Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #76
    Originally posted by BeamR View Post
    vaaleansininen, oettinger-tarroilla jos en väärin muista, neliskanttiset tuplavalot. Pk-seudulla vaikutti 90-luvun lopussa. Omistaja jutteli että motarilla ei meinaa saada latua vasemmalla kaistalla kun kukaan ei ikinä usko että se kulkis kovempaa kuin 110
    melkein sanoisin että tämä kajaanilainen PK seudulla töitä tehnyt omisti kyseisen caravellen tuolloin tai tuntomerkit ja jutut viittaisi samaan autoon. jonkun kerran kyydissäkin tuli istuttua.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      #77
      Originally posted by T3 View Post

      Vois kait sitä jotain muutakin vanhaa vielä mieleen palata, ehkä niistä myöhemmin...
      Kuulisin mielelläni lisää niistä vuoden 2000 kesäkisoissa hihattoman paidan kanssa käyttämistäsi pikkutiukoista farkkushortseista ja mukanasi saunanlauteillekin kantamastasi korinvaihtonuijasta.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #78
        Originally posted by 9313juha View Post
        Kuulisin mielelläni lisää niistä vuoden 2000 kesäkisoissa hihattoman paidan kanssa käyttämistäsi pikkutiukoista farkkushortseista ja mukanasi saunanlauteillekin kantamastasi korinvaihtonuijasta.
        Lisäksi yksi järisyttävä paskanhajuinen takalasintarra ja sen tarina kiinnostaa myös.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #79
          Originally posted by Tonton View Post
          melkein sanoisin että tämä kajaanilainen PK seudulla töitä tehnyt omisti kyseisen caravellen tuolloin tai tuntomerkit ja jutut viittaisi samaan autoon. jonkun kerran kyydissäkin tuli istuttua.
          en tiedä omistajan taustoja, muistini mukaan pyöri noin vuonna -96 kuitenkin Espoossa.

          on tää pieni automaa, ei tarvii kuin pikkasen antaa tuntomerkkejä 20 vuotta sitten pyörineistä ritsoista niin aina löytyy joku joka tunnistaa.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • 327 2*t+ic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209

            #80
            Originally posted by Robi View Post
            Ascona jäi samoihin aikoihin seisomaan ja ostin B Mantan, toki rehti korinvaihto. -79 Asco papereilla oleva -86 GSI joka oli käytännössä täydellinen Manta. Ascosta ei ollut kuin numerot meistetty iskaritolppaan
            Nämä korin/tekniikanvaihdot on kyllä sellaista autohistoriaa, ettei liene montaa asiaa jotka on enemmän arkoja päivänvalolle Tulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..

            Tuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #81
              Originally posted by 327 2*t+ic View Post
              Nämä korin/tekniikanvaihdot on kyllä sellaista autohistoriaa, ettei liene montaa asiaa jotka on enemmän arkoja päivänvalolle Tulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..

              Tuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.
              Joo, nykyinen pomo harrasti silloin aikoinaan korinvaihtoja. Teki älyttömät hillot noilla. Jenkeistä dallaskoppainen mersu ja korinvaihto siihen ja tiliä 100000mk. Juteltiin just pari viikkoa sitten Tammiston toimipisteessä sen kanssa noista korinvaihdoita ja varmasti monelle tuttu.. kaikki korinvaihtajathan tunsi toisensa.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #82
                Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                Nämä korin/tekniikanvaihdot on kyllä sellaista autohistoriaa, ettei liene montaa asiaa jotka on enemmän arkoja päivänvalolle Tulee elävästi 90-luvun loppupuoli mieleen..
                .
                näin. kun katsoo vielä tänäkin päivänä muutamia projekteja niin on aivan varmasti ollut paljon parempi silloinkin että näistä ei ole oikeasti lähdetty rakentamaan mitään vaan ne pelkät numerot ja kirjaimet on vaihtanut iskaritornia.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • 9313juha
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1272
                  • Ratissa vuodesta 1968

                  #83
                  Originally posted by Tonton View Post
                  näin. kun katsoo vielä tänäkin päivänä muutamia projekteja niin on aivan varmasti ollut paljon parempi silloinkin että näistä ei ole oikeasti lähdetty rakentamaan mitään vaan ne pelkät numerot ja kirjaimet on vaihtanut iskaritornia.
                  Mulla kävi tuuri (ajoneuvohistorialla ei) kun löysin kanta-autoksi 528iA:n. Käytännössä autoni oli hyvin lähellä tehtaan 628 CSiA:ta teknisesti, mutta paria vuotta liian aikaista vuosimallia. Korinvaihtoja on aivan laidasta laitaan nähty vuosien varrella. E24-koreja on korinvaihtoina ollut ainakin E12 518 , E12 520, E12 525 ja 528/i, E28 518i, 520i, 525i, 528i ja jopa 524td -mallien päälle leimattuina. Useimmiten todella nopeasti ja huolimattomasti tehtyinä. Niiden hyvä puoli on se, että maassa on melko hyvä varaosapankki E24-osiin kun nuo ovat voittopuolisesti päätyneet jo purkuun.

                  Kuvassa yksi 90-luvun taitteen korinvaihdon loppukohtalo 2000-luvun alussa. 1978 635 CSi hyvillä varusteilla (mm. kattoluukku, 70-luvun keskuslukitus!) oli aikoinaan saanut pohjolan ilmastoon paremmin sopivat E12 520 4-syl paperit ja alustan. Pieni hienosäätö ajobalanssiin oli kuitenkin jouduttu tekemään, eli M90 -mootori + ZF 3HP-22 oli nostettu takasin keulille. Auto makasi rikottavana Itäharjulla Turussa yhden kesän. Ovitiivisteet etc aivan ehjät, paljon pisteosia katon listoissa oli hyvässä kunnossa. Oli muita kiireitä mulla enkä ehtinyt autoon perehtyä ja niinpä syksyn myötä Rujo päätyi kaupungin hylkyautovarikolle Topinojan kaatopaikalle. Sieltä kuva 1. Kouralla lavalle ja lavalta alas, ovitiivisteet ja kaikki muukin soromnoo.

                  Jos joku prokkis elämässäni on vaatinut puhujan lahjoja, niin tämän takaisinveto Kuusakosken sulatusjonosta niitä vaati. Edellytyksenä oli saada auton paperit omiin nimiini. Viimeinen omistaja oli lupaavan niminen firma Twin Profit Oy, jonka takaa löytyi 80-luvun hullujen vuosien turkulainen kiitäjä. Hieman huonommassa hapessa ja habituksessa tosin jo mies tuolloin oli. Jäljitystyössä joutui kiertämään muutamankin hämärän vuokraluukun ja tapaamaan sellaista ammattikuntaa, joita kilpimiehiksi ja saattohoitojohtajiksi talouselämän harmaalla alueella kutsutaan. Allekirjoitusraha oli 30 € ja Jallupullo.

                  Otin talteen mitä löytyi ja muutamakin vaikea pisteosa meni eri entisöintiprojekteihin. Uskokaa tai älkää, mutta esim. takauukun sisäverhouksen hauraita muovipaneeleita löytyi ehjinä 2 tai 3 kpl tuosta Nikusen Ahdin -77 633 CSi -entisöintiin.. M90-sylinterinkansi meni Piispasen Vellun E12 M535I:hin varakanneksi. Hattuhyllyn beiget peitekannet löytyvät nykyään Seppälän Timon YK-autona Suomeen tulleesta 635 CSi:stä. Rumassakin repussa voi olla hyvät eväät ja Kuusakoskikin sai viimein omansa. Auton noutoon lainasin naapurtilan kymppipyörän ja appariksi lähti aikoinaan Zoolandiassakin työskennellyt Tenhon Jari. Sitä oli BMW-harrastus 2000-luvun aamunkoitteessa Suomessa: Haetaan strutsitilan kuormurilla kuussatanen Bemari kaatopaikalta ja apumiehenä on eläintarhanhoitaja.




                  Last edited by 9313juha; 07-09-2015, 00:43.
                  "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #84
                    Originally posted by 9313juha View Post
                    Mulla kävi tuuri (ajoneuvohistorialla ei) kun löysin kanta-autoksi 528iA:n. Käytännössä autoni oli hyvin lähellä tehtaan 628 CSiA:ta teknisesti, mutta paria vuotta liian aikaista vuosimallia. Korinvaihtoja on aivan laidasta laitaan nähty vuosien varrella. E24-koreja on korinvaihtoina ollut ainakin E12 518 , E12 520, E12 525 ja 528/i, E28 518i, 520i, 525i, 528i ja jopa 524td -mallien päälle leimattuina. Useimmiten todella nopeasti ja huolimattomasti thetyinä. Niiden hyvä puoli on se, että maassa on melko hyvä varaosapankki E24-osiin kun nuo ovat voittopuolisesti päätyneet jo purkuun.

                    Kuvassa yksi 90-luvun taitteen korinvaihdon loppukohtalo 2000-luvun alussa. 1978 635 CSi hyvillä varusteilla (mm. kattoluukku, 70-luvun keskuslukitus!) oli aikoinaan saanut pohjolan ilmastoon paremmin sopivat E12 520 4-syl paperit ja alustan. Pieni hienosäätö ajobalanssiin oli kuitenkin jouduttu tekemään, eli M90 -mootori + ZF 3HP-22 oli nostettu takasin keulille. Auto makasi rikottavana Itäharjulla Turussa yhden kesän. Ovitiivisteet etc aivan ehjät, paljon pisteosia katon listoissa oli hyvässä kunnossa. Oli muita kiireitä mulla enkä ehtinyt autoon perehtyä ja niinpä syksyn myötä Rujo päätyi kaupungin hylkyautovarikolle Topinojan kaatopaikalle. Sieltä kuva 1. Kouralla lavalle ja lavalta alas, ovitiivisteet ja kaikki muukin soromnoo.

                    Jos joku prokkis elämässäni on vaatinut puhujan lahjoja, niin tämän takaisinveto Kuusakosken sulatusjonosta niitä vaati. Edellytyksenä oli saada auton paperit omiin nimiini. Viimeinen omistaja oli lupaavan niminen firma Twin Profit Oy, jonka takaa löytyi 80-luvun hullujen vuosien turkulainen kiitäjä. Hieman huonommassa hapessa ja habituksessa tosin jo mies tuolloin oli. Jäljitystyössä joutui kiertämään muutamankin hämärän vuokraluukun ja tapaamaan sellaista ammattikuntaa, joita kilpimiehiksi ja saattohoitojohtajiksi talouselämän harmaalla alueella kutsutaan. Allekirjoitusraha oli 30 € ja Jallupullo.

                    Otin talteen mitä löytyi ja muutamakin vaikea pisteosa meni eri entisöintiprojekteihin. Uskokaa tai älkää, mutta esim. takauukun sisäverhouksen hauraita muovipaneeleita löytyi ehjinä 2 tai 3 kpl tuosta Nikusen Ahdin -77 633 CSi -entisöintiin.. M90-sylinterinkansi meni Piispasen Vellun E12 M535I:hin varakanneksi. Hattuhyllyn beiget peitekannet löytyvät nykyään Seppälän Timon YK-autona Suomeen tulleesta 635 CSi:stä. Rumassakin repussa voi olla hyvät eväät ja Kuusakoskikin sai viimein omansa. Auton noutoon lainasin naapurtilan kymppipyörän ja appariksi lähti aikoinaan Zoolandiassakin työskennellyt Tenhon Jari. Sitä oli BMW-harrastus 2000-luvun aamunkoitteessa Suomessa: Haetaan strutsitilan kuormurilla kuussatanen Bemari kaatopaikalta ja apumiehenä on eläintarhanhoitaja.




                    Tästä yksilöstä oon joskus nähnyt kuviakin. Enpä vain muista missä ne on tulleet vastaan. Mahd fb:n puolella tai ehkä jopa täällä foorumilla.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      #85
                      Originally posted by Robi View Post
                      Tästä yksilöstä oon joskus nähnyt kuviakin. Enpä vain muista missä ne on tulleet vastaan. Mahd fb:n puolella tai ehkä jopa täällä foorumilla.
                      Kyllä noi on mun laittamina vuosien varrella olleet ainakin Bemaristissa, kai täälläkin ja viimeksi fb:n Sharknose-ryhmässä.
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #86
                        Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                        Tuleeko kenellekään topikkia lukevalle mieleen etelä-pohjanmaalta Lehtimäeltä 90-luvun loppupuolella haettu saksantuonti 745i, josta puuttui ecu. On aika ajoin vituttanut kun ei tullut ostettua autoa itselle jemmaan silloin.
                        Harsoinen unikuva autosta on. Tämmöinen lätkä kulkeutui "sieltä suunnalta" joskus käsiini. Liekö ollut auton jäämistöä.
                        Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:02.

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #87
                          Mahtava topicci!

                          Originally posted by 9313juha View Post
                          Onko palstalla mukana veijareita, jotka viime vuosisadan lopulla olivat mukana sf.netin autoryhmissä, eli nyysseissä. Aikana ennen toimivia webfoorumeita autohullut liekittävät noissa ryhmissä toisiaan.
                          Hep! Aika kova Bemari-edustus oli, etenkin Turun kantilta. Jyväskylän yliopiston terävimmät kynät pisti keppejä rattaisiin parhaansa mukaan. E28 M5 pillerikapselein ja ajohanskoin on jäänyt mieleen.

                          Originally posted by Juhis
                          Täytyy kaivaa varastosta vanhat Bemaristi lehdet 1990- ja 2000-luvun taitteesta ja muistella vähän vanhoja aikoja.
                          Reteesti vaan patonki-ajoilta alkaen :-D
                          Last edited by Calypsocoupe; 07-09-2015, 01:00. Reason: Eka lause lisätty.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by 9313juha View Post
                            Kyllä noi on mun laittamina vuosien varrella olleet ainakin Bemaristissa, kai täälläkin ja viimeksi fb:n Sharknose-ryhmässä.
                            Sharknosessa noi näinkin. Itsekin samaisn ryhmän jäsen
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              #89
                              Originally posted by Robi View Post
                              Sharknosessa noi näinkin. Itsekin samaisn ryhmän jäsen
                              Meikä ei taas toistaiseksi oo. Meni lisenssi jo toistamiseen tänä vuonna kun torniolainen kuntapoliitikko koittaa suitsea somea 2010-luvulla 1970-luvun peruskoulun opettajan ottein. Toisaalta tuttua mulle: silloin lensin luokasta käytävälle suunsoitosta, nyt pihalle Sharknosesta suunsoitosta. Hyvä ryhmä se kuitenkin on, pitäis kait opetella käyttäytymään ja laittaa uutta hakemusta sisään. Ei amerikan E28 M5 ryhmät ja muut korvaa kotikulmien romukuvia. Jo lapsena Mobilisti-lehdessä romukuvatalkoot oli aina tenhoavin juttu.

                              Noista Amerikan ryhmistä tuli mieleen E28 M5 Enthuastien perustaja Randy. Olin nähnyt tän pätkän ennen häneen tutustumistani. Yksi kauneimmista autopätkistä ikinä mulle. Kohdassa 2:10-3:00 on kaikki oleellinen.

                              Last edited by 9313juha; 07-09-2015, 14:18.
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              • racing02
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2043
                                • Riihimäki

                                #90
                                Korinvaihtonuija muistuttaa värikkäistä tapaamisista En saattanut olla noissa 2000-karkeloissa mukana, missähän ne oli(?) mutta nuija on tainnut esiintyä myöhemminkin (no ainakin keskusteluissa). Tällaisena introverttinä en ole päässyt ihan BMW Plus! -tason sisäpiiriin mutta mukava on ollut touhua seurata.

                                California-kuplat oli tosiaan kova sana 90-luvun alussa. Eikös se ollut TM:ssä kun oli oikein useampiosainen rakennusprojektikin. Sellainen oli haave ajokorttia odotellessa jenkkien ohessa. Yhtä kattoon asti mätää pikkuikkunaista koppaa tuli käytyä katsomassakin mutta oli selvästi liian iso pala. Myös kuutoskoneista myyntimaalattua -64 tai -65 Mustangia sain faijan houkuteltua tsekkaamaan ja yhtä Dartia minkä ajo-ominaisuuksilla Arolammintie tuntui testikuskin mielestä kapealta.

                                No lopulta käsiin jäi 1502 minkä lunastin sedältä Escortin rengassarjaa vastaan. Ei lie huono päätös auton etsinnälle vuonna -92 kun se edelleen on tallissa. Ainakin sen parissa on tullut pari juttua opittua sen jälkeen kun 18-v synttäreitä odotellessa rapsuteltiin ruosteita helmoista ennen ferrexiä ja massan levitystä.

                                Kiitos Juhalle threadin avaamisesta ja onnittelut juhlavuodesta

                                Tomppa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎