä, mutta itse tein aikanaan Tampereella kauppaa (autoliike, nimeä en muista) 320i E30 Touringista vm. -88. Tämä tapahtui n. 92-93. Touring ehti olla Kairamolla vain joitain kuukausia. Ei tullut ostettua.
              Last edited by JNIJNI; 06-09-2015, 20:09.
              G21 LCI 330e xDrive 2022
              E93 M3

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #52
                Originally posted by nullzwei View Post
                Miehet ei pehmene, autot on tosin pehmenneet jo E36:sta lähtien.


                Tästähän eskaloitui kertaheitolla foorumin mielenkiintoisin ketju.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #53
                  Originally posted by JNIJNI View Post
                  Voi olla että oli viimeisiä, mutta itse tein aikanaan Tampereella (autoliike, nimeä en muista) 320i E30 Touringista vm. -88. Tämä tapahtui n. 92-93. Touring ehti olla Kairamolla vain joitain kuukausia
                  taisi kairamo olla siis merkin miehiä...
                  Originally posted by r.w. View Post


                  Tästähän eskaloitui kertaheitolla foorumin mielenkiintoisin ketju.
                  +1!
                  varsinkin kun oma autokortti-ikä osui siihen ysärin puoleenväliin ja iltaisin bongailtiin mm. BEM-300:a tietäen että siinä menee kylän kovin rassi.
                  vaikka olihan niitä helmipelejä muitakin noppasuolla; puolitutun gunmetal-värinen ke20 kutitellulla koneella, yhden hurjan skyline (joo, oli niitä jo ennen autoveromuutosta ja jdm-tuonnin yleistymistä), saman herran typhooni (jonka joku lauhdutin hieman hikoili kerran Tapiolan Esson pihaan) ja monta muuta härveliä. Mieltä kutkuttavin peli oli kuitenkin erään herrasmiehen T3-caravelle, johon oli vaihdettu possun tekniikka. On ainoa caravelle jonka olen nähnyt jättävän molemmista takapyöristä 10m mustaa raitaa.

                  eräs sankari tankkasi vahingossa kiisseliä 1502:n (vai oliko 2002, en muista enää) tankkiin, jonka jälkeen sitä ei enää saanut ikinä toimimaan kunnolla. Koulukaveri osti ekaksi autoksi e21 315:n, jonka alusta oli niin loppu että kun leppävaarassa ajoi töyssyyn niin Tapiolan essolla ehti jiomaan puoli kuppia kahvia ennen kuin auto lopetti heijaamisen. Talvisin treenattiin Mankkaan lumenkaatopaikalla hankirallia, hieman tosin tuli välillä jännäkakkaa kun vastaan tuli yön pimeydestä yhtäkkiä kuorma-auto lumikuorma päällä. Meillä oli tuohon aikaan neliveto-pickup (rehti neliveto napalukoilla ja alennusvaihteilla, citymaastureista ollut kukaan silloin vielä nähnyt edes pahaa unta), joten talviaikaan puhelin aika usein soi yöaikaan kun jollain oli taas ollut "omat kädet ja vatasen jalat" ja sai vastata puhelimeen kuten honda-mies nykymainoksessa: "minä tulen".
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • 9313juha
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1272
                    • Ratissa vuodesta 1968

                    #54
                    Originally posted by BeamR View Post

                    yhden hurjan skyline (joo, oli niitä jo ennen autoveromuutosta ja jdm-tuonnin yleistymistä), saman herran typhooni (jonka joku lauhdutin hieman hikoili kerran Tapiolan Esson pihaan) ja monta muuta härveliä.
                    Tuolle hurjalle juuri viime sunnuntaina soittelin. Pannaas vielä tämmöinen lisäkortti pöytään:

                    Onko palstalla mukana veijareita, jotka viime vuosisadan lopulla olivat mukana sf.netin autoryhmissä, eli nyysseissä. Aikana ennen toimivia webfoorumeita autohullut liekittävät noissa ryhmissä toisiaan. Sieltäpä se on tuttu tämä Skyline-hurjakin alunperin.
                    "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #55
                      Originally posted by 9313juha View Post
                      Tuolle hurjalle juuri viime sunnuntaina soittelin .
                      mä olen sen verran juniorimpaa ikäpolvea että lähinnä olin ringissä kuulemassa tarinaa tuolloin, mutta muistan hyvin hetken kun skyllestä raotettiin konepeltiä Esson pihalla niin että pääsi näkemään "hirviömoottorin josta otetaan japanissa tuhat heppaa", kuten vanhemmat aatetoverit asiaa hehkutti. Ja olihan se jotain mille ei siihen maailmanaikaan ollut suomessa oikein mitään kilpailijaa.

                      ajankuvana:
                      espoonlahdessa pyöri yksi (silloin uusi) vihreä E38 740i beigellä nahkasisustalla, ja muistan monesti miettineeni että "kunpa olisi joskus tuollaiseen varaa". Seiskoja kun ei ollut juuri edes tarjolla käytettynä koska uutena niitä ei montaa vuodessa myyty, ja jos niitä joskus oli tarjolla niin hinnat oli aivan astronomisia riippumatta kunnosta ja iästä. Lisäksi kaikki pelotteli että "ne on niin monimutkaisia autoja ettei niitä osaa kukaan korjata ja korjaaminen maksaa omaisuuksia".

                      tuollainen skylle oli siis siihen aikaan parikymppiselle yhtä eksoottinen kuin nasan avaruussukkula.
                      Last edited by BeamR; 06-09-2015, 20:41.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #56
                        Tämän yhden hurjan Skylinellä ja Typhoonilla tuli aikoinaan 2000 alussa suoritettua koeajotkin. Molemmat pelit oli tuttuja silloisen duunin kautta. Varsinkin skyline oli sellainen wow juttu kokea livenä kun näitä oli vaan nähnyt joissain autolehdissä aiemmin.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • 9313juha
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1272
                          • Ratissa vuodesta 1968

                          #57
                          Originally posted by BeamR View Post
                          mä olen sen verran juniorimpaa ikäpolvea että lähinnä olin ringissä kuulemassa tarinaa tuolloin, mutta muistan hyvin hetken kun skyllestä raotettiin konepeltiä Esson pihalla niin että pääsi näkemään "hirviömoottorin josta otetaan japanissa tuhat heppaa", kuten vanhemmat aatetoverit asiaa hehkutti. Ja olihan se jotain mille ei siihen maailmanaikaan ollut suomessa oikein mitään kilpailijaa.

                          tuollainen skylle oli siis siihen aikaan parikymppiselle yhtä eksoottinen kuin nasan avaruussukkula.
                          Kyllä Henri yleisönsä osaa ottaa. Nyysseissä parhaimmillaan juttu oli niin villiä, ettei suurin osa Hyvinkään pohjoispuolella tänä päivänäkään taida uskoa miehen olevan tosi eikä koominen nettitrolli. Tuon GT-R 32:sen varsinainen pihvi oli se. että auto oli Henrin toimesta Suomessa 1990-luvulla muutettu LHD:ksi. Siihen maailman aikaan kaikki muut maailman GT-R:t oli RHD. Auto kävi välillä ulkomailla show-käytössä, mutta on nyt ostettu takaisin kotiin Suomeen.
                          Last edited by 9313juha; 06-09-2015, 20:55.
                          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #58
                            Joku saattaa muistaa Espoossa mulla -95->99 olleen mintunvihreän "California looker" kuplan. Sillä tuli pyörittyä kaikki cruisingit sun muut kissanristiäiset. Auto oli ensin persikanvärisenä ja silloin Vauhdin Maailman aukeaman kokoisessa kuvassa kun siinä esiteltiin ko rakentelusuuntaa. Sittemmin väri vaihtui mintun vihreäksi ja sillä käytiin -95'vetämässä varttia kiikalassa. Oli siihen aiaan virallisissa papereissa suomen toiseksi nopein vaparikupla. Mokomalla sai lähteä suht varovasti liikeelle kun pitoa riitti niin nosti vielä kolmoselle vaihdettaessa keulaa. 2.1 litranen kone kuivasumppuvoitelulla jne.
                            Last edited by Robi; 06-09-2015, 21:03.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #59
                              Originally posted by Robi View Post
                              Joku saattaa muistaa Espoossa mulla -95->99 olleen mintunvihreän "California looker" kuplan. Sillä tuli pyörittyä kaikki cruisingit sun muut kissanristiäiset. Auto oli ensin persikanvärisenä ja silloin Vauhdin Maailman aukeaman kokoisessa kuvassa kun siinä esiteltiin ko rakentrlusuuntaa. Sittemmin väri vaihtui minntun vihreäksi ja sillä käytiin -95'vetämässä varttia kiikalassa. Oli siihen aiaan virallisissa papereissa suomen toiseksi nopein vaparikupla. Mokomalla sai lähteä suht varovasti liikeelle kun pitoa riitti niin nosti vielä kolmoselle vaihdettaessa keulaa. 2.1 litranen kone kuivasumppuvoitelulla jne.
                              oliko se ihan kilvissä asti? Muistan yhden persikan tms värisen, joka oli siirtareissa kuulemma koska siihen oli turha yrittää leimaa konttorilla koneen takia. Muistan vaan että lähti joskus otaniemen nesteeltä suht vihaisesti.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #60
                                Tuon kuplan muistan joskus vm:ssä nähneeni, sillon ajokortti ikää odottava teini katteli sitä housut märkänä.

                                On hieno ketju kertakaikkisen hieno. Kepö aikaa itekki eläneenä ei voi ku haikein mielin muistella miten haastavaa oli joitaki osia hankkia.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎